Latvijā šogad sešos mēnešos praktiski apstājusies jaunu automobiļu aprīkošana ar gāzes sistēmu, aģentūrai LETA pavēstīja Auto asociācijas pārstāvis Pēteris Rubulis.
Viņš norādīja, ka kopumā, privātpersonām iegādājoties jaunu automobili, 66% gadījumu cilvēku izvēle ir par labu ar benzīna dzinēju darbināmam spēkratam. Vienlaikus ir praktiski apstājusies jaunu automobiļu aprīkošana ar gāzes sistēmu, kas daļēji esot skaidrojams ar moderno dzinēju komplicēto degvielas iesmidzināšanas sistēmu, kuru aprīkot ar gāzes sistēmu ir dārgi. Arī pēdējā laikā pastāvīgi zemā benzīna cena neradot ekonomisko pamatojumu aprīkot transportlīdzekli ar gāzes sistēmu.
"Par labu dabai draudzīgu transportlīdzekļu iegādei nosvērusies viena privātpersona, kas iegādājusies jaunu "Renault Zoe" elektromobili un var pilntiesīgi izmantot visas elektromobiļu lietotājiem pieejamās priekšrocības - tādas kā bezmaksas auto novietošana Rīgas domes apsaimniekotajās stāvvietās, autobusu joslu izmantošana sastrēgumu apbraukšanai u.c.," piebilda Rubulis.
Privātpersonas šogad sešos mēnešos iegādājušās 1802 ar benzīnu darbināmas vieglās automašīnas (M1 kategorija), 914 ar dīzeļdegvielas dzinēju, 20 ar benzīna un naftas gāzes dzinēju, četrus ar elektrību un benzīnu darbināmus spēkratus, kā arī vienu ar elektrību darbināmu auto.
Kā ziņots, Latvijā šogad sešos mēnešos reģistrēja gandrīz 10 000 jaunu vieglo automobiļu, kas ir aptuveni tikpat, cik attiecīgajā laikā pērn, aģentūrai LETA pavēstīja Auto asociācijas pārstāvis Rubulis.
Vienlaikus viņš atzīmēja, ka šogad būtiski vairāk šo automobiļu ir palikuši Latvijā, nevis devušies reeksportā. Attiecīgi, skatot tikai to spēkratu datus, kas reģistrēti ekspluatācijai Latvijā, var secināt, ka jaunu vieglo automašīnu reģistrācijas apmēra pieaugums sešos mēnešos ir 10% salīdzinājumā ar šo pašu periodu 2016.gadā.
Tērē varbūt arī mazāk, bet kalpo arī 10x mazāk tie mūsu jaunie dzinēji. Izjaucot pa detaļām tādu pajaunāku paļurku, tur uzreiz ir redzams, ka ne jau ilgai un laimīgai braukšanai ir ražots.