Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Dramatisks kritums: pieprasījums pēc elektroauto Vācijā nokrities par gandrīz 70% 43

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 5.septembris 2024 4:56

Eiropas lielākais automobiļu tirgus jau kuro mēnesi uzrāda neslēptu nepatiku pret bateriju automobiļiem.

Elektrisko auto pretinieki šobrīd var triumfēt – augusta statistika jau atkal uzrāda pieprasījuma kritumu, turklāt šoreiz to eksperti sauc par “dramatisku”.

Saskaņā ar Federālās autotransporta pārvaldes (KBA) datiem 2024. gada augustā jaunu automašīnu reģistrāciju skaits sasniedza 197 322 vienības, kas ir par 27,8% mazāk nekā tajā pašā mēnesī pērn, savukārt šī gada laika nogrieznī pirmo reizi reģistrēts neliels kritums par 0,3 procentiem.

Pirmajā pusgadā bija vērojams pieaugums ar iekšdedzes motoriem aprīkoto (arī dīzeļu) automašīnu segmentā, taču augustā arī šeit kritums, kas skaidrojams ar slikto kopējo ekonomikas attīstību.

Elektrisko automašīnu reģistrācijas samazināšanās ir dramatiska – mīnus 68,8 procenti, salīdzinot ar to pašu mēnesi pagājušajā gadā. Pirmajos astoņos mēnešos kritums bija par 40,6%, salīdzinot ar šo pašu periodu pērn. Augustā bija vērojams kritums arī uzlādējamo hibrīdu segmentā (-6,8%), kas gada laikā sasniedz 4,5%. Augustā kritums arī benzīna automašīnām (- 7,4%) un dīzeļiem (- 24,4%).

Vācijas tirgus eksperti uzsver, ka federālās valdības plānotie nodokļu atvieglojumi elektriskajiem transportlīdzekļiem ir tikai piliens jūrā, kas palīdz vien komerciālai reģistrācijai. Pamatotas bažas ir par nākamo gadu, kad stingrāki CO2 mērķi palielinās spiedienu uz ražotājiem veicināt e-mobilitāti, lai izvairītos no naudas sodiem. Ja citu stimulu nebūs, šāds solis neko nepalīdzēs.

Eksperti atgādina, ka pieprasījums pēc elektromobiļiem sāka kristies pēc tam, kad valdība samazināja un pēc tam arī pārtrauca subsīdijas to iegādei. Tikmēr federālā valdība plānojot jaunus nodokļu atvieglojumus, lai popularizētu elektromobiļus kā uzņēmumu transportu.

 

 
43 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
GTD2 5.septembris 2024 8:17
31 1 Atbildēt

lai beidz māžoties ar atbalstiem, tirgus pats sakārtos kādi auto nepieciešami, Kad e-auuto būs lētāki par iekšdedzes auto tad situācija mainīsis, jo tie taču esot stipri vienkāršāki, tad taču nav iemesla būt dārgākiem

John 5.septembris 2024 11:52
26 3 Atbildēt

Problēma ir tāda, ka el auto ir smagāki par mašīnām ar iekšdedzes dzinējiem. Tas  nozīmē, ka nolieto ceļus arī vairāk, bet nekādus nodokļus nemaksā.  Nu tad arī nav nekāds brīnums, ka mūsu ceļi paliek arvien briesmīgāki un valsts budžetā ir deficīts, kas jākompensē paceļot nodokļus.

Experts 5.septembris 2024 10:26
23 1 Atbildēt

Situācija būtu vēl sliktāka ar elektro auto iegādi Latvijā, ja vēl visādas valsts iestādes nesapirktos elektriskos vai hibrīdus pa nodokļu maksātāju naudu. Kad pašiem nauda nav jānopelna, bet vienkārši tiek dota, cik prasa, tad var pirkt pašus dārgākos un nokomplektētos hibrīdus.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nāvējošākā marka ASV un tehniski sliktākais auto Vācijā – kas tas ir? (Tesla) 4

Pēdējā laikā Tesla automobiļi saņēmuši neglaimojošas atziņas no organizācijām, kas vērtē automobiļu drošību, kvalitāti, ilgmūžību un citus svarīgus faktorus. Lasīt vairāk

 

Autovadītāja pabrauc garām nobrauktuvei un... slēdz atpakaļgaitā (+ VIDEO) 17

Sievietei neienāk prātā, ka nobraukt no maģistrāles varētu arī dažus kilometrus uz priekšu - nevienam netraucējot un neizraisot avāriju. Lasīt vairāk

 

Guandžou motoršovs – 1100 jauni modeļi, 78 pasaules pirmizrādes 4

Ķīnā darbu sācis Guandžou motoršovs, kas piedāvā 1172 jaunu transportlīdzekļu, no kuriem 512 pārstāv new energy vehicles (NEVs) sektoru. Lasīt vairāk

 

Volvo vadītājs ar piekabi apdraud savu un citu dzīvības. Smagi satiksmes noteikumu pārkāpumi! (+ VIDEO) 74

Volvo vadītājs vēlreiz pierāda sen zināmo patiesību, ka riskējot un agresīvi braucot nekāds lielais ieguvums (šajā gadījumā tas līdzinājās nullei) nav iespējams. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti