Britu autoražotājs Jaguar pārkārtojas uz pilnībā elektrisku transportlīdzekļu ražošanu, būtiski mainot arī uzņēmuma tēlu, filozofiju un atpazīstamību.
Kā vēsta preses relīze, Jaguar jaunā stila pamatā ir filozofija ar nosaukumu Exuberant Modernism, kas cita starpā, ietver arī jauno logotipu - divus zelta krāsas pusaplī apvienotus burtus “J” un “R”, markas uzrakstu ar noapaļotiem zelta krāsas burtiem un zīmola simbolu - lecošo jaguāru – arī zelta krāsā.
Visi šie elementi tiks iemiesoti topošajā konceptā, kā arī trīs sērijveida elektromobiļos, kurus zīmols izlaidīs pirms 2030. gada.
Pirmais no tiem būs četrdurvju Gran Turismo modelis, kam tirgū jānonāk 2026. gadā.
Interesanti, ka vairums ekspertu un auto žurnālisti ir “šokēti” redzot to, ko Jaguar marketologi ir izdarījuši ar vairāk kā 100 gadus kopto džentlmeņu markas stilu, nodēvējot šādu identitātes stilu par “apšaubāmu”. Vēl viens neviennozīmīgi vērtēts solis ir visu iekšdedzes motoru modeļu izņemšana no aprites, būtībā pārtraucot jauno Jaguar pārdošanu uz vairāk kā gadu un nedodot neko vietā.
2023. gadā Jaguar visā pasaulē pārdeva nepilnus 67 tūkstošus automašīnu, kas ir gandrīz uz pusi mazāk nekā 2019./2020. finanšu gadā, un tēla restarts ir uzņēmuma mēģinājums mainīt situāciju.
Da nu labi, šokē tas tikai tos, kas jaguāru nekad nenopirks. Tos, kas ar tiem brauc, nemulsinātu nekāds logo kamēr uz viņiem nerādīs ar pirkstu viņu loka cilvēki.