ASV autobūves uzņēmums Ford uzlabojis savu BlueCruise tehnoloģiju, kas nodrošina daļēju autonomo braukšanu uz noteiktiem ceļiem. Tas iespējams, pateicoties jaunākajam atjauninājumam ar indeksu 1.4.
Ford BlueCruise tehnoloģija 2023. gada Consumer Reports pētījumā tika atzīta par labāko automatizēto braukšanas palīgsistēmu, atstājot aiz sevis sistēmas, ko izstrādājis Cadillac un Mercedes-Benz.
Turpinājumā Ford ir izlaidis BlueCruise versiju 1.4, kas tās darbību padara vēl efektīvāku, piemēram, tagad tā labāk darbojas maza rādiusa līknēs, kā arī sliktos laika apstākļos un spožā saulē. Rezultātā vadītājs var braukt brīvroku režīmā 5-8 reizes ilgāk nekā tas bija iespējams ar iepriekšējām autopilotu versijām.
BlueCruise 1.4 ir iemācījies tikt galā ar asiem pagriezieniem – agrāk tas pieprasīja vadītāja iejaukšanos, taču tagad samazina ātrumu un ar uzdevumu tiek galā pats, vadītājam paliekot brīvroku režīmā. Efektīvāk tiek izpildītas arī tādas darbības kā joslu maiņa pieskaroties virzienrādītājam un In-Lane Repositioning manevrs, kas palīdz nodrošiniet vairāk vietas, nedaudz atvirzoties un ieturot distanci no transportlīdzekļiem blakus joslās.
BlueCruise 1.4 būs pieejams atsevišķos 2025. gada Ford un Lincoln modeļos, piemēram, F-150 un Navigator. Vēlāk modeļu klāsts paplašināsies, ietverot iepriekšējo ražošanas gadu automašīnas.
Pēc Ford aplēsēm, visā pasaulē ir 492 000 ar BlueCruise aprīkotu transportlīdzekļu, kas par visiem autopilota režīmā nobraukuši vairāk nekā 392 miljonus kilometru.
Lasīju ka MB to dara līdz 95km/h.