Visi komentāri - Jaunākais pētījums: Elektroautomobiļi deg retāk, taču tos grūtāk nodzēst

Jaunākais pētījums: Elektroautomobiļi deg retāk, taču tos grūtāk nodzēst 12

 
iAuto | 27.augusts 2023 8:43

Jauns pētījums, ko veikuši Āhenes (Vācija) universitātes speciālisti liecina, ka elektriskie transportlīdzekļi aizdegas retāk, taču tos ir grūtāk nodzēst.

Par to raksta vācu izdevums Auto Medienportal, kas atsaucas uz Āhenes universitātes "E-Mobilitātes komponentu ražošanas inženierijas" (PEM) katedras jaunāko pētījumu, kas apkopots grāmatā un izdots arī angļu valodā.

Saskaņā ar 16 lappušu garo publikāciju elektrisko transportlīdzekļu atteices rādītājs svārstās no 0,9 līdz 1,2 uz 10 000 šādu automašīnu, salīdzinot ar 7,3 ugunsnelaimēm klasisko iekšdedzes dzinēju transportlīdzekļiem.

"Kad litija jonu akumulatori termiski izplūst, izdalās ievērojami mazāk enerģijas nekā ar atbilstošu benzīna tvertni, taču no tā izrietošo akumulatora ugunsgrēku ir daudz grūtāk nodzēst," saka PEM vadītājs profesors Ahims Kampkers.

Šādas "termiskās izplūdes" rodas, ja akumulatora šūna rada vairāk siltuma, nekā spēj izkliedēt, ko var izraisīt elektriski, mehāniski vai termiski bojājumi, kā arī piesārņojums un ražošanas defekti. Kad tiek sasniegts noteikts temperatūras slieksnis, izplūde kļūst neapturama un uzkrātā enerģija tiek atbrīvota siltuma un degošu gāzu veidā.

Saskaņā ar dokumenta autoru teikto, akumulatoru drošības izaicinājums ir visos šūnu un akumulatoru bloku konstrukcijas līmeņos, tādēļ zinātnieki šobrīd strādā pie siltuma izplatīšanās novēršanas sistēmas, piemēram, izmantojot speciālas barjeras. Vēl viens veids, kā novērst šādas izplūdes, ir īpašu maršrutēšanas un ventilācijas veidu iekārtošana.

Pilnībā ar Āhenes universitātes pētījumu var iepazīties, lejupielādējot to no interneta, pirms tam meklētājā ierakstot: „Herausforderungen und Lösungen in der Batteriesicherheit”.

 
Visi komentāri
 
es 27.augusts 2023 9:09
5 1 Atbildēt

Kautkāda tufta! Nekur nefigurē auto vecums. Cik gadījumu ir 1 gadu veciem un 10 -gadīgiem auto? Statistikas vispār nav. Cik bieži aizdegās stāvošs auto? CIk bieži problēmu ir izraisījis lietotāja līkrocīgs tjūnings? Padojmu laikā tādus "pētījumus" taisīja teķī pirmajā kursā. Un tad vēl pa kaklu dabūja.

1984 27.augusts 2023 13:19
9 2 Atbildēt

Pētījuma un publikācijas mērķis ir pārliecināt Pilsoni Parasto Pelēko par elektroauto pārākumu. Tāpēc tiek ņemts viens parametrs

.... 27.augusts 2023 9:34
5 2 Atbildēt

Diezgan loģiski mazāk elektro auto, mazāk aizdegas😃

Vajag pagaidīt 10 gadus, kad vietējie elektriķi garāžu kooperatīvos būs apguvuši to "remontu"

Lasītājs 27.augusts 2023 10:35
1 1 Atbildēt

Izlasi tekstu pims bļausties:

0,9 līdz 1,2 uz 10 000 šādu automašīnu

msh 27.augusts 2023 13:15
4 1 Atbildēt

Nu bet ko tu nesaprati? Tu tankā dzīvo, neesi piefiksējis elektrisko mašīnīšu pārdošanas apjomus? Vidējā Tesla, piemēram, ir kaut kādi divi gadi veca, tīri dēļ tā, kā pieaug to ražošanas apjomi. Attiecīgi šitentā studija salīdzināja mašīnas kur vidējais vecums ir 3-4 gadi ar mašīnām kur vidējais vecums noteikti ir vismaz 10 gadi.

Lasītājs 27.augusts 2023 13:30
1 1 Atbildēt

Izskatās ka nesaproti Tu: aizdegšanās gadījumi uz 10 000 automašīnu. Apgalvojums bija, ka e-auto esot mazāk...

Par auto vecumu ir cits stāsts

imzz 27.augusts 2023 15:05
2 0 Atbildēt

salīdzinot ar 7,3 ugunsnelaimēm uz 10 000 klasisko iekšdedzes dzinēju transportlīdzekļiem.

Tātad, attiecība ir 7.3/0.9 līdz 7.3/1.2   tas būs 6 līdz 8 reizes labāki rādītāji, nekā iekšdedzes dzinējiem.

Tikai, nav ņemti vērā vairāki apstākļi. Elektriskos auto absolūtā pārsvarā ekspluatē pa labiem ceļiem un tādiem viņi arī domāti. Kamēr iekšdedzes ir dzīti visur, Kamieļa trofejas ieskaitot. Uzkrātā materiāla par EV nav pietiekami objektīvai salīdzināšanai.

ZZZZ 27.augusts 2023 9:49
1 0 Atbildēt

Tīri teorētiski iekšdedzes auto aizdegties lielāka iespēja. Lielāka darba t un vairāk degošu vielu. Vai mēs pirms izbraukšanas apskatam savu transporta līdzekļa teh stāvokli? Redzu ka daudzi brauc ar nedegošiem gaismas elementiem, apakšā daudzas lietas plīvo un velkas pa zemi. uc utt.

msh 27.augusts 2023 13:19
1 1 Atbildēt

Pilnīgs buļļa sūds. Nu nav tie inženieri ar pirkstu taisīti, nav - tas, kas atrodas zem augstām temperatūrām nedeg, bet tas, kas var aizdegties, tām temperatūrām neatrodas tuvumā. Man būtu interesanti redzēt statistiku, ja tāda pastāv, par normālo mašīnu aizdegšanās iemesliem - bet nu no tā, ko man pašam sanācis redzēt, es pieņemu ka, neskaitot mašīnas kas aizdegušās pēc smagākas avārijas, nospiedošais vairākums ugunsgrēku būs dēļ elektroaprīkojuma. Neesi redzējis mašīnas ar veselām motortelpām un izdegušiem saloniem? Neesi redzējis izdegušas motortelpas 80-90 gadu mašīnām, kur tajā motortelpā nodegušais motors ir dīzelis, kurš pats nekādu ugunsgrēku nav spējīgs izraisīt?

ZZZZ 27.augusts 2023 14:14
3 0 Atbildēt

Es domāju, Tev ar velo braucot ir iespēja paspēt ieraudzīt tos daudzos pleķus uz asfalta. Un atšķirt brūno notriekto dzīvnieku atstāto no degušas auto pleķi. Īpaši uz Lt bāņa. Praktiski ik pēc 5km...Tie kas lido tur 140 neko neredz un nejūt.

Ots 28.augusts 2023 7:36
1 0 Atbildēt

Ir meli un lieli meli un ir statistika.....tiešām iekšdedzes dzinējs deg bieži , pats esmu bijis tādās situācijās, deg pat kombaini un preses ,kurās nav dzinēja un bieži......bet elektroauto tiešām maz deg, tie degošie ir hibrīdi, pēc ārzemju statistikas, pie kam viņus pieskaita pie elektroauti, bet es pie iekšdedzes....jo biežā startēšana, lādēšana, rada pārslodzes tieši brauciena laikā......bet elektroauto deg stāvot parasti....

Mk 28.augusts 2023 21:33
0 0 Atbildēt

Domāju,vai tik elektroauto nav bīstamāks par bīstamu,ja šitā deg.To pat nav jēgas dzēst un jāpaspēj palikt dzīvam!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tas bija pēdējais – Volkswagen Drēzdenes rūpnīca izlaiž pēdējo eksemplāru

Šonedēļ Drēzdenes Caurspīdīgajā rūpnīcā (Gläserne manufaktur) noslēdzās vesels laikmets. No konveijera noripoja pēdējais automobilis – sarkans VW ID.3 GTX, kas kļuva par simbolisku robežšķirtni rūpnīcas vēsturē. Lasīt vairāk

 

Ļoti grezns Unimog, bet – tikai vienā eksemplārā (+ FOTO) 8

Par godu uzņēmuma 80. gadu jubilejai, Mercedes-Benz Special Trucks izstrādājis unikālu transportlīdzekli, ko droši var saukt par greznāko Unimog, kāds jebkad radīts. Lasīt vairāk

 

Atteikšanās no iekšdedzes dzinēju aizlieguma kritizē Volvo un Kia 17

Daži autoražotāji nebūt nepriecājas par Eiropas Savienības kursa maiņu attiecībā uz pilnīgu iekšdedzes motoru aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Nissan uzsāk trešās paaudzes Leaf ražošanu (+ FOTO) 2

Japānas autoražotājs Nissan savā Sanderlendas rūpnīcā Apvienotajā Karalistē ir uzsācis jaunās paaudzes Leaf modeļa ražošanu, iezīmējot nozīmīgu soli uzņēmuma elektrifikācijas attīstībā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti