Jaunais Renault Austral – stila paslēpšana ar stilu - iAuto

Jaunais Renault Austral – stila paslēpšana ar stilu

 

Foto: Renault

Renault | 27.augusts 2022 8:31

Jaunais modelis, pirms oficiālās prezentācijas vēl veicot pirmos testa braucienus pa publiskajiem ceļiem, tiek maskēts kamuflāžas ietērpā, kas radīts, lai slēptu tā līnijas un izskatu. kāpēc gan prototipu kamuflāžu nepārvērst īstā mākslas darbā?

Šo izaicinājumu pieņēma Fransuā (François) – Renault Group dizaina nodaļas dizainers. viņš skaidro, kā izveidojis īpašo uzlīmi, kas ļauj paslēpt jaunā Austral līnijas.

Sociālajos tīklos, internetā un specializētajos žurnālos visu gadu pilnā sparā notiek jauno modeļu “spiegu fotomedības”. Lielākoties testa braucienos pa publiskajiem ceļiem iemūžinātos prototipus rūpīgi sedz vairāk vai mazāk psihodēliskas melnbaltas uzlīmes. Mērķis ir pavisam vienkāršs – pasargāt nākotnes modeļus no ziņkārīgām acīm, lai to oficiālā atklāšana joprojām būtu liels pārsteigums.

Šī kamuflāža apslēpj vai daļēji izkropļo jaunā modeļa līnijas un raksturīgos dizaina elementus. Tas attiecas uz režģi, sānu līnijām, motora pārsegu, lukturiem un pat zīmola logotipu.

Renault dizaina komandas lepojas ar saviem darbiem, tomēr tos nākas padarīt neglītus, lai saglabātu noslēpumu līdz pat oficiālajai modeļu atklāšanai.

“Strādājot pie kamuflāžas, vēlējāmies, lai jaunā Renault Austral noslēguma testa fāzes kalpotu kā jauns akcents oficiālajā atklāšanā, taču vienlaikus paustu zīmola jauno vizuālo identitāti.”

Fransuā (François), Renault Group dizaina nodaļas galvenais dizainers

Maskēšanās ar stilu

Savā “pagaidu atklāšanā” jaunais Renault Austral ir noklāts ar unikālām uzlīmēm, ko izdomājis un izstrādājis Fransuā. Patiesā iedvesmā tapušais pārklājums automobiļa izskatu drīzāk uzlabo, nevis pasliktina. Lai gan tajā ir papilnam satriecoši grafisku līniju, tas tomēr veic savu galveno funkciju – maskēšanu. Un dara to ar stilu!

Ir divi galvenie paņēmieni, kurus auto ražotāji labprāt izmanto noslēpuma saglabāšanai:

- viltus polsterējums vai protēzes, kas palīdz maskēt automobiļa patieso formu;

- uzlīmes, kas kalpo kā otra āda.

Izstrādājot uzlīmes jaunā Renault Austral pārklāšanai, Fransuā pastāvīgi atgriezās pie diviem fundamentāliem jautājumiem: “Kādēļ gan kaut kas skaists būtu jāslēpj aiz neglītas fasādes?” un “Kāpēc mākslu nevarētu apslēpt ar mākslu?”

Pirmā Pasaules kara laikā anglosakšu karakuģi izmantoja kamuflāžu, kuru dēvēja par “dazzle” vai “razzle-dazzle” – ņirboņu. Kuģus pilnībā noklāja ar izteikti grafiskām formām tikai melnā un baltā krāsā. Šo spēcīgo kontrastu izmantoja, lai salauztu perspektīvu, atspīdumus un gaismu.

Šajā jaunā Austral izstrādes stadijā bija ļoti svarīgi pēc iespējas mazāk atklāt tā vispārīgās līnijas. Lai to paveiktu, Fransuā iedvesmojās no ņirbošā krāsojuma pamatprincipa – spēcīga baltās un melnās krāsas kontrasta, kas ir optisko svārstību vektors.

Jau šī projekta pirmsākumos viņš vēlējās strādāt ar jaunajiem zīmola elementiem, it īpaši ar emblēmu. Ikoniskais rombs vedina spēlēties ar tā būtībā ierakstītajām vēstures un grafisko tēmu līnijām. Fransuā to izmantoja kā savas iedvesmas pamatu. Spēlējoties ar mēroga variācijām, viņš izveidoja iespaidīgu motīvu ar spēcīgu identitāti.

Tādējādi Renault jaunās vizuālās identitātes oriģinalitāte, estētika un mūsdienīgums tika izmantoti, lai izpludinātu jaunā Austral raksturīgās līnijas. Šis mākslinieciskais piegājiens deva iespēju izcelt zīmolu un  modeli.

Celt gaismā?

Lai nomaskētu jauno Renault Austral, Fransuā izmantoja spēcīgo kontrastu starp melno un balto krāsu, dažādus mērogus, kā arī aspektus, kas akcentē šo kontrastu. Fluorescējošā krāsa pastiprina kopējo iespaidu uz ceļa.

Jaunā Renault Austral pārklājums nepavisam nav šablonveida viengabalaina uzlīme. To veido atsevišķas daļas, un katra no tām ir individuāli izstrādāta, lai ideāli iekļautos virsbūves kopīgajā mozaīkā.

Lai panāktu ideālu atbilstību pamatnes formai un reljefam, piemēram, uz motora pārsega vai aizmugurējiem spārniem, tika izmantots jaunā Renault Austral 3D modelis.

Raksts priekšpusē ir smalkāks, savukārt tuvāk aizmugurei tas kļūst lielāks. Fransuā spēlējās ar rombiem, radot pārtraukumus un pārklāšanos aizmugurē, kur auto dizaina akcenti ir īpaši izteikti. Režģis un  gaismas, it īpaši aizmugurē, ir izpludināti.

Spīdīgie elementi uz sākotnēji matētās virsbūves piešķir izsmalcinātu koptēlu.

Kolāža ir veidota gabaliņu pēc gabaliņa, gluži kā mozaīka, veltot maksimālu uzmanību detaļām, uzlīmes griežot un līmējot, lai nesabojātu virsbūvi.

Visam bija jābūt nevainojami, lai mākslinieciskais dizains ļautu pienācīgi parādīt jauno Renault Austral, un automobilis izceltu mākslu.

Fransuā veidoja šo pārklājumu ar mērķi pievērst uzmanību jaunajam Renault Austral, lai cilvēki runātu par šo produktu un vienlaikus arī par zīmolu. Kāds aizraujošs paradokss – radīt kamuflāžu, kurai jābūt redzamai!

Ņirbošajai kamuflāžai ir nākotne

Fransuā veidoja arī jaunās Megane E-Tech prezentācijas kamuflāžu. Nepieciešamība apslēpt automobiļa līnijas nebija tik liela, kā Austral gadījumā. Arī grafiskajai tēmai nebija tāds pats mērogs. Vairāk tika apspēlēta pakāpeniskā pāreja no melnā uz balto krāsu automobiļa aizmugurē.

Neraugoties uz to, līnijas, grafika un leņķiskie raksti ir ļoti moderni. Fransuā šo kamuflāžu uzskata par ideāli piemērotu visiem turpmākajiem automobiļiem un to prototipiem.

Renault dizaina nodaļa ir saņēmusi klientu pasūtījumus jaunajam Megane ar ņirbošo kamuflāžu. Tas ir pierādījums tam, ka viens veiksmīgs mākslas darbs spēj “paslēpt” citu.

 

 

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti