9. decembrī svinīgā apbalvošanas ceremonijā Vecrīgā, viesnīcā “Avalon Hotel” tika TV tiešraidē paziņoti konkursā “Latvijas Gada auto 2017” laureāti.
Titulu “Latvijas Gada auto 2017” ieguva čehu autoražotāja “Škoda” apvidus automobilis “Kodiaq”, kas starp 24 pretendentiem konkursā tika pieteikts pēdējais – vien šī gada novembra sākumā.
Arī šogad konkursā “Latvijas Gada auto 2017” līdz pēdējam tika saglabāta intriga par titula ieguvēju un uzvarētājiem citās nominācijās. Vēl jo vairāk tādēļ, ka šogad konkursam bija pieteikti ļoti spēcīgi un savā starpā līdzvērtīgi auto modeļi, padarot žūrijas darbu īpaši sarežģītu.
Pretēji pagājušajam gadam, kad uzvaras laurus plūca mazauto “Hyundai i20”, šogad visu goda pjedestālu aizņēma krosoveri. Šis, viens no pārdotākajiem segmentiem Latvijā, bija arī plašāk pārstāvētais “Latvijas Gada auto 2017” konkursā
Uzvarētājs - septiņvietīgais krosovers “Škoda Kodiaq” uz konkursu ieradās teju pa taisno no rūpnīcas, un “Latvijas Gada auto 2017” žūrijai bija iespējams to testēt pirmajiem Baltijā. No vienas puses “Škoda Kodiaq” uzvara ir likumsakarīga, jo automobilis sevī slēpj daudzus talantus – komfortablu gaitu, lielu ietilpību, septiņas vietas, uzteicamas bezceļu spējas, modernu papildaprīkojumu. Bet no otras puses “Kodiaq” šī uzvara nenāca viegli, jo konkurenti ar līdzvērtīgu piedāvājumu bez cīņas pirmo vietu neatdeva. Negrasījās padoties arī otrās vietas ieguvējs “Volkswagen Tiguan”. Savukārt trešā vieta bija pārsteigums gan klātesošajiem, gan arī automobiļa dīleru pārstāvjiem – priekšpiedziņas krosovers “Peugeot 3008”. Šis modelis spētu pārliecināt ikvienu, kurš līdz šim skeptiski skatās franču autobūves virzienā. Spilgts dizains un futūristiski moderns salons gan varbūt ir gaumes jautājums, taču gaitas īpašības, apdares kvalitāte un praktiskums noteikti ir šī auto trumpji.
Kopā par galveno balvu – “Latvijas Gada auto 2017” titulu cīnījās septiņi finālisti: “BMW X1”, “KIA Sportage”, “Opel Astra / Astra Sports Tourer”, “Peugeot 3008”, “Škoda Kodiaq”, “Volkswagen Tiguan” un “Volvo S90 / V90”.
Iegūto punktu skaits starp finālistiem konkursa noslēgumā:
- “Škoda Kodiaq” – 114 punkti
- “Volkswagen Tiguan”- 95 punkti
- “Peugeot 3008” – 75 punkti
- “Opel Astra / Astra Sports Tourer” – 71 punkts
- “Volvo S90 / V90” – 63 punkti
- “BMW X1” – 57 punkti
- “KIA Sportage” – 50 punkti
Zemāk pievienots individuālais žūrijas biedru balsojums par "Latvijas Gada auto 2017" titulu no 7 finālistu auto*:
*Žūrijas balsošanas noteikumi:
- Katram žūrijas biedram obligāti ir jāsadala visi 25 punktus starp pretendentiem;
- Maksimāli vienam pretendentam drīkst (ne obligāti) piešķirt 10 punktus;
- Vismaz 5 automobiļiem no 7 finālistiem ir jāsaņem punkti.
Saskaņā ar konkursa nolikumu, lai žūrijas biedrs varētu balsot par pretendentu automobiļiem, tam ir pienākums izbraukt ar visiem konkursā pieteiktajiem automobiļiem. Šogad balsojumam nekvalificējās 3 žūrijas biedri.
“Latvijas Gada auto 2017” balvas tika sadalītas arī dažādās nominācijās.
Video redzami TOP 3 nominanti - tie ir automobiļi, kuri ir saņemuši attiecīgā balsojuma vislielāko punktu summu.
Šogad divas nominācijas pasniegtas pirmo reizi. Nominācijā “Latvijas Gada pikaps 2017” uzvaras laurus plūca “Toyota Hilux”, sacenšoties ar “Mitsubishi L200” un “Nissan Navara”. Balvu pasniedza “Latvijas Gada auto 2017” žūrijas priekšsēdētājs, autožurnālists Atis Jansons.
Otra nominācija ir “Gada inovācija 2017”. Lai gan tas, kādus jaunievedumus piedāvā autoražotāji, tika vērtēts arī iepriekš, šogad inovatīvie risinājumi bija īpaši nozīmīgi, tādēļ arī balva šajā nominācijā. Balvu ieguva autoražotājs “Opel” par “OnStar” palīdzības asistentu un “IntelliLux” LED lukturiem, gan izpildījuma dēļ, gan arī tādēļ, ka šādas modernas tehnoloģijas, kas pārsvarā pieejamas vien citu ražotāju dārgākajos modeļos, “Opel” pirmais ir ieviesis modeļos par pieejamu cenu. Balvu pasniedza “Delfi auto” redaktors, “Latvijas Gada auto 2017” žūrijas biedrs, Raimonds Zandovskis.
Vienā no sabiedrībai interesantākajām nominācijām “Latvijas Ģimenes auto 2017” otru titulu ieguva un savu piemērotību ģimenei parādīja “Škoda Kodiaq”, sacenšoties ar ietilpīgo “Peugeot Traveller” un taupīgo “Renault Talisman Grandtour”. Balvu šajā nominācijā pasniedza Biķernieku kompleksās sporta bāzes direktors Aivars Aksenoks.
Uzvaru nominācijā “Latvijas EKO auto 2017” ieguva hibrīdauto “Hyundai Ioniq”, aiz sevis atstājot “Opel Astra / Astra Sports Tourer” un hibrīdkrosoveru “Toyota RAV4 Hybrid”. Balvu uzvarētājam pasniedza Latvijas Autoinženieru asociācijas prezidents Raitis Mazjānis.
Pilnīgi pretēja rakstura nominācijā “Latvijas Sportiskākais auto 2017” sacentās straujākai braukšanai paredzēti automobiļi. Starp spēcīgākajiem šajā nominācijā bija gan “Mazda MX-5”, gan krosovers “BMW X1”, tomēr vissportiskākais auto šogad ir “Audi A5 Coupe”. Balvu pasniedza Eiropas čempions rallijkrosā Jānis Baumanis.
Nominācijā “Latvijas Skaistākais auto 2017” žūriju uzrunāja skandināvu dizains – uzvara “Volvo S90 / V90” modeļiem. Par šo nomināciju cīnījās arī izskatīgie “Audi A5 Coupe” un “Peugeot 3008”. Balvu uzvarētājam pasniedza “Latvijas Gada auto 2017” žūrijas biedrs, autožurnālists Ilmārs Līkums.
“Volvo S90 / V90” plūca laurus arī nominācijā “Latvijas Premium auto 2017”, kurai bija izvirzīti arī “Audi A5 Coupe” un “Lexus RX”. Uzvarētāju šajā nominācijā godināja uzņēmējs Jurijs Petuhovs.
Sīva konkurencē starp apvidus automobiļiem šī gada “Latvijas Apvidus auto 2017” ir “Volkswagen Tiguan” apsteidzot “Škoda Kodiaq” un “BMW X1” modeļus. Balvu pasniedza Latvijas autosporta meistars – 13-kārtējs Latvijas čempions rallijā Ivars Caune.
Viena no nozīmīgākajām nominācijām “Latvijas Gada auto 2017” konkursā ir “Tautas simpātija”. Šeit uzvarētāju noteica sabiedrības balsojums, jo ikviens par savu simpātiju varēja nobalsot portālos “Delfi.lv”, “iAuto.lv”, kā arī klātienē t/c “Mols”. Kopumā balsojumā piedalījās 29 459 balsotāji. “Tautas simpātijas” titulu ar 3847 balsīm ieguva “Volvo S90 / V90”. Tālāk sekoja “Volkswagen Tiguan” ar 3650 balsīm un “Audi A5 Coupe, kurš ieguva 3130 balsis.
Konkurss “Latvijas Gada auto” šogad norisinājās 18. reizi. Noslēguma ceremoniju tiešraidē varēja vērot TV kanālos „ Re:TV” un „ Sportacentrs.com TV”, kā arī interneta portālos „Delfi.lv”, „ iAuto.lv” un „ Tvnet.lv”.
Konkursam “Latvijas Gada auto 2017” pieteikti 24 jaunākie auto modeļi: “Opel Astra”, “Opel Astra Sports Tourer”, “Opel Mokka X”, “Nissan Navara”, “Mazda MX-5”, “Ford Edge”, ”Ford Mustang”, ”BMW X1”, “Renault Megane”, “Renault Talisman Grandtour”, “KIA Sportage”, “Volkswagen Tiguan”, “Volvo S90”, “Volvo V90”, “Hyundai Ioniq”, “Mitsubishi L200”, “Audi Q2”, “Audi A5 Coupe”, “Peugeot 3008”, “Peugeot Traveller”, “Toyota RAV4 Hybrid”, “Toyota Hilux”, “Lexus RX” un “Škoda Kodiaq”.
Konkursu “Latvijas Gada auto 2017” atbalsta: Delfi, iAuto.lv, Latvijas Avīze, Latauto, jauniauto.lv, Auto ziņas, garaza.lv, dzivoklis.lv, T/c Mols, Avalon Hotel, LAMB, KPMS & Partneri, Skrivanek, Intergaz, abi2, V4 motors.
Titulu var dot jebkādu, bet normāls cilvēks tādu nepirks.
Cilvēks kurš grib izcelties ar " lielu džipu", škodu nepirks. Škodas fani tādu nepirks, jo tas ir pārāk dārgs un neekonomisks.
Pirkt var kāda pieticīga ģimene, kuri grib jaunu, lielu auto, bet negrib minivenu.
Citiem vārdiem sakot - Latvijas pirktāko auto desmito vietu varbūt ieņems... varbūt arī nē.
To mēs redzēsim, bet mērķis nav uzminēt, kurš būs pirktākais ...
Ja interesē dziļāk, tad šie kritēriji ir jāpastudē www.gadaauto.lv/lv/zinas/jaut...
Dīvaini kritēriji.
"Atbilstība Latvijas apstākļiem, utt." Ko tas nozīmē? Atbilstošs auto LV apstākļiem ir audī 80 un passats B4. Viss.
Nosauktie auto nevar piedalīties konkursā, jo to pirmreizējā reģistrācija CSDD ir stipri pirms 1.oktobra 2015. gada. Tātad tikai paši jaunākie modeļi.
Tāpēc jau tas ir Latvijas Gada auto un tiek ņenti vērā Latvijas apstākļi, ceļi, pirktspēja, servisa izmaksas utt.
Nākošgad, vajag uzreiz brīdināt autotirgotājus, ka vajag piedāvāt - škodas, opeļus, hjundai, dacia, nissan un lifan. Bet dārgie lai nepiedalās. Tapat, neuzvarēs.
Bet kāda realitāte? Latvijā populārākais auto ir AUDI ( A4, 80, A6). No apvidus auto pirmā vieta ir BMW x5. Nevis x3, nevis x1, bet 5.-tais.
un ko nozīmē - "ceļi" ?
Tikai krosoveri var braukāt? Vai tad gada auto tika pieteikts kāds lambo, vai bugatti, ka pa mūsu ceļiem nevar braukt?
Latvijas realitāte ir stipri ietekmēta ar uzpūstiem stereotipiem par mistisku prestižitāti. Katra niecība taču grib būt prestižs kungs. Un tik pērk tās dārgās it kā prestižās grabažas. Īstenībā ja tās grabažas arī ar kaut ko ir labākas tad katrā kadījumā ne tik daudz lai attaisnotu tās nenormālās uzpūstās cenas. Bet Latvija taču ir prestižo kungu zeme, kuru pamet arvie vairāk "dižciltīgo".
Audodīleri un autoimportieri par konkursa gaitu un noteikumiem ir ļoti labi informēti. Konkurss jau notiek 18 gadus.
Tu laikam īpašs gadījums esi, Tu saproti, ka tas ir jaunu automobiļu konkurss, automobiļus, kuri Latvijā ir jau nopērkami pirms 1.oktobra 2015 nedrīkst pieteikt konkursā, tie vienkārši nepiedalās.
Ne Ferrari, ne Tesla uc Latvijā nav ofiiciālā pārstāvja un tātad arī nesanāk piedalīties.
Skatos esi pilnīgs pretstats savam pseidonīmam.
Palasi pirms raksti apgalvojuma formas teikumus šo mājas lapu gadaauto.lv
Nē, viss pareizi viņa pseidonīmam - eksperts ar vairākām pareizrakstības kļūdām, kas raksturo domāšanas veidu :)
Šī mašīna patiešām nav domāta priekš nenormālajiem IZLECĒJIEM-zombozauriem. Bet gudrs cilvēks tādu nopirks gan. Diemžēl latvijas zombozauri neizceļas ar gudrību tikai daudz par to runā.