Peugeot iepazīstina ar jauno hibrīda tehnoloģiju 1

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 16.februāris 2023 11:07

2023. gads Peugeot būs "elektriskais gads", kad tiks prezentēti jauni modeļi un jaunas tehnoloģijas. Tas ietvers arī Stellantis grupas izstrādāto jauno hibrīda sistēmu, kas tiks piedāvāta PEUGEOT 3008 un 5008 modeļiem, bet pēc tam būs pieejama arī citos modeļos.

Tā papildinās jau plašo elektrificēto dzinēju klāstu, tostarp uzlādējamā hibrīda, 100% elektriskos un degvielas šūnu sistēmas modeļu variantus.

PEUGEOT 48 V hibrīda sistēmu veido jaunās paaudzes 136 ZS PureTech benzīna dzinējs, kas savienots ar jaunu, 6-pakāpju divsajūgu pārnesumkārbu, kurā iekļauts elektrodzinējs. Pateicoties akumulatoram, kas uzlādējas braukšanas laikā, šī tehnoloģija nodrošina papildu griezes momentu pie zemiem dzinēja apgriezieniem un samazina degvielas patēriņu līdz pat 15% (no 126 g CO2/km 3008 modelī un no 128 g CO2/km 5008 modelī).

Vienkārša darbība

Vadītājs tiek informēts par hibrīda sistēmas darbību ar PEUGEOT i-Cockpit® starpniecību, un dažādos režīmus var aktivizēt automātiski. Ikdienas braukšanas laikā iekšdedzes un elektriskais dzinējs darbojas kopā vai arī atsevišķi, lai optimizētu enerģijas patēriņu.

Spēcīga paātrinājuma laikā elektrodzinējs nodrošina papildu griezes momentu benzīna dzinējam pie zemiem apgriezieniem. Bremzēšanas laikā benzīna dzinējs atslēdzas, un elektrodzinējs kļūst par ģeneratoru, lai uzlādētu 48 V akumulatoru.

Tikai ar elektrodzinēju bezizmešu režīmā automašīna brauc pilsētā īsos attālumos un manevru laikā.

Taustāmi ieguvumi

Salīdzinot ar neelektrificētu benzīna dzinēju ar līdzīgām tehniskajām iezīmēm, hibrīddzinējs C segmenta SUV (WLTP kombinētajā ciklā) vidēji nodrošina aptuveni 1 litra degvielas ietaupījumu uz 100 km.  Šis ietaupījums galvenokārt tiek panākts pilsētā (-2,5 l/100 km) un uz ceļa (-0,7 l/100 km), bet patēriņš uz šosejas paliek nemainīgs. Šie rādītāji nozīmē, ka 3008 un 5008 modeļu CO2 emisijas vidēji samazinās par 20 g/km (WLTP kombinētajā ciklā).

Kad akumulatora uzlādes līmenis to atļauj, hibrīda sistēma ļauj iedarbināt, manevrēt (piemēram, lai novietotu automašīnu) un braukt nelielā ātrumā intensīvas satiksmes apstākļos 100% elektriskajā režīmā. Braucot pilsētā, PEUGEOT 3008 un 5008 HYBRID vairāk nekā 50% laika var braukt 100% bezizmešu elektriskajā režīmā.

Pie lielāka ātruma (līdz 145 km/h) iekšdedzes dzinējs izslēdzas, kad vadītājs atlaiž akseleratora pedāli pie vienmērīga ātruma un braukšanas palēninājuma fāzē. Kad nepieciešams vidējās intensitātes paātrinājums, elektrodzinējs nodrošina papildu griezes momentu ar vienreizēju impulsu, kas kompensē turbīnas reakcijas laiku. Tas ļauj izvairīties no pārnesumu pārslēgšanas un nodrošina lielāku braukšanas komfortu un dinamiku.

Savukārt vadītājam pilnībā nospiežot akseleratora pedāli, elektrodzinējs nodrošina papildu 9 kW (aptuveni 12 ZS) jaudu.

Mūsdienīga hibrīda sistēma

Visi komponenti, kas veido jauno dzinēju, atrodas zem dzinēja pārsega. Izņēmums ir 48 V akumulators, kas PEUGEOT 3008 un 5008 modeļos ir uzstādīts zem priekšējā kreisā sēdekļa. Sistēmu veido jaunās paaudzes 1,2 litru PureTech benzīna dzinējs, kas īpaši izstrādāts optimālai integrācijai ar hibrida sistēmu. Tas nodrošina 136 ZS (100 kW) jaudu pie 5500 apgriezieniem minūtē un 230 Nm griezes momentu pie 1750 apgriezieniem minūtē.

Labāka dzinēja veiktspēja tiek panākta ar mainīgas ģeometrijas turbokompresoru.

Hibrīda sistēma ietver jaunu, elektrificētu 6-pakāpju divsajūgu pārnesumkārbu, kas strādā bez griezes momenta pārrāvuma un ir īpaši izstrādāta hibrīda sistēmām. Pārnesumkārbas korpusā ir izvietots arī elektrodzinējs, invertors un elektroniskais vadības bloks, tādā veidā optimizējot automašīnas iekšējos izmērus un svaru, garantējot izcilas braukšanas īpašības.

Pastāvīgo magnētu sinhronais elektrodzinējs, kas iebūvēts pārnesumkārbā, attīsta maksimālo jaudu 21 kW (28 ZS) un griezes momentu 55 Nm. Tas ļauj automašīnu darbināt 100% elektriski, ja nepieciešams mazs griezes moments, un palīdz iekšdedzes dzinējam samazināt tā patēriņu.

Tas nodrošina arī galveno iedarbināšanu iekšdedzes dzinējam ar siksnas startera palīdzību. Šis ar 48 V darbināms starteris nodrošina iekšdedzes dzinēja restartēšanu, izmantojot siksnu. Tas nodrošina ātru un uzticamu palaišanu.

48 V litija jonu akumulatora bruto ietilpība ir 898 Wh, bet pieejamā ietilpība – 432 Wh. Tas ir konstruēts tā, lai saglabātu nemainīgu veiktspējas līmeni visā automašīnas ekspluatācijas laikā, un tam ir ražotāja 8 gadu vai 160 000 km nobraukuma garantija.

48 V akumulators ir uzstādīts zem priekšējā kreisā sēdekļa. Šāds izvietojums sniedz daudz priekšrocību salīdzinājumā ar vietu zem aizmugurējā sēdekļu un nozīmē, ka visa salona telpa ir pilnvērtīgi pieejama, tiek saglabāts pilns bagāžnieka ietilpība, optimizēti enerģijas zudumi, kas saistīti ar kabeļu garumu, un, pateicoties pareizam masas sadalījumam (akumulators atrodas automašīnas centrā), tiek saglabāts braukšanas dinamika.

Īpaša aparatūra

PEUGEOT 3008 un 5008 ir divi elektriskie tīkli. Zemsprieguma 12 V tīkls, kas apgādā automašīnas aprīkojumu, un augstsprieguma 48 V tīkls, kas apgādā hibrīda sistēmu. Elektrību ražo tikai 48 V e-dzinējs. Lai saražoto elektroenerģiju pārsūtītu uz automašīnas 12V tīklu, tiek izmantots līdzstrāvas pārveidotājs.

PEUGEOT modeļiem, kas aprīkoti ar jauno hibrīda dzinēju, ir īpašs displejs. Digitālais displejs rāda 100% elektrisku braukšanu (spidometrs zilā krāsā), enerģijas plūsmu sistēmā, akumulatora uzlādes līmeni, tā darbības statusu, izmantojot jaudas mērītāju (Charge, Eco, Power), un attāluma procentuālo daļu, kas nobraukta elektriskajā režīmā jebkurā brīdī vai brauciena beigās.

Turklāt šie modeļi būs aprīkoti ar AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System), kas, braucot ar ātrumu līdz 30 km/h, raida skaņas signālus, lai brīdinātu gājējus un velosipēdistus par automašīnas tuvošanos.

Drīzumā visos modeļos

Šis hibrīddzinējs aizstāj PureTech 130 EAT8 un drīzumā būs pieejams arī citos PEUGEOT modeļu klāsta modeļos, proti, 208, 2008, 308, 308 SW un 408.

PEUGEOT 3008 un 5008 HYBRID tiks ražoti Sošo rūpnīcā Francijā un pārdošanā Eiropā nonāks 2023. gada otrajā ceturksnī.

 

 
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Mx5 16.februāris 2023 21:25
1 1 Atbildēt

Pagaidam viss uzticamakie ir un paliek toyotas hibridi.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Kā uzstādot saules paneļus man meistari sačakarēja griestus? (+ VIDEO) 37

Video redzamā mājiņai ir standarta moduļu māja bez siltinājuma un tā tiek izmantota tikai vasarā. Lasīt vairāk

 

Vidzemē applūst ceļi (+ VIDEO) 1

Strauju sniega kušanu un ūdens līmeņa celšanos Vidzemes upēs veicinājusi pēdējo dienu siltā gaisa temperatūra kopā ar lietu. Īpaši sarežģīta situācija izveidojusies Cēsu novadā, kur applūduši vairāki ceļa posmi. Lasīt vairāk

 

Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā pārrunāti risinājumi dzērājšoferu uzvedības labošanai 6

Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) domnīcā ceturtdien, 23.martā, pārrunāti risinājumi dzērājšoferu uzvedības labošanai, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijas pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Krievi nosauc galvenos Ķīnas automobiļu mīnusus un plusus 13

Krieviju milzu tempos piepilda jaunas automarkas no Ķīnas. Liekas, varētu tikai priecāties, jo nebūs vairs jāpārvietojas ar nedraudzīgo rietumu valstu autobūves produktiem, taču izrādās, ne viss ir tik rožaini. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti