ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 22.aprīlis 2024 4:47

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem.

Par to raksta vācu mediji, atsaucoties uz ADAC atskaiti par 13 Ķīnas automašīnu pārbaudēm pēdējo trīs gadu laikā. Automobiļu kluba eksperti norāda, ka Ķīnas transportlīdzekļi ir nopietni konkurenti un pārliecinoši daudzās testa kategorijās. Ar diviem izņēmumiem visas automašīnas Euro NCAP pārbaudēs ieguva piecas no piecām zvaigznēm. Pat izvairīšanās testā, kurā tiek pārbaudītas elektroniskās drošības sistēmas, jo īpaši ESP pareiza darbība, testa kandidāti neuzrādīja nekādus trūkumus, kamēr daudzi Eiropas ražotāju transportlīdzekļi bija spiesti samierināties ar sliktākiem rezultātiem.

ADAC eksperti arī atzina, ka virsbūves un salonu materiālu kvalitāte un apdare lielākoties bija laba. Testi parādīja, ka Ķīnas ražotāji pēdējos gados ir ievērojami attīstījušies un tagad var sekot līdzi pazīstamajiem zīmoliem.

Tomēr autoklubs saskatījis arī trūkumus elektroniskajās palīdzības sistēmās - ceļa zīmju atpazīšanas, joslu ievērošanas un distances konroles sistēmas bieži darbojās neuzticami. Šeit Eiropas ražotāji gūst labumu no viņu gadu desmitiem ilgās pieredzes ar šīm ļoti sarežģītajām sistēmām. Tomēr var arī redzēt, cik ātri Ķīnas ražotāji reaģē uz kritiku: piemēram, jaunākajos Nio modeļos šīs sistēmas jau ir būtiski uzlabotas.

Ķīnieši lielu uzsvaru liek uz skārienekrāniem, tomēr šajā jomā ne vienmēr viss gludi - sarežģītas izvēlņu struktūras apvienojumā ar dažkārt gausiem displejiem, programmatūras kļūdām un nepareiziem tulkojumiem atkārtoti rada problēmas, kontrolējot gaisa kondicionētāju, navigāciju vai izklaides saturu.

Ķīnas modeļi gandrīz vienmēr ir lētāki par Eiropas ražojumiem, bieži vien starpībai sasniedzot vairākus tūkstošus eiro, tomēr ADAC brīdina, ka automašīna ar zemu iegādes cenu vēlāk var izrādīties dārgāka, piemēram, negaidīti liela vērtības zuduma vai remonta izmaksu dēļ. Turklāt izplatītāju tīkls dažkārt nav tik blīvs kā pastāvošajā konkurencē.

Automobiļu klubs norāda uz to, ka robeža starp Eiropas un Ķīnas ražotājiem vairs nav tik skaidra kā pirms dažām desmitgadēm. Piemēram, BMW un Citroen zīmoliem daži modeļi tiek pilnībā ražoti Ķīnā, bet Smart ir Mercedes-Benz un Geely kopīgs produkts, kas arī tiek ražots Ķīnā.

 
Visi komentāri
 
Nelabojams 22.aprīlis 2024 9:59
4 0 Atbildēt

Tas bija paredzams. Atceramies, kādu ceļu nogāja japāņu elektronika, autobūve u.c. No lētu grabažu ražotāja tā astoņdesmitajos gados (dažās jomās pat mazliet agrāk) pārvērtās par kvalitatīvu produktu lielvalsti. Korejai tas pats, tikai 15-20 gadus vēlāk. Jau sen gaidīju, ka un kad tā notiks arī ar Ķīnu.

Labojamais 22.aprīlis 2024 13:35
2 0 Atbildēt

Nu patiesībā Ķīna jau ļoti sen prot kvalitativi strādāt. Paskat uz apple, tiem jau sen rūpnīcas ir Ķīna.

Krotow 22.aprīlis 2024 14:00
0 0 Atbildēt

Ķīnieši prot strādāt, ja atbilstoši samaksā. Taču daudz kur joprojām jāskatās uz nagiem vai taisa atbilstoši kvalitātes prasībām.

ZZZZ 22.aprīlis 2024 10:25
2 1 Atbildēt

Kā tad tā, ĶRT lētajam porš urā3 panelis apvilkts kā labākajam prēmiumam kādreizējos laikos. Ar tādu kā samtu/ādas izstrādājumu. Raudi blakus tikai melna plastAmassa. Otrā rindā sēdētājiem vietas kā long modelītī...Un cena, cena, cena ja tur parunā/pakaulējās. Ā un jā tas ir elektro kur bākā nav jālej utt.

Māris 22.aprīlis 2024 10:38
0 0 Atbildēt

Taisnība, arī Korejas Samsung, LG (Goldstar) u.c. ražotāji 80-tajos bija zemas kvalitātes ražotāji. Kad Koreja paziņoja savus attīstības plānus un mērķus, daudzi droši vien smīnēja... Bet te nu ir rezultāts- Samsung ir viens no pasaules elektronikas līderiem.

0pis 22.aprīlis 2024 10:52
1 2 Atbildēt

Samsunga ziedu laiki jau aiz muguras, jau sen sākās ekakanomēšana un optimizācija. Vēl bariņš dārgo samstelefonu fanu ir atlicis, bet arī tas dilst.

ZZZZ 22.aprīlis 2024 11:44
0 0 Atbildēt

650 22.aprīlis 2024 19:13
0 0 Atbildēt

Jā, lieta itin nopietna. Slavenajā Rīgass autošovā nupat izstādītie tie automazgātuvē tirgojamie peķīniešu Baic-i bija jau pārdoti (rezervēti).Pa 9eur/gab samaksājušajiem Lohiem pat ne visiem izdevās tos atvērt,lai klātienē iepazītos ar "foršprung durch tehnīk" pa/kitaijski.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kas notiks ar Ora? – Great Wall Motor (GWM) slēdz galveno mītni Eiropā 4

Ķīnas autoražotājs ir vīlies pārdošanas rādītājos, uzteiks darbu Eiropā nolīgtajiem darbiniekiem un slēgs galveno mītni, ziņo Vācijas mediji. Lasīt vairāk

 

Kā un cik tālu brauc pirmie elektromobiļa Ora īpašnieki? (+VIDEO) 8

Ķīniešu “tautas klases” elektromobilis GWM Ora 03 jeb vienkārši Ora dažu mēnešu laikā Latvijā ir sacēlis pamatīgu ažiotāžu, tāpēc vēlējāmies noskaidrot, ko par jauno pirkumu saka paši pircēji, kas jau ir paspējuši iepazīt un nobraukt ar elektroauto prāvus gabalus. Lasīt vairāk

 

iAuto apmeklē izstādes Automechanika Frankfurt 2024 prezentāciju

Viļņā prezentē auto pēcpārdošanas tehnoloģiju un pakalpojumu industrijas izstādi “Automechanika 2024.” Tā notiek reizi divos gados un šogad tā būs no 10. līdz 14. septembrim Vācijas pilsētā Frankfurtē. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: VW Amarok izaicinājums Aides karjerā (+VIDEO) 1

Volkswagen nenogurstoši apgalvo, ka jaunais pikaps Amarok ir īpašs auto. Lai to pasvītrotu un pierādītu automašīnas spējas, Volkswagen importētājs sameklējis arī īpašu vietu - degslānekļa karjeru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti