Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Ar 114 punktiem “Latvijas Gada auto 2017” titulu iegūst Škoda Kodiaq; žūrijas individuālais balsojums (+ foto) 23

 

Foto: Publicitātes attēls

Latvijas Gada auto | 12.decembris 2016 17:22

9. decembrī svinīgā apbalvošanas ceremonijā Vecrīgā, viesnīcā “Avalon Hotel” tika TV tiešraidē paziņoti konkursā “Latvijas Gada auto 2017” laureāti.

Titulu “Latvijas Gada auto 2017”  ieguva čehu autoražotāja “Škoda” apvidus automobilis “Kodiaq”, kas starp 24 pretendentiem konkursā tika pieteikts pēdējais – vien šī gada novembra sākumā.

Arī šogad konkursā “Latvijas Gada auto 2017” līdz pēdējam tika saglabāta intriga par titula ieguvēju un uzvarētājiem citās nominācijās. Vēl jo vairāk tādēļ, ka šogad konkursam bija pieteikti ļoti spēcīgi un savā starpā līdzvērtīgi auto modeļi, padarot žūrijas darbu īpaši sarežģītu.

Pretēji pagājušajam gadam, kad uzvaras laurus plūca mazauto “Hyundai i20”,  šogad visu goda pjedestālu aizņēma krosoveri. Šis, viens no pārdotākajiem segmentiem Latvijā, bija arī plašāk pārstāvētais “Latvijas Gada auto 2017” konkursā

Uzvarētājs - septiņvietīgais krosovers “Škoda Kodiaq” uz konkursu ieradās teju pa taisno no rūpnīcas, un “Latvijas Gada auto 2017” žūrijai bija iespējams to testēt pirmajiem Baltijā. No vienas puses “Škoda Kodiaq” uzvara ir likumsakarīga, jo automobilis sevī slēpj daudzus talantus – komfortablu gaitu, lielu ietilpību, septiņas vietas, uzteicamas bezceļu spējas, modernu papildaprīkojumu. Bet no otras puses “Kodiaq” šī uzvara nenāca viegli, jo konkurenti ar līdzvērtīgu piedāvājumu bez cīņas pirmo vietu neatdeva. Negrasījās padoties arī otrās vietas ieguvējs “Volkswagen Tiguan”. Savukārt trešā vieta bija pārsteigums gan klātesošajiem, gan arī automobiļa dīleru pārstāvjiem – priekšpiedziņas krosovers “Peugeot 3008”. Šis modelis spētu pārliecināt ikvienu, kurš līdz šim skeptiski skatās franču autobūves virzienā. Spilgts dizains un futūristiski moderns salons gan varbūt ir gaumes jautājums, taču gaitas īpašības, apdares kvalitāte un praktiskums noteikti ir šī auto trumpji.

Kopā par galveno balvu – “Latvijas Gada auto 2017” titulu cīnījās septiņi finālisti: “BMW X1”, “KIA Sportage”, “Opel Astra / Astra Sports Tourer”, “Peugeot 3008”, “Škoda Kodiaq”, “Volkswagen Tiguan” un “Volvo S90 / V90”.

Iegūto punktu skaits starp finālistiem konkursa noslēgumā:

-        “Škoda Kodiaq” – 114 punkti

-        “Volkswagen Tiguan”- 95 punkti

-        “Peugeot 3008” – 75 punkti

-        “Opel Astra / Astra Sports Tourer” – 71 punkts

-        “Volvo S90 / V90” – 63 punkti

-        “BMW X1” – 57 punkti

-        “KIA Sportage” – 50 punkti

Zemāk pievienots individuālais žūrijas biedru balsojums par "Latvijas Gada auto 2017" titulu no 7 finālistu auto*:

*Žūrijas balsošanas noteikumi:

  • Katram žūrijas biedram obligāti ir jāsadala visi 25 punktus starp pretendentiem;
  • Maksimāli vienam pretendentam drīkst (ne obligāti) piešķirt 10 punktus;
  • Vismaz 5 automobiļiem no 7 finālistiem ir jāsaņem punkti.

Saskaņā ar konkursa nolikumu, lai žūrijas biedrs varētu balsot par pretendentu automobiļiem, tam ir pienākums izbraukt ar visiem konkursā pieteiktajiem automobiļiem. Šogad balsojumam nekvalificējās 3 žūrijas biedri.

“Latvijas Gada auto 2017” balvas tika sadalītas arī dažādās nominācijās.

Video redzami TOP 3 nominanti - tie ir automobiļi, kuri ir saņemuši attiecīgā balsojuma vislielāko punktu summu.

Šogad divas nominācijas pasniegtas pirmo reizi. Nominācijā “Latvijas Gada pikaps 2017”  uzvaras laurus plūca “Toyota Hilux”, sacenšoties ar “Mitsubishi L200” un “Nissan Navara”.  Balvu pasniedza “Latvijas Gada auto 2017” žūrijas priekšsēdētājs, autožurnālists Atis Jansons.

Otra nominācija ir “Gada inovācija 2017”. Lai gan tas, kādus jaunievedumus piedāvā autoražotāji, tika vērtēts arī iepriekš, šogad inovatīvie risinājumi bija īpaši nozīmīgi, tādēļ arī balva šajā nominācijā.  Balvu ieguva autoražotājs “Opel” par “OnStar” palīdzības asistentu un “IntelliLux” LED lukturiem, gan izpildījuma dēļ, gan arī tādēļ, ka šādas modernas tehnoloģijas, kas pārsvarā pieejamas vien citu ražotāju dārgākajos modeļos, “Opel” pirmais ir ieviesis modeļos par pieejamu cenu. Balvu pasniedza “Delfi auto” redaktors, “Latvijas Gada auto 2017” žūrijas biedrs, Raimonds Zandovskis.

Vienā no sabiedrībai interesantākajām nominācijām “Latvijas Ģimenes auto 2017” otru titulu ieguva un savu piemērotību ģimenei parādīja “Škoda Kodiaq”,  sacenšoties ar ietilpīgo “Peugeot Traveller” un  taupīgo “Renault Talisman Grandtour”.  Balvu šajā nominācijā pasniedza Biķernieku kompleksās sporta bāzes direktors Aivars Aksenoks.

Uzvaru nominācijā “Latvijas EKO auto 2017” ieguva hibrīdauto  “Hyundai Ioniq”, aiz sevis atstājot “Opel Astra / Astra Sports Tourer” un hibrīdkrosoveru “Toyota RAV4 Hybrid”.  Balvu uzvarētājam pasniedza Latvijas Autoinženieru asociācijas prezidents Raitis Mazjānis.

Pilnīgi pretēja rakstura nominācijā “Latvijas Sportiskākais auto 2017” sacentās straujākai braukšanai paredzēti automobiļi. Starp spēcīgākajiem šajā nominācijā bija gan “Mazda MX-5”, gan krosovers “BMW X1”,  tomēr vissportiskākais auto šogad ir “Audi A5 Coupe”. Balvu pasniedza Eiropas čempions rallijkrosā Jānis Baumanis.

Nominācijā “Latvijas Skaistākais auto 2017” žūriju uzrunāja skandināvu dizains – uzvara “Volvo S90 / V90” modeļiem. Par šo nomināciju cīnījās arī izskatīgie “Audi A5 Coupe” un “Peugeot 3008”. Balvu uzvarētājam pasniedza “Latvijas Gada auto 2017” žūrijas biedrs, autožurnālists Ilmārs Līkums.  

“Volvo S90 / V90” plūca laurus arī nominācijā “Latvijas Premium auto 2017”, kurai bija izvirzīti arī “Audi A5 Coupe” un “Lexus RX”. Uzvarētāju šajā nominācijā godināja uzņēmējs Jurijs Petuhovs.

Sīva konkurencē starp apvidus automobiļiem šī gada “Latvijas Apvidus auto 2017” ir “Volkswagen Tiguan” apsteidzot “Škoda Kodiaq” un “BMW X1” modeļus. Balvu pasniedza Latvijas autosporta meistars – 13-kārtējs Latvijas čempions rallijā Ivars Caune.

Viena no nozīmīgākajām nominācijām “Latvijas Gada auto 2017” konkursā ir “Tautas simpātija”. Šeit uzvarētāju noteica sabiedrības balsojums, jo ikviens par savu simpātiju varēja nobalsot portālos “Delfi.lv”, “iAuto.lv”, kā arī klātienē t/c “Mols”. Kopumā balsojumā piedalījās 29 459 balsotāji. “Tautas simpātijas” titulu ar 3847 balsīm ieguva “Volvo S90 / V90”.  Tālāk sekoja “Volkswagen Tiguan” ar 3650 balsīm un “Audi A5 Coupe, kurš ieguva 3130 balsis.

Konkurss “Latvijas Gada auto” šogad norisinājās 18. reizi. Noslēguma ceremoniju tiešraidē varēja vērot TV kanālos „ Re:TV”  un „ Sportacentrs.com TV”, kā arī interneta portālos „Delfi.lv”, „ iAuto.lv” un „ Tvnet.lv”.

Konkursam “Latvijas Gada auto 2017” pieteikti 24 jaunākie auto modeļi: “Opel Astra”, “Opel Astra Sports Tourer”, “Opel Mokka X”, “Nissan Navara”, “Mazda MX-5”, “Ford Edge”, ”Ford Mustang”, ”BMW X1”, “Renault Megane”, “Renault Talisman Grandtour”, “KIA Sportage”, “Volkswagen Tiguan”, “Volvo S90”, “Volvo V90”, “Hyundai Ioniq”, “Mitsubishi L200”, “Audi Q2”, “Audi A5 Coupe”, “Peugeot 3008”, “Peugeot Traveller”, “Toyota RAV4 Hybrid”, “Toyota Hilux”, “Lexus RX” un “Škoda Kodiaq”.

Konkursu “Latvijas Gada auto 2017” atbalsta: Delfi, iAuto.lv, Latvijas Avīze, Latauto, jauniauto.lv, Auto ziņas, garaza.lv, dzivoklis.lv, T/c Mols, Avalon Hotel, LAMB, KPMS & Partneri, Skrivanek, Intergaz, abi2, V4 motors.

Foto: Publicitātes attēls

 
Visi komentāri
 
Janozaurs 12.decembris 2016 18:29
10 11 Atbildēt

Titulu var dot jebkādu, bet normāls cilvēks tādu nepirks.

Cilvēks kurš grib izcelties ar " lielu džipu", škodu nepirks. Škodas fani tādu nepirks, jo tas ir pārāk dārgs un neekonomisks.

Pirkt var kāda pieticīga ģimene, kuri grib jaunu, lielu auto, bet negrib minivenu.

Citiem vārdiem sakot - Latvijas pirktāko auto desmito vietu varbūt ieņems... varbūt arī nē.

GadaAuto 12.decembris 2016 18:46
6 2 Atbildēt

To mēs redzēsim, bet mērķis nav uzminēt, kurš būs pirktākais ...

Ja interesē dziļāk, tad šie kritēriji ir jāpastudē www.gadaauto.lv/lv/zinas/jaut...

Experc 12.decembris 2016 22:29
1 5 Atbildēt

Dīvaini kritēriji.

"Atbilstība Latvijas apstākļiem, utt." Ko tas nozīmē? Atbilstošs auto LV apstākļiem ir audī 80 un passats B4. Viss.

Maris 12.decembris 2016 23:43
4 1 Atbildēt

Nosauktie auto nevar piedalīties konkursā, jo to pirmreizējā reģistrācija CSDD ir stipri pirms 1.oktobra 2015. gada. Tātad tikai paši jaunākie modeļi.

Tāpēc jau tas ir Latvijas Gada auto un tiek ņenti vērā Latvijas apstākļi, ceļi, pirktspēja, servisa izmaksas utt.

Experc 13.decembris 2016 1:19
1 3 Atbildēt

Nākošgad, vajag uzreiz brīdināt autotirgotājus, ka vajag piedāvāt - škodas, opeļus, hjundai, dacia, nissan un lifan. Bet dārgie lai nepiedalās. Tapat, neuzvarēs.

Bet kāda realitāte? Latvijā populārākais auto ir AUDI ( A4, 80, A6). No apvidus auto pirmā vieta ir BMW x5. Nevis x3, nevis x1, bet 5.-tais.

un ko nozīmē - "ceļi" ?

Tikai krosoveri var braukāt? Vai tad gada auto tika pieteikts kāds lambo, vai bugatti, ka pa mūsu ceļiem nevar braukt?

Zombijs 18.decembris 2016 21:23
0 0 Atbildēt

Latvijas realitāte ir stipri ietekmēta ar uzpūstiem stereotipiem par mistisku prestižitāti. Katra niecība taču grib būt prestižs kungs. Un tik pērk tās dārgās it kā prestižās grabažas. Īstenībā ja tās grabažas arī ar kaut ko ir labākas tad katrā kadījumā ne tik daudz lai attaisnotu tās nenormālās uzpūstās cenas. Bet Latvija taču ir prestižo kungu zeme, kuru pamet arvie vairāk "dižciltīgo".

Maris 13.decembris 2016 1:42
1 2 Atbildēt

Audodīleri un autoimportieri par konkursa gaitu un noteikumiem ir ļoti labi informēti. Konkurss jau notiek 18 gadus.

Tu laikam īpašs gadījums esi, Tu saproti, ka tas ir jaunu automobiļu konkurss, automobiļus, kuri Latvijā ir jau nopērkami pirms 1.oktobra 2015 nedrīkst pieteikt konkursā, tie vienkārši nepiedalās.

Ne Ferrari, ne Tesla uc Latvijā nav ofiiciālā pārstāvja un tātad arī nesanāk piedalīties.

Skatos esi pilnīgs pretstats savam pseidonīmam.

Palasi pirms raksti apgalvojuma formas teikumus šo mājas lapu gadaauto.lv

x 13.decembris 2016 8:15
3 1 Atbildēt

Nē, viss pareizi viņa pseidonīmam - eksperts ar vairākām pareizrakstības kļūdām, kas raksturo domāšanas veidu :)

Zombozaurs 18.decembris 2016 21:07
0 0 Atbildēt

Šī mašīna patiešām nav domāta priekš nenormālajiem IZLECĒJIEM-zombozauriem. Bet gudrs cilvēks tādu nopirks gan. Diemžēl latvijas zombozauri neizceļas ar gudrību tikai daudz par to runā.

LMT 12.decembris 2016 19:33
3 6 Atbildēt

Cik shogad iepikoja?

Maris 12.decembris 2016 19:56
10 3 Atbildēt

Kā parasti neko. Kaut vai tīri teorētiski, ja spēj padomāt un paskatīties uz žūrijas sastāvu, kompetenci, amatiem un skaitu, tad saproti, ka tas nav īsti iespējams. Skumji, ka raksti tikai bārstot sava darba tikumus.

idioti! 12.decembris 2016 22:00
5 6 Atbildēt

Pilnīgi garām!

Uzvarēja auto, kas vēl nav masveidīgi ražots un pircēji to nav novērtējuši. Uztaisīja šaurā loka tusiņu ar apšaubāmo "ekspertu" žuriju, kuri izvēlējušies iepriekš sarunātu un apmaksātu auto, kuru potenciālie pircēji redzēja tikai uz bildēm internetā.

Cirks!

Maris 12.decembris 2016 22:14
6 4 Atbildēt

Žūrija brauca ar šo auto pirms balsošanas. Tas, ka Kodiaq nav pieejams vēl pārējiem uz testa braucieniem nekādi neietekmē balsojumi un tieši otrādi - parāda, cik ražotājiem ir svarīgs konkurss, speciāli tam vedot automobili.

Tāpēc Gada auto konkursā balso autoeksperti, pasaki man, kurš no šī saraksta nav tāds... Žūriju veido ne tikai Latvijas vadošie autožurnālisti, bet arī lielāko Latvijas autoparku vadītāji, autosportisti, autoservisu vadītāji, drošības eksperti un RTU mācībspēki. Kā Tev nav kaunā.rakstīts savas nepamatotās domas. Tev banāns!

piekrītu, 12.decembris 2016 22:31
4 5 Atbildēt

iespējams pārāk emocionāli sanāca. Negribēju apvainot cilvēkus, bet pašu pasākumu.

Lai tad konkurs saucās "Rīgas autoentuziastu Gada auto".

Manuprāt šīs pasākums ar savu "objektivitāti" nav cienīgs lai sauktos par Latvijas...

GadaAuto 13.decembris 2016 10:08
1 1 Atbildēt

Konkursa „Latvijas Gada auto” mērķis ir ar kompetentas žūrijas, masu mediju un autoražotāju atbalstu pievērst Latvijas sabiedrības uzmanību jaunākajiem autoražotāju sasniegumiem jaunākajos automobiļos, kuri ir pieejami Latvijas tirgū.

Experc 13.decembris 2016 1:26
1 3 Atbildēt

Kurš finansē šo balagānu?

Maris 13.decembris 2016 1:45
0 1 Atbildēt

Varbūt Latvijas valdība ar Izglītības ministriju priekšgalā !

GadaAuto 13.decembris 2016 10:10
2 0 Atbildēt

Konkurs budžets veidojas no dalībnieku automobiļu dalības maksas.

Experc 13.decembris 2016 2:15
2 4 Atbildēt

Zinu, ka pseidoeksperti vertē jaunos auto. Zinu, ka konkurss saucas "LATVIJAS gada auto".

Tu man pasaki kas ir tas parametrs "Latvijas apstākļi, ceļi..."

Kurš jaunais auto savāks daudz punktus, kurš maz?

Šis punkts ir izdomāts, lai krosoveri sa ņemtu papildus punktus?

Experc 13.decembris 2016 2:30
1 3 Atbildēt

Negribu izskatīties sīkumains, bet šis punkts dod 100 punktus. Virsbūve dot 250, šis 100. Pats raksti, ka LV NEPĀRDOT auto, kas nav atbilstoši Latvijas apstākļiem. Tātad, pseidoekspertam vajag izlemt - vai šis auto ir labs priekš Latvijas ceļiem, makiem.... Auto jau cik tur gadus tirgo Latvijā, to pērk, dīleris nenobankrotēja... bet pseido eksperts vēl domā - šis auto ir atbilstošs?

imzz 13.decembris 2016 11:30
2 2 Atbildēt

tiem, kuri raksta, ka "balagāns un Latvijā viss nopirkts" ieteiktu apskatīties www.autoexpress.co.uk/skoda/kodiaq

kur tam iedots vērtējums 5/5, un nonākt pie secinājuma, ka arī Lielbritānijā viss nopirkts.

Andris 13.decembris 2016 11:42
2 1 Atbildēt

Interesējos par auto un kādu laiku jau sekoju līdzi Latvijas gada auto konkursam. Man ļoti patīk video ar viedokļiem, tāpēc lūdzu vairāk tādus. Lai viss izdodas.

Experc 14.decembris 2016 0:25
1 0 Atbildēt

Paskatījos šo adresi. Ja es būtu tāds kā tu, es sāktu lēkāt un biksēs mīzt, bet es pasakatījos kā šie žurnālisti vērtē citus auto. Kuriem 5/5, kuriem 2/5, kāpēc? Kādi bija argumenti? Paskaties kā vērtē, ko vērtē. Tur kaut kādi idioti strādā, kuri CO izmešus liek vienā līmenī ar komfortu. Tāpēc nebrīnos, ka kodjaks dabūja 5/5.

Jebkura auto raksturojums katram ir subjektīvs. Ja cilvēks uzskata, ka vislabākais auto ir koka klucis ar metāla beņķi, pats ar tādu pārvietojas un par tādiem fano, tad viņš visiem citiem liks mīnusus, jo viņam liksies, ka tie ir neērti, pārāk mīksti, utt.

Nepārproti mani.

Ja es būtu žūrijā, iespējams arī es par kodiaku nobalsotu. Es nezinu. Bet teikt, ka tas ir LATVIJAS gada auto...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Motociklu ražotājs KTM iesniedz bankrota pieteikumu

Sliktas ziņas Austrijas motociklu KTM cienītājiem – uzņēmums ir iesniedzis bankrota pieteikumu un cīnās par savu izdzīvošanu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Kā brauc jaunais un elektriskais Porsche Macan?(+ VIDEO) 2

Jaunais Porsche Macan ir kļuvis par 100% elektromobili. Tik principiālas izmaiņas notikušas tikai otrajā modeļu paaudzē, bet cik tajā daudz ir īsta Porsche? Lasīt vairāk

 

Autoavārijā traģiski gājis bojā autosporta entuziasts un starptautisku sacensību rīkotājs Edgars Maišelis 2

Cetutdien, 21.novembrī autoavārijā Igaunijā pie Pērnavas traģiski gājis bojā autosporta entuziasts, starptautisku sacensību un sporta projektu rīkotājs Edgars Maišelis Lasīt vairāk

 

Par 20 000 eiro lētāk - īpašais kolekcionāru Golf R 333 Limited Edition par super cenu 5

76 400 eiro vērtais un 333 vienībās izlaistais ierobežotā skaita Golf skaitījās izpirkts, taču tagad tas negaidot parādījies pārdošanā, turklāt ar ievērojamu atlaidi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti