Pret VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) piedāvāto Medemciema krustojuma pārbūves projektu savākti vismaz 5000 iedzīvotāju paraksti, aģentūrai LETA pastāstīja viena no parakstu vākšanas iniciatorēm Daiga Rugāja.
Viņa klāstīja, ka parakstu ir vairāk nekā 5000, taču vēl turpinās to apkopošana. Plānots, ka šonedēļ savāktie paraksti ar iedzīvotāju nostāju par plānoto pārbūvi uz Jelgavas šosejas tiks iesniegti Ministru prezidentam, Satiksmes ministrijai, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai.
Paraksti vākti veikalā Medemciemā un Olaines novada pašvaldībā, kā arī akciju veidā Baložos, Medemciemā un Olainē.
Jau ziņots, ka LVC Satiksmes organizācijas pārvaldes direktors Māris Zaļaiskalns informēja, ka jau ir noslēgts līgums par Medemciema krustojuma pārbūvi, kur darbus plānots sākt aprīlī-maijā. Paredzēts, ka šajā krustojumā satiksmes drošības uzlabošanai tiks likvidēts kreisais pagrieziens no Medemciema uz Jelgavu, kā arī kreisais pagrieziens no Rīgas uz Medemciemu.
Projekta realizācijai ir paredzētas 45 dienas un darbus veiks SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate"". Kopējās projekta izmaksas ir 161 689 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.
Plānots, ka nokļūšanai no Medemciema uz Jelgavu būs jāpagriežas pa labi Rīgas virzienā un pēc 800 metriem uz šosejas būs izveidota apgriešanās vieta braukšanai pretējā virzienā.
Savukārt, lai no Rīgas nokļūtu uz Medemciemu, būs jābrauc garām esošajam krustojumam četrus kilometrus Jelgavas virzienā līdz divlīmeņu krustojumam ar Rīgas apvedceļu. Šajā krustojumā būs jāpagriežas braukšanai pretējā virzienā un jāmēro četri kilometri līdz Medemciemam.
Ciema iedzīvotāji sākuši parakstu vākšanu pret LVC plāniem. Savukārt Olaines novada dome uzskata, ka labākais risinājums būtu divu līmeņu satiksmes mezgls, kura projektēšanu un būvniecību vietvara ir gatava atbalstīt gan organizatoriski, gan finansiāli. Tā kā divlīmeņu satiksmes mezglu izprojektēt un izbūvēt nevar viena gada laikā, ir nepieciešams pagaidu risinājums, lai nodrošinātu drošu un ekonomiski pamatotu nokļūšanu no Rīgas uz Medemciemu un Baložiem, un to var panākt ar otras apgriešanās vietas izbūvi Jelgavas virzienā, uzskata pašvaldība.
Tie kas parakstījās bija iesaistīti pavisam nesenajā avārijā? Ja bija, tie varbūt pārdomāja. 27. feb.
Paraksti tikai apliecina to, ka tur braukt vēlas daudz reizes vairāk, nekā uzskaitīti bija 1000 iedzīvotāji. Un piedevām paraksti tika vākti pilnīgi debīlā vietā. Būtu organizējuši normāla vietā, paraksti būtu vismaz 4x vairāk. Tātad nevis jāaizliedz kreisais pagrieziens, bet jāizbūvē normāļs tunelis jau esošā tuneļa vietā un visa problēma atrisināta.
Tad lai to divlīmeņa satiksmes mezglfinansējumu arī ieliek konkrētās pašvaldības budžetā, segumu šiem līdzekļiem ņemot no Medemciema NĪN paaugstinājuma.
Komunisms ir beidzies, tērēt SVEŠU naudu tur, kur var iztikt ar mazākiem izdevumiem, ir vieglākais ceļš uz stulbumu.
Taisnākais ceļš uz stulbumu ir valdībā - pacelt sev algas, uzbūvēt nevienam nevajadzīgu bilbliotēku un vēl plānot koncertzāli. Atļaut Šleseram pavēlēt apbūvēt salu uz Daugavas un tml. tā vietā lai sakārtotu ceļus, nerunājot nemaz par ceļa segumiem visā valstī. Svešu naudu atradis kur skaitīt. Atjēdzies. Ja naudu neieguldīs šeit, tad nozags un vēl skaidrās banknotēs pa parāddūrvīm ķēdītē nostāsies.
Un? Tas ka kaut kur zog, nenozīmē, ka te ir jādara tas pats.
Ja mēs gribam cik necik lietojamu valsts galvenās nozīmes ceļu infrastruktūru - bet naudas tam ir tik cik ir - vai nu ir jāatroda vairāk naudas, vai arī jāsakārto padumjijas stulbumi ar tik cik naudas ir.
Atstājot šo šādi - būš regulāra klope, izbūvēt tur baigo divlīmeni, atvainojos, ir uz tā paša ceļa citi, daudz prioritārāk šādi pārbūvējami ceļu krustojumi, piemēram, pie Olaines.
Ja nepatīk ka ceļ koncetrzāli, bibliotēku utt - ej un protestē pret tām.
Tava platforma uz purva izmaksās tieši tik pat, cik tuneli izbūvēt. Nu protams ja neuzcels ar standarta segumu, lai pēc 5 gadiem bedres visās malās izlīstu.
Tu to kā speciālists ceļu būvē apgalvo, kas zina kā būvēta šoseja, kas tur ir apakšā/kāda tur ir grunts, vai tas tā - interneta dīvāneksperta viedoklis no malas?