Eiropas lielākais automobiļu tirgus jau kuro mēnesi uzrāda neslēptu nepatiku pret bateriju automobiļiem.
Elektrisko auto pretinieki šobrīd var triumfēt – augusta statistika jau atkal uzrāda pieprasījuma kritumu, turklāt šoreiz to eksperti sauc par “dramatisku”.
Saskaņā ar Federālās autotransporta pārvaldes (KBA) datiem 2024. gada augustā jaunu automašīnu reģistrāciju skaits sasniedza 197 322 vienības, kas ir par 27,8% mazāk nekā tajā pašā mēnesī pērn, savukārt šī gada laika nogrieznī pirmo reizi reģistrēts neliels kritums par 0,3 procentiem.
Pirmajā pusgadā bija vērojams pieaugums ar iekšdedzes motoriem aprīkoto (arī dīzeļu) automašīnu segmentā, taču augustā arī šeit kritums, kas skaidrojams ar slikto kopējo ekonomikas attīstību.
Elektrisko automašīnu reģistrācijas samazināšanās ir dramatiska – mīnus 68,8 procenti, salīdzinot ar to pašu mēnesi pagājušajā gadā. Pirmajos astoņos mēnešos kritums bija par 40,6%, salīdzinot ar šo pašu periodu pērn. Augustā bija vērojams kritums arī uzlādējamo hibrīdu segmentā (-6,8%), kas gada laikā sasniedz 4,5%. Augustā kritums arī benzīna automašīnām (- 7,4%) un dīzeļiem (- 24,4%).
Vācijas tirgus eksperti uzsver, ka federālās valdības plānotie nodokļu atvieglojumi elektriskajiem transportlīdzekļiem ir tikai piliens jūrā, kas palīdz vien komerciālai reģistrācijai. Pamatotas bažas ir par nākamo gadu, kad stingrāki CO2 mērķi palielinās spiedienu uz ražotājiem veicināt e-mobilitāti, lai izvairītos no naudas sodiem. Ja citu stimulu nebūs, šāds solis neko nepalīdzēs.
Eksperti atgādina, ka pieprasījums pēc elektromobiļiem sāka kristies pēc tam, kad valdība samazināja un pēc tam arī pārtrauca subsīdijas to iegādei. Tikmēr federālā valdība plānojot jaunus nodokļu atvieglojumus, lai popularizētu elektromobiļus kā uzņēmumu transportu.
lai beidz māžoties ar atbalstiem, tirgus pats sakārtos kādi auto nepieciešami, Kad e-auuto būs lētāki par iekšdedzes auto tad situācija mainīsis, jo tie taču esot stipri vienkāršāki, tad taču nav iemesla būt dārgākiem