Vēl vairāk jaudas: Audi RS 6 Avant performance un RS 7 Sportback performance 1

 

Foto: Audi

Audi | 5.decembris 2022 12:14

Jaudīgāki un ātrāki par visiem līdzšinējiem RS 6 un RS 7: jaunie Audi RS 6 Avant performance un RS 7 Sportback performance piedāvā virkni uzlabojumu, kas padara modeļus vizuāli dinamiskākus, bet braukšanu – vēl aizraujošāku. Spēcīgais 4,0 litru V8 biturbo TFSI dzinējs tagad attīsta 463 kW (630 ZS) jaudu un 850 Nm maksimālo griezes momentu.

Audi performance nozīmē vairāk jaudas. Piemēram, lielāka izmēra turbokompresori un no 2,4 līdz 2,6 bāriem paaugstināts turbopūtes spiediens ļauj 4,0 litru V8 biturbo TFSI dzinējam, ar ko aprīkoti RS 6 Avant performance un RS 7 Sportback performance, tagad attīstīt par 30 ZS lielāku jaudu un par 50 Nm lielāku griezes momentu nekā bāzes versijām. Tas nozīmē, ka jauda ir pieaugusi no 441 kW (600 ZS) līdz 463 kW (630 ZS), bet maksimālais griezes moments no 800 līdz 850 Nm. Apvienojumā ar astoņpakāpju tiptronic transmisiju ar ātrāku pārnesumu pārslēgšanu un quattro pastāvīgo pilnpiedziņu, performance modeļi var attīstīt ātrumu no 0 līdz 100 km/h 3,4 sekundēs – par 0,2 sekundēm ātrāk nekā RS 6 un RS 7 bāzes versijas. Pilnībā mehāniskais centrālais diferenciālis sadala jaudu starp asīm attiecībā 40:60, bet izslīdēšanas gadījumā automātiski pievada vairāk jaudas tai asij, kurai ir labāka saķere.

Svarīga loma performance modeļos ir svara samazinājumam. Izmantojot mazāk izolācijas materiāla, RS 6 Avant performance un RS 7 Sportback performance ir ne tikai kļuvuši par 8 kilogramiem vieglāki, bet arī priecē īpašniekus ar vēl aizraujošāku skaņu. Klientiem ir arī iespēja pasūtīt 22 collu vieglmetāla diskus, kas uzlabo bremžu dzesēšanu, kā arī katrs no tiem ir par aptuveni pieciem kilogramiem vieglāks nekā pašreizējie RS 6 Avant vai RS 7 Sportback 22 collu diski – šāds 20 kilogramu neamortizētās masas samazinājums ļauj automobilim labāk reaģēt uz akseleratoru. Kopā ar vieglmetāla diskiem tiek piedāvātas jaunas augstas veiktspējas Continental Sport Contact 7 285/30 riepas, kas arī palīdz samazināt svaru un piedāvā pārliecinoši labāku saķeri gan uz sausa, gan slapja seguma, nodrošinot precīzāku vadāmību jebkādā ātrumā. Turklāt ar jaunajiem riteņiem līdz pat diviem metriem samazinās bremzēšanas ceļš no 100 līdz 0 km/h.

Abu performance modeļu standarta aprīkojumā iekļauta RS dinamiskā paka. Tajā ietilpst maksimālā ātruma ierobežojuma palielināšana līdz 280 km/h, quattro sporta aizmugurējais diferenciālis, kā arī uzlabota dinamiskā visu riteņu stūrēšana. Papildu aprīkojumā pieejama arī RS dinamiskā paka plus, kas papildus RS dinamiskās pakas priekšrocībām palielina maksimālo ātrumu līdz 305 km/h, kā arī piedāvā RS keramisko bremžu sistēmu, kas ļauj samazināt vēl 34 kilogramus salīdzinājumā ar tērauda versiju.

Jaunajiem RS 6 Avant performance un RS 7 Sportback performance ir pieejamas 16 dažādas virsbūves krāsas, tostarp metāliskas un matētas versijas. Vizuālo tēlu var papildināt ar matētas oglekļa šķiedras un melnas krāsas optisko paku un 22 collu diskiem, kas pieejami 5 dažādos dizainos.

Līdzās jau zināmajām RS salona dizaina pakām pelēkā un sarkanā krāsā, tagad papildu aprīkojumā pieejami zilas krāsas elementi uz Alcantara stūres, paklājiņiem, viduskonsoles, drošības jostām un sēdekļiem. Vēl viena unikāla iezīme ir LED iekāpšanas apgaismojums priekšējās durvīs, kas uz zemes pie automobiļa projicē uzrakstu RS performance.

Izmantojot jauno Audi Exclusive plašo piedāvājumu, klienti var izveidot sava automobiļa dizainu no tūkstošiem pieejamajām individuālajām kombinācijām un radīt paši savu īpašo versiju.

Standarta aprīkojumā iekļautais 12,3 collu Audi virtuālās vadītāja informācijas sistēmas plus displejs piedāvā jaunas funkcijas, tostarp mirgojošu pārnesumu pārslēgšanas indikatoru manuālās transmisijas režīmā, kas norāda optimālo pārnesumu pārslēgšanas laiku – līdzīgi kā autosportā. Ir pieejama arī starta kontrole (launch control), kas ļauj pilnībā izmantot RS 6 Avant performance un RS 7 Sportback performance paātrinājuma potenciālu.

C8 paaudzes RS 6 Avant performance un RS 7 Sportback performance turpina iedibinātās Audi plus un performance modeļu tradīcijas. Viss sākās 2004. gadā ar C5 paaudzes RS 6 Avant plus ar nelielu jaudas palielinājumu, kas tika izgatavots 999 eksemplāru ierobežotā sērijā. Tas bija pirmais Audi modelis, kas oficiāli spēja pārsniegt 250 km/h ātrumu.

2008. gadā tirgū nonāca līdz 500 eksemplāriem ierobežotas sērijas C6 modeļi, kas spēja sasniegt 303 km/h. Sākot ar C7 paaudzi plus kļuva par performance – 2016. gadā tika izlaists Audi RS 6 Avant un RS 7 Sportback performance ar nedaudz uzlabotu dzinēju, kuru maksimālais ātrums, atkarībā no aprīkojuma, bija ierobežots līdz 250, 280 vai 305 km/h.

 
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
LMT 5.decembris 2022 21:44
2 3 Atbildēt

Tak Audi jau iet uz grunti, bija raks. Nav jēgas pirkt!

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Viņu vajāja 41 ekipāža un helikopters: vadītājs aizbēg ar 612 Zs Mercedes

Tā vietā, lai ļautos policijas kontrolei, vadītājs apgriezās un strauji devās pretējā virzienā, brīžiem ar savu 612 Zs jaudīgo Mercedes AMG GT 63 S sasniedzot 300 km/h. Lasīt vairāk

 

22 tonnas ūdens, lai nodzēstu aizdegušos Tesla (+ FOTO) 17

ASV, Kalifornijas štata Sakramento ugunsdzēsēji izmantoja 22 000 litru ūdens, lai apdzēstu Tesla elektroautomobili, kas bija aizdedzies uz ātrgaitas šosejas. Lasīt vairāk

 

Škoda Enyaq RS iV uzstāda divus Ginesa rekordus 4

Elektriskais krosovers uz ledus bez pārtraukuma driftējis vairāk nekā septiņus kilometrus. Lasīt vairāk

 

47 valsts autoceļu posmos ir iestājies šķīdonis; turpinoties atkusnim šādu posmu skaits pieaugs 1

Atkušņa rezultātā jau 47 valsts autoceļu posmos ir iestājies šķīdonis un ir ieviesti transporta masas ierobežojumi. Visvairāk tādu posmu ir Saldus un Dobeles apkārtnē, attiecīgi 15 un 12 posmi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti