Nē Skultes terminālim- vairākas nevalstiskās organizācijas sestdien piketēs pret LNG termināļa būvniecību 10

 
Nozare.lv | 1.februāris 2023 10:15

Jaunatnes organizācija "Protests" sadarbībā ar nevalstiskajām organizācijām "Zaļā brīvība", "Piekrastes vides aizsardzības biedrība", "Pasaules Dabas fonds" un "Latvijas Dabas fonds" sestdien, 4.februārī, plkst.14 pie Ministru kabineta piketēs pret Skultes sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) termināļa būvniecību, aģentūru LETA informēja "Protests" pārstāvji.

Organizācija "aicina apturēt sasteigta, nepamatota un necaurspīdīga likuma "Par Skultes sašķidrinātās dabasgāzes termināli" turpmāku īstenošanu un iestājas pret valsts atbalstu un investīcijām fosilās enerģijas projektā".

Piketa organizatori norāda, ka valsts amatpersonu retorika par projekta ekonomisko un drošības pamatojumu liek apšaubīt iesaistīto pušu kompetenci un visas Latvijas sabiedrības interešu pārstāvniecību. 

"Organizācijas tā arī nav sagaidījušas dažādu valdības pārstāvju solīto caurspīdīgo diskusiju, kurā konkrētos skaitļos būtu pamatots šobrīd neizprotamais valsts atbalsts fosilās enerģijas projektam," norāda organizāciju pārstāvji.

Tāpat "Protesta" pārstāvji uzskata, ka Latvija var sadarboties ar kaimiņvalstīm gāzes apgādes jautājumos, Lietuvai un Somijai nodrošinot sašķidrinātās dabasgāzes ievešanu un regazifikāciju, savukārt Latvijai sniedzot gāzes uzkrāšanas, uzglabāšanas funkciju Inčukalna gāzes krātuvē. Organizāciju pārstāvju ieskatā gāzes tirgus reģionā ir piesātināts.

Organizācijas lūdz klimata un enerģētikas ministru Raimondu Čudaru (JV), kā arī premjerministru Krišjāni Kariņu (JV) apturēt 13. Saeimas pieņemtā likuma turpmāku īstenošanu, lai atkārtoti izvērtētu nepieciešamību pēc jauna LNG termināļa, ņemot vērā šībrīža apstākļus, tehniski ekonomisko pamatojumu, amatpersonu interpretāciju par projekta nozīmi valsts drošībai un to, kā termināļa būvniecība ietekmēs Latvijas klimatneitralitātes mērķus. Organizācijas uzsver, ka "valsts investīcijas jaunā fosilajā infrastruktūrā ir solis atpakaļ, kam būs sekas gan uz klimatu un jauniešu nākotni, gan valsts ekonomisko konkurētspēju".

Jau vēstīts, ka "Skulte LNG Terminal" ir atraduši stratēģisko investoru un iesnieguši valdībā priekšlikumu ar vēlamajām sadarbības formām.

"Skulte LNG Terminal" ģenerāldirektors Renārs Miķelsons janvāra vidū teica, ka 13.janvārī kopā ar stratēģisko investoru Ministru kabinetā (MK) iesniegta vēstule, kurā apliecināta gatavība projektu realizēt, kā arī uzskaitītas vēlamās sadarbības formas, par kurām "Skulte LNG Terminal" vēlas runāt.

Priekšlikumi paredz administratīvos lēmumus, kas uzlabos termināļa konkurētspēju, un komerciālus līgumus par nākotnes jaudu izmantošanu. Tāpat varētu būt trešo pušu izņēmumi, kas ļauj slēgt līgumus par daļu no jaudām, kā arī cita veida atbalsta pasākumi, balstoties uz Eiropas praksi, skaidroja Miķelsons.

Investoru Miķelsons neatklāja, taču stāstīja, ka tā ir liela kompānija, kurai ir termināļi arī citviet pasaulē. Viņš arī norādīja, ka tā nav biržā kotēta kompānija un ir gatava atklāt savu identitāti līdz ko būs reakcija no valdības. "Līdz ko stratēģiskais investors saņems ziņu no valdības par virzību projektā, tad arī būs gatavs nākt ar saviem līdzekļiem un tos ieguldīt," teica Miķelsons, uzsverot, ka apliecinājums no investora ir.

Savukārt Čudars intervijā aģentūai LETA norādīja, ka gala lēmumu par tālāko Skultes LNG termināļa projekta virzību varētu pieņemt februārī pēc projekta attīstītāju iesniegto priekšlikumu izvērtēšanas.

Pērn septembra beigās Saeima galīgajā lasījumā pieņēma valdības un Ekonomikas ministrijas virzīto likumprojektu, kas nosaka nacionālo interešu objekta statusa piešķiršanu Saulkrastu LNG terminālim, tā cauruļvada savienojumam ar dabasgāzes pārvades sistēmu un ar to saistītajām būvēm.

"Skulte LNG Terminal" reģistrēta 2016.gadā. "Skulte LNG Terminal" mājaslapā norādīts, ka uzņēmuma patiesie labuma guvēji ir Arnfins Unums un Pēteris Ragaušs. Vienlaikus 2022.gada maija otrajā pusē par 20% "Skulte LNG Terminal" akciju iegādi paziņoja degvielas tirgotājs AS "Virši-A".
 

 
Visi komentāri
 
anonimikis 1.februāris 2023 13:47
2 1 Atbildēt

kvemļa noderīgi idioti.

Gāzmens 1.februāris 2023 14:11
3 2 Atbildēt

EU ir stratēģija visu dabas gāzi nomainīt uz H2 gāzi.

Tātad esošo sabas gāzes tīklu modificēt lai tas būtu spējīgs darboties ar H2.

Tas pats attiecas arī uz H2 uzglabāšanu.

Šobrīd projektētais Skultes terminālis, paredz to, ka tiek izmantotas tehnoloģijas kuras nākotnē varētu uzņemt H2 kravas.

Tā kā ždanoku biedrību plānprātība un atsaukšanās uz investīcijām fosilajos ir pilnīgs murgs.

Opis 1.februāris 2023 15:40
0 3 Atbildēt

Va tu traks vai, jau tagad ar gāzes plītīm pamanās pus māju uzlaist gaisā, ar H2 tur viss mikrorajons uzies stratosfērā!

Zopalizs 1.februāris 2023 21:43
0 0 Atbildēt

Anglijā jau pilnā sparā notiek testi.

Onsis 1.februāris 2023 20:52
0 1 Atbildēt

kas tie būs, Cukmens Savickis, šķēļe šļēšers utt???

Pirdelis 2.februāris 2023 8:32
0 0 Atbildēt

Ja mūsu TECi darbotos ar šķeldu , tad nebutu tadu problemu ar tiem terminaļiem, jo tos vienkaši nevajadzētu

Bet tevis pieminetie izdarija visu lai TECi butu uz gāzes.

Jo EU pamatdoma dodot EU finansejumu bija, ka TEVi strada ar šķeldu.

WALA 2.februāris 2023 6:52
0 0 Atbildēt

Nu "projekta autori" pilnīgi noteikti nav uzticības vērti, no sākta gala viņu pašu web lapā bija publicēti meli par iespējamo gāzes pārsūknēšanas apjomu, kā arī par citām lietām, tepat iAuto var atrast ko par to domāju un to kas tur bija samelots ...

Opis 2.februāris 2023 8:31
0 0 Atbildēt

VDD vajadzētu pārbaudīt biedrību finansējumu, vai netiek atsrādāta Kremlinu nauda! Par vienu gan var piekrist, nekādu valsts atbalstu, nekādas garantijas, lai darbojas, bet tikai uz tigus ekonomikas pamatiem.

WALA 2.februāris 2023 9:54
0 1 Atbildēt

NU es ceru, ka arī idejas autori un investori tiks attiecīgi pārbaudīti, lai nesanāk "tas pats grāvis", tik vēl piedevām par mūsu visu naudu !!!

NuNu 4.februāris 2023 10:58
0 0 Atbildēt

A kur var piketēt PAR?

Es labāk papiketētu pret to ka Salacgrīvas osta visu pilsētas centru (galvdnokārt jau skaisto pludmali) ar baļķiem piedi..susi!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Stūrēšana pretēji pagrieziena virzienam - obligāta! (+ VIDEO) 2

Ņemot vērā, ka šāds manevrs nereti jāizpilda arī lielā ātrumā, būtu interesanti uzzināt, cik ilgi trenējas šie puiši un, kā pēc tam izdodas braukšana ar pašu personīgo auto. Lasīt vairāk

 

BMW ar Seat saduras Siguldas novadā - policija lūdz atsaukties aculieciniekus 6

2024.gada 28.septembrī ap pulksten 05.30 Siguldas novadā, uz autoceļa A2 Rīga - Sigulda - Igaunijas robeža (Veclaicene) 59.8 km notika sadursme starp diviem transportlīdzekļiem - "BMW 320", kuru vadīja sieviete un transportlīdzekli "Seat Alhambra", kuru vadīja vīrietis. Lasīt vairāk

 

Kā paceļot reprezentatīvo auto slieksni, nonācām pie uzņēmuma vieglā transportlīdzekļu nodokļa pieauguma? Intervija ar A.Kulbergu (+ VIDEO) 48

iAuto.lv lasītājs atsūtīja mums informācija, ka darba auto Cupra Formentor VZ ar 228kw jeb 310zs TSI iepriekš uzņēmuma vieglo transportlīdzekļa nodokli maksāja ap 37 eiro mēnesī, bet tagad 159,60 eiro. Lasīt vairāk

 

No nākamā gada CSDD pārbaudīs “kvēpu filtru”; ieteikumi, kā uzturēt to kārtībā 39

Nereti daudziem autovadītājiem tieši partikulāro jeb cieto daļiņu filtrs, tautā dēvēts arī par “kvēpu filtru” sagādā lielākās raizes, izejot tehnisko apskati. Eksperts Ints Purmalis, Inter Cars Latvija Servisa iekārtu segmenta vadītājs skaidro – ko darīt, lai “kvēpu filtrs” nesagādātu raizes, kā to uzturēt vislabākajā kārtībā un ko darīt, ja reiz gadījies tā, ka tas ir izgriezts. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti