Pārbauda automātiskās bremzēšanas sistēmas efektivitāti, braucot atpakaļgaitā - iAuto

Pārbauda automātiskās bremzēšanas sistēmas efektivitāti, braucot atpakaļgaitā 7

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

iAuto.lv | 5.augusts 2025 10:48

Statistika liecina, ka viena no četrām sadursmēm ar gājējiem notiek tieši ar transportlīdzekļa aizmuguri.

Vācijas Automobiļu kluba (ADAC) eksperti veica testu ar desmit automobiļiem, kas aprīkoti ar automātisko avārijas bremzēšanu (AEB) braukšanai atpakaļgaitā. Šiem auto bija jāatpazīst gan nekustīgi, gan kustīgi šķēršļi dažādos manevros un jāspēj automātiski nobremzēt pirms iespējamās sadursmes.

Salīdzinot ar 2019. gada pirmo testu, ražotāju izstrādātās sistēmas ir ievērojami uzlabojušās, tomēr dažādos modeļos tās uzrāda atšķirīgus rezultātus. Toreiz neviens transportlīdzeklis nespēja pilnībā tikt galā ar visiem uzdevumiem. Šodien situācija ir citāda: četri no desmit transportlīdzekļiem (BMW X3, Volvo EX30, Ford Puma, VW Tiguan) ne tikai atklāj visus šķēršļus, bet, pateicoties automātiskajai avārijas bremzēšanas sistēmai, tie arī droši novērš jebkuru sadursmi ar personu vai objektu. Arī Hyundai uz aizmuguri vērstā AEB sistēma (Ioniq 5) ir lielā mērā pārliecinoša, uzrādot tikai nelielus trūkumus, braucot ar ātrumu 8 km/h. Tomēr citiem ražotājiem vēl ir jāpanāk zināma attīstība: Mercedes E 220 sistēma patiesībā ir izturīga un uzticama, taču tā nespēj noteikt bērna manekenu uz trīsriteņa, kas novietota aiz transportlīdzekļa. Škoda Enyaq gan atpazīst dažus šķēršļus, taču sagādā vilšanos ar to, ka tās bremzēšanas palīgsistēma iejaucas pārāk vēlu. Savukārt BYD Seal var laikus bremzēt, ja gājēji un velosipēdisti šķērso ceļu no sāniem, taču saduras ar statiskiem šķēršļiem.

ADAC secina, ka ražotājiem ir pieejamas sistēmas, kas piedāvā augstu sadursmju aizsardzības līmeni un ir arī izmaksu ziņā efektīvas un izturīgas. Tāpēc ADAC uzskata, ka transportlīdzekļu ražotājiem kopumā vajadzētu veicināt šo bremzēšanas sistēmu standarta uzstādīšanu. Ir apsveicama arī funkcionālā paplašināšana, izmantojot atjauninājumus, jo nepieciešamie sensori bieži vien jau ir uzstādīti. AEB sistēma braukšanai uz priekšu ir obligāta visām jaunajām vieglajām automašīnām ES kopš 2024. gada vidus, ADAC to iesaka ieviest arī attiecībā uz braukšanu atpakaļgaitā.

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Gājējs 5.augusts 2025 12:14
3 0 Atbildēt

Kad tādam atpakaļ-uzbraucējam ievelk pa bagāžnieku, tas ātri pamostas un sāk skatīties ne tikai atpakaļskata spogulītī. Auto skolās māca - pagriez galvu, neslinko.

?? 5.augusts 2025 12:18
3 1 Atbildēt

Un ja tāds muļķis pārbīstas un bremzes vietā uzspiež gāzi?

Gājējs 5.augusts 2025 13:54
3 0 Atbildēt

Īpaši labi tas attiecas uz māti, kas pie bagāžnieka noliek ratiņus ar sīci un gaidot vīru, kas bērnu pārliks salonā un ratus - bagāžniekā, nolemj atpakaļgaitā pabraukt tuvāk mājai lai vīra kgam īsāka nākšana 😂

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pirmie iespaidi: atjauninātā Toyota bZ4X 4

Novembra pašā izskaņā iAuto bija iespēja Pireneju pussalas dienvidos, kaut kur pusceļā starp Malagu un Gibraltāru, ne vien kārtējo reizi izbaudīt saulainu atvasaru, bet arī dinamiskajā prezentācijā mazliet tuvāk iepazīt pamatīgi modernizēto Toyota bZ4X. Lasīt vairāk

 

100 000 Peugeot 3008 un 5008 konstatēts bīstams stūres iekārtas defekts

Peugeot paziņojis par vienu no lielākajiem pēdējo gadu atsaukumiem. Tas skar gandrīz 100 tūkstošus 3008 un 5008 saimes automobiļu, kuriem būs jānovērš bīstams stūres iekārtas defekts. Lasīt vairāk

 

Atvainojiet, es kļūdījos! Latvijas prezidenta konvojs stājas pie sarkanās gaismas un gaida 3.DAĻA (+ VIDEO) 6

Atvainojiet, es kļūdījos! Latvijas prezidenta konvojs apstājas pie sarkanās gaismas un gaida 3.DAĻA - Turpinājums, tāpēc noskaties arī 1. un 2. daļu, lai saprastu pilnu situāciju! Lasīt vairāk

 

Kraviniekam migla netraucē - traucē tie, kas "lēnām velkas" (+ VIDEO) 23

Video autors apgalvo, ka miglas dēļ vairākas vieglās automašīnas braukušas piesardzīgāk, kas izraisījis kravas auto šofera niknuma izpausmi, ko tas apliecinājis mirkšķinot sava auto gaismas, taurējot un arī riskanti apdzenot. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti