Ford Puma ir kompakts krosovers ar klasē ietilpīgāko bagāžas nodalījumu, efektīvu hibrīdsistēmu un modernām vadītāja palīgsistēmām.
2019.gada aprīlī Amsterdamā mums bija iespēja skatīt jaunā krosovera Puma siluetu. (Šim iAuto video ir vairāk kā 40 000 skatījumu!)
Šogad 28. un 29. janvārī bija iespēja Ford Puma redzēt dzīvē un arī veikt pirmo testa braucienu Spānijas dienvidos.
Ford Puma Foto: iAuto.lv
Pilsētas krosovers ir 4,19 m garš un apveltīts ar klasē ietilpīgāko bagāžnieku (456-1216 l.). Eiropas tirgū tas dodas ar EcoBoost Hybrid tehnoloģiju, kur 1,0 litra EcoBoost benzīna dzinējs kombinēts ar integrētu 11,5 kW siksnas piedziņas starteri/ģeneratoru (BISG). Šāda sistēma ļauj atgūt un uzkrāt enerģiju, papildinot 48 voltu litija jonu akumulatoru un vēlāk izmantotu papildu griezes momenta (līdz 50 Nm) iegūšanai normālas braukšanas apstākļos un paātrinājuma laikā.
Ford Puma Foto: iAuto.lv
Hibrīdsistēma pieejama 125 un 155 Zs versijās, komplektā ar sešu pakāpju mehānisko pārnesumkārbu. Vēlāk tiek solīta arī dīzeļa modifikācija un variants ar robotizēto pārnesumkārbu.
Foto: iAuto.lv
Auto vadamība un automātiskās kārbas darbība bija sagaidāmi laba un bez pārsteigumiem. Puma nav sportiski-dinamisks auto, bet pilnībā apmierināja nepieciešamo paātrinājumu ar "+" zīmi. Tiek plānota arī Puma jaudīgāka versija, tas varētu būt ļoti interesanti!
Stūre ir ērta un atsaucīga. Precīza vadāmība. Foto: iAuto.lv
Ford Puma pieejama Co-Pilot360 tehnoloģija, kas atpazīst ceļa zīmes un ceļa apzīmējumus, palīdz "noparkot" automobili un brīdina par šķēršļiem, kas var parādīties trajektorijā, kad tas virzās atpakaļgaitā. Krosoveru varēs nokomplektēt ar adaptīvo kruīzkontroli, tuvo/tālo gaismu automātiku, ar masāžas funkciju aprīkotiem sēdekļiem, 12,3 collu mērinstrumentu ekrānu. Pieejama arī automātiskā bremzēšanas sistēma ar gājēju atpazīšanas funkciju, multimediju sistēma ar 8 collu ekrānu un Android Auto, Apple CarPlay atbalstu, niša viedtālruņa bezvadu uzlādei, Bang&Olufsen audio sistēma ar 10 skaļruņiem.
Foto: iAuto.lv
Daudzi auto ražotāji grēko ar atpakaļskata kameras izšķirtspēju, diemžēl arī Ford Puma to vajadzētu uzlabot.
Foto: iAuto.lv
Ar FordPass mobilās lietotnes palīdzību varēs pārvaldīt dažādas automobiļa funkcijas, piemēram, noteikt automobiļa atrašanās vietu, attālināti atbloķēt/aizbloķēt durvis, iedarbināt dzinēju. Par šīm iespējām vēl neizdevās pārliecināties.
Foto: iAuto.lv
Salona apdare ir laba. Ir arī iespēja ar rāvējslēdzēju noņemt sēdekļiem audumu, lai to varētu izmazgāt.
Foto: iAuto.lv
Priekšējos sēdekļos ir iedobe kājām, kas paaugstina komforta līmeni aizmugurē sēdošajiem. Foto: iAuto.lv
Lielākais pārsteigums ir Ford Puma bagāžnieks. Ne tikai skaitļos 456 L (+ 164L), bet funkcionāli. Tur var tiešām ielikt daudz.
Te ir ļoti daudz čemodānu un somu, izskatījās iespaidīgi. Foto: iAuto.lv
Jaunievedums ir bagāžnieka apakšā, rezerves riteņa vietā izveidotā 80L papildu tvertne. Turklāt apakšā tai ir caurums gluži kā vannai ar iespēju izlaist ūdeni, to izmazgāt utt. Šis te mazais nieks būtiski uzlabo auto funkcionalitāti un jauni paņēmieni pielietošanai vēl tiks atklāti, piemēram, var ielikt ledu un alu karstā vasarā, vai ziemā salikt slapjās drēbes. Paredzu, ka šādu risinājumu pārņems arī citi autoražotāji, bet Ford Puma bija pirmais.
Te var ielikt arī puķu podus ar augiem, kuri nebūs jālauž vai jāved salonā piespiežot ar sēdekli. Foto: iAuto.lv
Te ir tas caurums kā vannā - viss ūdens iztek ārā. Foto: iAuto.lv
Šī, it kā, mazā lieta pārsteidza, video:
Nosaukumu Puma Ford izmantoja kompaktai priekšiedziņas kupejai, kas laika posmā no 1997. līdz 2002.gadam tika ražots uz kompaktā modeļa Fiesta bāzes. Pēcteča šim modelim nebija.
PLUSI UN MĪNUSI
Plusi
- Vizuāli pievilcīgs auto
- Digitālais instrumentu panelis
- Bagāžas nodalījuma 80L papildus kaste ar plašām izmantošanas iespējām
Mīnusi
- Navigācijas sistēma nav ērti saprotama
- Priekšējo riteņu arku skaņas izolācija varēja būt labāka
Ford Puma cena Vācijā ir no 23 500 EUR. Latvijā cena vēl nav zināma.
Video no Ford Puma prezentācijas:
TEHNISKIE DATI
- Augstums 1 537 mm
- Garums 4 186 mm
- Riteņu bāze 2 558 mm
- Platums 1 805 mm
- Klīrenss 143 mm
Foto: iAuto.lv
Ford Puma Foto: iAuto.lv
Ford Puma Foto: iAuto.lv
Ford Puma Foto: iAuto.lv
Ford Puma Foto: iAuto.lv
Mazā ļipiņa, lai atvērtu degvielas vāciņu ļoti krīt acīs. Vajadzēja tomēr ar "push" risinājumu. Foto: iAuto.lv
Viss lielakais minus tur ir liela kaste ar mazu motorinu , nesaku , ka tur vajag 2,5 vai 3.0 motoru , bet tak vareja ielikt 1.5 benzina un 1.6 dizela motoru prieks plasakas publikas
Par šo runājot ir jāsaprot, ka tā vairs nav tirgus situācija ar normālām pieprasījuma un piedāvājuma attiecībām.
Ir stājusies spēkā Eiropas Savienības regula par vidējiem CO2 izmešiem jauniem automobiļiem, kuri pārdoti ES. Par katru CO2 virs normas autoražotājiem būs jāmaksā sodi ES. Tas nozīmē, ka iekšdedzes motori paliks tikai mazāk jaudīgi, jo tad arī CO2 izmeši ir mazāki. Nebūs sporta versijas, vai arī uz tām būs ilgi jāgaida, kamēr pārdos EV, PHEV utml, kas atkal samazina CO2 izmešus kopējā apjomā.
Nejauc - "mazāk jaudīgs" nav tas pats kas "mazāks" - vārgie nemotori pat saskrūvētājos testos izpildās pietiekami slikt lai tādus nebūtu nevienam pamudinājums lietot - tāpēc arī masveidā parādījušies trīscilindru turbiķi, un nevis atmosfēras.