Domu par elektroauto iegādi apsver arvien vairāk pircēju arī Latvijā 76

 

Foto: Publicitātes attēls

Deep White | 7.februāris 2020 11:09

Elektrotransports nav jauna tēma, taču tā kļūst aizvien aktuālāka. Daudziem tas kļuvis par ikdienas pārvietošanās līdzekli, un elektroauto vairs nevar uzskatīt tikai par luksusa preci.

Salīdzinot ar kaimiņvalstīm, Latvijā šī nozare attīstās salīdzinoši lēnāk, kā arī valsts nesniedz atbalstu elektroauto iegādei. Toties to lietošana ļauj izbaudīt ievērojamas priekšrocības un arī atteikties no atsevišķām izmaksu pozīcijām savā ikdienā. Energouzņēmuma Enefit valdes loceklis Krists Mertens norāda – uzlabojoties elektroauto pieejamībai un cenai, ir sasniegt brīdis, kad arvien vairāk cilvēku nopietni apsver to iegādi.

Dārga investīcija, ko atpelna lietošana

Pamazām pieaug ne tikai elektroauto, bet arī elektromopēdu un autobusu popularitāte. Tieši mazie transportlīdzekļi lietotājam ir visizdevīgākie, jo to cena daudz neatšķiras no analogiem ar iekšdedzes dzinēju. Kamēr Latvijā tie vēl iegūst popularitāti, tikmēr, piemēram, Ķīnā daudzām ģimenēm jau tagad aizvieto parasto automašīnu ikdienā. Tiesa, jauna elektroauto cena tirgū šobrīd pat divreiz apsteidz līdzvērtīgu auto ar benzīna vai dīzeļa dzinēju. Te nepieciešams ilgtermiņa skatījums, jo bonusi, braucot ar elektromobili ikdienā, 5 - 10 gadu termiņā atpelna pirkuma cenu ar uzviju, nemaz nerunājot par samazināto kaitējumu videi, atzīst Krists Mertens.

Kā nozīmīgākie bonusi atzīmējami - iespēja pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslu, bezmaksas auto novietošana galvaspilsētas stāvvietās un atbrīvojums no ikgadējā ekspluatācijas nodokļa, kas citiem auto var sasniegt vairākus simtus eiro. Tāpat arī servisa izmaksas ir tuvas nullei: protams, kā visiem, jārūpējas par auto ritošo daļu un riepām, taču par motora apkopi nav jādomā vispār un jāuzpilda tikai logu, bremžu un kondicioniera šķidrumi. Tomēr vislielākā atšķirība jūtama degvielas izmaksās. “Kamēr, piemēram, ekonomisks auto “apēd” 5-6 litrus degvielas uz 100 km un iecērt budžetā 7 eiro robu, elektroauto tādā pašā distancē izmaksā tikai ap 2,50 eiro, ja ātrā uzlāde tad 4,50. Lādējot nakts stundās un atkarībā no elektrības pieslēguma veida – pat tikai 2 eiro,” skaidro K. Mertens.

Dabai nedraudzīgs ražojot, bet ekoloģisks braucot

Kāpēc tad elektroauto, izpelnās tik atturīgu attieksmi? “Daudzi raizējas, vai ir pienācis īstais brīdis, vai tehnoloģijas ir pietiekami attīstījušās, vai valsts gatava atbalstīt pirkumu, vai pieejams īstais modelis, kas ar vienu uzlādi spēj veikt 300, 400, visus 500 km... Visticamāk, valsts atbalstu gaidīt nav vērts. Tomēr jau tagad ir pieejamas pietiekami plašas izvēles iespējas un ja rocība atļauj, ir vērts pirkt elektroauto jau tagad. Tas šobrīd sevi atpelna apmēram 10 gadu laikā, līdzīgi kā dažādi atjaunīgās enerģijas ražošanas risinājumi, piemēram, saules paneļi. Attīstoties tehnoloģijām un atkarībā no auto lietošanas paradumiem, šis laiks tikai samazināsies,” ir pārliecināts Mertens.

Elektroauto ražotājiem pamatoti tiek pārmests izteikti neekoloģisks ražošanas process, kas rada apmēram par trešdaļu vairāk CO2 izmešu nekā degvielas dzinēju ražošana. Taču aprēķini liecina, ka ekspluatācijā tas ātri izlīdzinās. Ja auto tiek uzlādēts mājās ar elektrību, kas iegūta no atjaunīgajiem resursiem, braucot tas vispār nerada nekādus kaitīgos izmešus. Turklāt līdz ar stingrākām vides prasībām augs autoražotāju piedāvājums un elektroauto pieejamība. Jau šogad ES regulas nosaka stingrus CO2 izmešu limitus, un tas ir tikai sākums, tāpēc daudziem ražotājiem nāksies krietni padomāt, kā tikt līdzi laikam.

Nākotnes izaicinājums – uzlādes iespējas un sakārtota vide

Lielākā problēma jau tuvākajā nākotnē, visticamāk, būs uzlādes iespējas, atzīst K. Mertens. “Ņemot vērā Latvijas attālumus, privātmāju īpašniekiem jaunie modeļi sniedz pilnīgu neatkarību no uzlādes vietām. Varbūt, braucot no Rīgas uz Daugavpili, būs jāpadomā, kā tikt atpakaļ, bet mazākas distances var paveikt ar vienu uzlādi. Daudz lielāks izaicinājums būs tad, kad savus elektroauto gribēs uzlādēt visi guļamrajona iemītnieki. Šeit jādomā par jauniem uzlādes vietu risinājumiem, jo pašlaik var tikai pats no dzīvokļa izvilkt pagarinātāju. Otrs jautājums ir arī elektrotīkla noslodze – maz ticams, ka Sadales tīkla infrastruktūra spētu tikt galā ar situāciju, kad puse vai vairāk daudzīvokļu mājas iedzīvotāju vienlaikus vēlētos uzlādēt savus auto,” nepieciešamību pēc jauniem risinājumiem uzsver Enefit eksperts. Iespējams, tā varētu būt uzlādes laika rezervācija vai tamlīdzīgi risinājumi. Taču interesantu izrāvienu eksperti sagaida jau šogad, kad pirmie elektromotori sāks piedalīties rallijkrosa sacensībās. Tas ļauj cerēt, ka autobūves industrija aktīvāk risinās pastāvošos izaicinājumus un pievērsīsies aizvien radošākiem risinājumiem, kas pamazām ienāks arī ikdienā.

“Vairums ir vienisprātis – elektrotransports ir mūsu nākotne, tāpēc jau šodien jāsāk domāt par to, kā motivēt vadītājus pārsēsties elektroauto. To noteikti veicinātu sakārtota atbalsta sistēma – ieguvums, iegādājoties auto, vai atbalsts nodokļu politikas veidolā pēc automašīnas iegādes. Godīga nodokļu politika – kurš vairāk piesārņo, vairāk maksā – noteikti nāktu par labu ilgtspējīgu mājsaimniecību budžetam, Eiropas klimatam un sabiedrības veselībai kopumā,” rezumē Enefit valdes loceklis, Krists Mertens.

Eksperta viedoklis

Kārlis Mendziņš, platformas uzladets.lv izveidotājs un redaktors

2020. gada janvārī Latvijā reģistrēti vairāk nekā 900 elektrotransporta līdzekļi – vairāk nekā 600 auto, kā arī mopēdi un autobusi, un 81 ātrās uzlādes stacijas. Kaut arī valsts atbalsta elektroauto iegādei šobrīd nav, klientu loka izaugsme Latvijā tomēr ir eksponenciāla, lietotāju skaitam ik gadu palielinoties par 40–50%. Šobrīd tirgū pieejamie elektromobiļi ir pat divreiz dārgāki par auto ar iekšdedzes dzinējiem. Tomēr, elektroauto skaitam palielinoties un tehnoloģijām attīstoties, elektromotru cenas samazināsies, bet iekšdedzes dzinēji sadārdzināsies. Ap 2025./2026. gadu tiek prognozēta cenu paritāte, kas jau šobrīd ir vērojama luksusa klasē.

Elektroauto piedāvājums Latvijā šobrīd raksturojams kā apmierinošs. Cenas svārstās no 20 000 līdz 40 000 eiro, bet jau tuvākajā laikā tirgū sagaidāmi arī demokrātiski auto par aptuveni 11 500 eiro. Pieejami arī lietoti auto, vienīgi, lemjot par labu lietota auto iegādei, būtu vērts pārbaudīt tā baterijas stāvokli. Tiesa, mana pieredze rāda, ka pat 8 gadus vecam auto, kas ir samērā aktīvi lietots visdažādākajos apstākļos, nekad nav bijis problēmu ar bateriju vai motoru un nesenā pārbaude liecina, ka tikpat labi mans auto varētu būt tikko izripojis no rūpnīcas. (Akumulatora garantijas laiks tipiski ir 8 gadi vai 100 000 km noskrējiens.)

Daudzi uzskata, ka ar elektroauto nevar braukt ziemā, taču tas ir aplami. Drīzāk tiem kaitē liels karstums, bet -20 grādos vienīgā problēma varētu būt neliels diskomforts, kas saistīts ar salona apsildi. Īpaši vecākās paaudzes elektromašīnās par to nav gana padomāts, tāpēc, ieslēdzot salona apsildi, var zaudēt pat trešo daļu ar vienu uzlādi veicamās distances. Jaunās mašīnas ir daudz labāk izstrādātas, tās sildot, jauda samazinās tikai nedaudz.

Un vēl jāpatur prātā, ka elektroauto jau sen spēj nobraukt daudz vairāk par 100 km. Labākajiem modeļiem ražotājs garantē spēju veikt 400–450 km lielu attālumu ar vienu uzlādi, kaut arī paziņu pieredze rāda, ka realitātē ar vienu uzlādi iespējams sasniegt pat 700 km attālu galamērķi.

 

 

 
Visi komentāri
 
spriidiic 7.februāris 2020 12:27
18 3 Atbildēt

Nu gan , meli un fantāzija , atgādina komunisma celšanas laiku .

700km ar vienu uzlādi rūpnīcā uz stenda , baterijas ar 8 gadu garantiju , maza ekoskāde ražojot .

Melu ziņas .

Frontera 7.februāris 2020 21:22
3 2 Atbildēt

Nu redz..ir tāds teiciens:Kur aitas,tur cirpēji.

reku 7.februāris 2020 13:30
4 3 Atbildēt

Ja tas auto ar uzlādi noripotu sākot no 500km,būtu uzticams tad nekas nebūtu pretī.Mūsdienu fosilie dzinēji ir padarīti neciešami.

Frontera 7.februāris 2020 21:23
12 3 Atbildēt

Nu bet pērc nost mikreni un brauc laimīgs,nevienam jau neliedz pirkt,nepirkt,katras ar ko vēlas ar to brauc.taču pohuij.Nevajag cilvēkiem uzspiest stulbas idejas untt..

aigi 7.februāris 2020 13:45
4 14 Atbildēt

jā mēs domājām, bet piedāvājumā nav normāla izmēra ģimenes auto ar 7 vietām.

Kad būs, tad arī pie nākošās auto maiņas apsvērtu pavisam nopietni. Infrastruktūra ir gan pie mājām, gan Latvijā kopumā.

Zemesgramata 7.februāris 2020 16:02
6 1 Atbildēt

Kur Latvijā ir tā publiskā infra?

aigi 7.februāris 2020 16:50
4 22 Atbildēt

atveram e-transports.org un visa Latvija nosēta ar uzlādes vietām.

Pie mājas nopērkam no Elektrum vai citur uzlādes staciju un viss, braucam.

Zemesgramata 7.februāris 2020 18:32
21 2 Atbildēt

Pie mājas jau vairs neskaitās publiski.

Kamēr uzlādes vietas nebūs katrā otrajā tankštellē vai kāds elektrības tirgotājs ne uztaisīs savas "tankštelle" tikmēr ne par kādu tīklu mēs nevaram runāt.

Tikai bagāto un izveicīgu biznesmeņu (par KPFI afēru) rotaļlieta.

Frontera 7.februāris 2020 21:25
9 3 Atbildēt

Brauc,pērc un brauc.Izklausās pēc komuņagu domāšanas,tev ir jādar tieši tā ,kā daru ES un ĻEŅINS.Pohuij tās elektro miskastes.paskatīsimies ko teiksi pie aķa nomaiņas..ja mainīsi,jo 100% kā aķim tuvosies psc,ta uz rumbulu un nākamais kodīs pirkstos.Utipija!!

Laaciz 7.februāris 2020 13:55
22 13 Atbildēt

Nekāds valsts atbalsts! Kāpēc citiem nodokļu maksātājiem jāmaksā par dažu indivīdu iegribām?

Cik var stumt propagandu - "stāvvietas", "neesošs ekspluatācijas nodoklis", "sabiedriskā joslas"? Vai kādam liekas, ka tas būs mūzīgi?

"Vairums ir vienisprātis – elektrotransports ir mūsu nākotne, tāpēc jau šodien jāsāk domāt par to, kā motivēt vadītājus pārsēsties elektroauto. To noteikti veicinātu sakārtota atbalsta sistēma – ieguvums, iegādājoties auto, vai atbalsts nodokļu politikas veidolā pēc automašīnas iegādes. Godīga nodokļu politika – kurš vairāk piesārņo, vairāk maksā – noteikti nāktu par labu ilgtspējīgu mājsaimniecību budžetam, Eiropas klimatam un sabiedrības veselībai kopumā,” rezumē Enefit valdes loceklis, Krists Mertens."

Nē tā nav godīga politika. Tā ir mākslīga tirgus kropļošana, lai panāktu sev vēlamo effektu ierobežojot to pusi, kuru neieredz. Uz budzētu tam būs īslaicīgs effekts. Nepirksi degvielu piķosi labi daudz par elektrību. Starpība būs jāatgūst. Un pofig vai Tev paneļi uz jumtu vai vēja turbīna dārziņā. Maksāsi!

"Daudz lielāks izaicinājums būs tad, kad savus elektroauto gribēs uzlādēt visi guļamrajona iemītnieki"

Tirliņi maz ir redzējuši kā izskatās guļamrajonos. Auto viensu uz otra jau bez maz vai jākrāmē. Kur tur vieta uzlādei? No logiem metīs kabeļus? Skatu varat iedomāties? Pat tagad nevienā jaunajā projektā neesmu manījis uzlādes vietas. Un pat, ja būtu, tad vietas nekad nav tik daduz cik dzīvokļos potenciālie autoīpašnieki. Man pa fakenu auto jumtu ir staigājuši šādā rajonā, kur ir garantija ka nesabojās šos kabeļus, piemēram?

Un kur rodas visi šitie wannabe eksperti pēdējā laikā? Elektro eksperti, pilsētplānošanas eksperti. 5 gadi atpkaļ par tādiem neko nedzirdēja.

spriidiic 7.februāris 2020 14:26
23 1 Atbildēt

Bilde ir pavisam greiza , bezmaksas stāvvietas , braukšana pa sab. joslām t.sk. . Viss liecina , ka notiek uzbrukums pārvietošanās brīvībai . Nesen nolēma , ka degvielas uzglabāšanas tilpnes , sākot ar 1000 l , jāreģistrē . Tas iesākumam , drīz būs katru mēnesi par atlikumu jāatskaitās .

Frontera 7.februāris 2020 21:28
8 2 Atbildēt

Bet es atvainojos,kur jūs bijāt dabas aizstāvji AGRĀK??????Tagad pa vēlu!!Un nafta vel būs ilgi..pamēģini naftas pumpi kaut kur okeānā vai kādā tuksnesī aizklapēt ciet un pateikt ka tas ir slikti...momentā tevi izolēs no planētas zeme.

DD 8.februāris 2020 9:53
5 16 Atbildēt

Elektroauto nav bez savām problēmām, bet kopumā tas ir mēģinājums saglābt tavas smadzenes un plaušas, ko spriežot pēc taviem tekstiem, jau saēdušas izplūdes gāzes.

Laaciz 8.februāris 2020 12:12
8 4 Atbildēt

Kad elektrofanam nav ko atbildēt uz argumentiem, tad viņi klucē uz galvas savas pārgrūdrības.

msh 7.februāris 2020 17:30
62 7 Atbildēt

"Pamazām pieaug ne tikai elektroauto, bet arī elektromopēdu un autobusu popularitāte. Tieši mazie transportlīdzekļi lietotājam ir visizdevīgākie, jo to cena daudz neatšķiras no analogiem ar iekšdedzes dzinēju."

Dirš kā mendziņš. Jā, protams, elektromopēda cena daudz neatšķiras no tādas klases aparāta ar iekšdedzes dzinēju - tikai elektromopēds būs bezfirma, kamēr aparāts ar iekšdedzes dzinēju būs krutas firmas ražojums, kurš maksā 3x dārgāk par līdzvērtīgu ķīnieti. Nerunājot nemaz par to, ka tur arī tie plusi beidzas. Es gribētu redzēt kā kāds entuziasts aka mazohists ar tādu brīnumu apceļotu nu kaut vai latviju - viena uzlāde velk zem 100 km, un jālādē no rozetes, kuru vēl pa ceļam jādabū...

Frontera 7.februāris 2020 21:30
15 6 Atbildēt

Nu tieši tā..vienkārši patreiz darbojas shēma,sistēma ,kas saucas ZOMBĒŠANA,biznes,tikai un vienīgi biznes,tai pat laikā nevienam nestāsta cik""veselīga"" ir akumulatoru utilizācija no mikrenēm uz riteņiem....tak pohuij.

Elektriķis 8.februāris 2020 10:18
12 6 Atbildēt

Beidz vienreiz te pļūtīt, ir jau par vēlu, nevienam neinterese tavas bomāra vēlmes! Tu vari šeit spiegt, raudāt, bļaustīties, vai pļūtīt, tāpat ar to neko nepanāksi! Tāpat kā visi pārējie šeit, iedirš kaut ko kimentāros un viss. Kādēļ jūs vispār tērējiet enerģiju, nervus lai šo visu uzrakstītu? Kas jūsuprāt kāds to lasa un ņems vērā?

Arī iauto palielam no tevis jēga ir tikai tik, cik tu skaties iauto un pļūtī komentāros, ar to arī tavs darbiņš šeit beidzās, tu protams varētu darīt ko lietderīgāku, bet varbūt arī nē

fēlis65 8.februāris 2020 10:33
1 12 Atbildēt

Ieliki sev plusu un priecīgs? Tu pats esi pļūtmūlis. Ēd sūdus, čmo!

Elektriķis 8.februāris 2020 21:36
7 3 Atbildēt

Nomierinies bomār! Aizej izlaizi savu izgriesto DPFu

Frontera 8.februāris 2020 14:51
2 3 Atbildēt

bet..tavs komentārs pilnīgi nepasaka neko..tukš secinājums.

msh 7.februāris 2020 17:44
7 2 Atbildēt

Attiecībā par "eksperta" mendziņa personīgo pieredzi [diez kāds eksperts viņš ir, ja par mašīnas dzelžiem sajēga viņam ir kā vidējajai blondīnei, diršanas eksperts?] - man palika interesanti, kas viņam skaitās "samērā aktīvi lietots" attiecībā par viņa elektrisko mašīnīti - paskatījos e.csdd un sāku rēkt - pagājušā gada maijā apskatē fiksētais nobraukums ir 39283 km - kā viņš pats rakstīja pirms 4 mēnešiem, viņš pa 2 gadiem ir nobraucis 21k - jā, 40 štukas ir šausmīgi liels nobraukums un objektīvi parāda to kā mašīna kalpo...

msh 7.februāris 2020 17:47
6 1 Atbildēt

Un tajā pašā laikā, pats raksta ka ir 5x piedzīvojis izlādi pa ceļam...

Asterix 7.februāris 2020 18:31
5 0 Atbildēt

Jā, var nobraukt ar vienu uzlādi 700 km pat vairāk, tikai ar 20 km/h. Elektroauto maksā sākot no 30 000 €. Un tā nav luksusa prece? Atvainojiet!

Asaris 7.februāris 2020 19:18
5 12 Atbildēt

Tādi paši dirsēji kā jūs te arī rindā stāvēja, kad viedtālrunis parādijās, tagad visi lieto un smaida kā apdirsušies.

msh 7.februāris 2020 19:51
6 3 Atbildēt

Kurš parametrs pirmajiem plakanajiem telefoniem bija jūtami sūdīgāks nekā telefoniem ar pogām? Kāpēc blackberry izkonkurēja nevis plakanie telefoni, bet androīds kā tāds? Kāpēc joprojām ražo telefonus ar pogām?

DD 8.februāris 2020 10:22
8 1 Atbildēt

Neko ar šo komentāru nepateici

Turklāt blackberiju izzēda iphons, nevis sūdainais androids, lielākais tirgus bija uk un asv, tiklīdz iphons sāka izvērsties, tā blackbery nosprāga, un pareizi vien ir jo vins bija sūds, kāda jēga no fiziski mazam podziņām? Tas nepalīdz rakstīt ātrāk, tas vispār nekā nepalīdz, tik cik batereju ietaupīt jo ir mazāks displejs

Frontera 7.februāris 2020 21:34
7 5 Atbildēt

Es gan netaisos iegādāties elektroauto,pirmkāt,man nav kur viņu lādēt,otrkārt,nav naudas,treškārt ,palikšu tizls,un ceturtkārt,man pie dirsas tie dabas draugi ar visu Grētu priekšgalā,kura redz un cilvēka tupuma nopelnījusi 6 miljonus jau.Uz priekšu jampampiņi!!!!

Laaciz 8.februāris 2020 8:35
1 1 Atbildēt

P*mpi ar pirkstu salīdzināji. Nekad neesmu dzirdējis, ka kāds būtu stāvējis rindā pēc Smarta. Nu izņemot Apple fanātus tā ir atsevišķa nācija. PIe tam Smarts ir daudz parocīgās jebkam. Maksāju rēķinus, pērku kino biļetes, koncertu biļetes, sūtu e pastus, kad vajag, klausos straumēšanu utt.

Tu esi no tiem, kas, lai pierādītu ķipa savu taisnību salīdzini nesalīdzināmas lietas.

Asaris 8.februāris 2020 14:30
2 6 Atbildēt

Tikai kā piemērs. Pēc laika visi brauks vai ar ūdeņradi vai baterijām darbināmu, vai hvz ko. Ja tu domā ka iekšdedzes dzinēji būs mūžīgi, tad vajadzētu pārbaudīt galvu.

Frontera 8.februāris 2020 14:52
5 5 Atbildēt

Brauks,tikai ne tavā un manā laimetā...tev to nepiedzīvot..diemžē;

Laaciz 10.februāris 2020 8:48
1 1 Atbildēt

Nevienā vietā neteicu, ka būs mūžīgi. Es ceru, ka nenodzīvošu tik ilgi, lai pieredzētu kā zombij cilvēkus vadā apkārt datori uz riteņiem

Janiss9 7.februāris 2020 19:20
11 2 Atbildēt

Pēc desmit gadiem elektro auto iegāde nevis atmaksājas, bet iziet tikai uz "0"....ideālos apstākļos, bez remontiem...garantija Hyundai Cona Electric tikai 5 gadi baterijai 8 gadi..., bet tikai pie 10 gadiem pa "0"!!!!!

Es būšu pēdējais kurš savu benzīna auto nomainīšu pret "eletro auto".... Galvenais nepirkt lietotu elektro auto, jo vecās baterijas lēni lādējas līdz ar to 1km izmaksa strauji tuvojas dīzeļa cenai un pat pārsniedz..., bet nobrauktais attālums ir daudz mazāks....

Frontera 7.februāris 2020 21:36
3 6 Atbildēt

Nu redzi..vienkārši daudzi nesaprot pa lielam kas notiek,viss.

reku 8.februāris 2020 11:53
5 2 Atbildēt

Tikai nedomā ka tādas baterijas kādas ir patlaban būs uz mūžiem.Viss mainas un batarijas mainās.

tik ne to 7.februāris 2020 20:30
4 3 Atbildēt

Tikai ne to.....Kaut kas grib uzvārīties,un tas arī viss,pie mums jau savādāk nenotiek!Iedomājos ka braucu kalnā augšā,pedālis grīdā,un viņš vairs nevelk...,un ko tad?Murgs ne mašīna!

Frontera 7.februāris 2020 21:46
11 3 Atbildēt

redzi..cilvēki ir dumji..un dauuudzi.Volkswagen e-Up maksā no 22 000 līdz 26 000 eiro un “Volkswagen Up” ar benzīna motoru, kura cenu amplitūda ir no 10 000 līdz 12 000 eiro. Rēķinot ļoti rupji, cenu starpība šiem abiem spēkratiem ir vismaz 10 000 eiro.Noapaļojot skaitļus uz augšu, “Volkswagen” ar benzīna motoru uz 100 kilometriem patērē piecus litrus un, ņemot vērā abu auto cenu starpību, par šiem 10 000 eiro var nobraukt aptuveni 200 000 kilometrus. Maz ticams, ka elektroauto savā mūžā spēs mērot tik garu distanci. Tas nozīmē, ka pērkot auto ar benzīna motoru pietiek gan pašai mašīnai, gan arī degvielai visam spēkrata mūžam.Elektrība maksā šķietami maz, taču uz 100 kilometriem elektroautomobilis patērē aptuveni 2,5 līdz 3 eiro, kas tomēr nav gluži “nekas”. Uz 200 000 kilometru tie būtu papildus 4000 līdz 6000 eiro.Iegādājoties elektroauto, ir ļoti rūpīgi jāizvērtē dažādi faktori, piemēram, dzīvesvieta un ikdienas maršruts. Priekšrocība ir tā, ka tas var pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslu(pagaidām,līdz savairosies pilns ar šiem mēsliem) un pilsētas centrā šo auto var novietot bez maksas(arī pagaidām)Šie faktori šķiet ļoti vilinoši, tomēr tās neturpināsies ilgi, jo elektromobiļu kļūs vairāk, kas nozīmē sastrēgumus sabiedriskā transporta joslā. Arī tāda “ekstra” kā bezmaksas autostāvvieta tuvāko gadu laikā, visticamāk, beigsies.Tā lūk...cilvēki vienkārši ir lētticīgi

Janiss9 8.februāris 2020 14:10
7 0 Atbildēt

Hyundai Kona Electric normālā komplektācijā maksā 45 000Eur tāds pats benzīna auto tādā pašā komplektācijā maksā 25 000Eur...20 000Eur starpība izzūd tikai pēc 10 gadu ekspluotācijas... taupības nekādas, bet neertību ar elektrisko auto ir milzīgas...benzīns viennozīmīgi ir izdevīgāks...

650 9.februāris 2020 2:14
5 0 Atbildēt

=ā,te vispirms prasītos precizēt- piem., pēc 10 gadiem tas būtu ar 20k gada nobraukumu,bet ar 15k gada nobraukumu nāktos vēl vienu piecgadi piemest.

Turklāt(!)- abi šie jaukie aprēķini satur pilnu benzīna izmaksu (1.40eur/l) pie/ap vidējā 7,5l/100 patēriņa, tātad "izdevīgums" jāskaita AR nosacījumu, ka (Lohiem) elektrība dodās par velti...

Reāli tam izdevīguma gaidītājam būs jāpiemet vēl 7 gadus, pa kuriem tas lohmobīlis būs 2x pazaudējis bateriju,saēdies LVsāli un visdrīzāk jau sen sapuvis līdz totāl loss ;p

spriidiic 9.februāris 2020 2:47
3 0 Atbildēt

Lētās uzlādes jau tagad ir beigušās . Vislielākā lādēšanas staciju kompānija drusku sakārtoja lietas .

engnews24h.com/massive-price...ric-car-cheap/

Bezmaksas stāvvietas un braukšana pa sabiedriskā joslām ir vienkārši murgs , to sauc par diskrimināciju . Tagad Latvija riktējas piemaksāt šito ekobriesmekļu iegādei .

Frontera 7.februāris 2020 21:21
5 3 Atbildēt

Njā...nu piemēram ES gan nedomāju par mikrenes iegādi..man kāds var pārliecināt pretējo???Ā...ekoloģija,tīrs gaiss ,,nākotne bērniem???man kaut kā vienalga.. to pasauli vajadzēja glābt ļoooti sen sen atpakaļ.Patreiz strādā labzz mārketings..ir iemesta makšķere un tauta uz tās uzķeras,bet kas būs tālāk???Savairosies mikrenes kā mušas un BUM!!!nevarēsiet braukt pa sabiedriskā trancporta joslu,jo veidosies korķi..gan pacels kaut kādus nodokļus,tas ir 100%,beigās nonāksim pie tām pašām izmaksām kas tagad,...,zars ar diviem galiem.Vajadzēs celt papildus enerģijas stacijas..kas maksās naudu un no kurienes to naudu ņems??pareizi,no mums.Pluss..kad nāksies mainīt aķus tām mikrenēm,tad psc..iestāsies utopija.kaut kā pofig .Braukshu ar savu smirdīgo dīzeli un iepūt.

Frontera 7.februāris 2020 21:40
4 2 Atbildēt

Kamēr, piemēram, ekonomisks auto “apēd” 5-6 litrus degvielas uz 100 km un iecērt budžetā 7 eiro robu

____________________________

shitas man patīk..7 eiro ROBS!!!psccc!!!Un cik nokož pa weekendiem,AKROPOLĒ,LIDIŅĀ,bordeļos ar maukām,rīšanā untt???Nu klauni..psc !!

DD 8.februāris 2020 9:57
0 0 Atbildēt

7 eiro - tās ir 2-3 kafijas

DD 8.februāris 2020 9:56
6 5 Atbildēt

Jā, tagad elektroauto ir dārgi, pat ļoti dārgi...atcerieties cik maksāja mobilais 1997.g. un cik maksāja sarunas minūte, SMS. Tas pats notiek visās jomās - tehnoloģijas attīstās un produkcija strauji kļūst pieejamāka.

msh 8.februāris 2020 12:11
9 3 Atbildēt

Nu davai - kad tā tehnoloģija būs pieejama - piekāp - līdz tam atceļam visas elektromobīļu subsīdijas, lai būtu godīgi.

Asaris 8.februāris 2020 14:35
0 2 Atbildēt

Tad jau subsīdijas naftai arī vajadzētu atcelt.

msh 8.februāris 2020 15:56
4 2 Atbildēt

Davai, piemērus šīm subsīdijām studijā. A to savādi izskatās - dod subsīdijas, un tajā pašā laikā ieruba akcīzi, tā vietā lai vienkārši ierubītu mazāku akcīzi...

Asaris 8.februāris 2020 21:14
2 3 Atbildēt

These include both direct subsidies to corporations, as well as other tax benefits to the fossil fuel industry. Conservative estimates put U.S. direct subsidies to the fossil fuel industry at roughly $20 billion per year; with 20 percent currently allocated to coal and 80 percent to natural gas and crude oil

msh 8.februāris 2020 21:55
5 2 Atbildēt

Nu un? Šausmīgi nenoteikts avots, pa tēmu "viena tante teica"; jebkurā gadījumā - es varu pilnīgi saderēt ka šīs subsīdijas ir vietējajiem ražotājiem, lai būtu darba vietas un enerģētiskā drošība, lasīt - lai tos neizkonkurētu ārzemju kompānijas - pilnīgi nejaušā kārtā stabili un stratēģiski enerģijas avoti izmanto fosilo enerģiju... Es pat nebrīnos kāpēc tavi komunistu čomi par šito ņaud - komunisti galu galā ir starptautiski, nevis tautiski - tāpēc tāds gājiens kā eiropā, kur stumjot pseidoekoloģiju tiek atbalstīts putins, tā vietā lai atbalstītu pašmāju avotus, ir pilnīgi ok.

Asaris 9.februāris 2020 11:20
2 2 Atbildēt

Tu tikpat reizes cik runā sakarīgi, pretī arī gvelz pilnīgas muļķības. Industrijai kas pelna triljonus gadā, grūž vēl iekšā no valsts naudas miljardus. Tas tev liekas ok, bet subsidēt industriju, kas attīstās un nākotnē radīs vēl vairāk darbavietas, tev liekas muļķīgi. Bet tu jau laikam dzīvo pasaulē, kur vienu dienu viss ir slikti un tad rīt pamodīsies un visas problēmas būs atrisinātas. Pasaki tad man arī kad tā maģiskā diena pienāk, lai nepalaižu garām.

msh 9.februāris 2020 13:19
4 0 Atbildēt

Lasi vēlreiz - "enerģētiskā drošība". Ja ASV sāks pēkšņi stumt iekšā naudu saules paneļos vai vēja turbīnās, vai rezultātā ieguvums būs enerģijas avots kas pieejams uz sitiena, 24/7? Kāpēc jūs, ekofašisti, vēlaties padarīt rietumvalstis par trešās pasaules valstīm? Ja gribas neregulāru elektrības padevi - tak dodaties uz āfriku, nevajag jau tāpēc sačakarēt tās vietas, kur vēl ir normāli. Piedevām saules paneļu vai vēja turbīnu finansēšana nozīmē problēmu finansēšanu - saules paneļi pēc diezgan īsā mūža gala paliek par toksiskajiem atkritumiem, tāpat kā elektriskās mašīnītes, bet vēja turbīnas vienkārši par lieliem atkritumiem. Bet "vēl vairāk darbavietas" šajā gadījumā pie viena nozīmē vārdu "neefektivitāte" - ko jau parāda šībrīža ASV statistika; saliekot kopā saražoto elektrības daudzumu ar strādājošo procentu katrā nozarē skaidri redzams ka lai saules un vēja turbīnas saražotu to pašu elektrības daudzumu - un tikai kaut kad, kad laikapstākļi atbilst, nevis tad, kad vajag - vajag vairākas reizes vairāk strādnieku. Kāpēc tu gribi maksāt vairāk par to pašu?

vieplis nogurušais 8.februāris 2020 11:17
4 0 Atbildēt

Gribi-pērc.Gribi-nepērc.Anekdotes lasīt arī brīva griba.Un smieties vai ne,arī brīva griba.

albaregia 8.februāris 2020 12:14
8 0 Atbildēt

Elektroauto būs labs tad,kad pienāks brīdis,ka to cena būs apmēram tāda,kā šodienas auto,benzīna un dīzeļa un LPG arī.

Otrkārt,kad ar vienu uzlādi varēs nobraukt vismaz 800 km.

Un tad ar ātro uzlādi .Tas pats ,kas apmēram tagad. Nobraucam pa Vāciju apmēram 600-700 km.un iepildām degvielu.Treškārt,ja tehniskie parametri ļaus ar elektroauto braukt arī par autobāņiem,ātrgaitas ceļiem. Es te domāju par ātrumu,ar kādu atļauts par bāņiem braukt. Un vēl-ir jau arī lauku sliktie ceļi,kur dažreiz tikai ar 4x4 var izbraukt.Un lauksaimniecība,mežizstrāde un vēl daudz kas.Ar elektroauto? Tas nav nopietni. Vismaz tuvākā nākotnē nē.

Un kā jau te bija rakstīts,naftas urbumus taisīs ciet?

DD 8.februāris 2020 14:41
0 2 Atbildēt

elektroauto ar savu griezes momentu ir labi piemērots 4x4, vai ne tā?

msh 8.februāris 2020 16:02
5 2 Atbildēt

Griezes momenta dēļ drīzāk tie būs nepiemēroti - bezceļi - tā ir slikta saķere; benzīnniekam vai dīzelim griezes momentu ir viegli nodozēt, elektromobīlim ar motora ātro reakcijas laiku un 100% griezi no 0 rpm līdzēt var tikai vilkmes kontrole. Man ir gadījies pabraukāt ar elektrokāru, kuram vilkmes kontrole nav, pa slidenu grīdu - autokārs, tieši sava benzīnnieka dēļ ir trīs galvas tiesas pārāks, jo tam nav tā ka bik stiprāk nospiežot pedāli sāk riteņi spolēt.

Bet nu sūds par griezes momentu - vēl jābūt tāda lietai ko sauc par "izdzīvojamību". Mašīna, kurai tikai vajag iedot stiprāku sitienu pa grīdā novietotajiem akumulatoriem, lai tā aizdegtos un smuki sadegtu, nebūs īsti tas, kas vajadzīgs...

DD 8.februāris 2020 23:09
3 3 Atbildēt

Atliek noraut degvielas vadu, izsist robu bākā vai karterī - un braukšanu nomaina evakuatora gaidīšana. Nav nekā nevainojama.

msh 9.februāris 2020 0:29
1 1 Atbildēt

Paga paga - te ir runa par džipiem - tiem tādas lietas parasti ir pietiekami pastiprinātas, tā ka smagakais kas varētu notikt - smaga norakšanās, kad jālieto vinča lai izvilktos ārā. Bet bezceļu "evakuators" saucas cits džips vai traktors... Un pat ja tomēr - vismaz tiks izvilkta remontējama mašīna, nevis sadedzis karkass...

spriidiic 9.februāris 2020 3:17
3 0 Atbildēt

Piekrītu , ka visi minētie sliktumi pastāv.

Sīkums , tomēr fakts , elūžņiem evakuators vajadzīgs katru reizi kad neaizbrauc līdz elektrības vietai . Ja runājam nopietni , vietās kur var pārsist karteri , noraut degvielas vadu un dabūt robu bākā , parketa e nav un nekad nebūs.

DD 8.februāris 2020 14:39
4 4 Atbildēt

Manuprāt, daļa cilvēku nesaprot, kam domāti elektroauto - tāpat kā džinsi neder visām dzīves situācijām, arī auto ir dažādi un to pielietojumi atšķiras. Mazie elektroauto ir līdzeklis, kā samazināt smogu pilsētā, ko jūs paši arī elpojat. Pa bāņiem garos gabalus varētu vīlēt arī ar hibrīdiem un iekšdedzes motoriem, kas noregulēti tā lai neiet režīmos pie kuriem gaisu maitā visvairāk. Uz bāņiem normāli nav korķu, kuros tukšgaitā stāvot ir maks. piesārņojuma un nevajag arī vīlēt ar pārslodzi.

Tas, ka visi nevar atļauties vairākus auto - elektrisko blusu pilsētai un dīzeļvagonu brīvdienām - nenozīmē ka uz veikalu un operu jāiet džinsos, tas nenozīmē ka ar vienu auto jābrauc gan 30km ikdienā gan 700km brīvdienās. Katram darbam savs rīks. Un protams, ka tik mazā un plakanā pilsētā kā Rīga būtu vairāk jābrauc ar velo, jo attālumi niecīgi, bet gan guļamrajonu dīvaiņi, gan vāverciemu iedzīvotāji uz centru stumjas savos auto. Un kādam tā šļura ir jāelpo iekšā - nu tad pārejiet uz elektrību, lai citiem nav jāmirst no jūsu brauktvēlmes.

msh 8.februāris 2020 16:09
4 3 Atbildēt

Nē, tas esi tu, kas nav kaut ko sapratis. "Pa bāņiem garos gabalus varētu vīlēt arī ar hibrīdiem un iekšdedzes motoriem" - nē, nevarētu - uzstādījums ir 100% elektrība, nekādu benzīnnieku un hibrīdu. Bet tava vēlme turēt divas mašīnas tikai tāpēc ka jābrauc ar elektromobīli, bet tas ir sūds, ir komiska. Tu vēlies 1) maksāt par divām mašīnām, tb maksāt 2x vairāk 2) patērēt vairāk resursu procesā [atcerēsimies par patēriņa ietekmi uz īsto ekoloģiju ] 3) Aizpildīt vēl vairāk vietas ar stāvošām mašīnām [iebraucam dižbedres guļamrajona sētā un domājam "kur mēs te ieliksim 2x vairāk mašīnu?".] 4) radīt visādas izdomātas problēmas, kuras jārisina ļoti dārgos veidos. Un tas viss - lai "samazinātu smogu" - kādu smogu, kur? Jā, ķīna tieši šāda iemesla dēļ stumj elektromobīļus - bet kur tev ir smogs latvijā? Vai vispār kādā eiropas pilsētā? Vai tu vispār zini kas ir smogs? Atver wikipēdiju un palasi par slaveno londonas smogu - kurš nav jau kādus 60 gadus, jo aizliedza apkurināt mājas ar akmeņoglēm.

DD 8.februāris 2020 23:16
2 3 Atbildēt

Divi vai trīs auto būtu vienkārši saprātīgāk nekā ar vienu auto mēģināt risināt visas transporta problēmas. Protams, tikai-pa-pilsētu braucējam nemaz nevajag 2 autio. Galu galā, atvaļinājumam auto var arī iznomāt....vai nomāt pilsētas blusu.

Šobrīd ir acīmredzami, ka elektroauto īsti neder garajiem gabaliem - un tāpēc nekas traks nenotiktu, ja ārpus pilsētām atļautu vīlēt nākamos 5-10 gadus, kamēr atrisina uzlādes problēmu vai elektroauto nobraukumu no vienas uzlādes. Galvenais šobrīd ir samazināt auto izpirdes koncentrāciju pilsētās.

msh 9.februāris 2020 0:33
6 2 Atbildēt

Ieej jebkuras latvijas lielās pilsētas kādā mikrorajonā vakarā un pasaki - vai tiešām divreiz vairāk mašīnu būtu saprātīgāk? Tālāk, nākamais sviests, braukšana pa šoseju ar parastu mašīnu 10-15 gadus - 1) neviens to atļaut netaisās, mērķis ir 100% elektrifikācija! 2) nu labi, aizbrauks pa to šoseju, a ko tālāk galamērķī? Visbeidzot - kas tev ir ar to izplūdes gāzu koncentrāciju pilsētās? Cik cilvēki, ķīnas tūristus neskaitot, rīgā staigā ar aizsegtām sejām? Cik daudzi rīgas slimnīcās gadā mirst ar kaitēm, kuras ar 100% garantiju ir izraisījis gaisa piesārņojums?

DD 11.februāris 2020 10:41
1 0 Atbildēt

Vispār jau es neteicu, ka pagalmos būtu jāstāv pa 2 auto uz ģimeni....daudzstāvu māju pagalmos mašīnām būtu jāstāv maks. 5-15min. - kamēr pasažieri iekāpj/izkāpj, nevis jāpārvērš pagalms par stāvvietu.

Auto būtu jāstāv tikai daudzstāvu stāvvietās, 5 stāvi uz leju, 5 uz augšu un tajās nopērc tik daudz vietu, cik tev vajag - 2, 5, vai 12.

. 8.februāris 2020 17:37
3 10 Atbildēt

Var jau te kalkulēt ko un kā grib un būt iekšdedzes vai elektro patriots, taču visu izmešu kvotu utt. virziens ir acīmredzams un tur parastais mirstīgais tāpat neko neietekmēs. Skaidrs, ka agri vai vēlu te vairums tāpat sēdīsies tajā elektromobīlī un braukās. Ja tas nenotiks dabiski un no brīva prāta, tad vnk ar visādiem aizliegumiem, nodokļiem utt. uztaisīs ice auto lietošanu/uzturēšanu ne rentablu un viss. Jau šobrīd šis process ir sācies.

650 9.februāris 2020 1:36
7 0 Atbildēt

Kā viņš sēdīsies- ar varu viņu iesēdinās tajā suudā,vai ko? Vidējajam mūsu braucējam pieder 13g.v. baucamais ar vidējo cenu ap pāris/dažiem k eur. Kurš un cik daudz no savas kabatas būs gatavs (vai spējīgs!) samaksāt, lai vnk pēc komandas tā skaisti kaut/kur "iesēstos" ?

lynx85 9.februāris 2020 11:08
5 0 Atbildēt

Kāds vēl atcerās, kā eiropa piegrieza putekļusūcēju jaudas, ar skaļu bļaušanu "samazināt elektrības patēriņu"?

650 9.februāris 2020 16:05
1 0 Atbildēt

Un kā ar "ekonom" spuldzēm, kuras ar to 16 gadu resursu un 30g garantiju? Pie kam visas tās taču ir tepat reāli europā ražotas,vane? ;p

. 9.februāris 2020 11:53
0 4 Atbildēt

Nu kā, sacels tev ekspluatācijas izmaksas tādas, ka tev daudz izdevīgāk sanāks nopirkt to 13g.v. priusu un ripot, nekā turpināt ar savu ice braukāt. Vai arī lielākai motivācijai uzliks ice auto iebraukšanas maksu Rīgā normālu... pēc tam citās pilsētās... pēc tam aizliegums vispār ar ice iebraukt pilsētā utt. Tur mehānismi ir daudz un dažādi. Paralēli, protams, lietoto elektro tirgus attīstīsies, cenas kļūs pieejamākas utt. Paskaties kā dīzeļa pārdošanas apjomi krīt Eiropā - vai tad dīzeļa tehnoloģija pēkšņi kļuvusi sliktāka?

msh 9.februāris 2020 13:30
3 1 Atbildēt

Pastāsti, kāpēc 13 gadus vecs prīmuss lai būtu izdevīgāks par nehibrīdu? Ar ko viņš uz papīra, vai dabā, ir labāks par 13 gadus vecu golfu dīzeli?

Par visu pārējo filosofiju - tu kaut ko šausmīgi neesi sapratis - vidējās mašīnas vecums ir 14 [nevis 13, ja kas] nevis prikola, bet pirktspējas dēļ - saskrūvēti nodokļi nozīmēs nevis "elektriskā mašīnīte paliks izdevīgāka", bet gan "mašīna paliks neaizsniedzama" - kaut gan latvijas apstākļos vispirms sāks jūtami nopietnāk rullēt kontrabasa dīzeļdegviela. Par to tavu ideju par aizliegumu mašīnām ar iekšdedzes dzinējiem iebraukt latvijas pilsētās varam gardi pasmieties - vispār nebūtu slikti ja to ieviestu, un jau drīz - ekofašistus vienkārši ar sviešanu izsviestu ārā no vecrīgas un jaunā valdība ekofašismu vienkārši ar likumu aizliegtu

Bet kad tu atsaucies uz rietumeiropas dīzeļu pārdošanas apjomiem, tad atceries ka tu runā par jaunu mašīnu pārdošanas apjomiem. Tas ir gandrīz tas pats, kas stāstīt cik procenti no jaunu mašīnu tirgus pie mums aizņem elektriskās mašīnītes, piemirstot ka jaunu mašīnu tirgus nesatur pat 10% no apritē esošajām mašīnām.

. 9.februāris 2020 14:20
1 1 Atbildēt

Nu, protams, tas nav 5 un nav arī 10 gadu jautājums, bet neredzēt to, ka ics auto globāli tiek/tiks pasludināts gals (nu runa ir par tā teikt attīstītām valstīm) ir muļķīgi. Tas ir tikai laika jautājums. Un tajā laikā vecs elektroauto būs tāpat kā šobrīd vecs ice - lēts, pieejams - pērc un cīnies ar problēmām.

msh 9.februāris 2020 19:05
2 0 Atbildēt

Nu re - tu pareizi uzrakstīji, tik ar nepareizajiem uzsvariem - "attīstītajām valstīm" - globāli iekšdedzes dzinēji nekur nepazudīs, bet tā kā eiropai spīd trešās pasaules valstu stāvoklis, tad arī eiropā tie nekur nepazudīs - laika jautājums ir tas trešās pasaules valstu stāvoklis. Bet veca elektriskā mašīnīte nebūs gluži tas pats kas veca normālā mašīna - jo vecai normālajai mašīnai ir kā tu raksti - abet kurš tev 15 gadus vecam elektromobīlim dos padsmit štuku kredītu jaunam aķim? Un pie viena būs čupa ar parastās mašīnas problēmām - gultņi, piekare, bremzes, rūsa...

. 9.februāris 2020 14:30
3 3 Atbildēt

Un domāt kategorijās labāks/sliktāks nav jēgas. To nolems tavā vietā. Vai tad kāds tev šobrīd prasa, ko tu domā par akcīzes nodokļa pacelšanu vai atkritumu apsaimniekošanu vai suņu čipošanu vai dūmu detektoru lietošanu vai drošības jostas lietošanu automašīnā utt. Nē, neprasa - ir nolemts ka jābūt tā un tā un viss. Un ja Briselē vai vienalga kur nolems, ka tas 13g.v. priusu ir labāks par 13g.v. golfu, tad tā arī tam būs būt.

msh 9.februāris 2020 19:07
3 0 Atbildēt

Brisele trīspadsmitgadīgu golfu ir nolikusi vienā kategorijā ar trīspadsmitgadīgu prīmusu - abiem ir jāierakstās vienās kategorijās, un ja abiem izrakstīti vienādi CO2 grami, viss ir vienāds.

Abet par to ka nolems mūsu vietā - taisnība - bet tur paši latvieši vainīgi. Reku makarons pirms gada francijā gribēja pacelt akcīzi dīzeļdegvielai - dzeltenās vestes piespieda šo atteikties no tāda plāna. Latvieši tikmēr nobalso vai nu ar lidmašīnas biļetēm, vai kontrabasa degvielas kannām.

Laaciz 10.februāris 2020 9:17
2 0 Atbildēt

Forši ne, ka tautas kalpi nolemj ko darīs "kungi"? Paši jau tos prātu izkūkojušos pensionārus ievēlējam.

Forši, ka nav jādomā pašam. Visu nolemj tavā vietā. Galvenais tik smaidi un plaukšķini aiz sajūsmās par kārtējām EU normām.

viens vienīgs kritērijs 10.februāris 2020 15:55
2 0 Atbildēt

Cena!Ja sanāk vieta tikai man un portfelim,tad vajag vēl vienu auto pie mājas.Un-neskaužu Teslas braucējus.Priekā.

rolis 10.februāris 2020 20:21
0 0 Atbildēt

Likumus un regulas viegli izcept... tikpat viegli icept tukšus solījumus par kuriem samaksas cits...

Manuprāt visam jānotiek evolucionāri adekvāti , bez revolūcijas...

Pasaule jau tapat ir piegružota ar visādiem īslaicīgas lietošanas produktiem...tsk programmatūru...

Rexx 11.februāris 2020 7:38
0 0 Atbildēt

Tāda skaista nākotne? Ļaudis un kravas pārvadās elektriskie roboti? Laikam jau tikai no Guļamrajona uz Centru, dižpilsētās. Citur mītošajiem- šaubos, vai kaut kur starp Amatu un Nītauri mīlošam lauksaimniekam būs vēlēšanās pakļaut sevi riskam, ka nekur nevarēs aizbraukt, jo ,lūk, vējš izgāzos koku elektrolīnijai, bet remontēt paredzēts pēc nedēļas. Kaislības virmo ap pilsētas iemītniekiem, gaiss, sastrēgumi, utt. Te var piekrist, pilsētā, kur nelieli attālumi, elektro būtu ok. Citur- riskanti.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 22

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti