Renault 5 Turbo 3E - leģenda atgriežas paša pirmā elektriskā "mini superauto" veidolā - iAuto

Renault 5 Turbo 3E - leģenda atgriežas paša pirmā elektriskā "mini superauto" veidolā 3

 

Foto: Publicitātes foto

Renault | 17.marts 2025 17:33

Astoņdesmito gadu leģendāro Renault 5 Turbo un Turbo 2 moderns, elektrisks atjauninājums – Renault 5 Turbo 3E iemieso šī zīmola inovāciju, drosmes un konkurētspējas garu.

“Šis superauto ir radīts rallijiem, driftam un efektivitātei trasē, tomēr pielāgots ceļiem.” Šajos dažos vārdos apkopots īss kopsavilkums par Renault 5 Turbo 3E izstrādi un inženieriju. Renault visu laiku visjaudīgākais un vismodernākais automobilis satiksmei – šis fantastiskais elektriskais modelis ir Renault zīmola, tā aizrautības pret sportu un konkurētspējas esences iemiesojums.

Renault 5 Turbo 3E no jauna atdzīvina astoņdesmito gadu Renault 5 Turbo un Turbo 2 slaveno mantojumu – šie divi ātrie dēmoni atstāja ietekmi uz savu laiku ar jau tolaik spilgto raksturu un inovatīvo garu, kā arī iespaidīgo sniegumu rallijā. Tie bija pirmie franču modeļi, kuriem bija benzīna dzinējs ar turbopūti – tehnoloģiju, koko Renault nesen bija veiksmīgi ieviesis Formula 1, un tagad tie ir ļoti pieprasīti kā kolekcijas automobiļi.

Tomēr Renault 5 Turbo 3E3E ir kas vairāk. Vairāk nekā vienkārši ikoniska modeļa restaurācija – mmodernizēts, inovatīvs, elektrisks, vēl krāšņāks un jaudīgāks par saviem priekšgājējiem – tas apliecina savu identitāti kā pirmais jaunā automobiļu klasē – mini superauto. Gluži tāpat kā lielākiem automobiļiem, tam ir iespaidīgas tehniskās specifikācijas (540 ZS, 0–100 km/h nepilnās 3,5 sekundēs, oglekļa virsbūve utt.), vienlaikus piedāvāta individuāla pielāgošana augstā pakāpē, lai atbilstu jebkurām prasībām. Turklāt tā garuma / platuma attiecība ir maza – 2,1; šī iemesla dēļ tas ir vienā līgā ar superauto, tikai kompaktā hot hatch formātā.

Renault 5 Turbo 3E ir būvēts uz individuāli pielāgotas platformas atbilstoši tā ambīcijām un veiktspējai – tas ir mini superauto, kas ieņem vietu līdzās Renault 5 E-Tech electric (pilsētas automobilim) un Alpine A290 (sportiskajam pilsētas automobilim) – Renault Group šādi izmanto astoņdesmitajos gados pie Renault 5, Renault 5 Alpine un Renault 5 Turbo redzēto principu – Renault drosmīgais tēls un spēcīgās iezīmes kombinācijā ar Alpine konkurences garu un pieredzi.

Vienlaikus izmantoti arī citi papildspēki, piemēram, Ampere programmatūrai un elektroniskajai arhitektūrai, Mobilize – divvirzienu uzlādei (V2L un V2G), kā arī virkne pakalpojumu, kas atvieglo elektroautomobiļa vadīšanu: Mobilize Smart Charge, Mobilize Charge Pass un Plug & Charge. Daži partneri snieguši savu pieredzi un zināšanas tādām svarīgām detaļām kā motori riteņos un oglekļa šķiedras virsbūve. Kopumā Renault 5 Turbo 3E pilnībā izmanto Renault Group transformāciju, kuru nodrošina Renaulution plāns.

Krāšņs dizains sportiskumamsportiskumam un izveicībai

Renault 5 Turbo 3E no ārpuses ir veidots tā, lai izskatītos kā superauto – par to liecina izteiktais buferis un aizmugurējo spārnu pagarinājums – tomēr ne brīdi nenovirzoties no uzdevuma nodrošināt sportiskumu, izveicību un optimālu aerodinamiku. Elektroautomobilī aerodinamikai ir svarīga loma, nodrošinot efektivitāti, un svarīgs ir arī svars.

Protams, Renault 5 Turbo 3E dizains tapis, iedvesmojoties no oriģinālajiem Renault 5 Turbo un Turbo 2. Ir atpazīstamas dažas iezīmes un parametri no nesen iznākušā Renault 5 E-Tech electric – piemēram, aizmugurējie lukturi un spoguļi uz spārniem, tomēr šī projekta galvenā ideja bija atdzīvināt abu astoņdesmito gadu modeļu slaveno mantojumu, izmantojot jaunākās tehnoloģijas, lai parādītu modernās iezīmes un optimizētu veiktspēju. Šī ir retrofutūristiskā dizaina koncepcija, kura jau izmantota, Renault 5 un Renault 4 izlaižot no jauna kā Renault 5 E-Tech electric un Renault 4 E-Tech electric.

Lai atdzīvinātu oriģinālo Renault 5 Turbo un Turbo 2 ģenētisko pamatu, Renault 5 Turbo 3E tika būvēts uz jaunas platformas ar speciāli izstrādātu aizmugurējās piedziņas arhitektūru. Salīdzinājumā ar Renault 5 E-Tech electric (3,92 m garums un 2,54 m garenbāze), vējstikls ir pavirzīts atpakaļ, un garenbāze ir pagarināta (2,57 m), lai panāktu patiesi iespaidīgus izmērus (4,08 m garums, 2,03 m platums, 1,38 m augstums), kuros izceļas izsmalcinātās līnijas. Piemēram, vējstikla statnis šķietami aizplūst līdz priekšējiem riteņiem. Ar šādiem izmēriem Renault 5 Turbo 3E ir pilsētas automobiļa garumā un superauto platumā. Tā kopējā veiktspēja radījusi mini superauto kategoriju.

Priekšpusē Renault 5 Turbo 3E saglabāts tāds pats izkārtojums kā tā priekšgājējiem: kantaini priekšējie lukturi – tagad ar LED tehnoloģiju – saplūst ar motora pārsega malu, šaura apmale ar trim centrālajiem posmiem un diviem kantainiem papildu lukturiem – sākotnējās tālās gaismas lukturus tagad aizstāj LED dienas gaitas lukturi.

Aerodinamiskais ķīlis gar priekšējo buferi un lielā gaisa izplūdes vieta motora pārsegā palīdz optimizēt piespiešanas spēku, radot nevainojamu līdzsvaru starp priekšdaļu un aizmuguri. Lai panāktu maksimālu gaisa plūsmas efektivitāti, ieplūdes vietas bufera sānos virza gaisu uz riteņiem, savukārt sānu gaisa uztvērēji uz aizmugurējiem spārniem virza plūsmu zem lukturiem aiz automobiļa. Tas attiecas uz augšējiem sānu gaisa uztvērējiem. Apakšējie sānu gaisa uztvērēji dzesē bremzes. Kreisās puses uztvērējā paslēpta arī uzlādes lūka.

Sānos speciāla apmale aptver vējstiklu statņus un kabīnes jumta līniju, pārejot uz aizmugurējo spoileru – tā ir atsauce uz oriģinālo Renault 5 Turbo un Turbo 2. Virsbūvi starp abiem aizmugurējiem lukturiem šķērso aerodinamiskais ķīlis. Zem bufera ir difuzors, kura efektivitāti pastiprina abās pusēs uz āru izvirzītā bufera konstrukcija.

Tā kā tas ir pārliecinoši divdurvju divvietīgs automobilis, 20 collu riteņi ar katram savu elektromotoru ir paslēpti zem Renault 5 Turbo 3E spārnu paplašinājumiem. Visa jaudas elektronika atrodas starp tiem, savukārt akumulators izvietots zem grīdas. Šāda arhitektūra atbrīvo daudz vietas bagāžas nodalījumā – unikāls piedāvājums tik sportiskam automobilim – kā arī pazemina smaguma centru.

Tehniskā arhitektūra maksimālai veiktspējai

Tāpat kā Renault 5 E-Tech electric, arī Renault 5 Turbo 3E ir izstrādāts ar speciālu elektroautomobiļu platformu un arhitektūru, lai panāktu visaugstāko veiktspēju bez kompromisiem. Mērķis bija padarīt šo automobili pēc iespējas vieglāku, lai nodrošinātu nepārspējamu izveicību un ātrumu, kas atbilst superauto standartiem, piem., 0–100 km/h nepilnās 3,5 sekundēs.

Šis uzdevums tika nodots Alpine rokās, kura inženieri ar A110 E-ternity, A290 un A390 ir ieguvuši specifiskas zināšanas par elektriskiem sporta automobiļiem. Šie inženieri izstrādāja speciālu alumīnija platformu, kurā ietilpst jebkura arhitektūra. Piedziņai tika izvēlēti aizmugurējos riteņos iebūvēti motori (aizmugurējās piedziņas arhitektūra) ar četrkāršu ieguvumu:

• milzīgu 4800 Nm spēka momentu;

• vēl vairāk tūlītējās jaudas nekā ar parasto elektromotoru, kas rada aizgājušo laiku turbo līdzīgu efektu, tikai bez aiztures;

• būtisks svara un telpas ietaupījums uz aizmugurējās ass;

• izveicību pastiprina abu motoru atsevišķā vadība.

Akumulators ir izvietots zem grīdas, tādējādi pazeminot smaguma centru un ļaujot Alpine inženieriem, kuri atbild par regulēšanu un piekari, pilnībā īstenot savas idejas attiecībā uz šo automobili, panākot maksimālu izveicību, elpu aizraujošu veiktspēju un izcilas drifta spējas (ar speciālu funkciju drifta atbalstam un rallija stila vertikālu rokas bremzi) patiesi sajūsminošai braukšanai. Šī iemesla dēļ šī automobiļa virsbūve ir veidota no oglekļa – izturīga, viegla materiāla.

Renault 5 Turbo 3E svars kopumā nepārsniedz 1450 kilogramus, ieskaitot 70 kWh akumulatoru. 540 ZS (2 x 200 kW) piedziņa tam nodrošina izcilu jaudas un masas attiecību – 2,7 kg/ZS, kas līdzinās tai, kāda bija slavenajiem superautomobiļiem. Prognozētais laiks no 0–100 km/h ir nepilnas 3,5 sekundes, sniedzamība pa ceļiem pārsniedz 400 km (WLTP kombinētajā ciklā – gaidāma akreditācija). Akumulatora pilnīga uzlāde ar maiņstrāvu, izmantojot 11 kW borta lādētāju, ilgst aptuveni astoņas stundas.

Sportiskākam braucienam trasē Renault 5 Turbo 3E spēs veikt vairākus ātrus apļus ar maksimālo ātrumu līdz pat 270 km/h, un tad, izmantojot 800 voltu arhitektūru, varēs uzsākt ātro uzlādi ar līdzstrāvu līdz pat 350 kW. Akumulatora uzlāde no 15 līdz 80 % ilgs tikai 15 minūtes. Apdzīšanai poga uz stūres nodrošina pastiprinātu jaudu. Cita poga ļauj iestatīt četru pakāpju reģeneratīvo bremzēšanu. Visbeidzot – būs pieejami četri braukšanas režīmi, izmantojot MULTI-SENSE: Snow (Sniegs), Regular (Parastais), Sport (Sports) un Race (Sacīkstes), kurā ietverta arī drifta atbalsta funkcija.

Sportisks, savienots interjers

Interjerā būs jūtams sportisks noskaņojums – kausveida sēdekļi un sešpunktu drošības siksnas, detaļas, kas galvenokārt veidotas no oglekļa, lai mazinātu automobiļa masu, un visaugstākās kvalitātes materiāli, piemēram, Alcantara sēdekļiem un priekšējam panelim. Rallija stila vertikālā rokas bremze būs kā punkts uz i šajā jaudīgajā telpā.

Pret vadītāju pavērstajos 10,1 un 10,25 collu OpenR ekrānos būs redzama informācija par braukšanu, navigāciju un multividi, ko parādīs, izmantojot saskarni – tam iedvesma gūta no oriģinālo Renault 5 Turbo un Turbo 2 vadības paneļa – vienlaikus nodrošinot modernu, savienotu pieredzi pie stūres, kādu var gaidīt no automobiļa, kas apstiprināts lietošanai uz ceļiem, pat, ja tam ir sportam atbilstoši parametri. Šajā ziņā OpenR Link sistēma ar iebūvētu Google, kāda jau redzēta Renault 5 un Renault 4 E-Tech electric, sniegs piekļuvi plašam Google pakalpojumu klāstam, kas mēnešu un gadu gaitā tiks nepārtraukti atjaunināts. Pie tiem pieder Google Maps, kas ļauj vadītājiem ieplānot ceļojumu, gan uzlādēšanu ceļā uz galamērķi.

Pilnībā pielāgojams ietērps

Renault 5 Turbo 3E būs pieejama eksterjera un interjera krāsu izvēle, starp tām dažas atgādinās vēsturisko Renault 5 Turbo un Turbo 2 ietērpu, piemēram, Rouge Grenade, kādu varēja redzēt sērijveida modeļiem, vai dzeltenu, baltu un melnu sacīkšu ietērpu, kāds bija “Tour de Corse 1982” rallija modelim. Izvēlei būs pieejama jaunais “džentlmenis pie stūres” vai mūsdienīgais ietērps.

Vienlaikus klientiem būs pieejamas plašas individuālās pielāgošanas iespējas, sākot no eksterjera izskata, līdz interjera aprīkojumam (sēdekļi, priekšējais panelis, durvju paneļi, centrālā konsole utt.). Viņi kopā ar Renault varēs kombinēt šos variantus, lai izveidotu savu patiesi unikālo automobili.

1980 numurēti paraugi

Izcils automobilis prasīgiem klientiem prasa izcilu mārketinga pieeju! Izplatītāji, kas rezervēs šo automobili, piedalīsies tā priekšfinansēšanā atbilstoši priekšapmaksas principam. Šis ir īsta spēku apvienošana, kurā iesaistās arī klienti. Renault 5 Turbo 3E 1980 eksemplāros būs pieejams vairākos galvenajos tirgos, tostarp Eiropā, Vidējos Austrumos, Japānā un Austrālijā – šis skaits ir atsauce uz gadu, kurā tika izlaists pirmais Renault 5 Turbo – un katrs no tiem būs numurēts. Pasūtīšanas laikā klienti varēs izvēlēties savu numuru. Tuvākajās nedēļās sāksies rezervēšana, un pirmās piegādes notiks 2027. gada pirmajā pusē.

Tehnisko datu lapa

Izmēri un svars

Garums – 4,08 m

Platums – 2,03 m

Augstums – 1,38 m

Garenbāze – 2,57 m

Klīrenss – 118 mm

Svars - 1450 kg

Platforma

Individuāli veidota elektriska platforma

800 V arhitektūra

Piedziņa un akumulators

Elektromotori aizmugurējos riteņos 2 x 200 kW (540 ZS / 4800 Nm)

70 kWh litija jonu akumulators

WLTP režīmā sniedzamība līdz pat 400 km

Lādētāji

11 kW divvirzienu maiņstrāvas (uzlādēšanas ilgums ar maiņstrāvu no 0–100 % – 8 stundas)

350 kW līdzstrāvas (uzlādēšanas ilgums ar līdzstrāvu no 15–80 % – 15 min)

Veiktspēja

No 0 līdz 100 km/h – < 3,5 s

Maksimālais ātrums – 270 km/h (trasē)

 
Visi komentāri
 
Teslists 17.marts 2025 19:04
0 0 Atbildēt

How much is the fish? Es šitadu labprāt nopirktu.

Juris 18.marts 2025 15:17
0 0 Atbildēt

140000 eur uz augšu.

Original Nja 18.marts 2025 8:53
0 0 Atbildēt

Nu...  Šis pat ir interesants

Vismaz nav leģendas nosaukums kārtējā krosovera veidolā, kā tas ir noticis ar Ford Capri, Mitsubishi Eclipse, Ford "Mustang" Mach-E...

Tavs komentārs
 
 
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pie lidostas Rīga turpinās vērienīga gaisa pārvada būvniecība dzelzceļa sliežu pievadceļiem – pāļi (+ VIDEO) 12

iAuto.lv sižetā Rail Baltic būvniecības darbi pie Rīgas lidostas. Darbs notiek, lai gan projektam ir milzu problēmas ar finansējumu. iAuto.lv apsola uzfilmēt pirmo vilcienu, kas pa šīm sliedēm iebrauks stacijā. Kā jūs domājiet, kad tas varētu notikt? Lasīt vairāk

 

Toyota forums Briselē atklāj japāņu elektromobilitātes nodomus (+ VIDEO) 2

Toyota Kenshiki forums Briselē notiek jau vairākus gadus, jo turpat atrodas arī Toyota Motor Europe galvenā mītne. Šī gada foruma jaunums numur viens ir Toyota C-HR+. Lasīt vairāk

 

Salīdzinām dīzeļa cenas Latvijā, Lietuvā, Polijā uz 15.martu! Kurai ekonomikai ir lielākas iespējas? (+ VIDEO) 9

iAuto.lv salīdzina degvielas cenas Latvijā, Lietuvā un Polijā, taču stāsts šoreiz nav tikai par degvielu. Lasīt vairāk

 

Tarifu karš ietekmēs Eiropas auto tirgu (+ VIDEO) 3

Ar Eiropas autobūvi tieši un netieši saistīti 30 miljoni strādājošo, tā gadā Eiropas Savienības ekonomikā ienes vienu triljonu eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti