2023.gadā Eiropas tirgū gaidāms tik daudz autobūves jaunumu kā vēl nekad, turklāt krosoveru segmentā vien to būs vairāk nekā 80.
Vācu mediji raksta, ka 2023.gadā turpināsies autobūves jaunumu birums, īstu pārpilnību solot krosoveru segmentā. BMW un Mercedes pienesums būs attiecīgi septiņi un seši jaunumi. Minheniešiem svarīgākās ir elektriskā XM (maijs) un XM Label Red (septembris) debijas, bet Mercedes gatavo vairākus feisliftus, AMG versijas, otrās paaudzes GLC un jauno EQE SUV.
Nav jābūt gaišreģim, lai prognozētu, ka lauvas tiesa jaunumu būs elektriskā piedziņa. Piedāvājums aptver plašu diapazonu, sākot ar mazo un līdz 65 Zs stipro Dacia Spring Extreme un beidzot ar elitāro Maserati Grecale Folgore. Pat Honda, kas ir diezgan atturīga, ja runa par pilnīgi jauniem modeļiem, šoreiz sūta jauno e:Ny1 (elektriskais HR-V) subkompakto automobiļu segmentam.
Šajā virzienā dodas arī Ķīnas ražotāji, kuri pēc diezgan veiksmīgas izlūkošanas, 2023. gadā vēlas darboties daudz intensīvāk, mēģinot to galvenokārt ar elektriskajiem SUV. Uzņēmums Aiways, kas tika dibināts tikai 2017. gadā, ar nelielu nokavēšanos laidīs tirgū modeli U6, savukārt BYD grupa, kas arī ir jauna, bet daudz lielāka, vēlas to pašu darīt ar kompakto Atto 3 un grezno Tang. Jaunumiem no austrumpuses jāpieskaita vjetnamiešu Vinfast ar četriem modeļiem: VF6, VF7, VF8 un VF9.
Audi turpinās elektrisko SUV ar Q8 E-Tron un Q8 E-Tron Sportback (februāris), decembrī sūtot tirgū arī pakāpi mazākos Q6 E-Tron un Q6 E-Tron Sportback.
Jeep jau izpelnījies uzmanību ar Eiropas Gada auto 2023 titula ieguvēju Avenger, vēlāk solot Wrangler elektrisko līdzinieku Recon, bet Škoda vilina ar papildinājumu Enyaq saimei ar RS un L&K modifikācijām, kā arī otrās paaudzes Kodiaq.
Opel savu sportisko Grandland GSe pieteicis aprīlim, Mokka Electric feislifta versijai atvēlot martu. Interesanti, kā pircēji uzņems eksotiskos Fisker Ocean (aprīlis) un Ferrari pirmo mēģinājumu paaugstināt automašīnu segmentā (Purosangue). Jādomā, ka pēdējam pircēju netrūks, tāpat kā Ziemeļamerikas bestselleru Ford Bronco (novembris), kas tomēr tiek sūtīts arī uz Eiropu.
Volkswagen cer pārsteigt ar Touareg feislifta modeli (jūnijs), modernizēto T-Cross (augusts) un trešās paaudzes Tiguan, kas būs klāt jau aprīlī. Dažādībai jāpieskaita pikapi, izvēli liekot uz tehniski līdzīgajiem Ford Ranger (parastie modeļi) un Volkswagen Amarok.
krosoveri, vai elektro brīnumi?
Iedomājaties, aizbrauc mežā sēnes lasīt, a tur nobuksē, un akumulators sauss.