Volkswagen Golf svin 50.gadu jubileju (+ FOTO) 2

 

Foto: Volkswagen

iAuto | 31.marts 2024 4:33

1974.gada 29. martā Volkswagen rūpnīcā Volfsburgā no konveijera noripoja pirmais Golf eksemplārs. 50 gadus vēlāk saražoti vairāk par 37 miljoni golfiņu astoņās paaudzēs un nevienam nav jāpierāda, ka tas ir visu laiku veiksmīgākais vācu uzņēmuma modelis, kas atstās neizdzēšamu ierakstu arī pasaules autobūves vēsturē.

Džordžo Džudžaro un Volkswagen Design izstrādātais Golf ieradās kā leģendārā un vairāk nekā 21,5 miljonus reižu saražotā Beetle pēctecis, tādēļ latiņa bija uzstādīta augstu. Tā tur arī palika, jo jaunā koncepcija ar priekšā uzstādītu šķērsdzinēju, mainīgu interjeru un jaunu dizainu klientiem iepatikās tik ļoti, ka Golf jau 1976. gada oktobrī bija sasniedzis viena miljona robežu.

Golf 50.gadiem veltītajā relīzē Volkswagen raksta, ka Golf I bija progresa atspoguļojums. Tāpat kā visas nākamās paaudzes, arī pirmā paaudze atspoguļoja jaunākās tehnikas un pašreizējās autobūves tendences. Un tas attiecās ne tikai uz laiku atjautīgo telpas izmantošanu un transportlīdzekļa priekšējo riteņu piedziņu. Ar pirmo Golf GTI (1976) Volkswagen aizsāka kompaktklases dinamisku attīstību. Golf D (1976) un vēlākais Golf GTD (1982) nodrošināja dīzeļa izrāvienu kompakto auto segmentā. 1979. gadā Volkswagen laida klajā Golf Cabriolet – kādu laiku vislabāk pārdoto kabrioletu pasaulē. Tas bija kā svaiga gaisa malks šai transportlīdzekļu klasei, kas jau sen bija pazīstama kā Golf klase. Kopumā līdz 1983. gadam visos kontinentos tika pārdoti 6,9 miljoni Golf pirmās paaudzes vienību, ieskaitot visus atvasinājumus – tādējādi Golf I izrādījās cienīgs Beetle pēctecis.

Golf I 1974.-1983.g.

Golfs II — pagrieziena punkts. Mūsdienu Volkswagen galvenais dizaineris Andreass Mindts rezumē svarīgāko momentu Golf vēsturē: “Tā bija pāreja no Golf I uz Golf II. Toreizējais Volkswagen galvenais dizaineris Herberts Šēfers visu izdarīja pareizi. Viņš modernizēja otro Golf, bet saglabāja pirmās paaudzes DNS. Šis tilts ir ārkārtīgi svarīgs Golfa vēsturē. Golf vienmēr ir bijis šī oriģinālā modeļa tālāka attīstība. Tā ir Golfa īpašā īpašība, un nopelni par to pienākas Herbertam Šēferam. Golf II debitēja tādas tehnoloģijas kā vadāmais katalītiskais neitralizators, ABS un visu riteņu piedziņa. No 1983. līdz 1991. gadam kopumā tika uzbūvēti 6,3 miljoni Golf II automašīnu.

Golf II 1983.-1991.g.

Golf III – drošība pirmajā vietā. No 1991. gada augusta Volkswagen ar Golf III aizsāka jaunu drošības ēru. Šis bija pirmais produktu līnijas modelis, kas bija pieejams ar priekšējiem gaisa spilveniem no 1992. gada, un lielais progress virsbūves dizaina jomā ļāva būtiski uzlabot tā trieciena īpašības. Vairāki citi produktu līnijas pavērsieni ir saistīti ar Golf III, kas līdz 1997. gadam tika izlaists 4,8 miljonus reižu: piemēram, pirmais sešcilindru dzinējs (VR6), kruīza kontroles sistēma un pirmie sānu drošības spilveni. Pirmo reizi šis Golf bija pieejams arī kā universāla modelis.

Golf III 1991.-1997.g.

Golf IV – stila ikona 1997. gadā prezentētais Golf IV mūsdienās tiek uzskatīts par stila ikonu, bez šaubām, arī tāpēc, ka tas pārvarēja plaisu līdz 1974. gada Golf I ar skaidriem elementiem un pārsteidzošo C statņa dizainu. Ar Golf IV Volkswagen sasniedza jaunu kvalitātes standartu segmentā. Paralēli ESP debija deva papildu ieguldījumu, lai drošība būtu pieejama masām. 2002. gadā Volkswagen prezentēja arī līdz šim sportiskāko Golf uz ceturtās paaudzes bāzes: R32 ar maksimālo ātrumu 250 km/h. 2003. gadā šis bija pirmais Volkswagen, kas saņēma tiešās pārslēgšanas pārnesumkārbu (DSG). Golf IV tika nomainīts tajā pašā gadā, kad tika uzbūvēti 4,9 miljoni vienību.

Golf IV 1997.-2003.g.

Golf V – Klases ierobežojumi atcelti. Ar savu izcilo komfortu piektais Golf, kas tika laists klajā 2003. gadā, bija tālu priekšā daudziem konkurentiem savā klasē. Tas pats attiecās uz kvalitāti. Vērtība, kas uzsvēra lāzermetinātā korpusa stabilitāti, bija vērpes stingrības palielināšanās par 35%. Pirmo reizi uz borta arī līdz astoņiem gaisa spilveniem. Turklāt Golf V, kas līdz 2008. gadam tika izgatavots 3,4 miljonus reižu, pārsteidza ar jaunu četru sviru aizmugurējo balstiekārtu, biksenona priekšējiem lukturiem un pirmo 7 pakāpju DSG.

Golf V 2003.-2008.g.

Golf VI – augsto tehnoloģiju kompaktklase. Līdz 2012. gada jūlija beigām tikai četru gadu laikā tika saražoti vēl 3,6 miljoni Golf, balstoties uz sesto paaudzi, kas tika ieviesta 2008. gadā. Un drošība atkal veica lielu lēcienu uz priekšu: atkal ar lāzeru metinātais korpuss bija tik stabils, ka tas Euro NCAP sadursmes testā ieguva maksimāli piecas zvaigznes. Jaunās tehnoloģijas, piemēram, Light Assist (uzlabota tālās gaismas vadība), Park Assist, Hill Start Assist un adaptīvā šasijas kontrole (DCC), padarīja 2009. gada “Pasaules gada auto” par vienu no sava laika modernākajiem kompaktauto.

Golf VI 2008.-2012.g.

Golf VII – mazāks svars, mazāks patēriņš. 2012. gada septembrī Volkswagen svinēja septītā Golf pasaules pirmizrādi. Tā svars tika samazināts līdz pat 100 kg salīdzinājumā ar tā priekšgājēju, kas nozīmēja, ka arī degvielas patēriņš tika samazināts par līdz pat 23 procentiem. Jaunās tehnoloģijas, piemēram, automātiskā pēcsadursmes bremzēšanas sistēma, adaptīvā kruīza kontrole un priekšējais palīgs, tostarp pilsētas avārijas bremzēšanas sistēma, papildināja palīgsistēmu klāstu. 2014. gadā Volkswagen noteica savu kursu uz elektriskās mobilitātes laikmetu ar jauno e-Golf. Līdz 2019. gadam kopumā tika saražoti 6,3 miljoni Golf VII automašīnu.

Golf VII 2012.-2019.g.

Golf VIII — progresīvā modernā ēra. Volkswagen prezentēja Golf VIII 2019. gada oktobrī. Ar savu jauno vieglo un plug-in hibrīda piedziņu tas elektrizēja kompaktklasi. Un kā viena no pirmajām kompaktajām automašīnām tas ļāva baudīt braukšanu, izmantojot Travel Assist. Pat mūsdienu versijai standarta aprīkojumā ir tādas funkcijas kā Lane Assist, Front Assist, LED priekšējie lukturi, LED aizmugurējo lukturu kopas un automātiskais gaisa kondicionieris. Apvienojumā ar papildaprīkojumā pieejamo adaptīvo šasijas vadību DCC un transportlīdzekļa dinamikas pārvaldnieku, Golf VIII šajā klasē nodrošina arī nebijušu sadalījumu starp komfortu un dinamiku. Līdz šim ir pārdots vairāk nekā viens miljons vienību.

Aktuālais modelis

Tagad – 2024. gadā – ir pienācis jaunais astotās paaudzes evolūcijas posms. Jaunais Golf pārsteidz ar nākamās paaudzes informācijas un izklaides sistēmu, intuitīvāku darbības koncepciju, asāku priekšpuses un aizmugures dizainu, kā arī efektīvām piedziņas sistēmām. To skaitā ir uzlādējamie hibrīdi ar palielinātu pilnībā elektrisko nobraukumu, kas pārsniedz 100 kilometrus. Izgaismots Volkswagen logotips pirmo reizi rotā arī Golf priekšpusi. Turklāt jaunais Golf ar balss vadību un AI balstītu tērzēšanas robotu ChatGPT atkal padara tehniskos jauninājumus pieejamus masām.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Golf 31.marts 2024 20:53
1 1 Atbildēt

Golfiņš rullē - man ir bijis II, IV, VI - par visiem tikai labākie vārdi. Par ceturto nepatika, ka traki zems - 3 reizes uzsitu karteri.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Akmens tilta bojāgājušais motociklists braucis bez tiesībām (+ VIDEO) 11

Ceturtdienas vakarā Rīgā uz Akmens tilta dzīvību zaudējušajam motociklistam nav bijušas atbilstošas kategorijas transportlīdzekļa vadīšanas tiesības, aģentūrai LETA apstiprināja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Divsajūgu pārnesumkārbas ir ne tikai Volkswagen (+VIDEO) 2

Sadaļā TV Autoziņu meistara padoms šoreiz papētīsim tā saukto divsajūgu pārnesumkārbu. Auto Bassadone servisa tehniskais speciālists Edgars Lulle gan nez kāpēc atstiepis mums sajūgu. Lasīt vairāk

 

Jaunais Citroen C3: ar iekšdedzes motoriem un pievilcīgu cenu 4

Līdz ar elektrisko ë-C3, jaunais Citroen C3 no šīs vasaras būs pieejams arī iekšdedzes motoru versijā, turklāt par pievilcīgu cenu, kas sākuma līmeņa versijai paliek zem 15 000 eiro. Lasīt vairāk

 

"Itāds bardaks" - Grebņevā mašīnu rinda desmitiem kilometru garumā (+ VIDEO) 7

Kravas automašīnu rindas robežkontroles punktā “Grebņeva” sāka veidoties šī gada sākumā, taču šobrīd mašīnu skaits ir dubultojies un vietējie iedzīvotāji ceļ trauksmi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti