Dramatisks kritums: pieprasījums pēc elektroauto Vācijā nokrities par gandrīz 70% 43

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 5.septembris 2024 4:56

Eiropas lielākais automobiļu tirgus jau kuro mēnesi uzrāda neslēptu nepatiku pret bateriju automobiļiem.

Elektrisko auto pretinieki šobrīd var triumfēt – augusta statistika jau atkal uzrāda pieprasījuma kritumu, turklāt šoreiz to eksperti sauc par “dramatisku”.

Saskaņā ar Federālās autotransporta pārvaldes (KBA) datiem 2024. gada augustā jaunu automašīnu reģistrāciju skaits sasniedza 197 322 vienības, kas ir par 27,8% mazāk nekā tajā pašā mēnesī pērn, savukārt šī gada laika nogrieznī pirmo reizi reģistrēts neliels kritums par 0,3 procentiem.

Pirmajā pusgadā bija vērojams pieaugums ar iekšdedzes motoriem aprīkoto (arī dīzeļu) automašīnu segmentā, taču augustā arī šeit kritums, kas skaidrojams ar slikto kopējo ekonomikas attīstību.

Elektrisko automašīnu reģistrācijas samazināšanās ir dramatiska – mīnus 68,8 procenti, salīdzinot ar to pašu mēnesi pagājušajā gadā. Pirmajos astoņos mēnešos kritums bija par 40,6%, salīdzinot ar šo pašu periodu pērn. Augustā bija vērojams kritums arī uzlādējamo hibrīdu segmentā (-6,8%), kas gada laikā sasniedz 4,5%. Augustā kritums arī benzīna automašīnām (- 7,4%) un dīzeļiem (- 24,4%).

Vācijas tirgus eksperti uzsver, ka federālās valdības plānotie nodokļu atvieglojumi elektriskajiem transportlīdzekļiem ir tikai piliens jūrā, kas palīdz vien komerciālai reģistrācijai. Pamatotas bažas ir par nākamo gadu, kad stingrāki CO2 mērķi palielinās spiedienu uz ražotājiem veicināt e-mobilitāti, lai izvairītos no naudas sodiem. Ja citu stimulu nebūs, šāds solis neko nepalīdzēs.

Eksperti atgādina, ka pieprasījums pēc elektromobiļiem sāka kristies pēc tam, kad valdība samazināja un pēc tam arī pārtrauca subsīdijas to iegādei. Tikmēr federālā valdība plānojot jaunus nodokļu atvieglojumus, lai popularizētu elektromobiļus kā uzņēmumu transportu.

 

 
Visi komentāri
 
kurats 5.septembris 2024 7:14
4 0 Atbildēt

Tā tam būs būt!!!

No rīta 5.septembris 2024 7:19
0 3 Atbildēt

nee - Vācija nav rādītājs- šobrīd.

Teslists 5.septembris 2024 7:39
2 15 Atbildēt

Visi kuriem kait cik prātiņš darbojās sev jau ir nopirkuši EV, atpalikušie un bomāri jau tāpat nepirks.

0pis 5.septembris 2024 8:49
9 1 Atbildēt

Atpalikušie par savu naudu brīvprātīgi testē eksperimentālos modeļus, kam bišku sajēgas vēl ir - nopirks pēc 5 gadiem, kad auto kā suns nestāsies pie katra lādēšanas staba.

Nu nu 5.septembris 2024 10:07
6 1 Atbildēt

Dēļ tādiem bomžiem kā tu, visi par elektrību maksā dārgāk.

ICE 5.septembris 2024 13:06
7 0 Atbildēt

Šīr, tu savu Teslu pēc gadiem 5. varēsi šrotā nodot, jo nevienam viņu nevajadzēs.

Realitāte 5.septembris 2024 22:45
1 1 Atbildēt

Vai tu domā ka tādam kā viņam interesē, vai jums ubagiem vajadzēs viņa nojāto veco teslu, vai nevajadzēs? visticamāk ka nobrauks 10 gadus, un tad būs galīgi vienalga, jo par ietaupīto naudu uz degvielu vien, varēs atkal jaunu nopirkt.

topinamburs 5.septembris 2024 7:54
7 1 Atbildēt

Neskaidrība ar atbalsta maksājumiem, ja nākotnē to atkal dos, tad var taču pagaidīt!

GTD2 5.septembris 2024 8:17
31 1 Atbildēt

lai beidz māžoties ar atbalstiem, tirgus pats sakārtos kādi auto nepieciešami, Kad e-auuto būs lētāki par iekšdedzes auto tad situācija mainīsis, jo tie taču esot stipri vienkāršāki, tad taču nav iemesla būt dārgākiem

anonimikis 5.septembris 2024 8:58
4 3 Atbildēt

Vajadzētu arī beigt māžoties ar akcīzes atlaidi dīzelim. Lai ir vienādi nodokļi ar benzīnu un tirgus lai sakārto lietas.

GTD2 5.septembris 2024 11:27
15 0 Atbildēt

el auto vispār nav akcīzes ,ne patērētai el.enerģijai,kas mums trūkst, ne arī ceļa nodoklis. lai tik nesaka,ka tas tapēc ,ka tas ir zaļi, nē tā nav zaļi ir iet ar kājām, braukt ar velo, jeb sliktākajā gadījumā braukt ar sabiedrisko.

DJ40 5.septembris 2024 21:08
0 1 Atbildēt

Akcīzes atlaide dìzelim ir täpēc, ka kravu transports patērē lielāko daļu.

Nja 5.septembris 2024 9:19
7 0 Atbildēt

Nedomāju ka viņiem jābūt lētākiem, bez atbalsta ja maksās +/- 5% robežās tad būs ok, kam vajag divas mašīnas, daudzi gan jau paņemtu otru uz elektrību. Tad jau skatītos kā kalpo un domātu par otru. Bet daudzi ir apdedzinājušies un iet atpakaļ uz iekšdedzes dzinēju.

EDS 5.septembris 2024 9:53
8 2 Atbildēt

KUR ta ņems tik daudz strāvas lai to visu lērumu uzlādētu? Un kur nu vēl bateriju utilizācija...! galīgi auzās

Narkalogs 5.septembris 2024 15:58
1 4 Atbildēt

Barerejas jau tiek pārstrādātas ar 80% efektivitāti. Elektrība būs izaicinājums daudzīvokļu mājās privātmājās lielu problēmu nebūs. Mūsdienu lādētājs spēj pielāgoties strāvas patēriņam mājsaimniecībā, var ieprogrammēt kad un kā lādēt.

Sergejs 5.septembris 2024 16:51
5 1 Atbildēt

"Barerejas jau tiek pārstrādātas ar 80% efektivitāti"

Linku uz pārstrādi RŪPNIECISKĀ mērogā studijā, lūdzu.

Narkologs 5.septembris 2024 17:45
1 0 Atbildēt

Piemēram, "Li-Cycle" Kanādā izmanto metodi, kas ļauj atgūt būtiskos materiālus no litija jonu baterijām ar ievērojamu efektivitāti. Li-Cycle rūpnīcas spēj apstrādāt līdz 10 000 tonnām bateriju materiālu gadā un plāno paplašināt šo apjomu līdz 90 000 tonnām. Tas ļauj pārstrādāt materiālus no aptuveni 180 000 elektroauto baterijām gadā.

Vēl viens ievērojams spēlētājs ir "Redwood Materials", kas atgūst līdz 95% vērtīgo materiālu no baterijām, piemēram, niķeļa, litija un kobalta. Šī uzņēmuma mērķis ir līdz 2025. gadam sasniegt ražošanas jaudu, kas pietiekama vienam miljonam elektroauto gadā, un līdz 2030. gadam šo jaudu palielināt līdz pieciem miljoniem

mnde 6.septembris 2024 8:52
0 0 Atbildēt

maza piebilde, pārstrādādē iegūtās izejvielas ir čum dārgākas, kā jaunu ieguve, kā arī nedomāju, ka tā pārstrāde ir baisi ekoloooģiska un ka šo iekļauj kopējā ekoloģiskās pēdas nospiedumā, kad tiek vērtēts elektro auto ekoloģiskums.

Un vēl - cik akumulatoru tiek saražots un cik % no saražotā tiek nodrošinātas pārstrādes jaudas? Jo kapacitāte 100000  t/gadā nav ne daudz ne maz, tas ir tikai skaitlis, iekams to nesalīdzina ar jaunu bateriju ražošanas apjomu.

Nja 5.septembris 2024 16:05
1 0 Atbildēt

Esi dzirdējis ka Norvēģiem gaisma raustās?

Narkologs 5.septembris 2024 17:49
1 1 Atbildēt

Es dzirdēju ka ja ar produktiem kam beigušies derīguma termiņi iekāpj laika mašīnā....... var panāatgūt viņu svaigumu! Es dzīvoju Norvēģijā braucu ar elektroauto un nezinu ne bēdu. Vienīgo reizi kad raustās gaismas ir ziemasvētku eglītē!

Experts 5.septembris 2024 10:26
23 1 Atbildēt

Situācija būtu vēl sliktāka ar elektro auto iegādi Latvijā, ja vēl visādas valsts iestādes nesapirktos elektriskos vai hibrīdus pa nodokļu maksātāju naudu. Kad pašiem nauda nav jānopelna, bet vienkārši tiek dota, cik prasa, tad var pirkt pašus dārgākos un nokomplektētos hibrīdus.

Narkologs 5.septembris 2024 15:53
1 2 Atbildēt

Pirms spriežat painteresējaties kāds ir nolikums kad valsts iestādes iegādājas elektroauto! Pēc jūsu vārdiem visi braukā ar Tesla un e- tron!!!!

Narkologs 5.septembris 2024 17:48
0 0 Atbildēt

Es dzirdēju ka ja ar produktiem kam beigušies derīguma termiņi iekāpj laika mašīnā....... var panāatgūt viņu svaigumu! Es dzīvoju Norvēģijā braucu ar elektroauto un nezinu ne bēdu. Vienīgo reizi kad raustās gaismas ir ziemasvētku eglītē!

Dinars 6.septembris 2024 19:45
0 0 Atbildēt

Tā nav iestāžu izvēle, to Ministru kab. ir noteicis kā oblogātu, ka noteiktam procentam jābūt elektro auto

ro 5.septembris 2024 11:50
9 3 Atbildēt

Fak the elektrocars un visi autoeksperti ar saviem topiem,kuros dominē šīs miskastes bez dvēseles😇...un lai dzīvo iekšdedzes dzinēji!!!!

:-) 5.septembris 2024 16:21
3 0 Atbildēt

Nu re, arī Geely, tie kam kabina klāt VOLVO emblēmu paziņojuši, ka tomēr, arī pāc 2030. turpinās ICE ražošanu.GReW

John 5.septembris 2024 11:52
26 3 Atbildēt

Problēma ir tāda, ka el auto ir smagāki par mašīnām ar iekšdedzes dzinējiem. Tas  nozīmē, ka nolieto ceļus arī vairāk, bet nekādus nodokļus nemaksā.  Nu tad arī nav nekāds brīnums, ka mūsu ceļi paliek arvien briesmīgāki un valsts budžetā ir deficīts, kas jākompensē paceļot nodokļus.

hue 5.septembris 2024 15:18
3 0 Atbildēt

1% EV nokāva visus Latvijas ceļus un valsts budžetā uztaisīja caurumu.

Nja 5.septembris 2024 16:06
8 0 Atbildēt

Rīga ir drausmīga, visi 1% laikam tur vien braukā

Sergejs 5.septembris 2024 16:54
2 2 Atbildēt

Katrā jokā ir daļa no patiesības, šajā gana liela👍

650 5.septembris 2024 12:24
6 0 Atbildēt

Pamatā ir (būs) 2 eksistences varianti.Vai nu tu dzīvo (brauc) uz lohu rēķina, vai nu pats esi Lohs.

Krotow 5.septembris 2024 12:31
7 2 Atbildēt

Reiz solīja ka elektroauto būs lētāki un arī lietošanā lētāki. Praksē viss ir otrādi. Salīdzinot ar degvielas uzpildes laiku lādējas lēni, baterijas mirst ātrāk kā bundža sarūsē un arī elektrībai cena mākoņos. Kad elektroauto reāli būs lētāki, tie kļūs populārāki. Tas ir tik vienkārši.

GB12 5.septembris 2024 17:36
2 1 Atbildēt

"...baterijas mirst ātrāk kā bundža sarūsē..." no šī vietas, lūdzu, sīkāk.

ZZZZ 6.septembris 2024 8:53
1 0 Atbildēt

GB12 viņam vecais pogu telefons un vēl strādā, strādā un strādā...Kamēr veco nenolietos mamma jaunu nepirks. Bet reālitātē ir tā jā kā te brauc

GB12 6.septembris 2024 15:18
0 0 Atbildēt

Tas ir viens gadījums. Ir noteikti vairāki (godīgi sakot, pat nenoskatījos video, mani vairāk statistiski dati interesē), bet, ja es te sākšu meklēt jūtubā video, kur noklapē ICE dzinēji...

John 5.septembris 2024 18:54
1 0 Atbildēt

Lielakā daļa EV īpašnieki dzīvo pierīgā un viņi visi brauc uz Rīgu strādāt.

Bet palielinoties šim procentam - situācija uz ceļiem un valsts budžetā paliks vēl sliktāk.

mnde 6.septembris 2024 8:56
2 0 Atbildēt

tīri fakti

Toyota šefs ir runājus, ka, ja vienā naktī 30% Japānas autoparka pārvēršas par baterijauto, valstī ar vājprātīgu uzviju nepietiek saražotās elektroenerģijas.

Nerunājot par elektropārvades un sadales tīklu kapacitāti.

Jautājums - kur raut tik daudz elektrības un cik ir jāieinvestē elektrotīkos paliek atklāts.

ZZZZ 6.septembris 2024 9:53
0 1 Atbildēt

mnde te nav Japāna! Te varētu ar elastīgiem ātri mainīgiem tarifiem un attiecīgi piedāvāt patērētājiem to tīklu vēl nedaudz nobalansēt. Akumulēt. Bet skatamies kam pieder, kas ir patiesā labuma guvēji saules parkam? Vasilijam ar Kipras reģistrāciju. Jā tā te ir. Jūs droši varat riet tālāk.

mnde 6.septembris 2024 10:56
0 0 Atbildēt

Skaidrs, ka te ne tuvu nav Japāna. Japāna būs "mazmazliet" pašpietiekamāka enerģētikā, kā Latvija.

Esi interesējies, cik ~ Latija saražo attiecībā pret patēriņu? Pateikšu priekšā - ļoti rupji aptuveni pusi tikai pati spēj saražot. Jau tagad aptuveni pusi importējam.

Ne tikai mums, bet arī potenciālajiem eksportētājiem pieaugs baterijauto skaits, līdz ar to palielināsies iekšejais patēriņš.

Nu nevar ne vienā mēnesī, ne pat gadā pacelt elektroenerģijas ražošanas apjomus, jo uzbūvēt, HES, TEC, AES utt prasa laiku. Saule ir tikai vasarā pa dienu, ziemā tās nav. Kur raut to trūkstošo, kad eksportētājiem samazinās "liekās" jaudas?

ZZZZ 6.septembris 2024 11:24
0 0 Atbildēt

Ziemā mnde nav saules? Tev pieredze? Vēl ir vējš, bet tur kaut kādas kvotas 🙈Man ir pieredze, kad krīzes laikā nebija ko liet bākā, pie furniera varēji visu dienu stāvēt rindā lai iepildītu savu taloniņu 10l. Citi taisīja malkas klucīšu kurināmu gāzģeneratoru. Īsa te dažiem atmiņa. Vai maz gadiņi.

topinamburs 6.septembris 2024 12:32
0 0 Atbildēt

Cik naftas saražojam paši?

WALA 6.septembris 2024 11:10
1 0 Atbildēt

BEV ir vairākas problēmas - uzlādes tīkla (ne)esamība, rezerves daļu pieejamība, remontiespējas, tālākpārdošanas vērtība, apdrošināšanas īpatnības.

Tikai pirmajā mirklī šķiet ka BEV ir mazāk problēmu, un to ir relatīvi maz kamēr auto pavisam svaigs ...

Asaris 8.septembris 2024 23:12
0 0 Atbildēt

Kamēr ceps tikai mašīnas ar 40+ eur cenu, nekas arī neuzlabosies.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Degvielas cenas: Dīzelis 1.477 un 95 benzīns 1.517 EUR; bet Igaunijā? - 15.09.2024

iAutolv uzpilda degvielu par 1.477 eiro litrā, Gulbenē todien Neste cena bija 1.42 par litru, bet Igaunijā 15. septembrī par dīzeļdegvielas litru prasīja 1,419 eiro. Lasīt vairāk

 

Pjastri veiksmīgi aizsargājas no Leklēra un uzvar Azerbaidžānas "Grand Prix" 2

Austrālijas autosportists Oskars Pjastri svētdien izcīnīja uzvaru Pirmās formulas (F-1) pasaules čempionāta 17.posmā - Azerbaidžānas "Grand Prix" - un viņa pārstāvētā "McLaren" komanda kļuva par līderi Konstruktoru kausā. Lasīt vairāk

 

Lielas problēmas BMW: Dingolfingas rūpnīca uz laiku aptur ražošanu, atsaukums izmaksās miljonus 4

BMW uz laiku apturējis ražošanu savā Eiropas lielākajā rūpnīcā Vācijas pilsētā Dingolfingā. Iemesli lēmumam ir vairāki. Lasīt vairāk

 

Dzelzceļa stacija RIX lidostā un vilciena savienojums ar Rīgu būtu jāiesaldē vismaz uz 10 gadiem (+ VIDEO) 23

iAutolv apskata topošo Rail Baltica stacijas ēku Rīgas lidostā un izsaka savas domas attiecībā par šo projektu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti