Drošības testu organizācija atklājusi, kuri jaunie auto modeļi uzrāda vislabākos rezultātus šajā jomā. Intrigai – piekto vietu ieņem mazauto Honda Jazz.
Automātiskā ārkārtas bremzēšanas sistēma ir izglābusi, glābj un izglābs daudzas dzīvības. Gadiem ejot, arī tai tiek uzstādītas arvien augstākas prasības. Tā kopš 2020.gada sistēmai jāpamana gājēji un jābremzē arī tad, kad automašīna veic pagriezienu, jāreaģē uz velosipēdistiem, kas pēkšņi šķērso ceļu, pēc tam, kad tie iznirst no divu transportlīdzekļu aizsega, jāspēj prognozēt un novērst sadursmes risku ar pretimbraucošo, veicot kreiso pagriezienu. Tāpat tiek izvērtēts, vai, braucot atpakaļgaitā, tiek pamanīti cilvēki, kas atrodas aiz transportlīdzekļa vai tuvojas transportlīdzekļa aizmugurei no sāniem. Punkti tiek piešķirti tikai tad, ja transportlīdzeklis apstājas.
Izvērtējot 2020./21.gada sezonā pārbaudītos 42 automobiļus, EuroNCAP nonāca pie secinājuma, ka laba City ārkārtas bremzēšanas sistēma nebūt nav tikai dārga Premium automobiļa priekšnosacījums – šodien tādas var būt arī kompaktklases un pat mazās klases spēkratu konstrukcijās.
Saskaitot punktus, EuroNCAP speciālisti pirmo vietu par visefektīvāk funkcionējošo sistēmu atdeva elektriskajam krosoveram BMW iX, kuram cieši sekoja Nissan Qashqai, Subaru Outback un Mercedes-Benz EQS, savukārt piekto vietu ieņēma Honda Jazz mazauto.
A kādas pozīcijas ieņēma tesla un lada?
Tesla bija kāds jauns modelis 2021. gadā?