Mūsdienās ir grūti atrast tādu jaunu auto, kurā nav iebūvēts centrālais skārienekrāns multivides saturam un dažādām kontroles funkcijām, taču – vai tiešām tādu katram vajag?
Pasaulē arī šodien netrūkst cilvēku, kas var iztikt bez bakstīšanās pa skārienvirsmām un fona gaismiņām, bez vieglmetāla riteņu diskiem un pat bez elektriskajiem stiklu pacēlājiem. Un ir tādi autoražotāji, kas ir iemanījušies šādus vienkāršus transportlīdzekļus pārdot un joprojām pelnīt naudu. Dacia ir viens no tiem, un tagad arī Stellantis izmanto līdzīgu pieeju.
Zināms, ka 2025. gadā modeli bez centrālā skārienekrāna piedāvā Fiat (Grande Panda), turklāt tagad tam pievienojas vēl divi citi Stellantis zīmoli: Opel ar Frontera un Citroën ar C3 Aircross.
Visus trīs modeļus vieno kopīga platforma un visi trīs pamata modelim skārienekrāna vietā uz priekšējā paneļa montē viedtālruņa turētāju. Atkarībā no tirgus, šie modeļi komplektēti arī ar manuālo pārnesumkārbu un klimata iekārtu, mehānisko stāvbremzi un pat ar roku darbināmiem stiklu pacēlājiem.
Dacia iztiek arī bez ciparu mērinstrumentiem vadītājam, tādēļ šajā vietā agrākos gados ierastās analogās ciparnīcas ar adatveida rādītājiem.
Es nemuldu,vienkārši sarunājos sarunvalodā.Nevis viena pati tēsla kko ieviesa, bet gan pašu to skāriensuudu ražošanas izmaksas nokrita līdz autorūpniekšharlataānu iecienītajam "ieekonomēšanas" slieksnim.Kārtīga poga (kur nu vēl ja metāliska) šodien viņiem izmaksā vairāk, nekā tāds ekrāns.
Animēti virzienrādītāji,ieslēdzot virzienrādi tuvās gaismas luktura izslēgšanās dažādos miskastes modeļos,avārijas "bremzētāja" nostrādāšana negaidīti nepiemērotā (un pat bīstamā!) situācijā,bezjēgā žilbinšas (un vienlaikus neko diži labāk uz assfalta nespīdošas) led-gaismas,izgaismotas pr.restes un pretīgi žilbinoši pa visu virsbūvi izstiepti aizmugurējie lukturi, neatslēdzamu bezjēdzīgi kaitinošu "ekstru" uzmācīga aizkadra ieviešana- šis viss pieder pie dižā Lohkultivācijas mehānisma.