Cupra otrais pilnībā elektriskais modelis tiks ražots Ķīnā, lai 2024.gadā to sagaidītu arī Eiropas tirgū.
Cupra Tavascan dizains izstrādāts Barselonā, taču tehniski tas līdzīgs Volkswagen ID.4, tāpat kā Cupra Born – Volkswagen ID.3., Tavascan jāpievērš lielāka uzmanība, jo pēc ražotāja apgalvojuma, tieši šis modelis iezīmē visu nākamo Cupra modeļu dizaina vaibstus.
Tavascan zīmīgs ar trīsstūrveida lukturiem un tos ietverošiem trīsstūrveida diožu segmentiem, izliektu motora pārsegu, ko grezno izgaismots logotips un sarežģītas formas daudzsekciju radiatora resti.
Cupra Tavascan ir 4644 mm garš, 1861 mm plats, 1597 mm augsts, riteņu bāze - 2766 mm. Tehniski līdzīgais Volkswagen ID.4 ir par 60 mm īsāks un 9 mm šaurāks nekā Tavascan, bet riteņu bāze tam par 5 mm garāka. Spāņu modelis izskatās sportiskāk, jo ir par 43 mm zemāks. Bagāžas nodalījums abiem līdzīgas ietilpības: 540 Cupra, Volkswagen par 3 litriem vairāk.
Atkarībā no versijas Tavascan ir 2-2,2 tonnas smags un var būt aprīkots ar 19-21 collu riteņu diskiem. Salonā ir 5,3 collu mērinstrumentu panelis vadītāja tehniskajai informācijai, ko papildina projekcijas displejs un paplašinātās realitātes funkcija tam pašam uzdevumam, kā arī 15 collu multivides ekrāns ar Cupra Connect, navigāciju un daudzām citām atbalsta funkcijām. Cupra modeļiem pirmoreiz – HiFi audio sistēma, ko izstrādājis Sennheiser.
Kausveida sēdekļiem izmantots materiāls, kas līdz 90 procentiem sastāv no pārstrādāta poliestera vai līdz 50 procentiem no otrreizēji pārstrādātas mikrošķiedras, kas nekādā ziņā netraucē tajos integrēt skaļruņus un ligzdas viedtālruņa savienošanai.
Tavascan tiks piedāvāts divās dažādās veiktspējas versijās. Tavascan VZ aprīkots ar diviem motoriem, kas attīsta 340 ZS. Aizmugurē ir novietots pastāvīgi iedarbināts sinhronais motors (PSM), kas nodrošina 286 ZS (210 kW) jaudu un 545 Nm maksimālo griezes momentu, bet, ja elektroniskā vadība konstatē, ka pilnpiedziņas transportlīdzeklim ir nepieciešams atbalsts, ieslēdzas asinhronais motors priekšā. Šī agregāta rīcībā ir 109 ZS (80 kW), bet maksimālais griezes moments sasniedz 134 Nm. Līdz 100 km/h šādi komplektēts Tavascan ieskrienas 5,6 sekundēs, bet gaitas rezerve sniedzas līdz 520 km.
Otrs Tavascan variants, Cupra Endurance, iztiek bez priekšējā dzinēja. Lai gan tas samazina krosovera jaudu, darbības rādiuss palielinās par 30 kilometriem. Cupra piedāvā sešus dažādus braukšanas režīmus Tavascan VZ, Endurance versijā tādu ir pieci.
Tavascan aprīkots ar 77 kWh bateriju (ID.4 arī), kurai ir šķidruma dzesēšanas sistēma, bet siltumsūknis pieejams par papildu maksu. Maksimālā lādēšanas jauda 135 kW, kas pietiekami, lai aptuveni 30 minūtēs akumulators uzlādētos no 10-80 procentiem.
Elektronisko palīgu klāstā automātiskā distances kontrole (ACC), ceļa zīmju atpazīšana, ātruma regulēšana, pagrieziena palīgs, brīdinājums par novirzīšanos vai izbraukšanu no joslas, noguruma asistents un atpakaļgaitas kamera. Front Assist ar izvairīšanās palīgu ir izstrādāta, lai aizsargātu citus satiksmes dalībniekus un novērstu negadījumus ārkārtas situācijā.
Vēl viena interesanta un noderīga sistēma ir jaunā Car2x, kas automobilim ļauj sazināties ar citiem transportlīdzekļiem un skenējot apkārtni līdz 800 metru attālumam, uzzināt informāciju par ceļiem, palīdzības transportlīdzekļiem, bojātiem transportlīdzekļiem, ceļa negadījumiem un būvdarbiem, iespējamās kritiskās situācijas, novēršot jau to saknē.
Cupra Tavascan tiks ražots Volkswagen rūpnīcā, Ķīnas provincē Anhui. Ražotnes kapacitāte ir 350 000 transportlīdzekļi gadā un Tavascan uz konveijera tiks likts 2023.gada otrajā pusē, lai drīz pēc tam nonāktu markas dīleru centros visā pasaulē, ieskaitot Eiropu.
nu nez. Ja no ārpuses pirmajā momentā likās nedaudz dīvains un šobrīd var it kā nedaudz pierast, tad salons ir kaut kas pilnīgi man nesaprotams. Kaut kas no citplanētiešu pasaules, jo sevišķi tā viduskonsole 😂
Vispār man Cupras patīk, vismaz labāk par aktuālās modeļu līnijas VW, bet nu šis neuzrunā gan.