ADAC Ecotest pārbaudēs vislabāko rezultātu uzrādījis elektriskais transportlīdzeklis Hyundai Ioniq 6.
Korejiešu vidējās klases modelis sasniedzis līdz šim zemāko elektromobiļa patēriņu ADAC Ecotest pārbaudēs, uzrādot reālo patēriņu 15,5 kilovatstundas uz 100 kilometriem. Liela nozīme šajā ziņā ir izcilajam pretestības koeficientam, kas ir tikai 0,21. Patēriņa/CO2 vērtējumā Ioniq 6 saņēma 58 no 60 iespējamiem punktiem, savukārt kaitīgo emisiju vērtējumā iegūti 49 no 50 punktiem, ņemot vērā Vācijas elektroenerģijas kombināciju.
Testa režīmā ADAC varēja uzlādēt akumulatoru vairāk nekā 400 kilometru braucienam 20 minūtēs, pateicoties Ioniq 6 uzlādes jaudai līdz 236 kW. Testos piedalījās modelis ar aizmugurējo riteņu piedziņu un 77,4 kWh akumulatoru, kura darbības rādiuss pēc autokluba aprēķiniem ir 555 kilometri.
Interesanti, ka ar ne tik aerodinamisku virsbūvi apveltītais, bet ar tādu pašu bateriju aprīkotais Ioniq 5 patērē 18,2 kWh, nodrošinot 470 km sniedzamību.
ADAC Ecotest pārbaudēs Ioniq 6 apsteidza vēl vienu Hyundai modeli, izmēros mazāko Kona Electro, ko 2023.gadā gaida nomaiņa ar jaunāku un, cerams, vēl ekonomiskāku modeli. Pirmajā trijniekā arī Tesla Model 3, kam ADAC devis atzinīgu novērtējumu, nosaucot par „paraugu enerģijas jomā”.
Piebildīsim, ka Hyundai Ioniq 6 ir arī viens no Latvijas Gada auto šī gada pretendentiem, ko varēs sastapt un izmēģināt 26.augustā.
Man loti patik ficuki aizvaiga