Vācijā oktobrī pārdoti 231 992 jauni automobiļi, kas ir par 6% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, tādējādi reģistrēts pirmais kāpums kopš jūnija, liecina federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras KBA apkopotie dati.
Šo kāpumu galvenokārt veicinājusi komerctransporta pārdošanas apjoma palielināšanās par aptuveni 10%, savukārt privātajam lietojumam paredzēto automobiļu tirdzniecība sarukusi par 2,5%.
Tikmēr elektrisko automobiļu tirdzniecības apjoms Vācijā oktobrī sarucis par aptuveni 5%, turpinot lejupslīdi pēc valsts subsīdiju atcelšanas pērn.
Elektroauto tidzniecība valstī pagājušajā mēnesī veidoja aptuveni 15% no pārdoto jaunu automobiļu kopajoma, kas ir zem vidējā rādītāja pērn aptuveni 18% apmērā.
Analītiķi prognozē, ka šogad kopumā jaunu elektroauto pārdošana Vācijā salīdzinājumā ar pagājušo gadu samazināsies par gandrīz 30%.
Pieprasījuma samazināšanās pēc elektriskajiem automobiļiem raisījusi bažas par Vācijas autoražošanas nozari kopumā, un šo satraukumu saasināja autobūves milža "Volkswagen" pārsteidzošais paziņojums septembrī, ka izmaksu samazināšanas nolūkā tas valstī varētu slēgt rūpnīcas un samazināt strādājošo skaitu.
Papildu bažas rada papildu ievedmuitas tarifu ieviešana Eiropās Savienībā Ķīnā ražotiem elektromobiļiem. Vācijas autobūves nozarē valda bažas, ka Pekinas atbildes pasākumi būs bargi.
Kā ziņots, Vācijā pērn tika pārdoti 2,8 miljoni jaunu automašīnu, kas ir par 7,3% vairāk nekā gadu iepriekš.