Eiropas lielākais jauno automobiļu tirgus ir kā lakmusa papīrs, kas parāda, kādas tendences šobrīd valda mūsu platuma grādos.
Saskaņā ar KBA (federālā motorizēto transportlīdzekļu aģentūra) datiem 2024. gada novembrī Vācijā reģistrēti 244 544 jauni automobiļi, kas ir gandrīz tikpat daudz, cik pirms gada šajā mēnesī.
Reģistrētas 35 167 jaunas elektro (BEV) automašīnas, kas ir par 21,8 procentiem mazāk nekā pērn šajā mēnesī, to īpatsvaram sasniedzot 14,4 procentus. Pārdotas 94 554 automašīnas, kas bija aprīkotas ar hibrīdpiedziņu, kas ir par 20,3 procentiem vairāk nekā tajā pašā mēnesī pērn. Tajā skaitā bija 20 604 plug-in uzlādējamie hibrīdi – pieaugums par +13,7 procentiem un tirgus daļa 8,4 procenti.
77 352 automašīnas bija aprīkotas ar benzīna dzinējiem - par 5,4 procentiem mazāk nekā pagājušā gada novembrī, un arī ar dīzeļdzinējiem aprīkotu automobiļu reģistrācijas turpina kristies - 36 510 vienības, kas ir par 7,5 procentiem mazāk nekā 2023. gada novembrī. Benzīna automašīnu tirgus daļa šobrīd ir 31,6 procenti, dīzeļu – 14,9 procenti.
Veiksmīgākais pašmāju ražotājs novembrī bijis Volkswagen ar 19,1 procentu tirgus daļas, bet no importa markām - Škoda ar 7,5 procentiem tirgus daļas.
Elektromobiļu tirgus joprojām atrodas kritienā – gandrīz 22 procenti mīnusā salīdzinājumā ar 2023. gadu, tomēr biznesa konsultāciju uzņēmums Ernst & Young sagaida tendences izmaiņas nākamajā gadā, saistībā ar jaunajiem izmešu standartiem. Stingros nosacījumus varēs izpildīt vien sasniedzot lielu elektromobiļu īpatsvaru, kas radīs lielu spiedienu uz ražotājiem, liekot tiem meklēt ceļus, kā ieinteresēt pircējus ar samazinātām cenām vai piedāvājot lētu finansējumu.
Opis nav nokomentējjis.Vai būtu pieņēmies prātiņā?