Ieviešot 30 km/h ātruma ierobežojumu, Siguldas pilsētā samazinājies satiksmes negadījumu skaits 14

 

Foto: Publicitātes attēls

Siguldas novada pašvaldība | 24.februāris 2021 15:58

Drīzumā apritēs gads, kopš Siguldas pilsētas centrālajā daļā izveidota ātruma ierobežojošā zona, kurā transportlīdzekļi nevar pārsniegt 30 kilometrus stundā.

Salīdzinājumā ar 2019. gadu pērn satiksmes negadījumu skaits samazinājies par 9%, liecina Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes Satiksmes drošības pārvaldes statistikas informācija. Pašvaldības izveidotie drošības pasākumi rezultējušies ar to, ka 2020. gadā Siguldas pilsētas teritorijā nav bojā gājis neviens iedzīvotājs (2019. gadā divi bojāgājušie).

Izvērtējot Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes Satiksmes drošības pārvaldes apkopotos statistikas datus par 2020. gadu, secināms, ka pirmie rezultāti satiksmes drošībā redzami jau gada laikā. Ir “izglābtas” divu cilvēku dzīvības, kā arī ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros iesaistīti velosipēdi, Siguldā samazinājies par 50% attiecībā pret 2019. gadu. Savukārt ārstniecības iestādēs nogādāto personu skaits, kuros cietuši gājēji vai velosipēdi, samazinājies par 25%.

“Ir labi, ja pašvaldība rūpējas par satiksmes drošības uzlabošanu tās esošajā teritorijā, kas arī ir viens no pašvaldību pamatuzdevumiem. Taču, lai varētu novērtēt, vai kāda jauna iniciatīva vai projekts ir attaisnojis iecerēto un uzlabojis satiksmes drošību, ir jāpaiet noteiktam laika periodam un pēc tā esošā situācija jāvērtē atkārtoti,” uzsver Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieka pienākumu izpildītājs Juris Jančevskis.

Statistikas dati parāda, ka gan 2019. gadā, gan 2020. gadā bīstamākās vietas gājējiem un velosipēdistiem joprojām ir Ausekļa un Raiņa iela, jo tajās šajos gados fiksēti uzbraukumi mazāk aizsargātajām satiksmes dalībnieku grupām. Tā kā šis ceļa posms Siguldas pilsētas teritorijā ir VAS “Latvijas Valsts ceļi” pārziņā, pašvaldība plāno šo ceļa posmu pārņemt savā pārziņā un izveidot drošāku satiksmes kustību kājāmgājējiem un riteņbraucējiem. Plānots, ka vasarā tiks uzlabota drošība pie abām gājēju pārejām Raiņa ielas posmā no Ausekļa līdz Oskara Kalpaka ielai, lai pēc iespējas samazinātu gājēju traumatismu. Tāpat uz šīm ielām izvietoti arī atstarojošie cilvēciņi, lai pievērstu papildu autovadītāju uzmanību gājējiem.

“Man kā ārstam, kurš piedalās traumu ārstēšanā pēc sadursmēm ar dažādiem transportlīdzekļiem, jāteic, ka vislabāk, protams, ir atdalīt un norobežot jebkuras satiksmes dalībnieku plūsmas, ja tām ir dažāds ātrums un smagums. Ir bīstamas arī tādas situācijas, kad gājēju ietves apvieno ar veloceliņiem, jo sadursmēs ar velosipēdu un gājēju nereti iespējami ne tikai izbīļi un sasitumi, bet arī kaulu lūzumi, smadzeņu satricinājumi. Diemžēl ne vienmēr tas ir iespējams. Tāpat arī pie gājēju pārejām, nereti gājēji, paļaujoties uz savu priekšrocību, ne vienmēr atbildīgi novērtē, vai automašīna patiešām apstāsies, kā rezultātā gājēji cieš ļoti smagi! Līdz ar to ir apsveicami, ka ir iespēja panākt ātruma samazinājumu, kas kopumā samazina traumatismu, ja noticis negadījums,” norāda Siguldas slimnīcas Ķirurģijas nodaļas vadītājs Oļegs Kozlovskis.

Jau ziņots, ka 2020. gada maijā ar vertikālām un horizontālām ceļa zīmēm izveidota marķēta zona, kurā braukšanas ātrums Siguldas pilsētas centrā nevar pārsniegt 30 km/h. Zonas ieviešana īstenota saskaņā ar iedzīvotāju ierosinājumiem, satiksmes drošības un plānošanas ekspertu ieteikumiem un tā paredz to, ka visiem satiksmes dalībniekiem – gājējiem, riteņbraucējiem, motobraucējiem un autobraucējiem – ir nodrošināta vienlīdzīga un droša pārvietošanos pilsētvidē.

Satiksmes mierināšanas risinājumi ieviesti arī Rožu ielā, kur saskaņā ar Valsts policijas datiem nav konstatēts neviens satiksmes negadījums. Tāpat papildu drošībai Siguldā piecās vietās veikta horizontālo papildmarķējumu “STOP” izveide, kā arī reljefa joslu uzkrāsošana divās zonās uz brauktuves pirms krustojuma un astoņās vietās uzstādītas atstarojošas figūras, kas automašīnu vadītājiem atgādina pievērst uzmanību gājējiem. Uzstādīti arī ātrumvaļņi un izveidoti paceltie krustojumi.

Siguldas novada pašvaldības speciālisti turpinās uzraudzīt statistikas datus ceļu satiksmes negadījumu jomā, veicinot drošākas vides veidošanu ne tikai pilsētas centrā, bet arī ārpus tā. Šajā gadā plānota drošības uzlabošana pie vairākām gājēju pārejām, tostarp jaunu gājēju pāreju izveidošana Parka ielā pie ieejām Raiņa parka skeitrampās un bērnu rotaļu laukumā.

 
Visi komentāri
 
WALA 24.februāris 2021 16:04
5 1 Atbildēt

Nez vai tas nu būs 30 nieka nopelns, gan jau ka reali mazak transporta tur tusē, vismaz tads iespaids radas tās dienas kad tur padzivojos un kajam staigaju.

Freijers 24.februāris 2021 20:25
2 0 Atbildēt

No shit...Kā informāciju pasniedz - bet to, ka iespējams, tas ir rezultāts satiksmes samazinājumam kopumā, visi kā apd.... noklusē. Līdzīgi kā par atsevišķiem radariem, kur paši krusti ir pārbūvēti, bet tas netraucē sev uz pleca sist.

650 24.februāris 2021 22:54
1 0 Atbildēt

Doma pareiza.Jo šodn vairs nav praktiski neviena raksta "par/tēmu", kurš nesaturētu rafinētu demagoģiju un padziļinātu "augsnes gatavošanu".

Lūk, kreisajā rindā vidējā zīme- par ko sapņo radaru ieviesēji.Kontrolei būs būt! Lohiem būs maksāt! Daudz!

imzz 24.februāris 2021 16:13
6 0 Atbildēt

Viens ceļš visiem ? Tas tak ir "atpakaļ pagātnē", pirms 100 gadiem un agrāk arī bija viens ceļš visiem: gan pajūgiem, gan jātniekiem, gan gājējiem :-/

Nelabojams 24.februāris 2021 17:55
8 0 Atbildēt

Ierobežos līdz 5 km/h un ieviesīs prasību skriet pa priekšu cilvēkam ar sarkanu karogu - vēl vairāk samazināsies!

super! 24.februāris 2021 20:26
1 0 Atbildēt

Tagad - arī Rīgā! Vismaz centrā, t.i. izņemot uz četrjoslu ielām, kurām apkārt nav dzīvojamo ēku, veikalu, iestāžu. Tikllīdz ir gājēju plūsma 10 cilv. stundā, tur vajag 30km/st.

ZZZZ 25.februāris 2021 10:08
2 0 Atbildēt

Es tomēr balsoju par 30km/h. Kurortpilsētu un mazpilsētu arī pilsētu centros intensīvas satiksmes vietās. Jo reāli tā satiksmes plūsma notiek ar +10km/h ...Un tādi konkrētā maršruta nepārzinātāji, kas tur ikdienā nebrauc, daudz uzmanības novērš uz citām lietām.

LMT 25.februāris 2021 10:26
1 0 Atbildēt

Ko ta tos % nevarēja uzrakstīt arī reālos skaitļos!? Fake & gay!

as 25.februāris 2021 15:34
1 0 Atbildēt

Aizliegs pavisam satiksmi un CSN skaits būs 0, šerloki!

aizejošais 25.februāris 2021 18:42
0 0 Atbildēt

Dzīvoju Siguldā. Satiksme ir patīkamāka. Rāmāka. sak;artot;aka. Ātrumu mazina ne jau zīmes, bet stabiņi, un joslu šaurums. Tas, ka centram cauri jābrauc lēnāk, nereti, protams, aizmirstas, it īpaši kan neviena cita mašīna uz ceļa nav.

WALA 25.februāris 2021 23:09
0 0 Atbildēt

Vai nu tas ka līdz riebumam esmu vazajies pa kalnu ceļiem vai kas, bet nu ceļa šaurums nu galigi nav tas kas liek samazināt ātrumu, patiesībā yz ceļa kur nevar vieglais ar kravinieku samainities es pat izteikti esmu devis pa pedāļiem, lai mazāk pretimbrauceju ... bet nu ja S! tas strādā, tad jau vajadzigais ir panākts.

Petka 26.februāris 2021 12:54
0 0 Atbildēt

Varbūt covid laikā mazāk brauc mašīnas. Neesmu kopš Covid tur braucis, tā kā fake statistika būs.

varbūt vajag trotuāru 1.marts 2021 22:52
0 0 Atbildēt

Trotuāra izbūve ceļa malās ir dārga. Uzlīkt zīmi ir lētāk. Interesanti, ar kādu ātrumu siguldieši brauc cauri Vangažiem un Rīgai?

ātrums Rīgā 1.marts 2021 22:53
0 0 Atbildēt

Interesanti, ar kādu ātrumu siguldieši brauc cauri Vangažiem un Rīgai?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 6

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Ko dara šī tehnika? (+ VIDEO) 5

Kravas auto ar piekabi kaut ko vienmērīgi izkaisa uz ceļa. Vai varētu būt, ka šādi ātrā un vienkāršā veidā tiek atjaunots ceļa segums? Lasīt vairāk

 

Tikai tagad Latvijas Valsts ceļi atjauno 110 km/h uz Rīgas - Jūrmalas šosejas 30.04.2024 (+ VIDEO) 18

iAutolv konstatē, ka aprīļa pēdējā dienā situācija uz Rīgas-Jūrmalas šosejas izmainījusies un tagad maksimālais atļautais ātrums ir 110 km/h. Lasīt vairāk

 

Tiesai būs vēlreiz jāskata lieta par bēgšanu no policijas pirms 5 gadiem (+ VIDEO) 3

Tiesai atkārtoti būs jāizskata krimināllieta, kurā pirms aptuveni pieciem gadiem kāds autovadītājs narkotisko vielu reibumā bēga no policijas. Pakaļdzīšanās laikā – no Rīgas līdz Ogrei – cieta vairāki likumsargi. Bēgošo autovadītāju izdevās apturēt, tikai lietojot šaujamieroci. Un tieši ar vīrieša ievainošanu galvā saistīts Augstākās tiesas Senāta lēmums, kas paredz daļēji atcelt zemākās instances tiesas lemto, ka vīrietim par izdarīto jāizcieš piecarpus gadu cietumsods. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti