Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Autoasociācija - autogāzes iekārtas Latvijā "iziet no modes" 24

 

Foto: Ekrānšāviņš no Google.com

Nozare.lv | 31.jūlijs 2017 13:18

Latvijā šogad sešos mēnešos praktiski apstājusies jaunu automobiļu aprīkošana ar gāzes sistēmu, aģentūrai LETA pavēstīja Auto asociācijas pārstāvis Pēteris Rubulis.

Viņš norādīja, ka kopumā, privātpersonām iegādājoties jaunu automobili, 66% gadījumu cilvēku izvēle ir par labu ar benzīna dzinēju darbināmam spēkratam. Vienlaikus ir praktiski apstājusies jaunu automobiļu aprīkošana ar gāzes sistēmu, kas daļēji esot skaidrojams ar moderno dzinēju komplicēto degvielas iesmidzināšanas sistēmu, kuru aprīkot ar gāzes sistēmu ir dārgi. Arī pēdējā laikā pastāvīgi zemā benzīna cena neradot ekonomisko pamatojumu aprīkot transportlīdzekli ar gāzes sistēmu.

"Par labu dabai draudzīgu transportlīdzekļu iegādei nosvērusies viena privātpersona, kas iegādājusies jaunu "Renault Zoe" elektromobili un var pilntiesīgi izmantot visas elektromobiļu lietotājiem pieejamās priekšrocības - tādas kā bezmaksas auto novietošana Rīgas domes apsaimniekotajās stāvvietās, autobusu joslu izmantošana sastrēgumu apbraukšanai u.c.," piebilda Rubulis.

Privātpersonas šogad sešos mēnešos iegādājušās 1802 ar benzīnu darbināmas vieglās automašīnas (M1 kategorija), 914 ar dīzeļdegvielas dzinēju, 20 ar benzīna un naftas gāzes dzinēju, četrus ar elektrību un benzīnu darbināmus spēkratus, kā arī vienu ar elektrību darbināmu auto.

Kā ziņots, Latvijā šogad sešos mēnešos reģistrēja gandrīz 10 000 jaunu vieglo automobiļu, kas ir aptuveni tikpat, cik attiecīgajā laikā pērn, aģentūrai LETA pavēstīja Auto asociācijas pārstāvis Rubulis.

Vienlaikus viņš atzīmēja, ka šogad būtiski vairāk šo automobiļu ir palikuši Latvijā, nevis devušies reeksportā. Attiecīgi, skatot tikai to spēkratu datus, kas reģistrēti ekspluatācijai Latvijā, var secināt, ka jaunu vieglo automašīnu reģistrācijas apmēra pieaugums sešos mēnešos ir 10% salīdzinājumā ar šo pašu periodu 2016.gadā.

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 31.jūlijs 2017 16:05
0 0 Atbildēt

>privātpersona, kas iegādājusies jaunu "Renault Zoe" elektromobili un var pilntiesīgi izmantot visas elektromobiļu lietotājiem pieejamās priekšrocības

Tik tāds sīkums, ka iegādājās par uzpūstu cenu bez atvieglojumiem. Par tādu cenu benžu var liet un liet.

Pļurkt 31.jūlijs 2017 16:20
11 7 Atbildēt

Tas ir vispilnīgākais 100 Zirgagalvu alkatības rezultāts!

Kur ekoloģiskie mērķi tiek pakļauti faktiski laupīšanas kārei.

Tieši šādi tika apglabātas dabasgāzes uzpildes stacijas un bifuel autiņi. Tā pat pašreiz tiek apglabāta krietni tīrākā LPG, liekot izvēlēties visnetīrāko dīzeli, jo to pa lētu naudu var ievest no Krievijas kontrobasā!

MaRtuRik 31.jūlijs 2017 18:03
13 1 Atbildēt

Tērē varbūt arī mazāk, bet kalpo arī 10x mazāk tie mūsu jaunie dzinēji. Izjaucot pa detaļām tādu pajaunāku paļurku, tur uzreiz ir redzams, ka ne jau ilgai un laimīgai braukšanai ir ražots.

viencexperc 31.jūlijs 2017 19:47
5 18 Atbildēt

Gāzi vispār vajag aizliegt. Ja nav naudas lai brauc ar velosipēdu. Bet vienmēr ierēcu par tiem ekonomistiem, kuri brauc bez bagāžnieka, osta gāzi un apkaunojoši stāv pie gāzes balona degvielas uzpildes stacijas un nakts melnumā, lai neviens neredz, pildās.

Reiz man viens paziņa gribēja izveidot gāzistu galeriju.

MaRtuRik 31.jūlijs 2017 19:51
10 0 Atbildēt

Gāze ir tāda pati degviela, kā visas citas degvielas. Un par ko tur būtu kaunēties, to laikam vien tev pašam tikai zināt.

viencexperc 31.jūlijs 2017 20:01
2 6 Atbildēt

Pirmkārt, neviens auto ražotājs nevienu dzinēju neražo priekš gāzes. Vai priekš dīzeļdegvielas, vai priekš benzīna, vai ūdeņraža, vai etanola, vai elektro. Bet nekādā gadījumā ne priekš gāzes. Rūpnīca uzražo benzīna dzinēju priekš benzīna. Veic testus, pētījumus. Bet kaut kas tam uzmauc gāzi, lai ieekonomētu dažus desmitus centus uz 100 km.

Otrkārt.

Es bieži redzu porše kaijenu, kam bagāžniekā bagāžas nodalījumā ir nevis bagāžas telpa, bet 100 litrīgais gāzes balons, kas uzpildās tad, kad neviens neredz. Vai hammers ar gāzes balonu, s klases mersedes... u.c.

core 31.jūlijs 2017 20:45
8 1 Atbildēt

vispar ir gan mašīnas, kas no rūpnīcas jau nāk ar gāzes iekārtu, nav daudz, bet ir.

viencexperc 1.augusts 2017 8:54
1 0 Atbildēt

Atslēgas vārds ir " no rūpnīcas".

Pļurkt 31.jūlijs 2017 20:47
5 1 Atbildēt

Precīzi tā pat vienmēr esmu smējies par tiem BēMēWē īpašnieķeļiem, kas beidzoties pilsētai līdz tiem sapņu 100 km/h ieskrienas ne mazāk kā 2 km!!

Nu dien, ja nejēdz nopirkt degvielu savam KRUTAJAM zirgam, tad brauc ar tramvaju!

msh 1.augusts 2017 18:57
1 0 Atbildēt

Davai, es tev iedošu velosipēdu un uzstādījumu - pēc smagas, fiziska darba dienas, aizmīties 50 kilometrus lai tur savāktu vēl vienu cilvēku un aizvestu mājās - un paskatīšos kā tev sokas.

Attiecībā par tavu "pirmkārt" - esi atpalicis. Ir tādi. Bija kaut kādi opeļi un kas tur vēl, kas no rūpnīcas komplektējas ar gāzes iekārtu.

mincis 1.augusts 2017 20:03
1 0 Atbildēt

Pirmkārt, vairākiem ražotājiem tiek izlaisti auto ar gāzes iekārtu no rūpnīcas.

Otrkārt, LPG dod 40% ietaupījumu, salīdzinot ar benzīnu.

Neviens no tevis pieminētajiem nepildās naktī, pārvarā luxus segmenta auto īpašnieki pasūta uzpildes korķi blakus benzīna vāciņam, un ņemās ar adapteriem . . . gaišā dienas laikā, tad, kad ir nepieciešams ieliet degvielu.

Īsāk sakot AMTG

;) 31.jūlijs 2017 21:29
1 0 Atbildēt

tu vnk esi cirvis...

Kanibaals 1.augusts 2017 8:15
3 0 Atbildēt

Kā reiz tavs fanupulciņš brauc pārsvarā ar gāzi, jo tos 5L motoru rijmobīļus citādi nevarētu atļauties.

dzanks 31.jūlijs 2017 23:24
5 0 Atbildēt

Es savukārt nesaprotu tos kas brauc ar benzīna nemotoriem un priecājas cik taupīgi ir. Ja jābrauc 5-10 kkm gadā vēl OK, bet ja nobraukums iet virs 40 kkm gadā tad manā skatījumā tikai gāze. Dīzelis savukārt der tiem kas brauc garus gabalus (uz ārzemēm) pa šosejām - ilgi silst, toties reti jāpildas. Pats ar gāzētām mašīnām esmu nobraucis vairāk par 200 kkm, un neviens dzinējs nav beidzies arī pie ekstrēmām slodzēm.

kasinsh79 31.jūlijs 2017 23:51
0 0 Atbildēt

Raksts ir tīra patiesība.

JAUNA auto iegāde - tagad reti, kurš grib aprīkot ar LPG iekārtu. Jaunie benzīna dzinēji - ekonomiski, gāzei nav jēgas.

Kanibaals 1.augusts 2017 8:16
5 5 Atbildēt

Ekonomiski uz papīra un kamēr puslīdz jauni.

kasinsh79 1.augusts 2017 10:40
0 0 Atbildēt

Arī dzīvē. Piemēru daudz. Fsi, Gdi utt.

Pat Honda ar vecākas paaudzes dzinējiem ļoti ekonomiski.

msh 1.augusts 2017 19:03
0 0 Atbildēt

Tikai pilsētā, stumdoties pa korķiem, citur tie FSI un GDI sevišķi ekonomiskāki nebūs, bet hondas mikromotoriņi sāks rīt, spēciņa neatbilstības pret slodzi dēļ. Visi tie kaprīzie, ar kosmosa tehnoloģijām apgādātie motori par vecajiem netiešās iesmidzes motoriem ekonomiskāki ir tikai brīvgaitā un tamlīdzīgās situācijās.

rudens68 1.augusts 2017 11:41
3 0 Atbildēt

Protams neliek .Un neliks jauniem .Cik šobrīd salonos nopērkami benzīn motori kuri piemēroti gāzes iekārtai par saprātīgu cenu . Daži motori Tojota , kia , hundai .. tcm tirgotie ..

Man gāze ir uz 1.8 ne turbīnas motora . Ekonomija . Nu kā lai saka . Degvielas patēriņā jā . Kā jau iepriekš rakstīju naudas izteiksmē ap 15-20 % . šeit nav ierēķināta iekārtas cena 1100 (garantijas laikā likta , bez garantijas ap 800 ). Vai apkoju izmaksu pierēķināju rēķināju vairs neatceros . Plika standarta gāzes apkope 36 eiro . Tā ekonomija pie nosacījuma ,ja nekas nenoklājas...... ( pie pārslēgšanās uz gāzi noraustās ,esot sprauslas )

Redzēs kā būs , bet arī ja nākamais auto gadīsies ar iespēju uzlikt gāzi , laikam vairs nelikšu .

msh 1.augusts 2017 19:07
1 0 Atbildēt

Man patīk šī raksta ideja - gāzes iekārtas izejot no modes, jo JAUNĀM mašīnām neliek... Var redzēt ka Rubulis dzīvo burbulī, kurā visi pērk jaunas mašīnas - ja viņš dzīvotu realitātē, tad atklātu ka lietotu mašīnu imports ir nesalīdzināmi lielāks par jaunu mašīnu importu - un ja tās maz sagāzētu - tad vēl varētu kaut ko šitādu apgalvot. Bet nav iemesla uzskatīt ka tā tiešām aŗī notiek. Bez tam, būtu interesanti zināt cik liels no sagāzētajām mašīnām ir tas procents, kas ir sagāzēts neoficiāli un uz apskati galvenās iekārtas daļas tiek izrautas ārā - liels tas nav, bet gan jau vismaz pāris procenti ir.

Kanibaals 2.augusts 2017 15:00
0 0 Atbildēt

Skaits tiešām ir krities. 2016. gadā ir ar gāzi aprīkotu auto tik cik kādreiz bija 2013. gadā, lai gan līdz 15. gadam auga. Laikam ar gāzi aprīkotie auto sāka degt nost, kopā pazuduši 9000 auto.

Vai arī nē un vienkārši klasifikators precizēts un tie 9000 pārrakstīti pie naftas gāzes nevis gāzes - data.csb.gov.lv/pxweb/lv/tran...c-aa650d3e2ce0

Kanibaals 2.augusts 2017 15:02
0 0 Atbildēt
dArtanjans 2.augusts 2017 13:48
0 0 Atbildēt

tu esi pamuļķis,vai par tādu izliecies?Katrs brauc ar to,kas viņam patīk.Arī es savam JEEP 4.0 i uzbāzu gāzes iekārtu(pats).un braucu bēdu nezinot.Lielākā problēma ar gāzes iekārtām ir nenormāli uzpūstā cena.Manam motoram tas būtu no 1200 jevro rubļi un uz augšu.Pašam liekot-apmēram 700 naudiņas.Plus ebay iegādājos kabeli un programmu regulēšanai,ap 30 eu/rbl.zipāju jau ceturto gadu,bēdu nezinu.

dArtanjans 2.augusts 2017 13:55
0 0 Atbildēt

Mans koment bija veltīts viencexperc.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sabiedrība ceļ trauksmi par OCTA grozījumiem: ManaBalss iniciatīva savāc jau gandrīz 2000 parakstu trīs stundu laikā 9

Jaunās prasības par obligātu OCTA polises iegādi visiem reģistrētajiem transportlīdzekļiem, neatkarīgi no to izmantošanas, ir izraisījušas plašu sabiedrības neapmierinātību. Saskaņā ar likuma grozījumiem, kas stāsies spēkā 23.decembrī, OCTA būs jāiegādājas pat tiem transportlīdzekļiem, kas netiek izmantoti un stāv garāžās vai pagalmos. Lasīt vairāk

 

Kā pasargāt dzinēju no priekšlaicīgas aizdegšanās? 12

Tiekšanās pēc energoefektivitātes un izmešu mazināšanas mudina automašīnu ražotājus izstrādāt arvien mazākus dzinējus. Turbokompresora tehnoloģija nodrošina, ka mazāka tilpuma dzinējs var būt tikpat jaudīgs. Tomēr mazam dzinējam bez pareizās apkopes draud liela problēma – priekšlaicīga aizdegšanās. Lasīt vairāk

 

Škoda katapultējas uz pretējo joslu (+ VIDEO) 8

Komentārā teikts, ka Škoda vadītājs saduras ar priekšā braucošo Audi, novirzās no kursa un uzbraucot zaļajai zonai, kas nostrādā kā tramplīns, pārlido apstādījumam un nonāk uz ielas, kur kustība virzās uz pretējo pusi. Lasīt vairāk

 

Pētījumā atklāts: palielinoties spēkrata nobraukumam, pieaug odometra "attīšanas" un bojājumu skaits 8

Nobraukums ir viens no galvenajiem transportlīdzekļa nolietojuma rādītājiem, tādēļ daudzi šoferi uz to paļaujas, pērkot automašīnu. Taču ne vienmēr šis skaitlis ir precīzs - it īpaši vecākiem automobiļiem. Spēkrata kalpošanas mūža gaitā veiktais kilometru skaits tiek fiksēts odometrā. Krāpnieki bieži cenšas manipulēt ar tā datiem, lai maldinātu pircējus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti