Vācijas-Ķīnas automobiļu ražotājs Borgward bankrotē - iAuto

Vācijas-Ķīnas automobiļu ražotājs Borgward bankrotē

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 12.aprīlis 2022 5:26

Borgward, vācu autoražotājs ar senām saknēm, iesniedzis pieteikumu bankrotam, kas nozīmē, ka vairākkārtīgie mēģinājumi novērst nenovēršamo beigušies nesekmīgi.

Uzņēmums Borgward Auto, kas lielā mērā pieder Ķīnas uzņēmumam UCAR, izies bankrota un likvidācijas procedūru. Atbilstošais pieteikums jau ir iesniegts Pekinas tiesā, bet lēmums tiks paziņots jūlija sākumā.

Iemesls ir neveiksmīgie pārdošanas rādītāji un visai “miglainās aizkulises”. Borgward tika dibināts Vācijā 1919. gadā. Viņi sāka vienā laikā ar mums labi zināmo “vācu trijotni”, taču panākumi izpalika, un 1961. gadā uzņēmums bankrotēja. Gandrīz pusgadsimtu vēlāk to atdzīvināja dibinātāja Kārļa Borgvarda mazdēls Kristians Borgvards, un 2014. gadā Pekinā bāzētā Foton Motor Group uzņēmumu iegādājās par pieciem miljoniem eiro.

Atgriešanās iesākās daudzsološi: Einārs Hareide, kurš cita starpā uzzīmēja Saab 900 II un 9-5 I, tika pieņemts darbā par vienu no dizaineriem. Borgward sevi pasniedza par vācu zīmolu un vēlējās iegādāties milzīgo bijušo IBM pilsētiņu Štutgartē galvenajai mītnei, plānojot arī montāžas rūpnīcu Štutgartes Bremeras rajonā.

Bet “dzīvē viss ir savādāk”: Borgward BX7 izrādījās Senova X65, SUV ar Saab gēniem no BAIC grupas, pie kuras piederēja Foton grupa. Borgward mašīnu pamatā bija Saab 9-3 II platforma, ko tālāk ar nosaukumu "Matrix" izstrādāja BAIC, saņemot zviedru speciālistu palīdzību.

Sapnis par vācu zīmolu ar vācu tehniku izgāzās, lai gan Borgward vēl mēģināja glābt situāciju izlaižot video, kur eiropiska izskata ļaudis redzami pie Borgward krosovera montāžas līnijas ķīniešu Foton rūpnīcā. Tālāk lietas gāja tikai uz leju – pēc 2019.gadā pārdotajiem 54 500 eksemplāru sekoja kritums par 84 procentiem līdz 8740 vienībām.

Nespējot samierināties ar šādiem noieta rādītājiem, Foton izšķīrās par pārdošanu un Borgward nonāca pie citas Ķīnas investoru grupas – UCAR. Tika izlaists pēdējais Borgward modelis, krosovers BX3, taču cerībām uz pozitīvu iznākumu svītru pārvilka koronavīruss.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti