Ķīnas autobūve grasās “pārpludināt” pasauli ar savu produkciju, tādēļ līdz 2026.gadam tiks uzbūvēti 200 lielas ietilpības autovedēji, kas nogādās to visās pasaules ostās.
Par to ne bez bažām šodien ziņo vācu mediji, vēstot par pirmo BYD kompānijas autovedēju "Explorer No.1", kas pietauvojies Brēmenhāvenas ostā. 200 metrus garais kuģis ar ietilpību līdz 7000 automobiļiem ieradies savā pirmajā reisā, atvedot 3000 mašīnas, pārsvarā elektromobiļus, taču tas ir tikai sākums.
BYD plānos ir pavisam astoņi autovedēji, kam jānodrošina produkcijas piegāde no Ķīnas uz Eiropu, taču mediji ziņo par ievērojami lielāku skaitu, minot pat 200 Ro-Ro tipa kuģu, ko Ķīnas autoražotāji pasūtījuši kuģu būvētājiem.
Izdevums Wirtshafts Woche raksta, ka tādi ražotāji kā BYD, Chery, Geely un Nio jau gadiem ilgi savā dzimtenē būvē un attīsta milzīgas automašīnu rūpnīcas. Dažas no tām ir tik lielas, ka atstāj ēnā pat Volkswagen u.c. “pasaules varenos”. Tas valstī ir radījis milzīgu jaudas pārpalikumu, īpaši elektromobiļu segmentā. Tik lielu daudzumu nevar absorbēt pat Ķīnas tirgus, tādēļ tiek meklētas noieta iespējas visā pasaulē un, lai nogādātu gatavo produkciju vistālākajos planētas nostūros, ir nepieciešami jauni Ro-Ro tipa kuģi.
Šobrīd izveidojies milzīgs šādu transportkuģu deficīts, tādēļ līdz 2026.gadam Ķīnā tiks uzbūvēti 200 autovedēji, pusi no tiem paredzot Ķīnas klientiem.
Krievi atkal apbruņos husīdus, un mašīnas ies pa dzelzceļu, cauri Krievijai. Ne velti, kopš husīdu darbību sākuma, dzelzceļa kravu pieaugums cauri krievijai no Ķīnas uz Eiropu palielinājās par 300%.
Rādās, ka neesi dzirdējis par jūras ceļu apkārt Āfrikai kas būs aktuāls kamēr hutainajiem mācīs mīlēt savas kafijas plantācijas.
Pa dzelzceļu uz Krieviju sūta auto izstrādājumus krievu iekšējam patēriņam, lai auto blogeriem ir ko apdirst.
Daudzi kuģotāji saka forumos ka apbraukt apkārt Āfrikai konteinerkuģim, kas iet ļoti ātri, bieži vien ir ātrāk kā tusēt rindā pie kanāla.
Bet tur ir tas pats kā diskusijās ICE vs EV vai Android vs IOS😁