Mazda CX-80: septiņas sēdvietas, hibrīdi un dīzeļi (+ FOTO)

 

Foto: Mazda

Nozare.lv | 19.aprīlis 2024 5:07

Mazda nesen prezentēja savu pilnīgi jauno flagmani CX-80. Tā virsbūve veidota, domājot par ērtu manevrēšanu ikdienas braukšanas un parkošanās situācijās, taču ar trim sēdvietu rindām tā nodrošina papildu daudzpusību lielākām ģimenēm.

"Pilnīgi jaunais flagmaņmodelis tika radīts, lai mestu izaicinājumu Eiropas tirgū atzītiem premium klases zīmoliem. Pēc CX-60 modeļa CX-80 ir otrais no diviem jaunajiem modeļiem, kas paredzēti Eiropai no uzņēmuma lielo produktu grupas. Komfortabls, daudzpusīgs un Japānā izgatavots, tas pašlaik ir ietilpīgākais automobilis Mazda Eiropas modeļu klāstā," saka Lauri Rinnetmeki, Mazda Somijas un Baltijas biznesa attīstības vadītājs.

Lielākais modeļu klāstā

CX-80 izteiksmīgā ‘seja’ un garais, impozantais priekšgals izceļ jaunā SUV ‘dzinējs priekšā, piedziņa aizmugurē’ arhitektūru, savukārt dinamiskais un iespaidīgais radiatora režģis un lukturi uzreiz ļauj saprast, ka tas ir jaunais Mazda flagmanis.

Līdzīgi kā modelim CX-60, arī CX-80 ir plats priekšējais panelis un sānu ventilācijas atveres, kas vizuāli saplūst ar durvīm. Tas viss kopā pastiprina salona platuma un plašuma iespaidu. Masīvā konsole gareniski stiepjas cauri salonam, gan apliecinot konstrukcijas pamatīgumu, gan maskējot zem tās izvietoto spēka piedziņu ar astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu un gareniski novietoto dzinēju priekšā.

Pilnīgi jaunais Mazda CX-80 ir veidots, domājot par ērtu manevrēšanu un parkošanos ikdienā, taču ir pietiekami liels, lai būtu ērts septiņiem pasažieriem. CX-80 garums ir 4995 mm, platums - 1890 mm, augstums - 1710 mm, bet garenbāze - 3120 mm. Jaunais flagmanis ir par 250 mm garāks un 24 mm augstāks nekā CX-60, tam ir par 250 mm garāka riteņu bāze, bet pagrieziena rādiuss ir 5,8 metri.

Ja trešās rindas sēdekļi ir pacelti, bagāžas telpas ietilpība, ieskaitot glabāšanas vietu zem grīdas, ir 258 litri. Tā palielinās līdz 687 litriem, ja trešā rinda tiek nolocīta, un līdz 1221 litram, ja noloka arī otrās rindas atzveltnes. Savukārt, rēķinot telpu līdz griestiem, apjoms sasniedz 1971 litru. Pēc izvēles pilnīgi jauno Mazda CX-80 iespējams aprīkot ar elektrisku bagāžas nodalījuma pārsegu, kas darbojas brīvroku režīmā.

Mazda CX-80 vadītāja personalizācijas sistēma, kas pirmo reizi tika uzstādīta modelī CX-60, ietver trīs funkcijas: automātisko sēdpozīcijas iestatīšanu, automātisko iestatījumu atjaunošanu un iekāpšanas/izkāpšanas asistentu.

Automātiskās sēdpozīcijas iestatīšanas asistents ar kameru nosaka vadītāja acu augstumu un auguma datus, novērtē viņa ķermeņa uzbūvi un pēc tam pats pielāgo sēdekli, stūri, aktīvo braukšanas displeju (projekcijas displeju) un ārējos spoguļus, lai tie atbilstu vadītāja skatu leņķim.

Automātiskā iestatījumu atjaunošana izmanto sejas atpazīšanu un datus par dažādiem iestatījumiem, kas saglabāti transportlīdzeklī, un, vadītājam iekāpjot automašīnā, pati atjauno katram vajadzīgo. Sistēma spēj saglabāt iestatījumus sešiem braucējiem, kā arī automobiļa papildu lietotājiem.

Labāks redzeslauks

Tāpat kā modelī CX-60, vadītāja zonā ir trīs galvenie displeji: TFT-LCD instrumentu panelis, 12,3 collu infoizklaides displejs centrā un liels projekcijas ekrāns. Tas samazina vajadzību novērst skatienu no ceļa, sniedz būtisku informāciju viegli saprotamā veidā un pastiprina drošības izjūtu braukšanas laikā.

CX-80 ir aprīkots ar Mazda 360° skata monitoru, ko papildina See-through View tehnoloģija. Tā atvieglo braukšanu pa pilsētas ielām un šaurām vietām, pat vadot tik lielu auto kā CX-80. See-through View centrālajā displejā projicē lielu attēlu ar zonu priekšā un ap riteņiem, ļaujot vadītājam saprast, vai tuvumā nav bīstamu šķēršļu.

Visas trīs CX-80 sēdekļu rindas ir aprīkotas ar USB-C pieslēgvietām. Visās CX-80 versijās viduskonsolē ir izvietots 15 W bezvadu lādētājs, bet konsoles aizmugurē atrodas 150 W strāvas avots. Turklāt e-Skyactiv PHEV modeļi papildus var tikt aprīkoti arī ar 1500 W maiņstrāvas avotu. Akumulatora elektroenerģiju var izmantot vairākiem mērķiem - pat darbināt jaudīgas elektroierīces - un neuztraukties par atlikušo rezervi.

Plašajā standarta aprīkojumā ir iekļauts 8 virzienos regulējams vadītāja sēdeklis un 6 virzienos regulējams priekšējais pasažiera sēdeklis, apsildāma stūre un priekšējie sēdekļi, trīs zonu gaisa kondicionēšana, 12,3 collu krāsu TFT centrālais skārienekrāns un HMI Command kontrolieris, Alexa balss vadība, DAB radio ar 8 skaļruņiem, Bluetooth, bezvadu Apple CarPlay un Android Auto savienojums, hibrīdnavigācija, projekcijas displejs un kruīza kontrole.

Papildu pakotnēs pieejami sēdekļi ar melnu ādas apdari, priekšējie sēdekļi ar elektrisku regulēšanu 10 virzienos, priekšējo sēdekļu ventilācija, otrās rindas sēdekļu apsilde, adaptīvi LED priekšējie lukturi, Mazda radara kruīza kontrole (MRCC) u.c.

Elektrificēti spēka agregāti

Mazda CX-80 spēka agregātu klāstu veido divi dzinēji. Pirmais - uzlādējamais hibrīds (PHEV) ar 2,5 litru četru cilindru e-Skyactiv G benzīna dzinēju ar elektrifikācijas tehnoloģiju. Otrais - 3,3 litru e-Skyactiv D rindas sešcilindru dīzeļdzinējs ar M Hybrid Boost jeb Mazda 48 V vieglā hibrīda sistēmu.

Abi spēka agregāti ir savienoti ar astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu un Mazda i-Activ pilnpiedziņas sistēmu. Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) piedāvā četrus braukšanas režīmus (plus EV režīmu PHEV versijai).

Mazda PHEV spēka agregāts apvieno Skyactiv-G 2,5 četru cilindru tiešās iesmidzināšanas benzīna dzinēju ar lielu 129 kW elektromotoru un 17,8 kWh litija jonu akumulatoru. Benzīna dzinēja maksimālā jauda ir 141 kW pie 6000 apgriezieniem minūtē, bet maksimālais griezes moments ir 261 Nm. Elektromotors attīsta 129 kW jaudu un 270 Nm griezes momentu. Šis motora un elektromotora apvienojums nodrošina 327 ZS/241 kW summāro jaudu un bagātīgu 500 Nm griezes momentu. Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV no 0 līdz 100 km/h paātrinās 6,8 sekundēs.

PHEV, darbojoties ar elektropiedziņas atbalstu, demonstrē izcilus ekoloģiskos rādītājus. WLTP degvielas patēriņš kombinētajā ciklā ir tikai 2,0 l/100 km, un PHEV nodrošina 53 km sniedzamību tīrā elektriskajā režīmā.

3283 cm3 Common Rail tiešās iesmidzināšanas rindas sešcilindru 254 ZS e-Skyactiv D agregāts ir savienots ar astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu un pilnpiedziņas transmisiju. Ar M Hybrid Boost jeb Mazda 48V vieglā hibrīda sistēmu dīzeļdzinējs apvieno ievērojamu jaudu un lielisku degvielas ekonomiju.

Abas šīs tehnoloģijas nosaka CX-80 izcilo autonomiju, jaudīgo braukšanu, zemo degvielas patēriņu, kā arī nelielo izmešu daudzumu. Ar e-Skyactiv D dzinēju CX-80 0-100 km/h sasniedz tikai 8,4 sekundēs, maksimālais ātrums ir 219 km/h, bet vidējais degvielas patēriņš saskaņā ar WLTP - tikai 5,7 l/100 km.

Pilnīgi jaunā Mazda CX-80 vilktspēja ir 2500 kg.

Orientējoties uz maksimālu drošību

CX-80 tiek izmantota pilnpiedziņa ar elektroniski vadītu daudzdisku sajūgu un griezes momenta pārdali par labu aizmugurējiem riteņiem, kas pirmo reizi tika ieviesta modelī CX-60. Versijās ar elektrifikāciju pilnpiedziņa darbojas kopā ar darba bremzēm un tādējādi optimizē rekuperācijas sadalījumu starp priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem.

Plašais progresīvo i-Activsense vadītāja palīgsistēmu klāsts piedāvā visaugstākā līmeņa aktīvo drošību, un tā mērķis ir iegūt Euro NCAP 5 zvaigžņu drošības novērtējumu. CX-80 debitē šādas jaunas drošības funkcijas: kruīza un satiksmes atbalsts (CTS) ar jauno vadītāja modrības uzraudzības sistēmu; viedais bremzēšanas atbalsts (SBS) ar jauno frontālās sadursmes novēršanas un mīkstināšanas sistēmu; avārijas joslas saglabāšanas sistēma (ELK) ar jauno frontālās sadursmes novēršanas asistentu.

Kruīza un satiksmes atbalsts (CTS) palīdz vadītājam saglabāt drošu attālumu no citiem transportlīdzekļiem, vienlaikus palīdzot turēties joslas centrā. Ja sadursmes novēršanas sistēma konstatē frontālas sadursmes risku, vadītājs saņem vizuālu un audiālu brīdinājumu. Ja sadursme ir praktiski nenovēršama, sāk darboties bremžu vadība, lai sekas būtu pēc iespējas vieglākas.

Jauno automobili jau var pasūtīt pie Mazda oficiālā pārstāvja Latvijā. CX-80 cenas sākas no 53 900 eiro.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kas notiks ar Ora? – Great Wall Motor (GWM) slēdz galveno mītni Eiropā 4

Ķīnas autoražotājs ir vīlies pārdošanas rādītājos, uzteiks darbu Eiropā nolīgtajiem darbiniekiem un slēgs galveno mītni, ziņo Vācijas mediji. Lasīt vairāk

 

Kā un cik tālu brauc pirmie elektromobiļa Ora īpašnieki? (+VIDEO) 8

Ķīniešu “tautas klases” elektromobilis GWM Ora 03 jeb vienkārši Ora dažu mēnešu laikā Latvijā ir sacēlis pamatīgu ažiotāžu, tāpēc vēlējāmies noskaidrot, ko par jauno pirkumu saka paši pircēji, kas jau ir paspējuši iepazīt un nobraukt ar elektroauto prāvus gabalus. Lasīt vairāk

 

iAuto apmeklē izstādes Automechanika Frankfurt 2024 prezentāciju

Viļņā prezentē auto pēcpārdošanas tehnoloģiju un pakalpojumu industrijas izstādi “Automechanika 2024.” Tā notiek reizi divos gados un šogad tā būs no 10. līdz 14. septembrim Vācijas pilsētā Frankfurtē. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: VW Amarok izaicinājums Aides karjerā (+VIDEO) 1

Volkswagen nenogurstoši apgalvo, ka jaunais pikaps Amarok ir īpašs auto. Lai to pasvītrotu un pierādītu automašīnas spējas, Volkswagen importētājs sameklējis arī īpašu vietu - degslānekļa karjeru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti