Lexus iepazīstina ar jauno, pilnībā elektrisko modeli RZ 450e (+ FOTO) - iAuto

Lexus iepazīstina ar jauno, pilnībā elektrisko modeli RZ 450e (+ FOTO)

 

Foto: Lexus

Lexus | 22.aprīlis 2022 10:57

Šodien Lexus iepazīstināja ar jauno, pilnībā elektrisko modeli RZ 450e. Jaunais modelis ir veidots uz specializētas elektriskā transportlīdzekļa ar akumulatoru (BEV) platformas un piedāvā jaunas tehnoloģijas, kas uzlabo gan braukšanas pieredzi, gan drošības un autovadītāja atbalsta funkcijas, padarot braucienu vienlaikus ērtu un aizraujošu.

RZ 450e ir pilnīgi jauns ar akumulatoru darbināms elektriskais SUV, kas ir pirmais, no nulles izstrādātais Lexus elektroauto. Tas nav tikai transportlīdzeklis, kas ierastā dzinēja vietā vienkārši uzņem akumulatora elektrisko enerģiju. Tas ir kaut kas vairāk – realizējot jauno tehnoloģiju iespaidīgo potenciālu, tiek uzlabota veiktspēja un palielināta braukšanas bauda.

Jaunā elektroniskā Lexus e-Axle debija

RZ ir pirmais sērijveida modelis, kurā pielietots jaunais Lexus e-Axle. Šis ir kompakts, modulārs komplekts, kas sastāv no motora, pārnesumkārbas un ECU, kas atrodas starp dzenošajiem riteņiem. Tas izmantots gan priekšpusē, gan aizmugurē, un tā darbība kopā ar DIRECT4 pilnpiedziņas vadības sistēmu regulē braukšanas apstākļiem atbilstošu transportlīdzekļa stāvokli, saķeri un jaudas sadali.

Ekskluzīvā Lexus tehnoloģija DIRECT4 ir inteliģenta sistēma, kas nepārtraukti līdzsvaro visu četru riteņu saķeri, intuitīvi un nemanāmi nodrošinot atbilstošu piedziņas spēku. Rezultātā rodas samērīga veiktspēja, uzlabota stūres reakcija un stabila vadāmība.

Akumulators, braukšanas diapazons un efektivitāte

RZ tiek izmantots litija-jonu akumulators ar kopējo jaudu 71,4 kW. Tas novietots pilnībā zem auto salona, tādējādi kļūstot par platformas sastāvdaļu. Akumulatora atrašanās vieta nodrošina arī automobiļa zemo smaguma centru.

Galvenais apsvērums bija akumulatora ilgmūžība, jo īpaši veiktspējas līmenis, kāds varētu būt gaidāms pēc 10 gadu ilgas pārvietošanās. Lexus paredz, ka RZ akumulators šajā laika posmā saglabās vairāk nekā 90% no jaudas, pateicoties virknei pasākumu kvalitātes un veiktspējas nodrošināšanai, kuru pamatā ir Lexus ilgā pieredze akumulatoru pārvaldības tehnoloģiju jomā.

Sīkāka informācija par transportlīdzekļa braukšanas diapazonu un akumulatora uzlādes laikiem tiks paziņota vēlāk, bet Lexus prognozē, ka kombinētajā WLTP ciklā RZ varēs nobraukt aptuveni 400 km. RZ mērķa patēriņš ir 18,1 kW uz 100 km, kas padara RZ par vienu no efektīvākajiem BEV klāstā.

One Motion Grip: pasaulē pirmā stūrēšanas sistēma steer-by-wire ar stūres jūgu

One Motion Grip elektroniskā stūrēšanas sistēma ir viena no visnozīmīgākajām jaunajām Lexus RZ tehnoloģijām. Automobilī nav mehāniskas saiknes un stūres statņa. Tā vietā sistēma izmanto elektrisko savienojumu, lai raidītu ievades datus no stūres uz riteņiem. Rezultātā tiek nodrošināta tūlītēja reakcija un precīzāka stūres vadība.

Vadītājs arī ievēros, ka, braucot pa nelīdzeniem ceļiem, stūrēšana ir vienmērīga, automobilim ir stabila gaita spēcīgos sānvējos, kā arī novērojama izcila taisnu līniju veiktspēja uz slīpām virsmām.

Advancētas drošības sistēmas

Jaunajā RZ ir integrēti vairāki jauninājumi, piemēram, brīvroku joslas sekošanas funkcija, proaktīvs braukšanas asistents ar stūrēšanas palīgsistēmu un jauns monitors, kas uzrauga vadītāja uzvedību, konstatējot nogurumu vai neuzmanības pazīmes.

Adaptīvā kruīza kontrole un joslas sekošanas funkcija darbojas kopā, lai nodrošinātu brīvroku braukšanu situācijās, kad ātrums ir mazs, piemēram, lēni kustīgās satiksmes rindās. Proaktīvais braukšanas asistents izmanto priekšējo kameru, lai noteiktu līkuma leņķi, attiecīgi regulējot stūri, tuvojoties un veicot pagriezienu.

Jaunais RZ ir aprīkots arī ar Lexus e-Latch, kas automātiski atceļ durvju atvēršanu, ja no aizmugures tuvojas transportlīdzekļi vai riteņbraucēji. Ir paredzams, ka šis, būdams pasaulē pirmais šāda veida izgudrojums, palīdzēs novērst 95% negadījumu, ko izraisa durvju atvēršana nevietā.

Jaunas dizaina iezīmes

Lexus ir pārņēmis BEV piedāvāto dizaina brīvību, lai radītu transportlīdzekli, kurš izskatā ievērojami atšķiras no parastajiem automobiļiem, vienlaikus pārstāvot Lexus Next Chapter dizainu. Auto ārējais veidols pārinterpretē Lexus raksturīgo vārpstveida virsbūvi, savukārt salons veidots kā gaiša un plaša telpa, kas vienlaikus ir gan vienkārša, gan grezna.

Jauno Lexus RZ 450e var rezervēt Lexus mājaslapā. Pārdošanas uzsākšana plānota 2023. gada janvārī.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti