Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

ES valstis atbalsta papildu ievedmuitu elektromobiļu importam no Ķīnas

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 4.oktobris 2024 16:31

Eiropas Savienības (ES) dalībvalstis piektdien atbalstījušas papildu tarifus elektromobiļu importam no Ķīnas, lai gan pret to iebilda bloka lielākā ekonomika Vācija, atklājuši avoti ES diplomātiskajās aprindās.

Par papildu tarifiem līdz 35,3% nobalsoja desmit ES valstu, tostarp Francijas un Itālijas, vēstnieki, piecas valstis, kuru vidū ir Vācija un Ungārija, balsoja pret un 12 valstis atturējās.

Jūnijā Eiropas Komisija ieviesa papildu pagaidu ievedmuitas nodevas Ķīnas elektromobiļu importam, jo izmeklēšanā secināts, ka Pekinas palīdzība autobūves nozarei rada negodīgu konkurenci.

Ķīna jaunos tarifus, kas noteikti līdz 35,3% ievedmuitai, kritizējusi kā protekcionisma pasākumu, kas var izraisīt tirdzniecības karu. Sākotnēji jūnijā EK ierosināja papildu ievedmuitas nodevas līdz pat 38%.

Pašreizējā ievedmuita ir 10%.

Brisele papildu nodevas pamato ar mērķi aizsargāt Eiropas autoražotājus, jo nozare nodrošina 14 miljonus darbavietu, taču neiegūst no valsts subsīdijām, kādas Ķīna maksā saviem uzņēmumiem.

Plānots, ka ES papildu nodevas būtu spēkā piecus gadus no 31.oktobra.

Lai apturētu nodevu ieviešanu, nepieciešams vismaz 15 valstu, kas pārstāv 65% bloka iedzīvotāju, balsojums pret.

No abām lielākajām bloka valstīm Francija atbalsta tarifu ieviešanu, lai uzlabotu vietējo ražotāju spēju konkurēt ar Ķīnā ražotiem elektromobiļiem, bet Vācija, kurai ir spēcīga autobūves nozare, pret papildu nodevām iebilst, sakot, ka tās ražotāji, piemēram, BMW, "Volkswagen" un "Mercedes" ir daudz investējuši Ķīnā un ES ar tarifiem apdraud attiecības ar Pekinu.

Arī, piemēram, Ungārija iebilst pret tarifiem, jo Ķīna ir draudējusi ar atbildes pasākumiem un sākusi izmeklēšanu par Eiropas brendija, piena produktiem un cūkgaļu.

Vācijas finanšu ministrs Kristians Lindners, lielākie autobūves uzņēmumi un citas iesaistītās puses pēc atbalsta ES papildu nodevām mudināja bloku rūpēties, lai novērstu tirdzniecības karu ar Ķīnu.

Tirdzniecības saspīlējums starp Ķīnu un ES neaprobežojas tikai ar elektromobiļiem, Briseles uzsāktās izmeklēšanas attiecas arī uz Ķīnas subsīdijām saules paneļiem un vēja turbīnām.

Bloku gaida grūts uzdevums, jo tas cenšas veicināt savu tīro tehnoloģiju nozari un investēt zaļajā pārejā, neizraisot sāpīgu tirdzniecības karu ar Ķīnu.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pirmais no 33 ceļā pie pircēja – Alfa Romeo uzsāk ekskluzīvā Stradale 33 piegādes (+ FOTO)

Šonedēļ Alfa Romeo uzsācis ekskluzīvā un pateicoties roku darbam tapušā modeļa Stradale 33 piegādes. Lasīt vairāk

 

Līdz 1100 km sniedzamība - RAM piesaka Ram 1500 Ramcharger (+ FOTO) 10

Stellantis koncerna zīmols Ram Truck pieteicis modeli 1500 Ramcharger – pikapu ar Range Extender tehnoloģiju, kura darbības rādiuss sniedzas līdz 1100 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Ford jāatsauc gandrīz 770 000 dīzeļauto

Ford izziņojis par atsaukumu gandrīz 770 tūkstošiem automašīnu, kas aprīkotas ar dīzeļdzinējiem. Lasīt vairāk

 

Kādus defektus un kļūmes sedz autoražotāja garantija? (+VIDEO) 4

To TV Autoziņām skaidro multizīmolu dīlera Auto Bassadone servisa tehniskais speciālists Edgars Lulle. Kas tad ir garantija? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti