Bedrainu ceļu sekas – norakstīta automašīna un desmitiem bojātu disku - iAuto

Bedrainu ceļu sekas – norakstīta automašīna un desmitiem bojātu disku 19

 

Foto: Publicitātes attēls

Balta | 7.februāris 2025 14:15

Lai gan īstā bedru sezona uz autoceļiem vēl nav sākusies, apdrošināšanas sabiedrībā BALTA (PZU grupa) jau konstatēts gadījums, kad bedres dēļ automašīnu nācies norakstīt, jo bojājumi bijuši tik pamatīgi, ka to remontēt nav bijis ekonomiski pamatoti. Klientam izmaksāta 23 800 eiro liela atlīdzība, bet kopumā pēdējo trīs gadu laikā bedraini ceļi izmaksājuši ap pusmiljonu eiro gadā.

Šā gada 1. janvārī BALTA no kāda klienta saņēma ziņu, ka Mārupē pēc iebraukšanas bedrē elektroauto riepa nolaidusi gaisu un trieciena rezultātā, iespējams, bojāta arī automašīnas apakšējā daļa. Vēlāk izrādījās, ka ir cietis akumulators, kas elektroauto parasti veido lielāko daļu cenas, un speciālisti atzinuši, ka remonts nebūtu ekonomiski pamatots. Automašīna – Ķīnas ražotāja GWM Ora – bija tikai nepilnu gadu veca. Latvijas tirgū šis zīmols, pateicoties demokrātiskajai cenai, strauji gūst popularitāti, un šobrīd Latvijā reģistrētas jau vairāk nekā 100 šīs markas automašīnas.

Bedres uz ceļiem katru gadu kļūst par lielu un dārgu problēmu daudziem autovadītājiem. Pagājušajā gadā BALTA atlīdzībās par bojājumiem, kurus izraisījusi iebraukšana bedrē, izmaksāja 493 000 eiro, arī citus gadus kopējie zaudējumi ir ap pusmiljonu: 2022. gadā – 539 000 eiro, bet 2023. gadā – 535 000 eiro.

“Parasti visvairāk atlīdzību pieteikumu par bojājumiem, kas radušies, automašīnām iebraucot bedrēs, apdrošinātāji saņem janvārī un februārī. Šogad silto laikapstākļu dēļ jaunas bedres veidojas jūtami mazāk – esam saņēmuši četrreiz mazāk pieteikumu nekā pirms gada, taču tik un tā atlīdzībās jau izmaksāti vairāk nekā 40 000 eiro. Paredzams, ka īstā bedru sezona sāksies vēlāk nekā citus gadus un lielākais negadījumu skaits gaidāms martā,” skaidro BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs Kristaps Liecinieks.

Iebraucot bedrēs, lielākoties cieš automašīnu riepas un diski. Nodarītie zaudējumi parasti svārstās no pāris simtiem eiro, ja bojātos diskus var remontēt, līdz 1500 eiro, ja tos nepieciešams mainīt. Vidējā atlīdzība ir ap 500 eiro. Gadījumi, kuros pēc iebraukšanas bedrē automašīnu nākas norakstīt, notiek salīdzinoši reti.

Pēdējos trīs gados bedru negadījumiem “bagātākais” bija 2022. gada februāris, kad mēneša laikā BALTA saņēma 234 pieteikumus, tam seko pagājušā gada janvāris ar 174 pieteikumiem, bet topu noslēdz 2022. gada janvāris ar 154 pieteikumiem.

“Sabojātas automašīnu detaļas nozīmē nepatīkamu pieredzi ikvienam autovadītājam. Tāpēc drošības spilvenu KASKO formā vērts iegādāties jebkura vecuma un markas auto īpašniekiem. Ja auto ir sabojāts, iebraucot bedrē, bet KASKO polises nav, auto īpašniekam ir tiesības vērsties pie atbildīgās iestādes par konkrētā autoceļa uzturēšanu, lai piedzītu zaudējumu kompensāciju. Mūsu pieredze gan liecina, ka tas var būt ilgstošs un sarežģīts process, tāpēc vienmēr iesakām klientiem sevi pasargāt ar KASKO polisi,” uzsver Kristaps Liecinieks.

Lai izvairītos no bedrainu ceļu izraisītiem bojājumiem un satiksmes negadījumiem, BALTA aicina autovadītājus būt piesardzīgiem un atbildīgiem – regulāri novērtēt transportlīdzekļa tehnisko stāvokli, tā atbilstību sezonai un laikapstākļiem, rūpīgi izvērtēt braukšanas ātrumu atbilstoši ceļa kvalitātei, kā arī ievērot katrā ceļa posmā noteiktos ātruma ierobežojumus, kas palīdzēs savlaicīgi pamanīt un iespēju robežās apbraukt sevišķi nelīdzenas vietas. Tāpat ir vērts atcerēties, ka, iebraucot bedrēs, visbiežāk cieš auto, kas aprīkoti ar zemprofila riepām. Latvijas apstākļos piemērotākas ir riepas ar lielāku augstumu – šādiem transportlīdzekļiem ir labāka iespēja pārvarēt nelīdzenu segumu, negūstot bojājumus.

 

Foto: Publicitātes attēls

 
19 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
0pis 7.februāris 2025 20:01
10 1 Atbildēt

Nu re, ķīniešu auto kvalitāte - nespēj braukt pa Mārupes ceļiem. Uz vecā Stalbe-Cēsis ceļa būtu izjucis gabalos un turpat arī nodedzis.

imzz 8.februāris 2025 14:17
3 0 Atbildēt

"Vēlāk izrādījās, ka ir cietis akumulators, kas elektroauto parasti veido lielāko daļu cenas, un speciālisti atzinuši, ka remonts nebūtu ekonomiski pamatots. Automašīna – Ķīnas ražotāja GWM Ora – bija tikai nepilnu gadu veca."

Īstā elektrojautrība sāksies, kad ar tiem nāksies rullēt arī pa grantenēm.

Po 8.februāris 2025 1:19
3 0 Atbildēt

Ne pat matu labāks, tāds pats kā citi - neremontējams auto izstrādājums.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti