Pateicoties jaunā modeļa balstiekārtai, Citroën atkal ir zelta laiki (+ FOTO) - iAuto

Pateicoties jaunā modeļa balstiekārtai, Citroën atkal ir zelta laiki (+ FOTO) 5

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 11.janvāris 2023 12:10

Pēc tam, kad Citroën C5 X uzvarēja Lietuvas konkursā Gada auto 2023 un saņēma apbalvojumus arī citviet pasaulē, sākās spekulācijas par to, kas šo automobili padara tik īpašu, ka tas aiz sevis atstāj daudz greznākus konkurentus. Izrādās, ka viena būtiska franču auto iezīme ir pārsteigusi visu konkursu žūrijas.

Visaugstāko novērtējumu C5 X saņēma par braukšanas komfortu. Pieredzes bagāti industrijas speciālisti varētu teikt, ka tas nav nekas neparasts. Ar to šī franču uzņēmuma automašīnas izceļas jau daudzus gadu desmitus. Zīmols ilgu laiku konsekventi ir uzlabojis šasiju un radījis hidropneimatisko balstiekārtu, kas ļauj mašīnām burtiski peldēt pa asfaltu. Citroën inženieru darbs ir bijis tik labs, ka hidropneimatiskās sistēmas patentu izmantojuši pat tādi zīmoli kā vācu Mercedes-Benz un britu Rolls-Royce.

Šķiet, ka jaunais C5 X ļāvis franču ražotājam atkārtot agrākos panākumus. Pēc tam, kad pirms dažiem gadiem Citroën ieviesa progresīvo sistēmu, kurā ir amortizatori ar hidrauliskajiem spilveniem, uzņēmums to ir spējis vēl uzlabot. Tagad arī šo amortizatoru iestatījumi tiek kontrolēti elektroniski, kas paaugstinājis gan komfortu, gan stabilitāti, gan arī kontroli.

Ikviens vēlas komfortu

Latvijas Gada auto 2023 konkursa žūrijas biedrs un Profi Latvija galvenais redaktors Guntars Pulss norāda, ka franču ražotāja automašīnas vienmēr ir asociējušās ar mīkstu un komfortablu balstiekārtu – un tieši to cilvēki sagaida, iekāpjot jebkurā Citroën.

“C5 X balstiekārta ir ļoti komfortabla, taču tā nešūpo. Protams, tā nav sportiska, taču vadāmība šajā gadījumā, iespējams, ir vislabākā no visiem pašreizējiem Citroën," saka Guntars.

Zinot ražotāja vēsturi, šāds rezultāts nepārsteidz. Taču aiz tā slēpjas neskaitāmas stundas rūpīga Citroën inženieru darba. Amortizatoru elektriskā vadība atkarībā no ceļa seguma ļauj pārvaldīt un kontrolēt katru riteni atsevišķi. Citiem vārdiem sakot – C5 X vienlaikus var absorbēt visus nelīdzenumus un nodrošināt stabilitāti, kā arī lielisku bremzēšanu.

Atrasts līdzsvars

Tieši pateicoties tam, ka katrs ritenis tiek regulēts atsevišķi, īpašas simpātijas auto iemantoja to cilvēku vidū, kuriem ir ļoti jutīgs vestibulārais aparāts. Mēs visi pazīstam cilvēkus, kuri nevar sēdēt aizmugurējā sēdeklī, jo virsbūves svārstību dēļ viņiem kļūst slikti, vai arī šī paša iemesla dēļ brauciena laikā viņi nevar skatīties tālruņa ekrānā. Uzstādot progresīvos hidrauliskos spilvenus un elektriski vadāmos amortizatorus, inženieri, šķiet, ir atraduši zelta vidusceļu: C5 X ir saglabājis stingru stāju, bet ne tik ļoti, lai būtu neērti, un vienlaikus tas absorbē visus ceļa nelīdzenumus. Respektīvi – pasažieri nejūtas kā uz kuģa vētras laikā.

"Ir būtiski, lai mašīna līkumos pārlieku nešūpotos, jo jutīgiem cilvēkiem tad ir grūti. Ir patīkami, ka brauciena laikā var mierīgi sēdēt un strādāt klēpjdatorā," iespaidos dalās konkursa žūrijas biedrs, žurnāla KLUBS auto eksperts Toms Timoško.

Vairāk nekā viens sensors

Inovatīvā balstiekārta apkopo informāciju par ceļa segumu, pa kuru auto pārvietojas. Vairāki sensori analizē ceļu, tā nelīdzenumus un nosūta šos datus galvenajam datoram, kas acumirklī pielāgo balstiekārtu pašreizējiem apstākļiem. Aktīvā adaptīvā balstiekārta izmanto informāciju no elektroniskās stabilitātes sistēmas (ESP) sensoriem, kā arī četriem vertikālās pozīcijas sensoriem un trim riteņu griešanās ātruma sensoriem. Tie visi ļauj datoram analizēt virsbūves vertikālās un horizontālās kustības, novērtēt stūresrata leņķi, ātrumu pagriezienā, akseleratora pedāļa pozīciju, bremzēšanas spēku, auto svaru un visu pārējo.

Visa šī informācija tiek izmantota, lai pielāgotu balstiekārtu aktuālajiem ceļa apstākļiem. Progresīvo hidraulisko spilvenu sistēma ar elektriski regulējamiem amortizatoriem nodrošina ne tikai perfektu balstiekārtas darbību, bet arī to, ka virsbūve svārstās ļoti minimāli. Tāpat tiek mazināts arī balstiekārtas vibrāciju troksnis un citas tamlīdzīgas skaņas, ko salonā nevēlamies dzirdēt.

Visa sistēma ir veidota tā, lai, braucot nelielā ātrumā, balstiekārta darbotos komfortabli bez hidraulisko spilvenu iesaistīšanas. Tomēr, ja ceļš ir tiešām grubuļains, tad pieslēdzas spilveni un amortizē un pilnībā slāpē triecienus.

 

 

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
650 11.janvāris 2023 18:08
2 0 Atbildēt

Mašinai ir augsta sākumcena , turklāt pieejamākajiem modeļiem ir (expertu totāli noklusētais) 3cyl motors.Kuŗš šo mašīnu šitā te massveidīgi tagad pirks kaut pa tiem 35eur.Vai (varbūt) "vecākos" gibrīda modeļus teju jau pa 50,- .

Turklāt, ar ceļojuma/izbraukuma pretenziju, taču ar toālu necieņu pret tā saucamajiem aiz mugures trešāsšķiras passažieriem.Viņiem tur "pienākas" tikai (katram) 1gab (jaunākā modeļa) ūesbē cohums.Jā.

650 11.janvāris 2023 19:51
2 0 Atbildēt

Nujaka gibrīda.Par/godu U-gatves japona gibrīdOnkulim, kuŗš tepat iA titullapā pirms pāris g (lohiem) pabliski passludināja "nāvesspriedumu".Un jau nākamajā rindkopā atzinās, ka pats pa savām sētas durīm apmēram tos pašus hlamus pats labprāt patirgo aptuveni pa 600gab/gadā.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti