Pērn satiksmes negadījumos gājuši bojā 132 cilvēki 29

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 17.februāris 2020 10:28

Latvijā pagājušajā gadā satiksmes negadījumos gājuši bojā 132 cilvēki, bet smagi cietuši 463 satiksmes dalībnieki, liecina Valsts policijas apkopotā informācija.

Bojāgājušo skaits pērn, salīdzinot ar 2018.gadu, samazinājies par 16 cilvēkiem, savukārt smagi cietušo skaits samazinājies par 119.

Pagājušā gadā satiksmes negadījumos viegli cietis 4071 satiksmes dalībnieks, kas ir par 170 mazāk nekā gadu iepriekš.

Letālo negadījumu raksturojums liecina, ka lielākā daļa traģisku avāriju radušās sadursmes rezultātā, pēc uzbraukšanas gājējam, kā arī spēkratam apgāžoties.

Galvenie riski faktori avārijām ir satiksmes dalībnieku attieksme, transportlīdzekļu tehniskais stāvoklis un ceļu infrastruktūra, norāda Valsts policija.

Pērn reģistrēti arī 53 satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti skrejriteņi. Tajos cietušas 35 personas un divas gājušas bojā.

Kopumā pērn reģistrēti 20 823 satiksmes negadījumi, kas ir par 257 vairāk nekā gadu iepriekš.

 
Visi komentāri
 
uupis 17.februāris 2020 12:13
8 3 Atbildēt

Nu satiksmes dalībnieku attieksmi pret noteikumiem var redzēt ikdienas policijas statistikā.

Aizvadītajā diennaktī valstī reģistrēts 61 ceļu satiksmes negadījums, tajos cietuši 11 cilvēki. Kopumā ceļu satiksmes jomā sastādīti 563 administratīvo pārkāpumu protokoli - 287 par ātruma pārsniegšanu, 1 par agresīvo braukšanu, 10/2 par t/l vadīšanu alko/narko reibumā.

300 ātrumpārkāpēji un 12 reibumā – katru dienu.

Vernons 17.februāris 2020 13:48
3 16 Atbildēt

Jāpārtrauc melot pašiem sev! Jāpārtrauc stāstīt muļķības. Auto nestājas tik pat ātri, cik tas brauc! Gājējam tomēr jāpārliecinās, vai auto viņu nesabrauks!

Katram priekšā esošam ar savu rīcību, darbību vai bezdarbību bija, ir un būs jājarantē drošība, sev un citiem!

CSN ir spēkā pie noteiktiem ātruma limitiem katrā konkrētā ceļa posmā!

Pēteri 17.februāris 2020 14:12
2 1 Atbildēt

Tad beidzot sāc to darīt, nemelo sev, neizplati maldus un sāc dzīvot saskaņā ar loģiku.

Vernons 17.februāris 2020 15:20
1 8 Atbildēt

Video, "Ilgi domāt kaitīgi"! Nu un kā Tu noformēsi situāciju? Vienā virzienā braucošo sadursme. Kuru un kā vainosi? Parādi meisterstiķi! Atstāj mani "jaņos"! Jeb "zarniņa pa tievu"! Vai būs Tava loģika? Aplausi būs bezgalīgi!

solaris 17.februāris 2020 15:35
6 2 Atbildēt

Vernon, tu vairākkārt esi liekulīgi atteicies atbildēt uz tev uzsvērti atkārtoti uzdotiem jautājumiem (piemēram, 'Palaidniex' ir vairākkārt centies no tevis saņemt atbildes, bet tu liekulīgi izvairies atbildēs) par konkrētām ceļu satiksmes situācijām. Ko tu te tagad muldi?! Kādu "meistarstiķi"?! Pašam tev "zarniņa pa tievu" atbildēt uz konkrētiem jautājumiem, kad tev tādus uzdod un konkrētā gadījumā tu nevari kārtējo reizi liekulīgi izvairīties ar likuma pantu citēšanu, jo tev prasa konkrētu atbildi par pareizo rīcību attiecīgā satiksmes situācijā.

Turklāt ņemot vērā tavu attieksmi pret citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, piemēram, gājējiem uz gājēju pārejas, tu, Vernon, esi amorāls mudaks, kurš sludina paštaisnu, divkosīgu un agresīvu uzvedību uz ceļa.

Jā, tā ir savādāka agresija, nekā uzvedas "džigiti" ar vieglajiem, kuri neskatās spoguļos. Taču tā IR agresīva un bīstama uzvedība, kādu tu sludini. Ja draugu kādreiz notrieks smagais, kurš pirms gājēju pārejas neuzskata par vajadzību samazināt ātrumu, tad atceries tu būsi morāli līdzatbildīgs.

solaris 17.februāris 2020 15:38
4 2 Atbildēt

Ja tavu tuvinieku vai draugu kādreiz notrieks smagais, kurš pirms gājēju pārejas neuzskata par vajadzību samazināt ātrumu, tad tu būsi morāli līdzatbildīgs.

Vernons 17.februāris 2020 15:54
2 8 Atbildēt

Tavuprāt, kā gājējam jāpārliecinās par savu drošību?

Ne viens vien mans paziņa dzīvi beidzis zem "riteņiem"! Atdziesti!

solaris 17.februāris 2020 16:02
5 2 Atbildēt

Tavuprāt, kā smagā auto vadītājam jāpārliecinās, ka tas spēs nobremzēt, ja uz gājēju pārejas būs cilvēks?

Tevi vajadzētu vēlreiz aizdzīt uz C kategorijas apmācību, lai instruktors tev iedzen paurī elementāras lietas, kas JĀIEVĒRO smagā vadītājam.

Pats atdziesti! Tava vārīšanās par "priekšā esošo" jau sen visiem apnikusi.

hsm 17.februāris 2020 19:13
3 4 Atbildēt

Vernons vienkārši iesaka gājējiem būt uzmanīgākiem.

Tāda sajūta, ka te liela dala pa Rīgu nebraukā vispār, vai arī tikai svētdienās. Cik bieži redzi kad trolejbusam/autobusam, smagajm nozog distanci? Es to redzu katru otro dienu viennozīmīgi. Tad pasaki kā lai tas smagais nogarantē to ka to priekšā esošo neuzstums virsū tam gājējam, ja tas distances zaglis pamanījis ka priekšā šķērslis un strauji bremzē?

Un ir daudzi citi piemēri. Es nesaprotu jūs paši maz apjēdziet, ka to gājēju pasargās tikai viņs pats? Autotransports nav gājējs kurš var apstāties 1sec laikā, tiešām tik grūti to saprast? Visi cilvēki kļūdās visi, nu labi izņemot tos kuri gul dīvānā un pirž, bet arī tā ir kļūda, varētu teikt visa viņu dzīve. Kā tev šķiet, vai gājējiem vajadzētu mācīt to ka viņiem ir jāpārliecinās par savu drošību, jeb labāk mēģināsim cīnīties ar auto braucējiem, lai gan jebkuram loģiski domājošam cilvēkam ir skaidrs ka NEKAD nebūs iespējams garantēt to ka kāds nepieļaus kļūdu. Bet protams mēs labāk varam izlikties un cerēt, ka gājējs kaut kā izķepurosies.

Tur ir jāmaina domāšana pilnīgi visiem, ka gājējiem tā autovadītājiem, kaut kā attīstītākās pasaules valstīs situācija ir citādāka, to var manīt arī tepat Latvijā, paskaties uz tūristiem, kā viņi izvērtē situāciju pie gājēju pārejas, viņiem sava dzīvība acīmredzot ir svarīga. Tas pats ar vispārējo braukšanas kultūru. Paskaties kas te komentāros vispār notiek, palielam liela daļa vienkārši dirsēji, katrs cīnās par savu viens norej vagu otrs šķibacainos utt., nesaprotu tos cilvēkus, jebkurā gadījumā tā ir milzīga problēma...

solaris 17.februāris 2020 21:38
3 1 Atbildēt

hsm:

Vernona norādītais, ka gājējam jāpārliecinās par drošību, pirms uziet uz gājēju pārejas, ir pareizs.

Tāpat ir pareizs viņa norādītais, ka priekšā esošam pirms manevra jāskatās spoguļos, savlaicīgi jāieslēdz pagrieziens un jāizvēlas atbilstīga vieta uz brauktuves.

Tāpat ir pareizs viņa norādītais, ka bez iemesla nevajag strauji bremzēt.

Pareizas ir arī citas viņa teiktās lietas.

Taču problēma ir tā, ka viņš ir vienpusīgs. Savā paštaisnajā apmātībā sludinot ideoloģiju par "priekšā esošā garantēšanu" viņš kategoriski noliedz citas pareizas lietas, kas ir CSN un uz kurām norāda citi komentētāji.

Tā vēl būtu pusbēda; lai jau katrs velk deķīti uz savu pusi.

Taču nesen bija spilgts piemērs, ka viņa domāšana un attieksme ir vienkārši kropla, amorāla, tizla.

Proti - gaišā dienas laikā gājējs iet (neskrien) pa apzīmētu gājēju pāreju, šķērsojot jau vairāk kā pusi brauktuves, kad viņu notriec smagais auto. Attiecībā uz to Vernons paziņo, ka tādi gājēji ir "nobraucami kā spaiņi".

Tas nebija nejaušs viņa izteiciens. Vernonam ir acīmredzams marazms; viņš aizvien vairāk kļūst atrauts no realitātes un dzīvo savā rūpīgi izkoptajā iedomu pasaulē. Kurā jebkas priekšā esošais ir "nobraucams kā spainis", neatkarīgi no faktiskiem apstākļiem.

Nevienu kursantu C kategorijas instruktors nepalaidīs kārtot eksāmenu, ja kursants nebūs kā āmen baznīcā iemācījies skatīties, vai neregulējamai gājēju pārejai netuvojas cilvēki. Visiem smago auto vadītājiem tiek iemācīts, ka jābūt gataviem samazināt ātrumu noteiktās situācijās.

Ja tā visi smago auto vadītāji rīkotos, tad nemaz tik traki nebūtu, ka smagais nevar nobremzēt pirms neregulējamas gājēju pārejas.

Nevar paspēt nobremzēt tad, ja cilvēks izlec pēkšņi priekšā vai arī ja vadītājs vispār necenšas vērot situāciju uz ceļa un blakus tam.

Vernona problēma ir tā, ka viņš pārāk ilgi ir braucis pie smago un autobusu stūres un tāpēc ir iegrimis savās paštaisnās iedomās, kam ar drošu smagā auto vadīšanu vairs nav saistības. Viņam šķiet ērti un pareizi VIENMĒR atbildību uzvelt gājējam. Pat uz neregulējamas pārejas gaišā dienas laikā. Tas ir murgs, nevis domāšana. Viņš jau sen vairs nedomā, bet vien atkārto savas klišejas un likuma pantus.

uupis 17.februāris 2020 21:38
4 0 Atbildēt

hsm - šodien Daugavgrīvas ielas gājēju pāreja, gājējs ir šķērsojis 2 joslas, palikušas vēl 2. Bolt taksometrs, redzot gājēju, nospiež taures un gāzes pedāli, lai gan distance ir pietiekami liela lai apstātos un ar pudeles trajektoriju apliec gājēju, gandrīz aizķerot. Ko darīt ar tādu šoferi, kurš salasoties Vernona tekstus, uzskata ka gājēju pāreja ir gājēju slepkavošanas vieta?

Turpināsim stāstīt ka šoferis drīkst pārkāpt, bet gājējs nedrīkst pat iebilst pret šoferi pārkāpēju?

Vernons 17.februāris 2020 16:51
2 25 Atbildēt

CSN 57., 100., 15.! Es tikai trīs būtiskus punktus minēju, kas "priekšā esošo" padara vai nepadara par Svēto! To punktu ir daudz vairāk! Pietiks, ja Tu vismaz trīs nāamos, pēc izvēles, uzrastīsi! Būsi pats pārsteigts.

Vernons 17.februāris 2020 15:58
2 19 Atbildēt

Par CSN atceras vien tad, kad jāds jānotiesā! Bet parasti tiesā sekas un cēloni attaisno!!!

Un tas izdodas tad, kad kaut ko apzināti nepiemin.

HE 17.februāris 2020 18:10
1 1 Atbildēt

Kamēr LV autovadītāja apliecību p**dos tādiem kas domā , ka pa vienvirziena ielu var braukt pretējā virzienā , nekas nemainīsies

Točnijs 17.februāris 2020 19:55
2 1 Atbildēt

Paldies dievam, ka mums tādu Vernonu ir nospiedošs mazākums! Pretējā gadījumā gājēju mums vairāk nebūtu.

Vernons 17.februāris 2020 20:08
1 8 Atbildēt

Tā! Kādi būs argumenti?

uupis 17.februāris 2020 21:44
3 1 Atbildēt

Argumentu nav tev! Tev nav argumentu jautājumam - kāpēc šoferis drīkst Nedot ceļu gājējam bet nedrīkst Nedot ceļu trolejbusam?

Vernons 17.februāris 2020 20:10
1 6 Atbildēt

Kāds ir jautājums, kuram nebija atbilde?

uupis 17.februāris 2020 21:40
4 0 Atbildēt

Mehanizācija, sīks izklāsts, kā jārāda signāls ar roku! It sevišķi tiem transportlīdzekļiem, kuriem kravas kaste lielāka par kabīni.

Vernons 17.februāris 2020 22:31
1 11 Atbildēt

Es ceru ka avārijas signāli strādā! Tā tam vajadzētu būt! Ar šiem signāliem un drošu ātrumu, lai strauji nav jābremzē, līdz servisam var tikt!

Ja ir atteicis tas, ko par STOP signālu vajadzētu saukt!

STOP signāls 33 gadus nav CSN minēts kā brīdinājuma signāls! Un tur jau Tu esi noziedznieks, tas ir Tavs lauciņš. Tu neesi bijis spējīgs to aptvert!

Varbūt es kļūdos. To Tu dari apzināti? Ko Tu piesedz?

He he 18.februāris 2020 11:00
1 1 Atbildēt

izskatās ka Vernons nav spējīgs atbildēt uz elemntāru jautājumu! Tas sāk izskatīties pēc dubultmorāles propogandas!

Kanibaals 18.februāris 2020 18:32
1 1 Atbildēt

STOP signāls ieslēdzas automātiski kāpēc tev vajag to izdalīt. Nav atļauts iedegt stop signālu neatkarīgi. Un ātrumu samazināt ir ļauts arī nerādot stop, tam jādeg tikai bremzējot. Tā kā nevar likt STOP kā vienīgo signālum, jo tad vernonisti lidos pakaļā un apelēs ka stop signāls bija parāk blāvs. CSN prasa mācēt novērtēt vai priekšā braucošais bremzē un cik strauji, bremžu signāllukturi to tāpat nenorāda.

Vernons 18.februāris 2020 20:32
0 18 Atbildēt

STOP signāls ir jāizdala, lai Tev uz sitiena var noformēt agresīvu braukšanu! Ceļu policija nav aptvērusi!

Kanibaals 20.februāris 2020 21:31
0 0 Atbildēt

Ja tas neieslēdzas automātiski tad tāds auto nav tehniskā kārtibā.

Točnijs 18.februāris 2020 20:21
0 1 Atbildēt

Paskaties kā tiek vērtēti Tavi komentāri! Nebūs stulbi jājautā.

Vernons 18.februāris 2020 20:46
0 0 Atbildēt

Stulbs jautājums. Kāpēc ir tik šausmīgi grūti izpidīt CSN 57. un 70. punktus? Tos abus aizstāj ar 104.4. un motivācija tam ir 105. "Izvēies pareizu Distanci"! CSN 105. punktā "priekšā braucošam bremzējot" vairs par drošību nav jādomā!?

Ar kādām tiesībām tiek klaji ignorētas CSN 57., 70., 104.4. punktu prasības?

Ieskrēja Tevis vadītā auto aizmugurē vainīgs esi Tu ar savu agresīvo braukšanu! LAPK 149. panta 4. punkta "Agresīva braukšana"!

Točnijs 18.februāris 2020 21:35
0 2 Atbildēt

Kā vienā jaukā filmā tika teikts, Vernons jau dzemdēts ar SN grāmatiņu rokā. Tā Tevi tie CSN punkti visu mūžū vajā. Zini, dzīvē mēdz būt arī savādāk...

Vernons 18.februāris 2020 21:55
0 0 Atbildēt

Dzīvē arī policija zaudē! Vēl sāpīgāk, kad noformētu "distances neievērošanu" tiesa traktē kā "Distances nozagšanu" autobusam! Maisam gals ir vaļā!

Kanibaals 20.februāris 2020 22:23
0 0 Atbildēt

Sapņo tālāk.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 9

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti