Nespēj konkurēt - Porsche varētu atteikties no elektromobiļu pārdošanas Ķīnā - iAuto

Nespēj konkurēt - Porsche varētu atteikties no elektromobiļu pārdošanas Ķīnā 3

 

Foto: Porsche

iAuto.lv | 3.maijs 2025 13:29

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche varētu atteikties no elektromobiļu pārdošanas Ķīnā, jo nespēj izturēt konkurenci ar vietējiem ražotājiem.

Ķīnas tirgū Porsche piedzīvo strauju kritumu – 2024. gadā tas samazinājās par 28 procentiem, bet 2025. gada pirmajā ceturksnī – par 42 procentiem. Nav tā, ka vācu automašīnas pēkšņi būtu kļuvušas sliktas, iemesls ir cits, proti - nav efektīvu līdzekļu, lai cīnītos pret Ķīnas konkurenci elektrisko automašīnu segmentā, raksta vācu mediji, atsaucoties uz informāciju, kas gūta no Volkswagen grupas izpilddirektora Olivera Blūma.

Xiaomi un citi vietējie zīmoli pārdod daudz lētākas elektriskās automašīnas, no kurām dažām ir lielāka jauda nekā Taycan vai Macan. Porsche šī problēma ir zināma, taču tā vietā, lai reaģētu ar cenu samazināšanu vai jauniem lētākiem modeļiem, vācu uzņēmums, iespējams, pārtrauks savu elektrisko modeļu pārdošanu Ķīnā.

 Izstādē Auto Shanghai 2025 Porsche izpilddirektors Olivers Blūms atzina, ka uzņēmums pārskatāmā nākotnē varētu pārtraukt elektromobiļu pārdošanu Ķīnā: "Nākamo divu līdz trīs gadu laikā mēs redzēsim, vai Porsche šeit pastāvēs kā elektriskais zīmols." Elektrisko modeļu vietā Porsche Ķīnā varētu piedāvāt automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem.

Blūms atteicies atzīt 1548 Zs jaudīgo Xiaomi SU7 Ultra par Taycan tiešo konkurentu, jo ķīniešu elektroauto “nespējot līdzināties Porsche braukšanas spējām”. Pretēji izpilddirektora teiktajam runā fakts, ka tieši Xiaomi elektromobilis ir uzrādījis ātrāko Nirburgringas apļa laiku, bet, ja pieskaramies cenām, tad tā ir spēle “uz vieniem vārtiem”: 1548 Zs Xiaomi SU7 Ultra maksā 529 900 juaņu (apmēram 64 000 eiro), savukārt 402 Zs Taycan pamata versija - 918 000 juaņu (111 000 eiro).

Uzņēmuma augstākā vadība likusi noprast, ka Porsche neplāno palielināt pārdošanas apjomu un saglabās cenas Porsche atbilstošā līmenī.

Eksperti uzskata, ka Porsche politika Ķīnā nav elastīga – citi autobūves uzņēmumi darbojas radošāk, piemēram, laiž klajā ķiniešiem tik mīļos modeļus ar pagarinātu riteņu bāzi (Mercedes, BMW) vai vietējos pircējus uzrunājošā dizainā (AUDI bez riņķiem).

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Garais 4.maijs 2025 22:36
3 0 Atbildēt

Paši eiropieši ar savām euro normām gremdē savu autobūvi. Sunim bija skaidrs, ka ķīnieši spēs saražot stipri lētākus elektro mēslus.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

ASV elektromobiļu pieprasījumam pirmoreiz kritums pēc 14 mēnešu augšupejas

Neraugoties uz autoražotāju pūlēm un dāsnajam valdības atbalstam, šķiet, ka tomēr sasniegti patēriņa griesti, vismaz šobrīd un vismaz ASV tirgū. Lasīt vairāk

 

Golf jubilejas modelis kļūst par ātrāko Volkswagen Nirburgringā (+ VIDEO) 4

Priekšpiedziņas Volkswagen Golf GTI Edition 50 ar Beniju Leihteru pie stūres nobraucis Nirburgringas trases apli 7:46,13 minūtēs – tik ātri, cik neviens cits Volkswagen šajā trasē. Lasīt vairāk

 

Uzlāde 12 minūtēs: Ķīnas Xpeng uzlabo elektriskos G6 un G9 (+ FOTO)

Abi modeļu būtiskākais ieguvums – jaudīgāka uzlāde ar 5C, kas nozīmē akumulatora uzlādi no 10 līdz 80% vien 12 minūtēs. Lasīt vairāk

 

PAPILDINĀTS: Apspriešana beidzās jau 9.jūnijā - CSDD: Agresīvie un bīstamie autovadītāji jāsoda bargăk (+ VIDEO) 96

Agresīvie un bīstamie autovadītāji jāsoda bargāk, tāds ir Ceļu satiksmes drošības direkcijas un atbildīgās ministrijas secinājums, gatavojot jaunu redakciju tā sauktajā “soda punktu” sistēmā. Iecerēts, ka tiem, kuri ātrumu pārkāpj biežāk, būs vieglāk sakrāt šos punktus un pazaudēt autovadītāja tiesības. Kas tieši mainīsies un vai par visu veidu pārkāpumiem punktus dos dāsnāk? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti