Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

100 000 eiro – Čehijā pārdod vienu no tikai 17 saražotajiem Tatra 613 Electronic 15

 

Foto: Ekrānbilde no veteran-prodej.cz/vuz/vzacna-tatra-613-electronic

iAuto | 17.septembris 2023 4:58

Par 90.gados ražoto čehu luksuss limuzīnu pārdevējs prasa 2,5 miljonus kronu jeb simts tūkstošus eiro.

Classics Cars Bohemia automobiļu pārdošanas portālā ievietots sludinājums par Tatra 613 Electronic. Tas ir ļoti reti sastopams automobilis, kas ir interesants ne tikai tādēļ, ka saražots vien 17 eksemplāru skaitā, bet arī tādēļ, ka tam ir neparasta konstrukcija, proti, šo 1993.gadā izlaisto automobili uz priekšu dzen ar gaisu dzesējams 3,5 litru V8 motors, kas iebūvēts aizmugurē un griež aizmugures riteņus. Motors aprīkots ar elektronisko degvielas iesmidzināšanas sistēmu un sasniedz 200 Zs jaudu.

Automašīna bija iecerēta konkurencei ar tā laika labākajiem vācu limuzīniem, tādēļ konstruktori pacentās tā salonu iekārtot līdzīgā komforta līmenī un jau bāzes komplektācijā aprīkoja ar balss sistēmu, kas ziņoja par transportlīdzekļa darbības traucējumiem un citiem svarīgiem procesiem. Tika uzstādīts arī moderns instrumentu bloks ar diviem maziem displejiem līdzās tradicionālajiem analogajiem pulksteņiem.

Pārdošanā izliktais Tatra 613 Electronic ar 231 000 km odometra rādījumu atrodas Prāgā  un pārdevējs par to prasa 2 500 000 Čehijas kronu, kas ir aptuveni 100 000 eiro.

Ja ielūkojamies vēsturē, tad 613 modeli 1996. gadā nomainīja Tatra 700, kas patiesībā bija stipri modernizēta esošā transportlīdzekļa versija. Septiņsimtais saņēma lielāku 4,3 litru V8 dzinēja variantu, kas tam deva nedaudz lielāku jaudu un lielāku maksimālo ātrumu par 613-tā 230 km/h.

Tomēr arī šis modelis Tatra lielus panākumus nenesa un 1999.gadā pēc 75 izlaistiem eksemplāriem viens no pēdējiem autobūvē ar motora gaisa dzesēšanas sistēmu aprīkotajiem automobiļiem devās pensijā.

 

 
Visi komentāri
 
Hmm 17.septembris 2023 7:47
0 3 Atbildēt

Youtube ir redzēts Tatra smagais - ārkārtīgi dīvains un sarežģīts aparāts pēc uzbūves, nebrīnītos, ja arī šis pilns ar jocīgiem risinājumiem.

es 17.septembris 2023 10:06
4 1 Atbildēt

Nekā tai Tatra smagajā sarežģīta nav. Viss ir drošs un uzticams. Gaisa dzese pat ir bonuss.

0pis 17.septembris 2023 11:16
2 1 Atbildēt

Priekš nemaz nav vecā bēmēwē ietekmēta. Bet liela apjoma gaisa dzeses motors ir īpašs žanrs, tagad kredītņēmēji par to nevar pat pasapņot.

WALA 18.septembris 2023 10:59
1 0 Atbildēt

Tev laikam auto vēsture tomēr nav labi pazīstama - BMW "4 acu deguns" parādijās daudz vēlāk kā Fiat 124 ( Special T  laikam bija pirmais ar 4 acīm) , un pat Fiat nav pirmais ar 4 "acu" dizainu, pirms jama nāk vēl dažādi amerikāņi un Jaguar cik nu atmiņā palicis !

WALA 18.septembris 2023 11:29
0 0 Atbildēt

P.S. šis pat laikam bija vēl agrāk par Special T ar 4 acīm:

www.kurbads.lv/en/news/normu...4-sport-coupe/

ZZZZ 18.septembris 2023 8:21
0 0 Atbildēt

Opis ja var telefonu ņemt kredītā tad ir arī pieejami gaisa dzeses auto. Un bagāžnieks kā Tesla, priekšā. Un saprātīga bezceļa īpašības nepārspējamas.

www.ss.com/msg/lv/transp...d.html#photo-8

0pis 18.septembris 2023 9:41
0 0 Atbildēt

Mjā, nu te jau pa(sa)ceļās izvēle - telefons uz krīta vai tautas poršs ar radinieku aizdevumu. Nez, kā būs ar rezerves daļām.

darklight 18.septembris 2023 10:30
0 0 Atbildēt

Ar to zapiņu mūsdienās sastrēgumu laikā cauri Rīgai vairs nevar izbraukt - pārkarsīs. Ja nu vienīgi ziemā, bet ziemā pats nosalsi. Nez kā ar to Tatru būtu?

WALA 18.septembris 2023 11:02
0 0 Atbildēt

Ja viss ir kārtībā - tad nekādu problēmu - ir bijusi iespēja pabraukt ar "kabrio" orģinālo VW vaboli. Vienīgā nelaime ziemā - kamēr dabū lai karstu gaisu pūš salonā ( man škiet ka bija tikai no aizmugures tā pūšana), grūti dabūt un turēt logus neaizsalušus.

ZZZZ 18.septembris 2023 12:33
0 0 Atbildēt

darklight

Tur tak autonomais bendžas sildītājs un vasarai ieliec elektrisko properleri lai dzesē 😜

darklight 18.septembris 2023 13:02
1 0 Atbildēt

Ja tu par zapiņu, tad tas bendžas sildītājs tur bija baigi cimperlīgā lieta - varēja strādāt un varēja pēkšņi arī nestrādāt. Kad strādāja, rija benzīnu nejēgā, bez tam diezgan liels risks nosvilināt visu mašīnu. Par elektrisko propelleri nezinu, iespējams, ka varētu kaut ko pierīkot.

spainis 18.septembris 2023 14:10
0 0 Atbildēt

Izlasot virsrakstu nodomāju, ka kaut kāds vēsturisks elektroauto. Izrādās - nekā! Interesanti, kāpēc nosaukumā vārds Electronic.

0pis 18.septembris 2023 14:38
0 0 Atbildēt

"...moderns instrumentu bloks ar diviem maziem displejiem ..."  - laikos, kad katram jefiņam nebija pa e-krānam katrā rokā.

Sipo 18.septembris 2023 15:39
0 0 Atbildēt

Tu aizmirsi par "jau bāzes komplektācijā aprīkoja ar balss sistēmu, kas ziņoja par...." - čērkstošu robotbalsi, kas izdeva dažādus paziņojumus.

0pis 18.septembris 2023 20:14
0 0 Atbildēt

Bija arī Karel modifikācija, kas dziedāja paziņojumus Karela Gota balsī.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 5

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 
 

Drūms skats, iebraucot Latvijā no Igaunijas puses (+ FOTO) 36

Uz Igaunijas-Latvijas robežas skatu pievelk degradēta teritorija, ko agrāk izmantoja robežsargi. Lasīt vairāk

 

Kažociņš: Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas 3

Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas, un tas ir jāsaprot, komentējot konstatētos zemūdens kabeļu bojājumus Baltijas jūrā, intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja bijušais Valsts prezidenta padomnieks nacionālās drošības jautājumos Jānis Kažociņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti