Volkswagen Tiguan gandrīz “Latvijas Gada auto 2025”, bet tomēr otrā vieta - iAuto

Volkswagen Tiguan gandrīz “Latvijas Gada auto 2025”, bet tomēr otrā vieta 4

 

Foto: Latvijas Gada Auto

Latvijas Gada Auto | 21.februāris 2025 15:59

Ja noteikumi ļautu, arī Volkswagen Tiguan tiktu kronēts par “Latvijas Gada auto 2025”. Gan Tiguan, gan titula ieguvējs Škoda Kodiaq konkursa finālā ieguva vienādu punktu skaitu.

Saskaņā ar noteikumiem Tiguan nācās piekāpties, tomēr šāda otrā vieta ir gandrīz uzvara un Tiguan ir spējis pārliecināt žūrijas biedrus. Ko par šo auto saka žūrija?

Foto: Latvijas Gada Auto

Tiguan šobrīd ir pieprasītākais Volkswagen zīmola modelis un liela cilvēku interese par šo auto ir bijusi jau kopš tā pirmsākumiem - 2008. gadā. Nu klajā ir laista Volkswagen Tiguan trešā paaudze, iegūstot jaunu dizainu un modernākās tehnoloģijas, tai pašā laikā saglabājot savas labākās īpašības. Tiguan varētu dēvēt par zelta vidusceļu, jo tas piedāvā gan patīkamu vadāmību, gan komfortablu gaitu, gan arī tas ir gana praktisks, lai būtu saprātīgs ģimenes auto.

Pretēji mūsdienu tendencēm, šim modelim piedāvātā dzinēju palete ir ļoti plaša. No benzīna dzinējiem ir 1.5 litru TSI dzinējs ar vieglo hibrīdu (mild hybrid) 130 un 150 zirgspēku jaudas versijās, kā arī 2 litru TSI dzinējs ar pilnpiedziņu un 204 vai 265 Zs jaudu. Ir arī 2.0 TDI dīzeļdzinējs ar 204 vai 265 zirgspēkiem - jaudīgākajam no šiem ir pilnpiedziņa. Un dzinēju klāstā ir arī lādējamais jeb plug-in hibrīds ar 1.5 litru TSI dzinēju divās jaudas versijās - ar 204 vai 272 zirgspēkiem.

Jaunais Tiguan atkarībā no izvēlētā dzinēja veida un aprīkojuma maksā sākot no 33 700 EUR līdz 48 200 EUR un pat vairāk, ja izvēlēsieties dažādas papildaprīkojuma pozīcijas. Toties Tiguan lādējamā hibrīda versijām ir pieejams valsts atbalsts 4500 EUR apmērā.

Foto: Latvijas Gada Auto

Konkursa “Latvijas Gada auto 2025” žūrijas biedru atsauksmes par jauno Volkswagen Tiguan.

Sandris Metuzāls, auto žurnālists, “Jauns.lv”: “Skatoties no sāniem, jaunais Tiguan liekas tāds kā "pufīgāks" par priekšteci, mainījusies arī radiatora reste un priekšpuses apdare. Savu lomu te spēlē arī lielie un tumšie riteņu diski. Arī aizmugure tagad ir stilīgāka, pateicoties sarkano diožu virknei pāri visam bagāžniekam. Simpātisks liekas Volkswagen jaunajos modeļos izmantotais dizaina risinājums ar izgaismotajiem paneļiem durvīs un priekšējā panelī pasažiera pusē - tas tumsā rada intīmu un mājīgu noskaņu, kas turklāt ilgākā laika posmā nesāk krist uz nerviem. Tas ir būtiski, jo reizēm auto ražotāji ar šīm gaismas spēlēm mēdz pārlieku aizrauties, radot pretēju efektu - tās pēc kāda laika gribas vienkārši izslēgt. Te šāda vēlme nerodas. Bez liekiem pārspīlējumiem  ir arī instrumentu panelis - viss vienkārši, pārskatāmi un saprotami.

Volkswagen ļaudis ir  padomājuši par vairākām sīkām, taču praktiskām lietām. Piemēram, pie griestiem ir nodalījums saulesbrillēm, bet priekšā zem vidus konsoles ir atsevišķs un ērts nodalījums telefonu uzlādei: ieliec telefonu tam paredzētajā ligzdiņā un aizver vāciņu, kas vienlaikus ir augšējā nodalījuma pamats. Telefons stabili tiek nofiksēts, nekratās un neslidinās. Ja par braukšanu, tad šis nav tas auto, pie kura stūres izdosies izbaudīt vētrainas emocijas. Te nebūs satriecoša paātrinājuma vai nervus kutinošas motora rēkoņa. Tiguan ir automobilis, kas domāts vienkāršai un drošai braukšanai no viena punkta uz otru. Taču par gaudenu to noteikti nevar saukt, jo 1,5 litru benzīna motors komplektā ar "mild hybrid" elektromotoru vajadzības gadījumā noorganizē diezgan pieklājīgu paātrinājumu.”

Foto: Latvijas Gada Auto

Guntars Pulss, auto žurnālists, “Profi Latvija” galvenais redaktors: “Tiguan otrā paaudze tolaik bija pamatīgs lēciens, jo Volkswagen kompaktais apvidus auto bija kļuvis lielāks un solīdāks. Jaunās paaudzes modelis saglabājis priekšgājēja labās īpašības, kas papildinātas ar jauno VW korporatīvo dizainu un tehnoloģijām. Kā noprotams, par jauno Tiguan ar saviem maciņiem jau paguvuši masveidā nobalsot arī Latvijas pircēji - bet tas, kā zināms, ir pats galvenais balsojums.”

Foto: Latvijas Gada Auto

Jānis Bite, saimniecības pārvaldes vadītājs, “Latvijas Valsts meži” AS: “Ja nu kādam Škoda Kodiaq garums šķiet apgrūtinošs ikdienas lietošanā, par 20 centimetriem kompaktāks ir Volkswagen Tiguan ar tieši tādu pašu tehnisko “pildījumu” – benzīns, dīzelis, PHEV un MHEV. Turklāt šis modelis jūs gaida ar pat zemāku “iepazīšanās” cenu. Beidzot Tiguan salona dizaina izpildījums pārspēj tā čehu brāli, jo līdz šim citu VW grupas ražotāju interjers šķita interesantāks. Tagad to droši var teikt par Tiguan. Un stūre ar īstām un saprotamām pogām ir atgriešanās pie pierastām VW vērtībām – bravo! Volkswagen Tiguan modelis tirgū parādījās gana vēlu – 2007. gadā jau tā piepildītajā kompakto SUV klasē. Taču šis modelis guva ļoti labus panākumus. Šķiet, ka trešā paaudze ar labu interjeru, eksterjeru un tehnisko izpildījumu ir gatava atkārtot sākotnējā modeļa panākumus.”

Viesturs Leitholds, auto žurnālists, “iAuto.lv”: “Jaunā paaudze ir evolucionējusi dizainā un tehnoloģijās, bet ārējie izmēri gan kopumā ir teju identiski otrās paaudzes modelim. Jaunā Tiguan ārējā dizainā sastopamas vēsmas gan no jaunajā Passat izmantotās dizaina valodas, gan elektrisko ID. modeļu saimes. Virsbūves formas kļuvušas noapaļotākas. Salons iekārtots lakoniski – elektrisko ID modeļu manierē. Liels ekrāns, maz fizisku slēdžu. Tiesa, Tiguan gadījumā vislielākā līdzība būs ar jauno Passat modeli, starp kuriem priekšējā paneļa atšķirības ir vien detaļās. Paneļa centrā novietots 32 cm skārienekrāns. Uz reiz zem tā atrodas iepriekšējos modeļos gānītās skārienjutīgās virsmas salona temperatūras un skaļuma regulēšanai. Taču tie šeit ir uzlaboti – tagad tos tumsā var redzēt, jo tie ir izgaismoti. Volkswagen ir ņēmuši vērā sūdzības par nepraktisko multi stūri ar skārienjutīgajiem slēdžiem, tāpēc Tiguan ir saņēmis vecā parauga stūri ar fiziskiem taustiņiem. Jāsaka, ka lai arī šo stūri pazīstam jau vairāk nekā 10 gadus, tā joprojām izskatās gana moderni.

No tehnoloģiskiem jaunumiem jāizceļ jaunā adaptīvā balstiekārtas kontroles sistēma DCC Pro, kas automātiski pielāgo piekares stingrību katram ritenim, ņemot vērā stūres, bremžu un gāzes pedāļa darbību. Salīdzinot ar iepriekš pieejamo sistēmu, šeit amortizatori tiek regulēti ar divu vārstu sistēmu, kas līdz šim pārsvarā tika izmantota daudz sviru piekares sistēmās premium un luksusa klases modeļos. Volkswagen šādi regulējamus amortizatorus jaunajos Tiguan un Passat modeļos integrējuši McPherson piekares sistēmā. Tādējādi panākta ātrāka un precīzāka adaptīvās piekares darbība. Jauns ir arī paplašinātās realitātes head-up displejs, kas ar dažādām animācijām rāda gan navigācijas paziņojumus, gan joslas apzīmējumus. Arī informācijas un izklaides sistēma Tiguan ir pieejama jaunā versijā - tā ir ātrdarbīgāka un intuitīvāka.

Izmēģinātais 150 Zs 1.5 eTSI OPF vieglais hibrīds varētu būt pieprasītākais spēka agregāts, ņemot vērā tā cenu un veiktspēju. Šī ir arī saprātīga versija braukšanai ikdienā. Dzinējs ļauj pārliecinoši iekļauties satiksmē un arī apdzīšanas manevri uz šosejas nesagādā raizes. Taču 150 Zs vairāk būs piemērots mierīgas braukšanas cienītājiem, jo pārlieku dinamiskiem manevriem un straujākam paātrinājumam auto negrib ļauties. Bet tāpēc var izvēlēties 193, 204 un 272 zirgspēku dzinējus. Lai gan Tiguan trumpis joprojām ir teicami sabalansēts piekares regulējums, kas vienlaicīgi nodrošina labu komfortu un precīzu vadāmību. Šķiet jaunajā paaudzē tas deķītis ir pavilkts vēl vairāk komforta virzienā. Visā visumā jaunais Tiguan brauc patīkami, ikdienā ar to pārvietoties nav nogurdinoši. Auto ir liels, bet pie stūres to nejūt un tā gabarīti arī šaurākās ielās ir labi saprotami.”

Foto: Latvijas Gada Auto

Konkurss "Latvijas Gada auto" notiek 26. reizi kopš 1998. gada, un tā mērķis ir ar kompetentas žūrijas, autoražotāju un mediju atbalstu pievērst Latvijas sabiedrības uzmanību jaunākajiem autoražotāju sasniegumiem, kas ir pieejami Latvijas tirgū.

Atbalsta: sludinājumu portāls Zip.lv, t/c Mols, Ignitis ON, ziņu portāls jauns.lv, iAuto.lv, Delfi, TV Auto ziņas, Klubs, Dieviete.lv, LAMB, V4 Motors.

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
W12 22.februāris 2025 12:29
5 1 Atbildēt

“Ir arī 2.0 TDI dīzeļdzinējs ar 204 vai 265 zirgspēkiem - jaudīgākajam no šiem ir pilnpiedziņa.”

————————————-

Kur tur jaunajam VW Tiguan 2.0TDI ir šādi dzinēji????

Reāli ir tikai divas versijas: 150 ZS un 193 ZS. Pēdējais iespējams 4Motion versijā…

iAuto 22.februāris 2025 11:44
2 0 Atbildēt

Tā ir pasaules gada auto konkursu prakse. Arī modeļu gadi automobiļiem skaitās uz priekšu. Eiropas Gada auto šī gada janvārī paziņoja Eiropas Gada auto 2025, kas ir Renault 5.

Mhm 22.februāris 2025 10:03
1 0 Atbildēt

Es nekad nevaru saprast kā var balsot par gada auto 2025, ja gads ir tikai iesācies? Vai tad nebūtu loģiskāk uz gada beigām Kad ir arī kaut kādi dati par jaunā auto uzticamību?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Lada Azimut – nu tad beidzot krievu pašu (+ FOTO) 9

AvtoVAZ pieteicis jaunu modeli Azimut, kas patiešām “būšot pašu izstrādāts un konstruēts”, tātad pirmais rūpnīcas krosovera modelis pēdējo 30 gadu laikā. Lasīt vairāk

 

Bugatti par remontu prasa 13 000 eiro, īpašnieks tos ietaupa, jo der detaļa no Volkswagen par 1 EUR 13

Bugatti Veyron ir ekskluzīvs auto un tam ir sava cena, tostarp par apkopēm un remontu, tomēr 13 000 eiro par kāda neliela slēdža salabošanu, izklausās pārspīlēti. Lasīt vairāk

 

Šogad avārijās gājuši bojā jau 48 cilvēki; daudzi no tiem – autovadītāji (+ VIDEO) 4

Ar bažām četras vasaras saulgriežu brīvdienas gaida valsts policijā. Ir piesaistīti papildspēki gan plašiem reidiem, gan patruļām novados. Un bažām ir pamats. Lasīt vairāk

 

Can - Am Canyon ir liela ceļojumu motociklu trīsriteņu alternatīva(+ VIDEO) 2

Can - Am trīsriteņu motocikli ir labs variants, ja no īsta motocikla bail un negribas kārtot A kategoriju. Jaunākais un pilnvērtīgāk aprīkotais Can - Am ražojums ir Canyon. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti