Dacia izlaiž 10-miljono eksemplāru - iAuto

Dacia izlaiž 10-miljono eksemplāru 7

 

Foto: Renault

iAuto | 29.aprīlis 2022 5:45

Rumānijas autoražotājam bija nepieciešami 54 gadi, lai šo nozīmīgo robežu sasniegtu.

1968.gadā Dacia sāka ražot savu pirmo modeli Dacia 1100 – Renault 8 pēc franču autobūves uzņēmuma licences. Gadu vēlāk tam pievienojās Dacia 1300, kas savukārt bija Renault 12 dvīņubrālis.

1999.gadā Rumānijas ražotājs nonāca pilnīgā Renault pārziņā, bet no 2005.gada sākās Dacia veiksmes stāsts, pēc tam, kad uzņēmuma stratēģi izlēma laist klajā vienkāršu un lētu sedanu jaunattīstības valstīm, kas tikpat labi derēja arī Eiropas pircējam. Tas bija Dacia Logan, kas tika veidots kā "5000 eiro auto", ar nedaudz lielāku uzsvaru uz drošību un cenu, kas Vācijā sākās no atzīmes 7200 eiro.

Sekoja tādi modeļi kā universāls Logan MCV, pikaps un hečbeks Sandero, bet par īstu dižpārdokli kļuva krosovers Duster, kas ieradās 2010.gadā – automobilis, kas kopš 2018.gada ir visvairāk pirktais SUV privāto klientu sektorā.  

2005.gadā Dacia atvēra pirmo rūpnīcu ārpus Rumānijas un tagad tai ir trīs ražotnes ārzemēs: divas Marokā un viena Alžīrijā.
 

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
R(8) 29.aprīlis 2022 11:48
9 2 Atbildēt

Pagajusa gada Dacia Sandero bija sestaja pozicija eiropas tirgu , to ka Latvietim vinas ir pa prastu , tur pat nav nekadas diskusijas , jo musu valsti , kura vel joprojam mocas ar postpadoju mazvertibas kompleksu cilveki izvelas lidz navei jau nojatu premium klases luzni , lai ta vieta iegadatos pilnigi jaunu auto

Dacīte 29.aprīlis 2022 10:34
5 2 Atbildēt

Likās tāds sūda vāģis, kas nevienam nebūs vajadzīgs, bet re - jau 10 miljoni

Cerams 29.aprīlis 2022 18:55
5 0 Atbildēt

Ka ar premium Tu nedomāji savu 11-gadīgo Hondu?

Tā jau varētu piekrist - 40 gadīgs mersis ar sāls nesaēstu bundžu būs komfortablāks un patīkamāks par lielu daļu mazbudžeta braucamo. Protams, uz izmaksu rēķina - lēti tas nebūs.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti