iAuto pirmais tests ar mazo un piepacelto "Ford Puma" (+ FOTO) 24

Māris Ozoliņš, iAuto redaktors un Ford Puma Foto: iAuto.lv

iAuto | 10.februāris 2020 21:35

Ford Puma ir kompakts krosovers ar klasē ietilpīgāko bagāžas nodalījumu, efektīvu hibrīdsistēmu un modernām vadītāja palīgsistēmām.

2019.gada aprīlī Amsterdamā mums bija iespēja skatīt jaunā krosovera Puma siluetu. (Šim iAuto video ir vairāk kā 40 000 skatījumu!)

Šogad 28. un 29. janvārī bija iespēja Ford Puma redzēt dzīvē un arī veikt pirmo testa braucienu Spānijas dienvidos.

Ford Puma Foto: iAuto.lv

Pilsētas krosovers ir 4,19 m garš un apveltīts ar klasē ietilpīgāko bagāžnieku (456-1216 l.). Eiropas tirgū tas dodas ar EcoBoost Hybrid tehnoloģiju, kur 1,0 litra EcoBoost benzīna dzinējs kombinēts ar integrētu 11,5 kW siksnas piedziņas starteri/ģeneratoru (BISG). Šāda sistēma ļauj atgūt un uzkrāt enerģiju, papildinot 48 voltu litija jonu akumulatoru un vēlāk izmantotu papildu griezes momenta (līdz 50 Nm) iegūšanai normālas braukšanas apstākļos un paātrinājuma laikā.

Ford Puma Foto: iAuto.lv

Hibrīdsistēma pieejama 125 un 155 Zs versijās, komplektā ar sešu pakāpju mehānisko pārnesumkārbu. Vēlāk tiek solīta arī dīzeļa modifikācija un variants ar robotizēto pārnesumkārbu.

Foto: iAuto.lv

Auto vadamība un automātiskās kārbas darbība bija sagaidāmi laba un bez pārsteigumiem. Puma nav sportiski-dinamisks auto, bet pilnībā apmierināja nepieciešamo paātrinājumu ar "+" zīmi. Tiek plānota arī Puma jaudīgāka versija, tas varētu būt ļoti interesanti!

Stūre ir ērta un atsaucīga. Precīza vadāmība. Foto: iAuto.lv

Ford Puma pieejama Co-Pilot360 tehnoloģija, kas atpazīst ceļa zīmes un ceļa apzīmējumus, palīdz "noparkot" automobili un brīdina par šķēršļiem, kas var parādīties trajektorijā, kad tas virzās atpakaļgaitā. Krosoveru varēs nokomplektēt ar adaptīvo kruīzkontroli, tuvo/tālo gaismu automātiku, ar masāžas funkciju aprīkotiem sēdekļiem, 12,3 collu mērinstrumentu ekrānu. Pieejama arī automātiskā bremzēšanas sistēma ar gājēju atpazīšanas funkciju, multimediju sistēma ar 8 collu ekrānu un Android Auto,  Apple CarPlay atbalstu, niša viedtālruņa bezvadu uzlādei, Bang&Olufsen audio sistēma ar 10 skaļruņiem.

Foto: iAuto.lv

Daudzi auto ražotāji grēko ar atpakaļskata kameras izšķirtspēju, diemžēl arī Ford Puma to vajadzētu uzlabot.

Foto: iAuto.lv

Ar FordPass mobilās lietotnes palīdzību varēs pārvaldīt dažādas automobiļa funkcijas, piemēram, noteikt automobiļa atrašanās vietu, attālināti atbloķēt/aizbloķēt durvis, iedarbināt dzinēju. Par šīm iespējām vēl neizdevās pārliecināties.

Foto: iAuto.lv

Salona apdare ir laba. Ir arī iespēja ar rāvējslēdzēju noņemt sēdekļiem audumu, lai to varētu izmazgāt.

Foto: iAuto.lv

Priekšējos sēdekļos ir iedobe kājām, kas paaugstina komforta līmeni aizmugurē sēdošajiem. Foto: iAuto.lv

Lielākais pārsteigums ir Ford Puma bagāžnieks. Ne tikai skaitļos 456 L (+ 164L), bet funkcionāli. Tur var tiešām ielikt daudz.

Te ir ļoti daudz čemodānu un somu, izskatījās iespaidīgi. Foto: iAuto.lv

Jaunievedums ir bagāžnieka apakšā, rezerves riteņa vietā izveidotā 80L papildu tvertne. Turklāt apakšā tai ir caurums gluži kā vannai ar iespēju izlaist ūdeni, to izmazgāt utt. Šis te mazais nieks būtiski uzlabo auto funkcionalitāti un jauni paņēmieni pielietošanai vēl tiks atklāti, piemēram, var ielikt ledu un alu karstā vasarā, vai ziemā salikt slapjās drēbes. Paredzu, ka šādu risinājumu pārņems arī citi autoražotāji, bet Ford Puma bija pirmais.

Te var ielikt arī puķu podus ar augiem, kuri nebūs jālauž vai jāved salonā piespiežot ar sēdekli. Foto: iAuto.lv

Te ir tas caurums kā vannā - viss ūdens iztek ārā. Foto: iAuto.lv

Šī, it kā, mazā lieta pārsteidza, video:

Nosaukumu Puma Ford izmantoja kompaktai priekšiedziņas kupejai, kas laika posmā no 1997. līdz 2002.gadam tika ražots uz kompaktā modeļa Fiesta bāzes. Pēcteča šim modelim nebija.

PLUSI UN MĪNUSI

Plusi

  • Vizuāli pievilcīgs auto
  • Digitālais instrumentu panelis
  • Bagāžas nodalījuma 80L papildus kaste ar plašām izmantošanas iespējām

Mīnusi

  • Navigācijas sistēma nav ērti saprotama
  • Priekšējo riteņu arku skaņas izolācija varēja būt labāka

Ford Puma cena Vācijā ir no 23 500 EUR. Latvijā cena vēl nav zināma.

Video no Ford Puma prezentācijas:

TEHNISKIE DATI

  • Augstums 1 537 mm
  • Garums 4 186 mm
  • Riteņu bāze 2 558 mm
  • Platums 1 805 mm
  • Klīrenss 143 mm

Foto: iAuto.lv

Ford Puma Foto: iAuto.lv

Ford Puma Foto: iAuto.lv

Ford Puma Foto: iAuto.lv

Ford Puma Foto: iAuto.lv

Ford Puma Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Viss vienkārši Foto: iAuto.lv

Ford Puma Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Mazā ļipiņa, lai atvērtu degvielas vāciņu ļoti krīt acīs. Vajadzēja tomēr ar "push" risinājumu. Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Ford Puma Foto: iAuto.lv

Testa brauciena maršruts

Ford Puma Foto: iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
R(8) 10.februāris 2020 21:59
3 1 Atbildēt

Viss lielakais minus tur ir liela kaste ar mazu motorinu , nesaku , ka tur vajag 2,5 vai 3.0 motoru , bet tak vareja ielikt 1.5 benzina un 1.6 dizela motoru prieks plasakas publikas

iAuto 10.februāris 2020 22:53
8 1 Atbildēt

Par šo runājot ir jāsaprot, ka tā vairs nav tirgus situācija ar normālām pieprasījuma un piedāvājuma attiecībām.

Ir stājusies spēkā Eiropas Savienības regula par vidējiem CO2 izmešiem jauniem automobiļiem, kuri pārdoti ES. Par katru CO2 virs normas autoražotājiem būs jāmaksā sodi ES. Tas nozīmē, ka iekšdedzes motori paliks tikai mazāk jaudīgi, jo tad arī CO2 izmeši ir mazāki. Nebūs sporta versijas, vai arī uz tām būs ilgi jāgaida, kamēr pārdos EV, PHEV utml, kas atkal samazina CO2 izmešus kopējā apjomā.

msh 11.februāris 2020 19:20
0 1 Atbildēt

Nejauc - "mazāk jaudīgs" nav tas pats kas "mazāks" - vārgie nemotori pat saskrūvētājos testos izpildās pietiekami slikt lai tādus nebūtu nevienam pamudinājums lietot - tāpēc arī masveidā parādījušies trīscilindru turbiķi, un nevis atmosfēras.

ak 11.februāris 2020 8:38
1 0 Atbildēt

Jā, tas ir bēdīgi, ka vairs nav normālu dzinēju. Interesanti, kāds tad ir klīrenss šim tā saucamajam, paaugstinātajam, auto? Tekstā neatradu.

iAuto 11.februāris 2020 12:42
1 0 Atbildēt

143 mm

ak 11.februāris 2020 12:51
1 0 Atbildēt

Tas ir mazāk, nekā manai Toyota Previai, kura vispār nav crossovers. Tai ir ap 185 mm.

msh 11.februāris 2020 19:22
0 0 Atbildēt

Tātad tava previa ir "šķērsotājs", tāpat kā mans golfs. Bet šitentajam fordeļa pumekam gan jau ir tas pats variants kas kaščejam - uztaisīts tā lai no malas liktos augsts, bet patiesībā nav.

ak 11.februāris 2020 20:49
0 0 Atbildēt

Preivai ir riepas 215/65/16 . Taādas bija, kad sāku lietot, un man iepatikās, ka augsta un mīksti iet. Pie apmalēm nav jāskatās.

ZZZZ 11.februāris 2020 8:46
1 0 Atbildēt

Kaut ko nesaprotu, cena no 23500 ir pa lielu, sanāk gandrīz divi, jauni citi līdzīgi auto

iAuto 11.februāris 2020 9:44
2 0 Atbildēt

Tas ir Vācijā, gan jau Latvijā būs mazāka cena! Bet paskaties, cik maksā VW T-Cross vai T-Roc, cik Toyota CHR, cik Škoda Kamiq.

gunbox 11.februāris 2020 16:57
1 1 Atbildēt

Nē, nepareizi. Paskatāmies, ka VW Passat maksā sākot 25 900, kuram motors pietiekams būs priekš šosejas apdzīšanai un aizmirstam šo mazo parodiju ar bezmotoru. Līdzīgs stāsts ir VW Polo ar 1L motoriem. Ar šo labāk ārpus pilsētas nerādīties. Katrā ziņā nav paredzēts apdzīšanai starp fūrēm, kuras tajos dažos taisnojos posmos, kur vēl varētu apdzīt, palielina ātrumu no 75 uz 90.

Ņūtons 11.februāris 2020 18:29
8 1 Atbildēt

Vienīgie fordi par kuriem.var maksāt 23k ir mustangs (ar v8 un f150 (raptors), viss pārējais priekš forda ir overpriced...

23k par mazu kroplu krosoverfordu ir cilvēku čakarēšana!!!

msh 11.februāris 2020 19:25
0 0 Atbildēt

Nu bet tas ir likumsakarīgi. Kāpēc tad tā pseidodžipu mode panesās? Henrijs fords esot teicis "small cars, small profit".

Laaciz 12.februāris 2020 8:27
0 2 Atbildēt

Var i apdzīt, i pabraukt ārpus pilsētas ar 1.0 turbo motoru. Jā tas nav tik ātri kā ar kaut kādu 2.0T vai 3.0 atmosfēru. Tik nezin kāpēc šitie pēdējie parasti ir tie kas dzen purnā, jo redz viņam ir jauda un pofig, ka nav kur palikt pēc manevra uzsākšanas.

Kas attiecas uz Mustang, V8 Mustangs pa 23K būtu fantastika.

msh 12.februāris 2020 20:25
0 0 Atbildēt

Kāpēc lien purnā? Jo jauda rada pārliecību par varēšanu, un otrādi.

Laaciz 11.februāris 2020 8:48
1 0 Atbildēt

Auto dizains ļoti patīk. Protams, saprotu kāpēc izmanto 1.0 motoru, bet ka tik nav tā pat kā ar EcoSport, kurš nu ir jūtami gauss ar 1.0 EcoBoost. Focus ir stirpi dzīvelīgāks ar šo pašu motoru.

Pieņemot, ka infotaiment sistēmas ekrāns tāds pats kā EcoSport, tad grafika noteikti ir asa, bet ne visai uzrunā uzspraustās planšetes effekts, kaut kā krīt acīs uzreiz. Integrēts panelī tomēr ir labāk. Jā, protams, šādi novietots tas ir labāk, ja tajā ir jāielūkojas. Novērš mazāk uzmanību no ceļa. Uz stūres esošo pogu izvietojums arī ne pārlieku uzrunā. Rada tādu piebāztu effektu, ka pārāk liela pogu koncentrācija vienā vietā. Sava Focusa izkārtojums patīk vairāk. Bet gan jau pieraduma jautājums.

Krēslu apdare (pēc bildēm spriežot) liekas, ka velk uz lēto pusi. Bet to jau tik dzīvē izčamdot var noskaidrot. Neesošais rezerves ritenis absolūti nepārliecina. Ir dzīvē gadījies, ka nu tomēr ir forši, ka ir, kaut vai tas pats mazais. Tā kā reti vadāju kaut ko daudz, tad papildus tilpums rezerves riteņa vietā man nebūtu aktuāls.

Kāds man nezinītim var izstāstīt kāpēc Vācijā cenas ir tika augstas salīdzinot ar LV? Nedomāju, ka 23,5K EUR ir adekvāta cena.

Kamiq 11.februāris 2020 13:28
3 2 Atbildēt

Sito suudu ar Kaamiiti nevar salidzinat

ZZZZ 11.februāris 2020 10:14
3 0 Atbildēt

Lai piedod fordisti, bet šito Pumu es uztveru kā fiestu ar liftingu. Dabā varbūt izskatīsies citādi, bet priekšas dizains neuzrunā. Taj pat laikā jaunais Focus dizainiski ir stipri labi izdevies. Ātrumā, neieskatoties uz ceļa jau pielīdzinās klasi augstāka ranga segmentam. Lukturi izdevušies gan no priekšas, gan aizmugures.

ak 11.februāris 2020 12:54
0 0 Atbildēt

Bet vismaz dizains ir ļoti skaists, gludo formu mīļotājiem. Pēc izskata ļoti patīk.

Bils 11.februāris 2020 13:48
3 1 Atbildēt

Ļoti raiti uzrakstīts! Patīkami lasīt, neizskatās pēc copy/paste no ENG vai RUS. Gan jau Māris drukāja lidojot mājup nelielā žvingulī

iAuto 11.februāris 2020 14:47
2 0 Atbildēt

Paldies Bil!

saf 11.februāris 2020 15:46
2 0 Atbildēt

Kāpēc Māris pirmajā bildē rāda ka brauks ar moci, bet pēc tam safotogrāfējis fordu?

Brr 11.februāris 2020 16:30
2 1 Atbildēt

un whatcar šim vēl iedeva gada auto nomināciju, pilnīgs sviests....

Seska Smaka 12.februāris 2020 0:14
2 1 Atbildēt

Parasti piepaceļ kāju kad pirdiens nāk.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Paziņoti “Latvijas Gada auto 2021” septiņi finālisti, Tautas balsojumā pagaidām līderis “BMW” 2

Konkursa “Latvijas Gada auto” organizatori šodien paziņoja septiņus automobiļus - finālistus, kuri pretendē uz prestižo “Latvijas Gada auto 2021” titulu. Žūrijas un Tautas simpātijas balsojumā internetā uz doto brīdi sakrīt tikai divi automobiļi. Lasīt vairāk

 

Renault Flēnā rada pirmo rūpnīcu eiropā, kas īsteno aprites ekonomikas principus mobilitātes jomā 1

Re-FACTORY Flēnā: Eiropas vadošā aprites ekonomikas rūpnīca mobilitātes jomā, kuras mērķis ir panākt negatīvu CO2 bilanci līdz 2030. gadam Lasīt vairāk

 

Rīgā nāvējoši notriekts gājējs 2

Rīgā, Vecāķu prospektā vakar nāvējoši notriekta gājējs, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Drošības nolūkos - Scania elektriskais kravinieks saskrienas ar Golf (+ VIDEO) 1

Zviedrijas kravas automobiļu ražotājs Scania veicis drošības testu, kura laikā elektriskā kravinieka akumulatora bloku taranē Volkswagen Golf. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti