Peugeot atklāj E-Lion projektu: 5 jauni elektroauto divos gados un pilnīgi jauna pieeja mobilitātei 1

 

Foto: Publicitātes attēls

Peugeot | 2.februāris 2023 16:28

Pirms dažām dienām Peugeot prezentēja E-Lion – projektu, kas elektrifikāciju uztver kā labi izpētītu atbildi mainīgās pasaules vajadzībām. Tā ir filosofija, kas palīdzēs apmierināt šīs vajadzības ar nākamās paaudzes elektroauto. Taču E-Lion nav tikai elektrifikācija, tas ir holistisks projekts, 360° pieeja, balstīta uz pieciem galvenajiem vaļiem.

Tie ir: ekosistēma (produktu un pakalpojumu kopums uz kā balstās viss Stellantis koncerns), pieredze (visaptveroša klientu pieredze – no uzlādes līdz savienojamībai), elektrība (visa pamatā ir akumulatoru tehnoloģijas un apņemšanās līdz 2025. gadam visās modeļu sērijās ieviest 100% elektroauto), efektivitāte (maksimāla veiktspēja apvienojumā ar iespējami mazu patēriņu, kas E-208 gadījumā jau sasniedz 12,5 kWh uz 100 km) un vide (visa mērķis ir ilgtspēja un apņemšanās līdz 2038. gadam sasniegt neto nulles oglekļa emisiju).

PEUGEOT dodas pretī saviem drosmīgākajiem elektrifikācijas mērķiem. Jau 2023. gadā visi zīmola modeļi būs daļēji vai pilnībā elektrificēti, 2025. gadā visiem PEUGEOT būs 100% elektriskā versija, bet no 2030. gada visi Eiropā pārdotie PEUGEOT auto būs 100% elektriski.

“E-Lion projekts definē PEUGEOT kā elektroauto zīmola stratēģiju un nodrošina, ka mēs ejam vienā ritmā ar sabiedrību, lai veidotu mobilitāti, kas atbilst mūsu zīmola vērtībām,” saka Linda Džeksone, PEUGEOT izpilddirektore.

Pieci jauni elektroauto divu gadu laikā

Tuvāko divu gadu laikā PEUGEOT izlaidīs piecus jaunus elektriskos modeļus: E-308, E-308 SW (kas būs pirmais elektriskais universālis Eiropā), E-408, E-3008 un E-5008.

Gan E-308, gan E-308 SW tiks uzstādīts pilnīgi jauns 115 kW (156 ZS) elektrodzinējs. Ar segmentā labāko efektivitāti un vidējo enerģijas patēriņu 12,7 kWh uz 100 km to nobraucamais attālums ar pilnu uzlādi būs vairāk nekā 400 km (WLTP ciklā).

Paralēli tam PEUGEOT ievieš jaunu MHEV 48V hibrīda tehnoloģiju, un šogad tā tiks ieviesta modeļos 208, 2008, 308, 3008, 5008 un 408. PEUGEOT Hybrid 48V sistēmu veido 21 kW elektrodzinējs, jaunākās paaudzes 100 vai 136 ZS benzīna dzinējs un jauna tipa elektrificēta divu sajūgu pārnesumkārba ar sešiem pārnesumiem (E-DCS6). Pateicoties akumulatoram, kas uzlādējas braukšanas laikā, šī tehnoloģija nodrošina lielāku griezes momentu pie zemākiem apgriezieniem, un par 15% zemāku degvielas patēriņu un mazāk izmešu (modelī 3008 – no 126 g CO2/km). Piemēram, C segmenta krosovers PEUGEOT 3008, kas aprīkots ar jauno hibrīda sistēmu, vairāk nekā 50% no pilsētvidē pavadītā laika var darboties elektriskā bezizmešu režīmā.

 

2023. gada otrajā pusē tiks atklāts arī E-3008. Šis elektriskais krosovers ir pirmais automobilis, kas būvēts uz jaunās STLA Medium platformas. Ar pilnu uzlādi tas spēs veikt līdz 700 km, un tam būs trīs elektriskās piedziņas versijas, ieskaitot ar diviem elektrodzinējiem. Drīz pēc E-3008 sekos E-5008.

Akcenta punkti ir skaidri noteikti

Galvenā loma E-Lion projektā ir produktu dizainam un tehnoloģiju inovācijām, kā arī PEUGEOT mērķim līdz 2038. gadam sasniegt neto nulles oglekļa emisiju. Jaunā elektroauto paaudze būs balstīta uz Stellantis tehnoloģiskajām moduļveida platformām, kas ir lielisks pamats nākotnes izstrādēm. Savukārt sadarbība ar tādām kompānijām kā Amazon un Foxconn pavērs nepārtrauktu piekļuvi jaunākajām digitālajām tehnoloģijām, lai elektroauto lietošana kļūtu patiesi aizraujoša.

Globālās sasilšanas potenciālu nākamajās divās automašīnu paaudzēs PEUGEOT samazinās četras reizes. Šobrīd jau tiek īstenota virkne iniciatīvu, kas skar ne tikai piegādes ķēdes, bet arī automašīnu vispārējo struktūru un materiālus. Piemēram, lai sasniegtu vides mērķus, cita starpā tiks izmantoti arī īpaši viegli sēdekļi un pārstrādāti vieglmetāla diski.

Veidojot nākamās paaudzes produktus, uzņēmums koncentrēsies uz globālā dzīves cikla stratēģiju. Akumulatoru elektroauto (BEV) kalpošanas laiks nākotnē būs 20 līdz 25 gadi, kamēr mūsdienu mašīnām ar iekšdedzes dzinēju tas ir aptuveni 15 gadi. Garāks dzīves cikls ļauj dizaineriem iztēloties un realizēt jaunus mijiedarbības veidus ar produktu tā dzīves laikā.

Tāpēc PEUGEOT pievērsīsies automašīnu galveno komponentu, tostarp atsevišķu detaļu, atjaunošanai un pārstrādei. Tiks ieviesta iespēja atjaunot nodilumam vairāk pakļautās daļas, piemēram, polsterējumu un dekoratīvo apdari (to demonstrē konceptauto modelis INCEPTION Concept), lai auto izskatītos jauns ikreiz, kad maina īpašnieku. Lai saglabātu automašīnas pievilcību, regulāri tiks atjauninātas arī digitālā saskarnes, apgaismojums un citi programmatūru komponenti (gluži tāpat, kā jūsu iPhone regulāri saņem iOS atjauninājumus).

Ceļā uz oglekļa neto nulles emisiju 2038. gadā

Aprites ekonomika nozīmē sabiedrības pāreju no principa “paņem, uztaisi, izmet” uz aprites principu gan materiāliem, gan precēm. Stellantis koncerna gadījumā aprites ekonomika sākas jau izstrādes procesā, lai auto kalpotu ilgāk. Tā ietver arī aizvien vairāk otrreizējo materiālu un inovatīvus veidus, kā tiek remontētas, pārstrādātas un atkal izmantotas automašīnas un to daļas. Visu to papildina transportlīdzekļu un to daļu atjaunošanas un modernizēšanas programmas, kas paredz iespēju parastu auto pārveidot par BEV, lai pagarinātu tā kalpošanas laiku.

Stellantis tīkla uzņēmumi jau tagad var izmantot atjaunoto detaļu katalogus, lai klientiem piedāvātu ilgtspējīgas rezerves daļas par pieņemamām cenām. Kā darbojas detaļu atkalizmantošanas sistēma, gan korporatīvie, gan privātie klienti var redzēt Stellantis e-komercijas platformā B-Parts, – tur pašlaik ir 5,2 miljoni detaļu, un tā ir pieejama 155 valstīs.

Uz atkal izmantojamo detaļu iepakojuma jau tiek izvietots marķējums SUSTAINera, un drīzumā tas parādīsies arī automašīnās. Šis marķējums ir apliecinājums, ka komponentu ražošanā patērēts pat par 80% mazāk izejvielu, un līdz 50% mazāk enerģijas, salīdzinot ar no jauna ražotām detaļām.

 
Visi komentāri
 
ogleklis 3.februāris 2023 8:10
0 0 Atbildēt

Oglekļa vai oglekļa dioksīda (CO2) emisijas?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Mercedes: cilvēkveidīgie roboti cilvēku vietā

Mercedes-Benz rūpnīcās ieradīsies cilvēkveidīgie roboti, kas aizstās cilvēkus smagākos ikdienas darbos. Pagaidām tas ir eksperiments. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.Unyx – sportisks krosovers Ķīnas tirgum 4

Volkswagen ID.Unyx ir gandrīz tas pats Cupra Tavascan, tomēr ne gluži. Lasīt vairāk

 

Elektriskā Škoda Epiq par 25 000 eiro ieradīsies 2025. gadā (+ FOTO) 15

Čehijas autobūves uzņēmums Škoda gatavo elektrisku mazauto, kas būs pievilcīgs arī cenu ziņā. Lasīt vairāk

 

Visu laiku jaudīgākais Volkswagen universāls – vēl viens elektriskais GTX saimes modelis (+ FOTO) 13

Reizē ar ID.3 GTX debitējis vēl viens šīs saimes modelis – ID.7 GTX Tourer. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti