Latvijā plānots izveidot skaitliski mazāk, bet tehnoloģiski modernākas elektrotransportlīdzekļu uzlādes stacijas 11

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 31.maijs 2017 10:01

Latvijā paredzēts izveidot skaitliski mazāk, bet tehnoloģiski modernākas elektrotransportlīdzekļu (ETL) uzlādes stacijas, nekā iepriekš plānots, paredz valdības šodienas lēmums.

Satiksmes ministrija (SM) skaidro, ka atbilstoši līdzšinējam Elektromobilitātes attīstības plānam Latvijā bija paredzēts izveidot ETL uzlādes pamatinfrastruktūras pārklājumu - 235 publiskās ātrās uzlādes stacijas visā Latvijas teritorijā, kas ļauj lietot ETL, neuztraucoties par to, kur tos būs iespējams uzlādēt.

Vienlaikus kopš plāna izstrādes 2012. līdz 2013.gadā un atbalstīšanas ir notikušas izmaiņas elektromobilitātes procesā, proti, šajā laika periodā ir radušās jaunas tehnoloģijas, ko var izmantot ETL uzlādes infrastruktūras izbūvē.

Ievērojot minēto, Ceļu satiksmes drošības direkcija 2016.gada jūnijā veica analīzi par ETL un to uzlādes infrastruktūras atbilstību tehnoloģiskajam progresam un inovācijām plānā noteikto mērķu sasniegšanai. Analīzes rezultātā tika secināts - lai nodrošinātu uzlādes tīkla atbilstību Latvijas reģionālās politikas nosacījumiem, ETL tehniskajiem parametriem un to attīstībai, kā arī, lai uzlādes tīkls nodrošinātu ātru ETL mobilitātes atjaunošanu un ETL lietošanas iespējas visā Latvijā, uzlādes tīklā jāparedz uzstādīt tikai līdzstrāvas ātrās uzlādes stacijas ar jaudu vismaz 50 kilovati (kW), tai skaitā iepriekš plānoto maiņstrāvas (22 kW) staciju vietā.

"Tehnoloģiski modernākas un lielākas jaudas uzlādes stacijas nodrošinās daudz ātrāku ETL akumulatoru bateriju uzlādi nekā iepriekš plānotās maiņstrāvas (22 kW) stacijas, tādējādi nodrošinot katram individuālam ETL uzlādes tīkla lietotājam augstāka kvalitātes līmeņa pakalpojumu ar būtiski ātrāku ETL mobilitātes atjaunošanu, kas ir nacionālā līmeņa ETL uzlādes tīkla galvenais mērķis. Vienlaicīgi tiek paaugstināta nacionālā līmeņa ETL uzlādes sistēmas kopējā efektivitāte, jo ar mazāku uzlādes staciju skaitu tiek palielināts mobilitāti atjaunojošo ETL skaits noteiktā laika vienībā, nodrošinot ievērojami augstāku klientu apkalpošanas līmeni," klāsta SM.

Veicot potenciālā uzlādes staciju skaita analīzi un ņemot vērā valsts autoceļu tīkla konfigurācijas ietekmi uz to skaitu, ņemtas vērā jau noteiktās 55 uzlādes staciju atrašanās vietas uz valsts galvenajiem autoceļiem. Nākamās pakāpeniski tika atzīmētas apdzīvotās vietās ar iedzīvotāju skaitu virs 5000. Uzlādes staciju skaits uz pārējiem valsts reģionālajiem autoceļiem tika noteikts pēc attāluma kritērija, primāri tās izvietojot apdzīvotās vietās un tādējādi aizpildot iztrūkstošos ceļu posmus.

Pēc ģeogrāfisko vietu noteikšanas kartē tika konstatēts, ka uzlādes tīklā nepieciešamais uzlādes staciju skaits ir 155. Ņemot vērā jau līdz šim veiktos ieguldījumus ETL ātrās infrastruktūras izveidē (uzstādītās piecas līdzstrāvas EUS), veidojot Latvijas nacionālo uzlādes tīklu, nepieciešams uzstādīt vēl 150 līdzstrāvas uzlādes stacijas. Ņemot vērā aprēķinus par izmaksām, secināms, ka, samazinot plānoto uzlādes staciju skaitu no 235 līdz 150, bet vienlaikus uzstādot tehnoloģiski modernākas un jaudīgākas uzlādes, nepieciešamais finansējums indikatīvi paliks tādā pašā līmenī.

SM ieskatā ar šādu risinājumu tiks veicināta gan privātpersonu, gan uzņēmēju interese par labu ETL iegādei, kas kopā ar jau esošajiem ETL izmantošanu veicinošiem atbalsta pasākumiem ļaus sasniegt noteikto specifisko rezultāta rādītāju - līdz 2023.gada 31.decembrim reģistrēto ETL skaits Latvijā sasniedzis 747.

Valdība šodien apstiprināja attiecīgos grozījumus specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt ETL uzlādes infrastruktūru Latvijā" īstenošanas noteikumos.

 
Visi komentāri
 
Vic 31.maijs 2017 12:22
6 3 Atbildēt

Kātad. Nodedzinās 3x vairāk gāzes, lai lādēt akumulātorus, nekā būtu vajadzīgs šī paša auto piedziņai.

Apsurds un nejēdzība.

viencexperc 31.maijs 2017 22:40
1 1 Atbildēt

Kāpēc absurds? Cik tev gadu, puikin? Tu patiešām domā, ka tie CO un visi pārējie marasmi ir rūpes par klimatu, kurš mainās neatkarīgi no cilvēka? Palasi vairāk grāmatas. Gudras grāmatas, nevis cilvēku biznesa projektus.

Kanibaals 1.jūnijs 2017 12:46
0 0 Atbildēt

Apsurds, apsurds un gūlta

Lietderības koeficients TEC ir augstāks nekā iekšdedzes dzinējiem. Pie tam ne jau LPG gāze tiek lietota TEC. Degvielas transportēšana arī maksā.

Baterija 31.maijs 2017 18:39
0 0 Atbildēt

Līdz šim bija zināms, ka ātrāka (jaudīgāka) bateriju uzlāde samazina to kalpošanas laiku. Kā būs tagad? Vai tik mēs nelecam uz grābekļa?

Kanibaals 1.jūnijs 2017 12:48
0 0 Atbildēt

Samazina, bet baterija tur nav viena, bet gan sastāv no tūkstošs bateriju elementiem, kam tā uzlādes strāva nav tik liela. Pie tam Li-ion elementi tur ir nedaudz citi kā telefonos. Un arī uzlādes-izlādes cikls nav pilns, rāda, ka atlicis 0%, lai gan ir atstāta 15% rezerve.

imzz 31.maijs 2017 20:17
0 0 Atbildēt

Man interesē, kur ņems līdzstrāvu tām stacijām, tiešām katrā stacijā būs 50kW taisngriezis, jeb būvēs speciālu līdzstrāvas elektropārvades tīklu ?

imzz 31.maijs 2017 20:30
0 0 Atbildēt

apskatījos www; jā, tādām stacijām pēc konstrukcijas ir taisngriezis.

650 1.jūnijs 2017 2:16
0 0 Atbildēt

Es ceru, ka līdz 2023g par ceļu remontos ieekonomētajiem līdzekļiem LV tiks uzbūvēti kādi 300 pilnībā elektrificēti aerodromi ar magnētiskajām bremzēšanas joslām. Pat Ļēņins sacīja, ka komunisms esot visas zemes elektrifikācija plus vēl tur kaut kas.Uz ko Oponenti viņam atbildēja,ka "poka buģet onaņizm, ņe pastrojim komuņizm"

imzz 1.jūnijs 2017 11:29
1 1 Atbildēt

Vēl ienāca prātā, ka auto tak varētu lādēt no tramvaja vai trolejbusa tīkla, gan voltāža atbilst, gan jauda pietiekama. Vajag tikai strāvas ierobežotāju vai stabilizatoru un automātisko atslēdzēju, kad sasniegts vajadzīgais spriegums akumulatoros.

Un 2.jūnijs 2017 8:56
0 0 Atbildēt

Un kā bus ar udenraza uzpildes stacijam?

Kanibaals 3.jūnijs 2017 23:40
0 0 Atbildēt

Feju putekļus arī gribi uzpildīt?

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tā mēs projektējam jeb, uz kurieni ved lepnā norāde (+ FOTO) 22

Tūkstošu vērtā norāde ved "uz nekurieni", kamēr īstais ceļš uz apdzīvoto vietu atrodas trīs kilometrus tālāk un ir apzīmēts ar necilu izkārtni. Lasīt vairāk

 

Nepilni 37 000 eiro – jauno Volkswagen Multivan jau var pasūtīt 7

Vācijas tirgū atklāta pasūtījumu pieņemšana no klientiem, kas vēlētos iegādāties modernizēto Volkswagen Multivan 6.1. Cenas startē no atzīmes 36 890 eiro, kamēr lepnākā versija maksās vismaz 59 900 eiro. Lasīt vairāk

 

Igaunijā un arī Madonā - šie auto mīl dubļus (+ VIDEO)

Runājot par autosportu mēs parasti pieminam ralliju, šoseju un driftu, taču ir vēl kāda kategorija, kas savus burziņus rīko tur, kur var piekļūt tikai gumijas zābakos. Lasīt vairāk

 

Līdz pat 1280 eiro - Lietuvā ieviesīs nodokli mašīnām, kas kaitē videi 24

Lietuvas valdība trešdien atbalstīja likumprojektu, kas paredz ieviest nodokli automobiļu radītajiem izmešiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti