Vācijas "Ifo" institūta biznesa pārliecības indekss valsts autoražošanas nozarē šī gada janvārī turpinājis kritumu, liecina institūta apkopotā informācija.
Biznesa pārliecības indekss Vācijas autoražošanas nozarē janvārī samazinājies līdz mīnus 40,7 punktiem, salīdzinot ar mīnus 35 punktiem decembrī.
"[Vācijas] autoražošanas nozare ir iestigusi krīzē," sacīja "Ifo" analītiķe Anita Velfla.
Jaunākie dati rāda, ka indekss attiecībā uz biznesa nākotnes perspektīvām samazinājies no mīnus 37,3 punktiem decembrī līdz mīnus 42,3 punktiem janvārī.
Tikmēr indekss, kas novērtē pašreizējo biznesa situāciju, samazinājies no mīnus 32,6 punktiem līdz mīnus 39,1 punktam.
"Ifo" norāda, ka Vācijas autoražošanas nozare visvairāk ir noraizējusies par tās konkurētspēju. Janvārī autobūves uzņēmumi novērtējuši, ka to pozīcijas ārvalstu tirgos nekad nav bijuša tik sliktas. Tāpat šie uzņēmumi uzskata, ka būtiski zaudējuši savas pozīcijas arī Vācijas tirgū.
"Sīva Ķīnas uzņēmumu konkurence, ASV prezidenta Donalda Trampa draudi tuvākā nākotnē noteikt muitas tarifus Eiropas Savienības precēm un saspīlētā situācija iekšzemes tirgū rada ievērojamu spiedienu uz Vācijas autoražošanas nozari," uzsver Velfla.
Pie kam lasīju, ka vairāk kā puse ES ieguldījumu inovācijās pieder Vācijai, bet puse Vācijas ieguldījumu attiecas tieši uz autonozari. Briselieši tiešām labi pastrādājuši net zero virzienā, noraujot podā to, kur ieguldīts visvairāk.