Visi komentāri - Audi mērķis Dakāras rallijā – pjedestāls

Audi mērķis Dakāras rallijā – pjedestāls 5

 

Foto: Publicitātes attēls

Audi | 28.decembris 2022 14:56

Inovatīvais Audi RS Q e-tron: nākotnes piedziņa ar zemiem izmešiem.

Padarīt autosportu energoefektīvāku un pārspēt pārējos – tieši tik ambiciozu uzdevumu Audi komanda ir sev izvirzījuši otrajā Dakāras iekarošanas mēģinājumā ar RS Q e-tron. Pēc daudzsološās debijas Dakāras rallijā pagājušā gada janvārī komandas Audi Sport vadītājs Rolfs Mihls ir uzstādījis skaidru mērķi 2023. gadam – kopvērtējumā nokļūt uz pjedestāla.

Vecgada vakarā Matiasa Ekstroma / Emīla Bergkvista, Stefana Peteransela / Eduarda Bulanžē un Karlosa Sainsa / Lukasa Krusa ekipāžas stāsies uz starta līnijas, kam sekos 14 ātrumposmi. Septiņdesmit procenti no maršruta Saūda Arābijā komandām būs jaunums, un līdz 500 kilometriem īpašo ātrumposmu padarīs sacensības starp Sarkano jūru un Persijas līci garākas un grūtākas, nekā pagājušajā gadā. “Esam patīkamā sportiskā spriedzē, taču vienlaikus jūtamies pienācīgi sagatavojušies šim rallijam,” saka Audi motoru sporta nodaļas vadītājs Rolfs Mihls. “Mūsu automobilis tagad ir ļoti uzticams. Tam ir veikti būtiski uzlabojumi salīdzinājumā ar pirmās paaudzes RS Q e-tron. Mūsu mērķis ir kāpt uz goda pjedestāla, taču šobrīd nav iespējams paredzēt visus ārējos faktorus. Viss svarīgākais atklāsies jau uz vietas Dakāras rallija laikā.”

Visas trīs ekipāžas sacensībās piedalīsies ar Audi RS Q e-tron otro jeb uzlaboto versiju. Tā ir saņēmusi T1-U kategorijas homogolāciju, kas rada zemus izmešus un paver ceļu uz rallijreida nākotni. Priekšējā un aizmugurējā tilta piedziņu nodrošina elektromotori, enerģiju iegūstot no augstsprieguma akumulatora. Augstas efektivitātes enerģijas pārveidotājs, kas sastāv no četrcilindru turbodzinēja un papildu motora-ģeneratora (MGU), pirmo reizi darbojas ar reFuel degvielu, palīdzot samazināt CO2 izmešus par vairāk nekā 60 %. Sporta piedziņas sistēmu žurnāla Race Tech ekspertu vērtējumā tieši šī piedziņas koncepcija ir labākā šajā gadā.

Matiass Ekstroms, kurš ar izcīnīto 9. vietu bija labākais no Audi sportistiem pagājušajā gadā, velta uzslavas vārdus komandai: “iekārtojuma detalizācija salonā, regulējumi, instrukcijas, riepu maiņas treniņi un optimālāko iespēju meklēšana – mēs esam tiešām rūpīgi piegājuši savam darbam.”

Vienlaikus Dakāras rallija rekordists ar 14 uzvarām, kas piedalīsies tuksneša klasikā jau 35. reizi Stefans Peteransels pauž ka, “pa šo gadu mēs esam guvuši lielāku pārliecību. Automobiļa izturība ir ļoti labā līmenī. Būtiski ir trīs parametri: tehnika, mūsu – pilotu – un stūrmaņu sniegums. Es sagaidu ļoti spēcīgu konkurenci no Toyota un BRX.”

Trīskārtējais Dakāras rallija uzvarētājs Karloss Sainss uzsver: “Situācija pašlaik nav salīdzināma ar pagājušo gadu. Pieredze ar jauno automobili ir bijusi ļoti vērtīga, tāpēc mainās arī mūsu mērķi. 2022. gadā mēs bijām piesardzīgi, bet tagad ceram uz visaugstākajiem rezultātiem. Vislielākais izaicinājums paliek pats Dakāras rallijs. Tur katra diena sagādā pārsteigumus.”

Svens Kvants no Q Motorsport par savu desmitiem gadu ilgo pieredzi Dakārā pilota un komandas vadītāja lomā izsakās šādi: “Pārliecība ir laba lieta, bet Dakārā tās nedrīkst būt par daudz. Loma ir ne tikai tehnikas un cilvēku spējām, bet arī veiksmei. Un to nevar paredzēt. Taču mēs esam labi sagatavojušies.”

Audi informēs par jaunumiem no 2023. gada Dakāras rallija Audi Official, Audi Sport, kā arī Audi Latvija (Facebook un Instagram) sociālajos tīklos. Tāpat autosporta fani ir aicināti sekot līdzi video šovam Inside Dakar par jaunākajām pilotu, stūrmaņu un komandas intervijām Facebook un Audi MediaTV platformās.

 
Visi komentāri
 
srt 28.decembris 2022 14:59
5 5 Atbildēt

Audi pjedestālu var sasniegt tikai tad, ja brauc tikai sev radītā klasē, ar īpaši pielāgotiem tehniskajiem noteikumiem. Absolūtajā vērtējumā Kamaz tāpat izdrāzīs visus, kā parasti...

Edgars7 28.decembris 2022 17:58
0 1 Atbildēt

Kamaz šogad nepiedalīsies.

Garais 28.decembris 2022 19:11
2 0 Atbildēt

Nezināju, ka Nasser Al Atija brauca ar kamazu! Tavām pasakām varētu ticēt salavjova fani...

Qwerty 28.decembris 2022 21:31
1 0 Atbildēt

Tevi izdrāzīs, bet kamzsūdi sēdēs krievsūdījā un grauzīs lētās sasalušās ķīniešu detaļas

Po 31.decembris 2022 19:18
0 0 Atbildēt

Al Atija sēdi nu un raudi, kad brauks audi..

Lielība naudu nemaksā!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti