Neraugoties uz Vācijas paustajām bažām, lielākā daļa ES valstu ir atbalstījušas papildu tarifus līdz pat 35,3% apmērā.
Par papildu tarifiem no Ķīnas ievestajiem elektromobiļiem nobalsoja desmit valstis, piecas, ieskaitot Vāciju un Ungāriju bija pret, 12 atturējās.
Vācijas automobiļu rūpniecības centrālā asociācija (ZDK) pauž nožēlu par šo lēmumu. Izdevums Auto-Medienportal.de raksta, ka pēc ZDK domām ES Ministru padomes balsojuma rezultāts par papildu tarifu ieviešanu Ķīnas automobiļu importam raida nepareizu signālu. “Mēs ļoti nožēlojam, ka federālā kanclera nostāja ar skaidru nē neguva vairākumu. Soda tarifi nav risinājums godīgai, globālai tirdzniecībai," sacīja asociācijas viceprezidents Tomass Pekrūns, ražotāju tirdzniecības pārstāvis Vācijā.
Lēmumā viņš saskata trūkumus patērētājiem, kuriem par transportlīdzekļiem nākotnē būs jāmaksā vairāk un vēl vairāk pasliktinās nevēlēšanos pirkt elektromobiļus, gan arī auto tirgotājiem, kuri iekļāvuši Ķīnas zīmolu produkciju un to atbalstam ir ieguldījuši līdzekļus. “Tas ir trieciens finansēm, jo šie soda tarifi draud izkropļot konkurenci. Tas ietekmētu Ķīnā neražoto transportlīdzekļu eksportu, un tas vājinātu Vāciju kā uzņēmējdarbības vietu, šeit bāzētos ražotājus un piegādātājus," skaidro Pekrūns.
Arī Automobiļu rūpniecības asociācija (VDA) pievienojās tiem, kas balsoja pret, uzskatot, ka dalībvalstu vairākuma balsojums vājina globālo tirdzniecību. VDA prezidente Hildegarda Millere vēlreiz nepārprotami iestājās par sarunām, lai novērstu “eskalāciju” un neriskētu ar pretreakciju no Ķīnas, aicinot Ķīnu iesaistīties godīgā pasaules tirdzniecībā un meklēt kopīgu risinājumu.
Drīzāk jau tāpēc, ka viņu biznesu Ķīna iegrožos. Balsošanas rezultāts jau tāpat iepriekš zināms. Tagad varēs ķiniešiem stāstīt, ka viņi grib tik to labāko.