Renault palielina savu elektroautomobiļu klāstu un uzņēmuma vērtību 1

 

Foto: Renault

LEAD | 19.janvāris 2023 14:21

Renault aptver 6,4 % Eiropas tirgus (-0,7 procentpunkti, salīdzinot ar 2021. gadu) – 832 605 vienības. Zīmolam vērojams ievērojams progress jomās ar augstu vērtību – pieaug elektroautomobiļu** tirgus, C segments, mazumtirdzniecība un darījumi ar vieglo komerctransportu – gluži tāpat kā 2021. gadā.

Elektroautomobiļu tirgus

2022. gadā Renault kļuva par trešo vadošo elektroautomobiļu zīmolu (pasažieru automobiļu tirgū), pārdodot 228 000 automobiļus, kas ir par 12 % vairāk nekā 2021. gadā). Renault ir trešais lielākais zīmols pēc elektroautomobiļu pārdošanas apjoma.

Atbilstoši savam mērķim līdz 2025. gadam panākt augstāko ekoloģisko auto proporciju Eiropas tirgū, kopējā pārdošanas apjomā iekļaujot vairāk par 65 % elektrificēto automobiļu, Renault kopš 2021. gada palielinājis kopējo elektrificēto automobiļu pārdošanas apjomu par 9 procentpunktiem. E-Tech klāsts (elektriskās un hibrīdpiedziņas automobiļi) tagad veido 39 % no Renault pasažieru automašīnu pārdošanas apjoma Eiropā 2022. gadā, kamēr vidējais rādītājs tirgū ir 31 %.

Jaunais Megane E-Tech electric 2022. gada otrajā pusē papildināja elektroautomobiļu piedāvājumu Eiropā, uzreiz kļūstot par populārāko elektroautomobili mazumtirdzniecībā, pārdošanas apjomam sasniedzot 33 000, turklāt lielākā daļa pārdoto automobiļu bija ar augstākas klases aprīkojumu, sniedzamību 450 km un Open RLink, kura darbību nodrošina Google®. 2023. gadā Renault uzsāks Megane E-Tech electric pārdošanu ārpus Eiropas.  

Full Hybrid tehnoloģija (HEV) ir ārkārtīgi pieprasīta – pārdoti 117 000 vienību, kas ir par 64 % vairāk, salīdzinot ar 2021. gadu. Šī tehnoloģija ir veiksmīgi ieviesta Renault pamata modeļos – 30 % Clio, 35 % Captur, 65 % Arkana no kopējā pārdošanas apjoma un paredzams, ka tā būs arī jaunā Austral pamata versijā. 2022. gadā Renault bijis otrais lielākais zīmols Eiropā pēc hibrīdautomobiļu pārdošanas apjoma.

Uzņēmums ar augstu vērtību

Renault ir sasniedzis savu mērķi mazumtirdzniecībā, privātiem klientiem pārdodot vairāk nekā pusi automobiļu. Kopējā mazumtirdzniecībā pārdoto automobiļu daļa pieauga par 8 procentpunktiem, sasniedzot 51 %, kas par 7 procentpunktiem pārsniedz vidējo rādītāju tirgū. Renault mazumtirdzniecībā pārdoto automobiļu daļas pieaugums Eiropā kopš 2021. gada ir palielinājies par 0,3 procentpunktiem jeb 6,1 %.

Arvien straujāk pieaug rādītāji C segmentā – Renault pārdošanas apjoms pieaudzis par 21 % – reģistrēti vairāk nekā 200 000 automobiļu. Renault Arkana turpina gūt panākumus – 2022. gadā jau pārdoti vairāk nekā 80 000 automobiļu (divtik pārsniedzot 2021. gada rādītājus – 41 800 pārdotu automobiļu).

Vieglais komerctransports 

Eiropas vieglā komerctransporta tirgū Renault ieņem otro vietu, aptverto stabilu 14,4 % tirgus daļu. 2022. gadā Renault vieglā komerctransporta klāsts tika papildināts ar jauno Kangoo Van E-Tech un jauno Master E-Tech electric, tādējādi apmierinot klientu gaidas un īstenojot uzņēmuma mērķus elektrifikācijas jomā. Renault ir pirmajā vietā mazo komercautomašīnu segmentā un otrajā vietā vidējo / lielo komercautomašīnu segmentā.

** tajā skaitā elektroautomobiļi, Hybrid (HEV) un Plug-In Hybrid (PHEV), neieskaitot Mild-Hybrid (MHEV)

Renault paplašina savu ietekmi savos lielākajos tirgos ārpus Eiropas. Kopējais pārdošanas apjoms sasniedzis 634 124 vienības un ir stabils attiecībā pret 2021. gada rādītājiem. Ārpus Eiropas pārdoto automobiļu daļa sasniedz 43,2 % no zīmola kopējā pārdošanas apjoma.

Turcijā pārdoti 99 639 automobiļi (par 22,6 % vairāk nekā 2021. gadā), tirgus daļa pieaugusi par 1,7 procentpunktiem jeb 12,7 % – tas ir Renault ceturtais lielākais tirgus, kur produktu klāsts nevainojami atbilst tirgus vajadzībām.

Marokā pārdošanas apjoms pieauga par 11,4 %, sasniedzot 26 385 automobiļus, savukārt tirgus daļa sasniedza rekordu pēdējos desmit gados – 16,3 % (+2,9 procentpunkti). 

Indijā pārdošanas apjoms samazinājās par 9 %, tirgus daļai samazinoties par 0,7 procentpunktiem. Renault joprojām ir vadošais Eiropas oriģinālo detaļu ražotājs Indijas tirgū. 

Latīņamerikā Renault pārspējis prognozes – pārdoti 283 116 automobiļi, par 8 % pārsniedzot 2021. gada rezultātu. Par 26 % Argentīnā un par 30 % Meksikā pieaudzis pārdošanas apjoms – lielus panākumus guvis Kwid, kas ir ceturtais pārdotākais pasažieru auto modelis Latīņamerikā. Kolumbijā Renault ir tirgus līderis – te nopelni pienākas Duster, kurš ir pārdotākais automobilis tirgū.

Renault zīmola galvenais izpilddirektors Fabriss Kambolivs (Fabrice Cambolive) secina: “Komanda ir īstenojusi mūsu 2022. gada galvenos prioritāros mērķus – turpina pieaugt elektroautomobiļu tirgus, C segments un mazumtirdzniecība. Mūsu E-Tech klāsts ideāli atbilst klientu vēlmēm un ierindo mūsu zīmolu trešajā vietā Eiropas elektroautomobiļu tirgū.  2023. gadā Renault izaugsmi veicinās mūsu unikālais E-Tech klāsts tirgū, Megane E-Tech electric un jaunā Austral E-Tech pārdošana visa gada garumā, kā arī četri nozīmīgi jaunu, kvalitatīvu automobiļu izlaidumi, ar ko ļoti lepojamies.”

 
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Jo 21.janvāris 2023 12:12
1 0 Atbildēt

Panākums ir tā izaugusī, milzu neizplēšamā, it kā dimanta zīme pierē?

Lai gan manējie auto ir tieši no šī zīmola zīmes, tomēr jāsaka, ka turpmāk auto gan vairs neparko nepirkšu ar to milzīgo renolušn bļembu...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Busiņa šoferis zaudē tiesības (+ VIDEO) 7

Busiņa šoferis brauc pa kreiso malējo joslu un bloķē ātrāk braucošos, bet, kas vēl ļaunāk, vienā brīdī viņš apstājas un iet izskaidroties ar Audi vadītāju. Lasīt vairāk

 

Nissan modernizējis krosoveru Qashqai (+ FOTO) 7

Pēc trim gadiem apritē, modernizāciju piedzīvojis viens no Nissan kompaktās klases modeļiem - krosovers Qashqai. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 5

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 21

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti