Būs arī Eiropā - Ķīnā uzsāk elektriskā Mazda EZ-60 ražošanu (+ FOTO) - iAuto

Būs arī Eiropā - Ķīnā uzsāk elektriskā Mazda EZ-60 ražošanu (+ FOTO)

 

Foto: Mazda

iAuto.lv | 6.augusts 2025 4:52

Mazda Changan sākta pavasarī Šanhajas autoizstādē pirmizrādi piedzīvojušā EZ-60 ražošana. Automašīna būs pieejama gan Ķīnas, gan citos pasaules tirgos, ieskaitot Eiropu.

Pirmo reizi EZ-60 tika prezentēts šī gada aprīlī Šanhajas autoizstādē, pēc tam uzsākot iepriekšpasūtījumu pieņemšanu. Interese par jauno modeli izrādījās ļoti liela – pirmajās 48 stundās tika saņemti vairāk nekā 10 tūkstoši rezervāciju, un līdz maija vidum šis skaits sasniedza jau 20 tūkstošus. Līdz šim kopējais iepriekšpasūtījumu skaits pārsniedzis 38 tūkstošus. Pamatojoties uz šo pieprasījumu, uzņēmums ir izveidojis īpašu ražošanas līniju Naņdzjinas rūpnīcā, ieguldot tajā gandrīz 200 miljonus juaņu jeb aptuveni 24,1 miljonu eiro. Ražošanu plānots vēl aktīvāk paplašināt, lai septembra beigās varētu uzsākt piegādes pirmajiem klientiem.

EZ-60 tiek uzskatīts par stratēģiski svarīgu modeli Changan Mazda elektrisko transportlīdzekļu attīstības plānos. Tas ir būvēts uz Changan EPA1 platformas, ko izmanto arī Deepal S07, kas jau ir pieejams Eiropā.

Mazda EZ-60 ir 4,85 m garš, 1,92  plats un 1,62 m augsts. Riteņu bāze sasniedz 2,90 m, tāpat kā Deepal S07. Tiek ziņots, ka pilnībā elektriskā versija ar aizmugures riteņu piedziņu un CALB akumulatoru spēs nobraukt līdz pat 600 kilometriem (pēc Ķīnas testa cikla).

Būs arī versija nobraukuma palielinātāju (Range Extender), kur 190 kW elektromotors strādā apvienojumā ar 1,5 litru benzīna dzinēju un 32 kWh LFP akumulatoru, kas nodrošina līdz 160 km elektrisko nobraukumu.

Automašīnas dizains akcentē modernu, dinamisku siluetu – tas ir salīdzinoši zems un pagarināts SUV, aprīkots ar šauriem LED dienas gaitas lukturiem, ievelkamiem durvju rokturiem un kamerām sānu spoguļu vietā. Salona aprīkojums ir augstas klases – vadītāja zonā dominē 26,45 collu ekrāns, papildināts ar virtuālo projekcijas displeju. Viedās funkcijas ietver balss un žestu vadību, kā arī iespēju attālināti novietot auto. Klienti varēs izvēlēties starp 19 vai 21 collu vieglmetāla diskiem.

Eiropas tirgum paredzētā versija ar nosaukumu Mazda CX6-e vēl nav oficiāli prezentēta, un tās laišanas datums pagaidām nav zināms. Taču, spriežot pēc EZ-6 modeļa iepriekšējās pieredzes, kur starp Ķīnas un Eiropas debiju pagāja aptuveni gads, iespējams, arī šajā gadījumā Eiropas pircējiem EZ-60 kļūs pieejams 2026. gadā.

Foto: Mazda

Foto: Mazda

Foto: Mazda

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti