Visi komentāri - Bedrainu ceļu sekas – norakstīta automašīna un desmitiem bojātu disku

Bedrainu ceļu sekas – norakstīta automašīna un desmitiem bojātu disku 19

 

Foto: Publicitātes attēls

Balta | 7.februāris 2025 14:15

Lai gan īstā bedru sezona uz autoceļiem vēl nav sākusies, apdrošināšanas sabiedrībā BALTA (PZU grupa) jau konstatēts gadījums, kad bedres dēļ automašīnu nācies norakstīt, jo bojājumi bijuši tik pamatīgi, ka to remontēt nav bijis ekonomiski pamatoti. Klientam izmaksāta 23 800 eiro liela atlīdzība, bet kopumā pēdējo trīs gadu laikā bedraini ceļi izmaksājuši ap pusmiljonu eiro gadā.

Šā gada 1. janvārī BALTA no kāda klienta saņēma ziņu, ka Mārupē pēc iebraukšanas bedrē elektroauto riepa nolaidusi gaisu un trieciena rezultātā, iespējams, bojāta arī automašīnas apakšējā daļa. Vēlāk izrādījās, ka ir cietis akumulators, kas elektroauto parasti veido lielāko daļu cenas, un speciālisti atzinuši, ka remonts nebūtu ekonomiski pamatots. Automašīna – Ķīnas ražotāja GWM Ora – bija tikai nepilnu gadu veca. Latvijas tirgū šis zīmols, pateicoties demokrātiskajai cenai, strauji gūst popularitāti, un šobrīd Latvijā reģistrētas jau vairāk nekā 100 šīs markas automašīnas.

Bedres uz ceļiem katru gadu kļūst par lielu un dārgu problēmu daudziem autovadītājiem. Pagājušajā gadā BALTA atlīdzībās par bojājumiem, kurus izraisījusi iebraukšana bedrē, izmaksāja 493 000 eiro, arī citus gadus kopējie zaudējumi ir ap pusmiljonu: 2022. gadā – 539 000 eiro, bet 2023. gadā – 535 000 eiro.

“Parasti visvairāk atlīdzību pieteikumu par bojājumiem, kas radušies, automašīnām iebraucot bedrēs, apdrošinātāji saņem janvārī un februārī. Šogad silto laikapstākļu dēļ jaunas bedres veidojas jūtami mazāk – esam saņēmuši četrreiz mazāk pieteikumu nekā pirms gada, taču tik un tā atlīdzībās jau izmaksāti vairāk nekā 40 000 eiro. Paredzams, ka īstā bedru sezona sāksies vēlāk nekā citus gadus un lielākais negadījumu skaits gaidāms martā,” skaidro BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs Kristaps Liecinieks.

Iebraucot bedrēs, lielākoties cieš automašīnu riepas un diski. Nodarītie zaudējumi parasti svārstās no pāris simtiem eiro, ja bojātos diskus var remontēt, līdz 1500 eiro, ja tos nepieciešams mainīt. Vidējā atlīdzība ir ap 500 eiro. Gadījumi, kuros pēc iebraukšanas bedrē automašīnu nākas norakstīt, notiek salīdzinoši reti.

Pēdējos trīs gados bedru negadījumiem “bagātākais” bija 2022. gada februāris, kad mēneša laikā BALTA saņēma 234 pieteikumus, tam seko pagājušā gada janvāris ar 174 pieteikumiem, bet topu noslēdz 2022. gada janvāris ar 154 pieteikumiem.

“Sabojātas automašīnu detaļas nozīmē nepatīkamu pieredzi ikvienam autovadītājam. Tāpēc drošības spilvenu KASKO formā vērts iegādāties jebkura vecuma un markas auto īpašniekiem. Ja auto ir sabojāts, iebraucot bedrē, bet KASKO polises nav, auto īpašniekam ir tiesības vērsties pie atbildīgās iestādes par konkrētā autoceļa uzturēšanu, lai piedzītu zaudējumu kompensāciju. Mūsu pieredze gan liecina, ka tas var būt ilgstošs un sarežģīts process, tāpēc vienmēr iesakām klientiem sevi pasargāt ar KASKO polisi,” uzsver Kristaps Liecinieks.

Lai izvairītos no bedrainu ceļu izraisītiem bojājumiem un satiksmes negadījumiem, BALTA aicina autovadītājus būt piesardzīgiem un atbildīgiem – regulāri novērtēt transportlīdzekļa tehnisko stāvokli, tā atbilstību sezonai un laikapstākļiem, rūpīgi izvērtēt braukšanas ātrumu atbilstoši ceļa kvalitātei, kā arī ievērot katrā ceļa posmā noteiktos ātruma ierobežojumus, kas palīdzēs savlaicīgi pamanīt un iespēju robežās apbraukt sevišķi nelīdzenas vietas. Tāpat ir vērts atcerēties, ka, iebraucot bedrēs, visbiežāk cieš auto, kas aprīkoti ar zemprofila riepām. Latvijas apstākļos piemērotākas ir riepas ar lielāku augstumu – šādiem transportlīdzekļiem ir labāka iespēja pārvarēt nelīdzenu segumu, negūstot bojājumus.

 

Foto: Publicitātes attēls

 
Visi komentāri
 
0pis 7.februāris 2025 20:01
10 1 Atbildēt

Nu re, ķīniešu auto kvalitāte - nespēj braukt pa Mārupes ceļiem. Uz vecā Stalbe-Cēsis ceļa būtu izjucis gabalos un turpat arī nodedzis.

Krotow 9.februāris 2025 0:54
1 0 Atbildēt

Pa to ceļu sanāk bieži braukt. Pievienojos domai - pirms ceļa remonta orālais apaļacis tur vnk novīlētos gar risēm asfaltā.

4r 7.februāris 2025 21:18
2 0 Atbildēt

Labākā dzirdētā antireklama.  😁

Bet ja nopietni, kā šito var dabūt gatavu ???

Un kur tas ceļš  ? Un kuram ir ieplānots regress (ja zināms,  ka tajā pufaikciemā,  3daļa ir privāti celi)  jo šaubos,  ka Balta to maksās no savas kabatas

mefisto 8.februāris 2025 18:35
2 0 Atbildēt

No savas kabatas nemaksās. Maksāsim mēs citi, kas pērk kasko. Domā no meža dzīvniekiem arī piedzen regresu?

Kanibaals 9.februāris 2025 18:48
0 0 Atbildēt

Tās tak vecenes, dzird ka strīķējas, bet turpina tik braukt. Garāžās ar vienam draudzene tā auto visu sānu noberza, esot bijusi skaņa, tad nu stūmusies līdz skaņa beidzās un tad tik kāpa ārā un gāja skatīties 😂

Po 8.februāris 2025 1:19
3 0 Atbildēt

Ne pat matu labāks, tāds pats kā citi - neremontējams auto izstrādājums.

ezis71 8.februāris 2025 8:49
1 1 Atbildēt

Kaut kāds fufelis un galvenais 1.janvārī,kā bija jāmizo lai ciestu auto apakša.

Onsis 8.februāris 2025 9:00
0 0 Atbildēt

Ja raks par auto, kapēc raksta par lētām mizkastēm?

darklight 8.februāris 2025 11:12
3 0 Atbildēt

Vispār jau Mārupē ceļi krietni labāki kā Rīgā, ja vien nerunā par kaut kādiem mazajiem, neasfaltētajiem. Varētu domāt, ka atvērtā kanalizācijas lūkā iemaucis. Katrā ziņā situācija ir pilnīgs nonsenss, sanāk ka mežā sēnēs ar to izstrādājumu arī nedrīkst braukt, jo uzbraukšana celmam tieši tāpat rezultētos mašīnas norakstīšanā.

650 8.februāris 2025 13:50
1 0 Atbildēt

Kas ira PZU grupa? -vai gadījumā tur nav kāds burts izlaidies?

imzz 8.februāris 2025 14:17
3 0 Atbildēt

"Vēlāk izrādījās, ka ir cietis akumulators, kas elektroauto parasti veido lielāko daļu cenas, un speciālisti atzinuši, ka remonts nebūtu ekonomiski pamatots. Automašīna – Ķīnas ražotāja GWM Ora – bija tikai nepilnu gadu veca."

Īstā elektrojautrība sāksies, kad ar tiem nāksies rullēt arī pa grantenēm.

0pis 8.februāris 2025 14:40
1 0 Atbildēt

Pirms tam jālasa pirkuma līgums. Daļa smalkajā drukā.

Kanibaals 9.februāris 2025 18:53
0 0 Atbildēt

Akumulators nav cietis, vien tā aizsargs, bet lai pārbaudītu vai nav bojājumi, tad jāceļ viss bloks nost, jāņem moduļi ārā un tad jau arī lētāk ir sadalīt reizinātājos. Tas pats notiek, ja parastam auto noklapē motoru ieraujot ūdeni un jāsaprot cik liela skāde, arī var beigties ar motora izcelšanu un tad jau tikpat labi noraksta. 

Te var pasekot līdzi par cik aizies, iespējams, vēl apdrošinātājs uzvārīsies.

utrupe.lv/product/view/id/10813

Dd 9.februāris 2025 19:42
2 0 Atbildēt

Bildēs izskatās,  ka kopš izbraukšanas no salona,  to oru neviens, pat ne reizi tīrījis nav.

  😁

SD 8.februāris 2025 23:27
0 0 Atbildēt

Dēļ diska norakstīja auto, vai dēļ ritošās? Apdrošināšanas kompānijas ķīniešu brīnumiem tūdaļ cels cenas apdrošināšanai. Super!

darklight 9.februāris 2025 11:25
0 0 Atbildēt

Izlasi tak rakstu pirms komentē! Dēļ akumulatora.

Kanibaals 9.februāris 2025 18:53
0 0 Atbildēt

9.februāris 2025 19:49
0 0 Atbildēt

Kā šito var dabūt gatavu,  iebraucot bedrē  un pārsitot riepu  ?

Kanibaals 10.februāris 2025 14:38
1 0 Atbildēt

Turpinot braukt pāri barjerai. Ja jau pat salonu prot aizķēzīt, tad pratīs arī dod gāzi grīdā kamēr riteņi nokrīt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Sadursme ar motorolleru (+ VIDEO) 3

Autovadītājs raksta, ka sadursme ar motorolleru izrādījusies nepatīkamāka nekā sākumā domājis: bojāts bamperis un reste, arī starpdzesētājs (dzesēšanas šķidruma noplūde) un gaisa ieplūdes atvere. Lasīt vairāk

 

180 km/h: atkal "BMW", atkal steidzas - Policija aptur ātruma pārkāpēju (+ VIDEO) 13

Vakar, 18. martā, ap pulksten 21.30 Valsts policijas Rīgas Ziemeļu pārvaldes darbinieki, braucot uz izsaukumu, fiksēja kādu automašīnu “BMW”, kuras vadītājs apdzīvotā vietā, Rīgā, Gustava Zemgala gatvē, virzienā no Brīvības ielas puses brauca ar 180 km/h. Lasīt vairāk

 

Pie lidostas Rīga turpinās vērienīga gaisa pārvada būvniecība dzelzceļa sliežu pievadceļiem – pāļi (+ VIDEO) 22

iAuto.lv sižetā Rail Baltic būvniecības darbi pie Rīgas lidostas. Darbs notiek, lai gan projektam ir milzu problēmas ar finansējumu. iAuto.lv apsola uzfilmēt pirmo vilcienu, kas pa šīm sliedēm iebrauks stacijā. Kā jūs domājiet, kad tas varētu notikt? Lasīt vairāk

 

Toyota forums Briselē atklāj japāņu elektromobilitātes nodomus (+ VIDEO) 4

Toyota Kenshiki forums Briselē notiek jau vairākus gadus, jo turpat atrodas arī Toyota Motor Europe galvenā mītne. Šī gada foruma jaunums numur viens ir Toyota C-HR+. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti