Pēc pirmā ceturkšņa rezultātiem Japānas koncerns apsteidz Volkswagen saglabājot līderpozīciju arī šogad.
Bloomberg publicētie dati liecina, ka Toyota ar koncerns ar tajā ietilpstošajām markām Toyota, Lexus, Daihatsu un Hino janvārī – aprīlī spējis sasniegt labāko rezultātu pēc pārdošanas apjomiem. Neraugoties uz ražošanas kritumu par 5,8 procentiem salīdzinājumā ar 2021. gadu, Japānas koncerns visā pasaulē pārdevis 3 429 636 transportlīdzekļu un apsteidzis Volkswagen AG (pieder zīmoli Volkswagen, Škoda, Seat/Cupra, Audi, Lamborghini, Bentley, Porsche, MAN, Scania un Navistar).
Vācu koncernu šī brīža situācija pasaulē ar pandēmiju Ķīnā, karu Ukrainā un mikroshēmu trūkumu ietekmējusi spēcīgāk – pārdošanas apjomi sarukuši par 26 procentiem līdz 2 414 800 transportlīdzekļiem.
Arī 2021. gada beigās Toyota bija līderis, turklāt ar ievērojamu pārsvaru. Japāņi pērn kopumā spējuši pārdot 10,49 miljonus automašīnu, bet Volkswagen - 8,3 miljonus. Pirmo trijnieku noslēdza General Motors, kas pārdeva 6,29 miljonus automašīnu (-8 % ). Arī 2021. gada pasaules lielāko autoražotāju top 5 bija Stellantis (5,29 miljoni, +4%) un Honda (4,12 miljoni, -6%)