Kas jāzina par koronavīrusu? 24

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 27.februāris 2020 10:03

Kas jāzina par bīstamo vīrusu, kurām vecuma grupām jāuzmanās visvairāk, kādi faktori to var veicināk un, kā no tā izvairīties?

Marta sākumā iAuto redakcija dodas uz Ženēvas auto izstādi. Vai var ko darīt pirms?

 
Visi komentāri
 
solaris 27.februāris 2020 11:48
9 6 Atbildēt

Par koronavīrusu jāzina tas, ka nevajag pārspīlēt ar paniku un vaimanoloģiju.

Tikai 2% no saslimušajiem nomirst, turklāt tādi, kuri jau ir ar hroniskām slimībām. Tādi cilvēki nomirtu arī no parastas gripas. Šis koronavīruss nav tik bīstams, kā to daudzi uztver.

skaties.lv/zinas/latvija...em-simptomiem/

Nja 27.februāris 2020 12:17
4 3 Atbildēt

Precīzi. Parastā gripa katru gadu paņem vairāk dzīvību, kā šis "nāvējošais vīruss". Kā piemērs - kopš 2019.gada oktobra ASV vien ir miruši >10k cilvēku no visparastākās gripas. Šī globālā panika kādam ir ļoti izdevīga - vai nu tāpēc, ka farmācijas bizness sācis sarukt, vai paralēli šim plānojas kādas lielas, politiskas izmaiņas.

solaris 27.februāris 2020 13:23
2 4 Atbildēt

Kāds internetā izteica sazvērestības teoriju, ka Ķīnas valdība ar striktajiem karantīnas pasākumiem uzkurina paniku nolūkā panākt, lai krītas akciju cenas tām kompānijām, kuru ražotnes izvietotas Ķīnā. Ja cena būs zema, Ķīna tās varēs lētāk izpirkt, līdz ar ko liela daļa šo ražotņu kapitāla jau nesīs peļņu Ķīnai pašai, nevis aizies uz ārvalstīm.

z 27.februāris 2020 13:38
3 3 Atbildēt

2017/18 sezonā tajā aizokeāna lielvalstī tika reģistrēti 45 miljoni saslimušo ar gripu, 61 tūkstotim mirušo, kā nāves iemesls tika diagnosticēta gripa... vidēji gadā ASV no gripas mirst 12-15 tūkstoši ...

atgādināšu, ka tajā lielvalstī dzīvo 300000000 iedzīvotāju...

uz 26.02. pasaulē kopumā apstiprināti 81 300 inficēšanās gadījumi, izraisīto komplikāciju dēļ miruši 2770 cilvēki no tiem pundurvalstī ķīnā 65 187 inficēto un 2615 mirušo...nezinātājiem atgādināšu, ka šajā pundurvalstiņā dzīvo tikai 1,3 miljardi iedzīvotāju...

gunbox 27.februāris 2020 15:16
6 2 Atbildēt

Ne gluži pareizs aprēķins. Ir jārēķina epidēmijas uzliesmojuma vieta un cik tur ir mirušo un jāpieliek attiecība no inkubācijas dienu skaita, kas ir jau sasniedzis 24 dienas. Pārējais ir tikai karantīnas pasākumu rezultāts. Vispār šis kā vienkāršs vīrus ir daudz lipīgāks par gripu, jo pat rūpīga karantīna nepalīdz, bet nav tik iznīcinošs, tāpēc panikai nav pamata. Un mirstība vecuma grupas daļā arī nav rādītājs, tāpēc ka mirst arī cilvēki bez veselības problēmām iepriekš un jaunāki.

z 27.februāris 2020 19:14
2 2 Atbildēt

štrunts par aprēķina metodiku, reālais rezultāts rāda, ka ķīna ar šo problēmu tomēr spēj tikt galā krietni labāk, nekā aizokeānija...

ķīnā ir jānomirst vismaz 50 tūkstošiem, lai sasniegtu ASV ikgadējo gripas mirstības līmeni vai gandrīz 300000, lai būtu 17/18 gada sezonas līmenis...

gunbox 28.februāris 2020 9:51
2 2 Atbildēt

Nē, nepareizi. Tas ir komunisms un tur varbūt dati, kurus pārlaiž caur robežai, ir samazināti 10x.

Pēc taviem vārdiem velkot paralēles, Ķīnā ir jābūt vienādam saslimstības līmenim visā valstī vienādi, kā tas šobrīd ir ar gripu visā pasaulē, lai šīs abas salīdzinātu korekti. Šobrīd mēs varam tikai salīdzināt Uhaņu pret tieši tādas pašas kvadaratūras štatu ASV un tik pat lielu cilvēku skaitu un tad kaut ko izvilkt. Tātad cik uz 11 milj, Unaņas iedzīvotāju ir saslimušo un ja reiz inkubācija ir 2x ilgāka kā gripai, tad izviltais procents vismaz x2, es gan teiktu x4, lai kaut cik teorijā piedzītu. Tobiš - šie divi vīrusi uz šo brīdi vispār nav salīdzināmi. Salīdzināt varēs tikai tad, kad vīrusa epidēmija tiks apstādināta. Bet man ir kaut kur baigās aizdomas, ka dēļ cilvēku stulbuma, nolikt ceļošanu starp valstīm augstākā prioritātē, kā netransportēt vīrusu, būs arī pandēmija. Jau tajā brīdī, kad saprata, ka vīrusam ir epidēmijas rādītāji, vajadzēja visās valstīs visas robežas slēgt. Bet parasti slēdz tikai tad, kad mirstības līmenis sasniedz kaut kādu kritisko līmeni. Man šis nesavienojas ar veselo sapratu, jo ja ir pielaisti pirmie 10 saslimušie, nekādām karantīnām vairāk nav jēga, jo vēl vairāk, ja pārnēsātāju pastāv liela iespēja nediagnosticēt. Es nesaku, ka gripa ir "sakarīgāka", vienkārši šobrīd un domāju tuvākos 3-4 mēnešus visi aprēķini būs bullshits.

Meh 27.februāris 2020 13:05
5 0 Atbildēt

Ko iauto var pateikt par Ķīnas gripu tādu, ko mēs jau nezinām? Uzrakstītu, cik tam cilindru vai bākas apjomu.

wons 27.februāris 2020 15:40
0 0 Atbildēt

Izskatās ka analīzes labāk veikt ārzemēs.

yup 27.februāris 2020 17:34
0 0 Atbildēt

Ķīnā vai Itālijā)

kasinsh79 27.februāris 2020 16:45
4 2 Atbildēt

Apsmiekls - kāds iksa pēc iauto arī šo mēslu kustina Reāli, uz klikšķiem tie mediji pavelkas, un šis ir pats karstākais temats šonedēļ.

Pilnīgākā uiņa tas vīruss, parasta gripa. Tikai nekad nevienam gripas slimnieki neinteresēja, kur nu vēl avioreisus, autobusu reisus pārbaudīt utt. Jptvm

Kanibaals 27.februāris 2020 17:58
1 0 Atbildēt

Kāpēc slimot ja var neslimot. Tā panika ir jo slimot ta negribās, vīrusu saslimšanas neko imunitātei neuzlabo. Vīruss būtībā ģenētiski modificē šūnas, daži vīrusi uz mūžu.

Bradypus 27.februāris 2020 18:19
3 1 Atbildēt

Jā - tikai... Latvijā endēmiski ir apritē jau 16 tādi koronavīrusi. +1 viens neko neizmainīs. Protams, sākotnējās bažas bija pamatotas, jo neviens nezināja šī jaunā paveida "agresivitātes" rādītājus. Tagad, kad ir zināms, kādi tie ir, būtu saprātīgi beigt šķiest naudu bezjēdzīgiem ierobežošanas pasākumiem un samierināties ar sugu daudzveidību, ko zaļie tik ļoti aizstāv.

Kanibaals 28.februāris 2020 8:22
1 0 Atbildēt

Nu bet no otras puses ir labi mēģināt gūt mācību kā vispār ierobežot izplatību. Nākošais var nākt spāņu gripa vai mēris un tad zināšanas noderētu. Vai arī tāpati ebola.

LMT 28.februāris 2020 10:13
1 0 Atbildēt

Mums šeit apgrozās Emma ar saviem klientiem un dies kas meitenei šai laikā, jāizsargājas!

Pļurkt 27.februāris 2020 16:53
6 2 Atbildēt

Iauto laikam tā dikti pašvaki ar ieņēmumiem, ja jau sāk publicēt visādus murgus, kas nekādi nav saistīts ar auto!! Piemēram: kā saudzēt mobīlā aķi, par 5G, par koronovīrusu un vesels lērums visādu citu mēslu!!!!!!!

kuksix 27.februāris 2020 17:53
9 0 Atbildēt

Varētu uzrakstīt kā dēstīt tomātus, tūlīt jau pavasaris. Par intīmo vietu aprūpi arī nebūtu slikti.

iAuto 28.februāris 2020 23:19
1 0 Atbildēt

Dēļ šitā atcēla Ženēvas auto izstādi un tiešie zaudējumi ap 400 eur

Pļurkt 29.februāris 2020 17:46
0 2 Atbildēt

"Dēļ šitā" ir tiešs pārcēlums no krievu valodas!!

jaaanis 27.februāris 2020 16:58
3 0 Atbildēt

Daudzi tagad raksta vai saka, ka parasta gripa, bet neesmu dzirdējis vai pēc slimošanas ir paliekošas sekas - bojātas plaušas, aknas, nieres.

Lasīju, ka pēc koronavīrusa, ja arī nenomirst tad ir paliekošas veselības problēmas. Un tad jautājums, kas būs kad 2 vai 3 reizi saslimst ar koronu?

Bradypus 27.februāris 2020 18:26
3 1 Atbildēt

Parasta gripa tā nav, ja korekti no medicīnas viedokļa. Koronavīrusi ir otrā lielākā elpceļu vīrusu grupa pēc gripas. Ņemot vērā, ka slimības gaita ir apmēram tāda pat kā gripai, neviens tos īpaši nenošķir un nosauc visu ikgadējo slimošanas sezonu par "gripas epidēmiju".

Arī gripa atstāj paliekošas sekas smagākos gadījumos.

iAuto 28.februāris 2020 23:18
0 0 Atbildēt

Ženēvas autoizstāde atcelta koronvīrusa dēļ iauto.lv/zinas/pasaule...oronvirusa-del via @iAutolv

raimondsm 29.februāris 2020 11:21
0 0 Atbildēt

xtv.lv/rigatv24/vide..._apinis_1_dala

xtv.lv/rigatv24/vide..._apinis_2_dala

5.minūte 50.sekunde

Tas vīruss diezgan ilgi saglabājas vidē.

z 29.februāris 2020 17:34
0 1 Atbildēt

ģenētiskā līmenī zombētie tipiņi netic nevienam, izņemot savus melīgos zombētājus, kuri agrāk spridzināja savus karakuģus karu uzsākšanai, tad spridzināja savus dvīņu torņus, tad ar veļaspulveri mēģenē no ANO tribīnes meloja visai pasaulei un tagad zombētais daunītis grib iestāstīt, ka šie meļi ir vienīgie, kuriem varētu ticēt, bet visi pārējie melo?

interesanti kāpēc tavs daunītis Navaļnijs vēl nav sācis brēkt, ka putlers arī melo par to, ka šim ir tikai divi inficētie?

es jau teicu un vēlreiz varu apgalvot: šis pasākums parāda tikai to, ka tieši tavu zombētāju zemē medicīna nespēj tikt galā ar elementārām lietām, lai gan tādi nozombētie, kā tu, apgalvo ka tiem pasaules meļiem un parazītiem esot attīstīta medicīna... vienīgais, kas šiem ir attīstīts, tad tā ir tev līdzīgo dauņu zombēšana...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti