ES nosaka papildu muitas nodevas Ķīnā ražotajem elektroauto - iAuto

ES nosaka papildu muitas nodevas Ķīnā ražotajem elektroauto

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 30.oktobris 2024 14:42

Šonedēļ stāsies spēkā Eiropas Savienības (ES) papildu muitas nodevas Ķīnā ražotajiem elektriskajiem automobiļiem, otrdien paziņoja Eiropas Komisija (EK).

Šīs nodevas papildinās pašreizējo 10% tarifu no Ķīnas importētajiem elektriskajiem transportlīdzekļiem.

Lēmums stāsies spēkā pēc tā publicēšanas ES oficiālajā vēstnesī trešdien. Papildu tarifi stāsies spēkā no ceturtdienas.

Eiropas Komisijas (EK) veiktajā izmeklēšanā tika konstatēts, ka Ķīnas valsts subsīdijas rada negodīgu konkurenci Eiropas autoražotājiem.

Jaunie tarifi būs spēkā piecus gadus.

Dažādu ražotāju produkcijai likmes atšķirsies.

Jaunie tarifi attieksies arī uz ārvalstu koncernu Ķīnā ražotajiem elektroauto, Piemēram, "Tesla" Ķīnā ražotajiem elektriskajiem transportlīdzekļiem tiks piemērots 7,8% tarifs.

Ķīnas autobūves gigantam "Geely", kas ir viens no valsts lielākajiem elektrisko transportlīdzekļu ražotājiem, tiks piemērots papildu tarifs 18,8% apmērā.

Jaunos tarifus neatbalsta vairākas ES dalībvalstis, to vidū Vācija un Ungārija. Taču oktobra sākumā notikušajā balsojumā  neizdevās tos bloķēt, jo tam būtu vajadzīgas vismaz 15 valstis, kas pārstāv 65% bloka iedzīvotāju.

Vairāki  Eiropas lielie autoražotāji, tostarp Vācijas "Volkswagen", ir kritizējuši EK pieeju un mudinājuši Briseli atrisināt šo jautājumu sarunu ceļā.

Sarunas starp abām pusēm turpinās, un tarifus var atcelt, ja tiks panākta vienošanās, taču Ķīnas un ES amatpersonas ir norādījušas, ka pašlaik abu pušu pozīcijās ir lielas atšķirības.

Atbildot uz gaidāmo papildu nodevu noteikšanu elektroauto importam,. Ķīna 8.oktobrī paziņoja, ka tā piemēros pagaidu tarifus no ES importētajam brendijam un konjakam.

Pekina ir arī sākusi pārbaudes par ES subsīdijām dažiem Ķīnā importētiem piena un cūkgaļas produktiem.

Tirdzniecības saspīlējums starp Ķīnu un ES neaprobežojas tikai ar elektriskajiem automobiļiem, jo Brisele izmeklē arī Ķīnas subsīdijas saules paneļiem un vēja turbīnām.

ES nav vienīgā, kas piemēro augstus tarifus Ķīnas elektriskajiem automobiļiem.

Kanāda un ASV pēdējos mēnešos ir noteikušas daudz augstākus tarifus 100% apmērā Ķīnas elektromobiļu importam.
 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti